eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جلوه هایی نمادین از یادمان یاس کبود *◀مکان :استان فارس، شهرستان خفر، دیار فاطمیون(فتح آباد).* کیلومتر۱۲۵بزرگراه شیراز_جهرم *🌹۱۲لغایت ۲۶ اذرماه ازساعت ۱۴لغایت ۲۰ (روزهای پنج شنبه وجمعه ازساعت۹صبح) منتظر قدوم سبزتان در زائرسرای بانوی بی حرم هستیم🌹* *🌹ستادبرگزاری بزرگترین یادمان فاطمی کشور🌹 *ضمنا عزیزان میتوانند کمکهای نقدی خودرا به شماره حساب زیر بنام (یادمان یاس کبود)واریز نمایند.* *شماره کارت بانک تجارت 5859837005750225* *0774105050شماره حساب* http://yadmanyas.ir *🌹ستادبرگزاری بزرگترین یادمان فاطمی کشور🌹* https://splus.ir/yaskabood_fathabad.khafr
🌸 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم🌸 🎤 بیان احکام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🕍 شبستان امام خمینی 🔵 واجب و حرام های الهی 6️⃣ جلسه ششم: دانستن حلال و حرام های الهی برتر از ١٢٠٠٠ ختم قرآن مسائل واجب و حرام و حلال‌ها و حرام‌های الهی از مهم‌ترین مسائلی است که در آیات و روایات فراوانی به آن اشاره شده است. 🌸 پاداش های شگفت آور در روایات متعددی پاداش‌های عجیب یادگیری احکام و یاد دادن آن بیان شده است. 💠 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در روایتی مفصل، فضیلت های فراوانی را برای کسی که لحظاتی در مجلس علمی بنشیند که در آن حلال و حرام های الهی آموزش داده شود را بیان فرمودند که در ادامه به آن اشاره می شود. 💠 امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمودند: در مسجد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نشسته بودم که ابوذر داخل مسجد شد و به رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: «به نظر شما همراهی و تشییع جنازه عابد بهتر است یا شرکت در مجلس عالم؟ 💠 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای اباذر: ساعتی نشستن در مجلس علم، محبوب تر است نزد خدای تعالی از حضور در کنار هزار جنازه از جنازه های شهیدان. 💠 نشستن ساعتی در مجلس علم محبوب تر است نزد خدا از قیام هزار شب که کسی در هر شب هزار رکعت نماز بخواند. 💠 نشستن ساعتی در مجلس علم محبوب تر است نزد خدا از هزار جهاد در کنار رسول خدا و خواندن کل قرآن. 🔵 ابوذر عرض کرد: «یا رسول اللَّه چگونه مذاکره علم بهتر است از خواندن همه قرآن؟!». 💠 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: ای ابوذر نشستن ساعتی در مجلس علم به خدا از خواندن دوازده هزار مرتبه کلّ قرآن بهتر است. ملازم باشید به حضور در مجلس علم برای آن که با حضور در مجلس علم از حلال و حرام آگاه می شوید. سپس رسول خدا فضیلت های دیگری از حضور در مجلس علم و فراگیری حلال و حرام خدا بیان نمودند... ادامه حدیث اینجا👇: https://eitaa.com/7032384/828 و در پایان فرمودند: همه این فضیلت ها از این آیه استفاده می شود: یرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجات ٍ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبير. 📗 سوره مجادله، آیه ١١. خدای متعال مؤمنین را به درجه ای، و صاحبان علم را به درجات متعدد برتری داده است و خدا به آنچه انجام مى‏دهيد، آگاه است‏. 📗 جامع الأخبار، ص ٣٧. 📗 بحارالأنوار، ج ١، صفحه ٢٠٣. 