💠 امام حسن عسکری علیه السلام: «نيكويى صورت، زيبايى ظاهر و نيكويى خرد، زيبايى باطن است.»
بحار الأنوار ؛ ج ۷۵ ص ۳۷۹
🌷 #اللَّهُمَّصَلِّعَلَیمُحَمَّدٍوَآلِمُحَمَّدٍ
@toubaefaf
1_1331586635.mp3
3.5M
جوانان را به طلبه شدن ترغیب کنید...
حجتالاسلام والمسلمین #قرائتی
🌷زمستان بود و دم غروب کنار جاده یک زن و ُیک مرد با یک بچه مونده بودن وسط راه. من و علی هم از منطقه بر میگشتیم. تا دیدشون زد رو ترمز و رفت طرفشون. پرسید: کجا میرین؟ مرد گفت: کرمانشاه. علی گفت: رانندگی بلدی گفت بله بلدم. علی رو کرد به من گفت: سعید بریم عقب. مرد با زن و بچه اش رفتن جلو و ما هم عقب تویوتا. عقب خیلی سرد بود، گفتم: آخه این آدم رو میشناسی که این جوری بهش اعتماد کردی؟ اون هم مثل من میلرزید، لبخندی زد و گفت: آره، اینا همون کوخ نشینایی هستن که امام فرمود به تمام کاخ نشین ها شرف دارن. تمام سختی های ما توی جبهه به خاطر ایناس...
شهید #علی_چیت_سازیان
یاد کنیم از امام و شهدا با صلوات
@toubaefaf
Falsafi_004.mp3
3.67M
▫️ خدا دوست دارد بندهی مؤمنی را که با اخلاص و توجه بگوید: «خدایا مرا ببخش، که هیچکس غیر از تو گناهان را نمیآمرزد»
👤 مرحوم آیةالله میرزا علی #فلسفی
🆔 @balagh_ir
مرحوم علامه حسن زاده آملی.mp3
3.54M
علامه حسن زاده آملی
به مناسبت سالگرد ارتحال علامه حسنزاده آملی ره که یادشان گرامی باد با صلوات و تلاوت سوره فاتحه
36.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「﷽」 #استاد_فروغی سلمه الله
سوال مهمی که رسول اکرم(ص) از امیرالمومنین (ع) پرسید، چه بود و حضرت چه جوابی دادند!؟
🍃پیش از اینت بیش از این اندیشه عشاق بود
🍃مهرورزی تو با ما شهره آفاق بود
هل أتی علی الإنسان حین من الدهر لم یکن شیئا مذکورا
دعای #کمیل، روضه انسان است.
خالق مهربان، انسان را از عدم آفرید ولی برای #ابدیت
◦◦◉✿ #فروغ_توحید ✿◉◦◦
🔆 @forooghetohid
2_144189955903721997.pdf
23.42M
#مرواریدهای_بی_نشان کتابی گویا از ایثار و نقش آفرینی زنان و دختران ایران اسلامی در #دفاع_مقدس
(۲۶۶)هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
«هرگاه دشمنی بر سرزمین های مسلمین و یا به مرزهای آنها حمله آورد که ترس از بین
بردن اصل اسلام و جامعه اسلامی از آن برود، بر همه مسلمین) زن و مرد(واجب است با هر وسیله ممکن به دفاع برخیزند و در این راه از بذل مال و جان دریغ نکنند».
#امام_خمینی ره، تحریرالوسیله، ج۱، ص۴۸۵
آن کسانى که سابقه دارند، می دانند که #زنان ، هم در دوران مبارزه نقش داشتند، هم به خصوص در همان دوران انقلاب. یعنى آن یك سال و نیمى که حرکت انقالبىِ عمومى
شروع شد، نقش داشتند. زنان یك نقش مؤثر و بى جایگزین داشتند؛ که اگر نبودند زنان توى این اجتماعات، بالشك این اجتماعات عظیم و این تظاهرات عظیم، آن اثر را نمی
بخشید...
بخشی از مقدمه کتاب #مرواریدهای_بی_نشان ، ناصرکاوه
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است، دلم دور و بر کرب و بلاست...
#السلام_علی_الحسین
@toubaefaf
🌷ختم #صلوات این هفته کانال #طوبای_عفاف تقدیم به ساحت نورانی همه انبیا و اولیای الهی به ویژه حضرت #سیدالشهداء علیه السلام و همه شهیدان به ویژه شهدای #دفاع_مقدس ، #امام_خمینی و عالمان و اساتید، #شهیدحاج_قاسم_سلیمانی ره و ...