💠 عظمت بیان احکام در کلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌باشد و شایسته است فضیلت و پاداش فراوان بیان احکام را از آن بانوی اسلام بشنویم. 🌸 امام حسن عسکرى علیه السلام فرمودند: روزى زنى نزد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وارد شد و گفت مادرى دارم ضعیف و ناتوان که براى انجام نماز، مسئله اى برایش پیش آمده و مرا فرستاده است تا پاسخ آن را از شما دریافت نمایم. 🌸 حضرت زهرا سلام الله علیها پس از گوش دادن به سخنان آن زن، جوابش را داد. سپس آن زن سئوال دیگری را مطرح کرد و حضرت دوباره جواب او را داد. و به طور مرتب آن زن سئوالات دیگری را مطرح کرد تا آن که به ده مرتبه رسید و حضرت زهرا سلام الله علیها بدون هیچ گونه احساس و اظهار ناراحتى و بلکه به عطوفت پاسخ او را بیان مى نمود. پس از آن، زن خجالت زده شد و گفت شما را خسته و ناراحت کردم، بیش از این مزاحم شما نمى شوم. 🌸 حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: خیر، براى من زحمتى نخواهد بود. چنان‌چه اگر شخصى اجیر شده باشد تا بارى سنگین را به جایى ببرد و در برابر آن مبلغ صد هزار دینار مزد بگیرد آیا ناراحت مى شود؟! آن زن در جواب حضرت گفت خیر. 🌸 حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: من براى هر سؤال که جوابش را بگویم اجیر تو هستم و براى هر پرسشى انبوهى از مرواريد ، بيشتر از فضاى ميان آسمان و زمين ، پاداش گرفتم . پس سزاوارتر است كه بر من، گران نيايد . و مزد و پاداش آن نزد خداوند متعال به ارزشى بیش از آن‌چه که در این جهان است مى باشد. پس اکنون آن‌چه مى خواهى سؤال کن و براى من ناراحت مباش.. ادامه حدیث اینجا👇: https://eitaa.com/ahkamharam/1521 با توجه به روایات فوق بر همه ما لازم است در فضای جامعه و فضای مجازی در جهت آموزش مسائل دین، واجبات و محرمات و حلال‌ها و حرام‌های الهی تلاش مستمر و جدی داشته باشیم ان‌شاالله. 🌷اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ ولعن أعدائهم اجمعین🌷 کانال احکام حرم 👇 http://eitaa.com/ahkamharam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• دعای روز دوشنبه از سلام الله علیها «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ قُوَّةً فِي عِبَادَتِكَ وَ تَبَصُّراً فِي كِتَابِكَ وَ فَهْماً فِي حُكْمِكَ وَ لَا تَجْعَلِ الْقُرْآنَ بِنَا مَاحِلًا وَ الصِّرَاطَ زَائِلًا وَ مُحَمَّداً صلی الله علیه وآله عَنَّا مُوَلِّياً» پروردگارا؛ از درگاهت قدرتى براى عبادت و بندگى، بينشى براى درك قرآن، و فهم لازم براى درك احكامت را خواستارم، پروردگارا؛ فرست و فهم قرآن را دور از دسترس فكر ما، و صراط را نابودكننده ما، و محمّد(صلی الله علیه وآله) را روى گردان از ما قرار مده. 📘 زندگانى حضرت زهرا عليهاالسلام ( ترجمه جلد ۴۳بحارالأنوار) ترجمه روحانى و بحار الانوار، ج ۸۷ ص۳۳۸ ضمن شماره ۴۸، به نقل از بلد الامين(حاشيه بلد الامين)، ص۱۱۰ https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ‌» سوره بقره، ۱۰ در دلهاى منافقان، بيمارى است پس خداوند بيمارى آنان را بيافزايد. و براى ايشان عذابى دردناك است، به سزاى آنكه (در اظهار ايمان) دروغ مى‌گويند. نکته ها بيمارى، گاهى مربوط به جسم است، نظير آيه‌ى ۱۸۵ سوره بقره؛ «وَ مَنْ كانَ مَرِيضاً» كه درباره احكام روزه بيماران مى‌باشد. و گاهى مربوط به روح است، نظير اين