#امام_حسین علیه السلام از #رسول_خدا صَلَی اللهُ علیه و آله نقل کرده اند که #پیامبرخدا صلی الله علیه و آله فرمودند:
«بخیل واقعی كسی است كه نام مرا بشنود ولی بر من #صلوات نفرستد
البَخِیلُ حَقّاً مَنْ ذَُكِرْتُ عندَه فَلَمْ یصَلِّ عَلَی».
بحار الأنوار، ج73، ص306، ح28
حضرت #امام_هادی علیه السلام فرمودند:
«خدای متعال حضرت ابراهیم (عَلَی نَبِینا وآلهِ و علیه السلامُ) را دوست و خلیل خود انتخاب کرد، به خاطر آنکه ایشان #برمحمدوآل_محمدصلوات بسیار می فرستاد.
إنّما اتَّخَذَ اللهُ إبراهیمَ خلیلاً لِكَثْرَةِ صَلاتِهِ علی محمّدٍ و أهلِ بیتهِ صلواتُ اللهِ عَلَیهم».
علل الشرائع، ج۱، ص۳۴
از بهره ها و برکات عظیم این ختم #صلوات در شب و روز جمعه و یا در طول هفته بی نصیب نمانیم. سهم ما ۳۰۰۰ #صلوات و شما؟
@toubaefaf
درخواستهای سادهی #امام_زمان و ائمه علیهم السلام از شیعیان
🔸اما مهمترین وظیفه شیعه از بین تمامی اینها دعا برای فرج امامش است که این دعا از واجبات دینی در زمان غیبت معصوم است چنانکه امام جواد علیه السلام میفرمایند:
« مهدی ما آن امام هدایت گری است که واجب است در دوران غیبت انتظار او را کشید و در زمان ظهور از او اطاعت کرد.»
📚 کمال الدین ج۲، ص ۳۷۷
🔸و فرمایش امام حسن مجتبی علیه السلام به مرحوم فقیه ایمانی که دعا برای فرج را مثل نمازهای پنج گانه واجب دانستهاند نیز مؤیّد این معناست.
📚مکیال المکارم ج۱، ص۳۳۳
🔸دعا برای ظهور امام عصر ارواحنا فداه از راههای نجات در دوران ظلمانی غیبت نیز هست؛ زیرا امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
«سوگند به خدا ـ فرزندم ـ دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت و نابودی رهایی نمییابد، مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار ساخته و بر دعا برای تعجیل ظهور آن حضرت توفیقش ببخشد.»
📚کمال الدین، ج۲، ص۳۶۸
یعنی اولاً دعا کردن برای فرج از راههای نجات از هلاکت و گمراهی در زمان غیبت است و دوماً دعا برای ظهور یک توفیق است که خدا نصیب انسان میکند و شاید نصیب همه کس نشود.
بعضی میگویند ما گنهکاریم چه فایدهای برای ظهور دعا کنیم دعای ما مستجاب نمیشود. اگر بَنا بود دعای گناهکاران مستجاب نشود و از درگاه رحمت الهی مأیوس شویم، خداوند باب توبه را پیش روی بندگان خویش نمیگشود. مگر قرآن نمیفرماید که حسنات، سیّئات و را از بین میبرد؟ آیا #حسنهای بالاتر از #دعا_برای_فرج که افضل اعمال در دوران غیبت شمرده شده هست؟
@toubaefaf
سخنرانی عید بیعت استاد شجاعی.mp3
13.64M
※ دنیا در حال غربالهای آخر است
برای تشکیل حکومت صالحان
سخنرانی #استاد_شجاعی
در اجتماع بزرگ #عید_بیعت ۱۴۰۲
در #شهرری
«صوتی کوتاه با بینهایت نکته مهم»
پیامی از #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ لَا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لَا مِنْ أَوْلِیائِهِ تَقْبَلُونَ حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِ النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا یؤْمِنُونَ السَّلَامُ عَلَینَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ»
نه در امر خداوند تعقل میکنید و نه از اولیاء او میپذیرید، اوامر اولیای الهی حكمتي است رسا و رشددهنده؛ اما این هشدارها برای گروهی که ایمان نمیآورند نافع نیست.
الاحتجاج علی أهل اللجاج، شیخ طبرسی ره، ج۲، ص۴۹۲
@toubaefaf
طوبای عفاف
پیامی از #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ لَا لِأَمْرِه
توضیح پیامی از #امام_زمان علیه السلام که جای تفکر بسیار دارد👇
در ابتدای زیارت #آل_یس این پیام از #امام_زمان علیه السلام آمده:
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ لَا لِأَمْرِهِ تَعْقِلُونَ وَ لَا مِنْ أَوْلِیائِهِ تَقْبَلُونَ حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِ النُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا یؤْمِنُونَ السَّلَامُ عَلَینَا وَ عَلَى عِبَادِ اللَّهِ الصَّالِحِینَ»
نه در امر خداوند تعقل میکنید و نه از اولیاء او میپذیرید، اوامر اولیای الهی حكمتي است رسا و رشددهنده؛ اما این هشدارها برای گروهی که ایمان نمیآورند نافع نیست.[١]
این توقیع از حضرت #بقیةالله عج است که در اول آن پس از یاد و نام خدای متعال، از عموم انسانها - که به طور طبیعی شامل برخی از شیعیان هم میشود - گلایه نموده و میفرماید: «شما نه نسبت به امر پروردگار تعقل میکنید و نه از اولیای او حرفشنوایی دارید»
این سخن در حقیقت، بیانی دیگر از آیه ۱۰ سوره ملک است که دلیل دوزخی شدن افراد را آن میداند که آنان نه از عقل خود بهره جسته و نه به سخن اولیای خدا گوش فرا میدهند.
سپس در ادامه، با استفاده از ترکیبی از دو آیهی مرتبط قرآن[۲] میفرماید: حکمتی بس کامل و تمام، ولی برای افرادی که ایمان نمیآورند، چه سودی دارد؟!
مراد حضرتشان از بیان این آیات نیز آن است که #قرآن و سخن اولیای الهی، شامل اندرزهایى عمیق و رسا است و هیچ نقصی ندارد، اما بندگان لجوج این سخنان را نپذیرفته و این انذارها براى آنان مفید قرار نمیگیرد.[۳]
همچنین، با توجه به اینکه خداوند متعال از روی لطف، در هر زمانی چراغ هدایتی تعیین فرموده تا مردم را از ظلمات جهل رها سازد، از جمله مصادیق آشکار حکمت بالغه، میتواند خود ائمه علیهمالسلام و سخنان ایشان باشد که در برخی روایات نیز به آن اشاره شده است:
الف) امام صادق علیه السلام درباره آیه شریفه «وَ مَنْ یؤْتَ الْحِکْمَةَ فَقَدْ أُوتِی خَیراً کَثِیراً»، فرمود: مراد از #حکمت ، اطاعت از خدا و شناخت امام است.[۴]
ب) امام باقرعلیه السلام: «...نَحْنُ الْحُجَّةُ الْبَالِغَةُ...»؛[۵] ما حجت رسانای پروردگاریم.
از اینرو بیم دادنها، برای انسان بیمعرفت و لجوج مفید نبوده، بلکه شرط پیشرفت معنوی، تواضع در برابر ثقلین و پذیرش آیات قرآن و سخنان معصومان علیهمالسلام میباشد.
پس شاید مناسبت این جملات در ابتدای زیارت آل یاسین توجه دادن به مخاطب باشد که نسبت به امر پروردگار تعقل بیشتر انجام دهد و به فرمایشات نقل شده از طرف اولیای الهی عمل نماید و ادعای اسلام و تشیع او فقط ادعایی ظاهری نبوده بلکه در عمل خود را نشان دهد.
چنانچه در ادامه میفرماید: «إِذَا أَرَدْتُمُ التَّوَجُّهَ بِنَا إِلَى اللَّهِ وَ إِلَینَا فَقُولُوا کَمَا قَالَ اللَّهُ تَعَالَى سَلَامٌ عَلَى آلِ یس»؛
پس هر گاه شما ارادهی توجّه به خداى تعالى و به سوى ما نمایید، بگویید چنانچه خدای متعال میفرماید: «سلام على آل یاسین».
گفتنی است که این فراز از زیارت، ناظر به اختلاف قرائتی از قرآن کریم در آیه ۱۳۰ صافات بوده و قرائت حفص از عاصم، «سَلامٌ عَلى إِلْیاسین» میباشد. [۶]
[۱]. شیخ طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، ج۲، ص۴۹۲، مشهد، نشر مرتضی، ۱۴۰۳ق.
[۲]. «حِکْمَةٌ بالِغَةٌ فَما تُغْنِ النُّذُرُ»: سوره قمر، ۵؛ «وَ مَا تُغْنِی الْآیاتُ وَالنُّذُرُ عَنْ قَوْمٍ لَا یؤْمِنُونَ». یونس، ۱۰۱.
[۳]. ر. ک: آیةالله مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج ٢٣، ص ٢١، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، ۱۳۴۷ش.
[۴]. «طَاعَةُ اللَّهِ وَ مَعْرِفَةُ الْإِمَامِ»؛ کلینى، محمد بن یعقوب، کافی، ج۱، ص۱۸۵، ح ۱۱، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چهارم، ۱۴۰۷ق.
[۵]. همان، ج۱، ص۱۹۲، ح۳.
[۶]. زیارت آل یاسین، مفاتیح الجنان
@toubaefaf
کار خیر
«وَ أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ وَ ما تُقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» سوره بقره، ۱۱۰
و #نماز را برپا داريد و #زكات را پرداخت نماييد و هر خيرى كه براى خود از پيش مىفرستيد، آنرا نزد #خدا (در سراى ديگر) خواهيد يافت، همانا خداوند به اعمال شما بيناست.
نکته ها
بعد از اوّلين خطاب در آيه ۱۰۴؛ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا»، اين آيه حامل سومين دستور براى مسلمانان است.
دستور اول؛ عفو و اغماض از كينه و حسادت اهل كتاب تا زمان صدور دستور جديد بود. «فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا»
دستور دوم؛ #اقامه_نماز و پرداخت #زكات است. در زمانى كه مسلمانان در تيررس انواع كينه و حسادتها بودند و مأمور به عفو و اغماض شدهاند، لازم است رابطهى خودشان را با خداوند از طريق اقامه نماز، و پيوند با محرومان جامعه را از طريق زكات، تقويت كنند.
پیام ها
1- معمولًا دستور به نماز همراه با زكات در قرآن آمده است. شايد اشاره دارد به اينكه ياد خدا بايد همراه با توجّه به خلق خدا باشد. «أَقِيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّكاةَ»
2- مقدار كار خير مهم نيست، هركس به هر مقدار مىتواند بايد انجام دهد.
«مِنْ خَيْرٍ»
3- كارهاى خير، براى قيامت محفوظ مىماند. «تَجِدُوهُ»
4- ايمان به نظارت الهى وپاداش در قيامت، قوىترين انگيزه عمل صالح مىباشد. «ما تُقَدِّمُوا ... تَجِدُوهُ عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ»
تفسیر نور، ج۱، ص۱۸۱
@toubaefaf
#علامه_محمد_تقی_جعفری:
🍃از جمله الطاف خداوندی که شامل حال من شد این است که موفق شدم یک سال و نیم محضر مقدس فقیه عارف و حکیم متأله جناب آیت الله شیخ مرتضی طالقانی را درک کنم. این ایام از ایام پر برکت عمر من بود و خاطره های به یادماندنی از ایشان دارم از جمله خاطره ها این است:
یکی از آخرین روزهای ذی الحجه که برای درس خدمت ایشان رسیدم، فرمودند برای چه آمدی؟ عرض کردم برای درس، فرمودند:
درس تمام شد. من تصور کردم مقصود ایشان فرارسیدن تعطیلات محرم است. عرض کردم دو روز به محرم، مانده و هنوز درسها تعطیل نشده است. ایشان فرمودند: می دانم، درس تمام شده است "خر طالقان رفته پالانش مانده" روح رفته جسدش مانده.
من فهمیدم که ایشان خبر رحلت خود را می دهند. خدا را شاهد می گیرم که هیچ گونه علامت بیماری در ایشان نبود. بسیار منقلب شدم و خواهش کردم نکته ای را به عنوان یادگار بفرمایند. ابتدا کلمه لا اله الاالله را با یک حالت روحانی و رو به ابدیت فرمودند و بعد در حالی که اشک بر محاسن شریفشان جاری بود در حال عبور از پل زندگی فانی به سرای ابدیت و باقی این بیت را زمزمه کردند:
تا رسد دستت به خود شو کارگر
چون فتی از کار خواهی زد به سر
بار دیگر کلمه لا اله الا الله را فرمودند، هرچه تلاش کردم، دست مبارکشان را ببوسم موفق نشدم. با قدرت زیاد مانع می شدند. پیشانی و محاسن مبارک ایشان را چند بار بوسیدم، اثر قطرات اشکهای مقدس آن مسافر ابدیت را بر صورتم احساس کردم و رفتم، دو روز بعد خبر رحلت آن عالم ربانی را شنیدم. در مراسم تدفين او اغلب مراجع و بزرگان حوزه شرکت داشتند.
🍃 هنگامی که بدن مطهر او را غسل می دادند چنان بوی عطر دل انگیزی به مشام می رسید که هر کس از دیگری سوال می کرد شما عطر زده اید، جوابها منفی بود و من هیچگاه دیگر چنان بوی دل انگیزی که آن روز در فضای روحانی آنجا به مشام خورد، استشمام نکردم.
#صلی_الله_علیک_یا_اباعبدالله
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🆔 @alajal
▶️ @mensan