آيه‌ «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» كه درباره بيمارى نفاق مى‌باشد. داستان منافق، به لاشه ومردارى بد بو مى‌ماند كه در مخزن آبى افتاده باشد. هر چه آب در آن بيشتر وارد شود، فسادش بيشتر شده و بوى نامطبوع و آلودگى آن افزايش مى‌يابد. نفاق، همچون مردارى است كه اگر در روح و دل انسان باقى بماند، هر آيه وحكمى كه از طرف خداوند نازل شود، به جاى تسليم شدن در برابر آن، دست به تظاهر و رياكارى مى‌زند و يك گام بر نفاق خود مى‌افزايد. اين روح مريض، تمام افكار و اعمال او را، رياكارانه و منافقانه مى‌كند و اين نوعى افزايش بيمارى است. «فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً» شايد جمله‌ى‌ «فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً» نفرين باشد. نظير «قاتَلَهُمُ اللَّهُ» يعنى اكنون كه در دل بيمارى دارند، خدا بيمارى آنان را اضافه مى‌كند. پیام ها ۱. نفاق، يك مرض روحى ومنافق بيمار است. همانطور كه بيمار، نه سالم است و نه مرده، منافق هم نه مؤمن است و نه كافر. «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» ۲. اصلِ انسان، دل و روح اوست. «فَزادَهُمُ اللَّهُ» (حقّ اين بود كه بگويد «فزادها الله مرضا» يعنى در دل آنان مرض بود، خداوند مرض آنها را زياد كرد. ولى فرمود: مرض خود آنان را زياد كرد. پس قلب انسان، به منزله تمام انسان است. زيرا اگر روح وقلب منحرف شود، آثارش در سخن و عمل هويداست.) ۳. نفاق، مرضى است كه رشد سرطانى دارد. «فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً» در قرآن، آياتى را مى‌خوانيم كه در آن اوصاف پسنديده‌اى همچون: علم، هدايت و ايمان، قابل افزايش معرّفى شده است. همانند: «زِدْنِي عِلْماً» (سوره طه، ۱۱۴) و «زادَتْهُمْ إِيماناً» (سوره انفال، ۲) و «زادَهُمْ هُدىً» (سوره محمد، ۱۷) همچنين برخى از امراض و اوصاف ناپسند مانند: رجس، نفرت، ترس و خسارت نيز قابل ازدياد دانسته شده‌اند. همانند: «فَزادَتْهُمْ رِجْساً» (سوره توبه، ۱۲۵) و «زادَهُمْ نُفُوراً» فرقان، 60 و «ما زادُوكُمْ إِلَّا خَبالًا» (سوره توبه، ۴۷) و «وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً» (سوره اسراء، ۸۲) با توجّه به آيات مذكور، معلوم مى‌شود كه سنّت خداوند، آزادى دادن به هر دو گروه خير و شر است. «كُلًّا نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هَؤُلاءِ» سوره اسراء، ۲۰ ۴. زمينه‌هاى عزّت و سقوط را، خود انسان در خود به وجود مى‌آورد. «لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ» ۵. دروغگويى، از روشهاى متداول منافقان است. «كانُوا يَكْذِبُونَ» تفسیرنور، ج۱، ص ۵۸ @toubaefaf https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• رشد توده سرطانی نفاق و نیز رشد فزاینده فضیلت ها نفاق، مرضى است كه رشد سرطانى دارد. «فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً» در قرآن، آياتى را مى‌خوانيم كه در آن اوصاف پسنديده‌اى همچون: ، هدايت و ، قابل افزايش معرّفى شده است. همانند: «زِدْنِي عِلْماً» (سوره طه، ۱۱۴) و «زادَتْهُمْ إِيماناً» (سوره انفال، ۲) و «زادَهُمْ هُدىً» (سوره محمد، ۱۷) همچنين برخى از امراض و اوصاف ناپسند مانند: رجس، نفرت، ترس و خسارت نيز قابل ازدياد دانسته شده‌اند. همانند: «فَزادَتْهُمْ رِجْساً» (سوره توبه، ۱۲۵) و «زادَهُمْ نُفُوراً» (فرقان، ۶۰) و «ما زادُوكُمْ إِلَّا خَبالًا»(سوره توبه، ۴۷) و «وَ لا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَساراً»(سوره اسراء، ۸۲) با توجّه به آيات مذكور، معلوم مى‌شود كه سنّت خداوند، آزادى دادن به هر دو گروه خير و شر است. «كُلًّا نُمِدُّ هؤُلاءِ وَ هَؤُلاءِ» سوره اسراء، ۲۰ [ تا معلوم شود چه کسی شاکر و چه کسی کافر است و هر فرد، نتیجه کار خود را در دنیا و آخرت ببینید. «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبِيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُوراً» سوره انسان، ۳] برگرفته از تفسیرنور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf https://zil.ink/toubaefaf
💠
   عالمِ شهید
🔹 مرحوم شهید_دستغیب، مثل سایر و علمای شهید، در قیامت خودکفا هستند. غیر از این صنف از علمایی که شربت شهادت نوشیدند، بقیه یا هیچ چیزی ندارند یا یکی را دارند و دیگری را ندارند! 🔹 در قیامت برای سنجش اعمال، ترازو می‌ آورند؛ مستحضرید که در میزان و ترازو، یک کفّه هست که در آن وزن را می ‌گذارند، یک کفّه دیگر هم هست که در آن، موزون را می ‌گذارند. در قیامت، شهدا را که می ‌آورند، خونِ شهدا را با مرکّب علما می ‌سنجند، شهید دستغیب ‌ها را که می ‌آورند، هر دو طرف را خودشان دارند؛ یعنی هم این کفّه را دارند هم آن کفّه را دارند. 🔹 آنجا که وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «فَتُوزَنُ دِمَاءُ الشُّهَدَاءِ مَعَ مِدَادِ الْعُلَمَاء»، این گونه از افراد، وزن و موزون، هر دو را دارند. هیچ کس از بین نمی ‌رود ولی ، مخصوصاً اگر شهید، عالِمِ دینی باشد، خودش دیگران را زنده می ‌کند. 📚 دیدار خانواده شهید دستغیب با حضرت استاد تاریخ: 1395/04/29 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 •⊰❁⊱•﷽•❁⊱• روانشناسی جریان نفوذ و نفاق «وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ‌» سوره بقره، ۱۱ هرگاه به آنان (منافقان) گفته شود در زمين فساد نكنيد، مى‌گويند: همانا ما اصلاحگريم. پیام ها ۱. اگرچه منافقان پندپذير و نصيحت خواه نيستند، ولى بهتر است آنها را مؤعظه و نهى از منكر كرد. «قِيلَ لَهُمْ» ۲. نفاق، عامل فساد است. «لا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ» ۳. منافق چند چهره بودن خود را مردم‌دارى و اصلاح‌طلبى مى‌داند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» ۴. منافق، فقط خود را اصلاح‌طلب معرّفى مى‌كند. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» (ممكن است كسى دچار بيمارى سخت روحى باشد، ولى خيال كند كه سالم است.) ۵. منافق با ستايش نابجا از خود، در صدد تحميق ديگران و توجيه خلافكارى‌هاى خويش است. «إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ» تفسیرنور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز سه شنبه از سلام الله علیها ✨«اللَّهُمَّ اجْعَلْ غَفْلَةَ النَّاسِ لَنَا ذِكْراً وَ اجْعَلْ ذِكْرَهُمْ لَنَا شُكْراً وَ اجْعَلْ صَالِحَ مَا نَقُولُ بِأَلْسِنَتِنَا نِيَّةً فِي قُلُوبِنَا اللَّهُمَّ إِنَّ مَغْفِرَتَكَ أَوْسَعُ مِنْ ذُنُوبِنَا وَ رَحْمَتَكَ أَرْجَى عِنْدَنَا مِنْ أَعْمَالِنَا وَ وَفِّقْنَا لِصَالِحِ الْأَعْمَالِ وَ الصَّوَابِ مِنَ الْفِعَالِ.» پروردگارا؛ بى خبرى و غفلت مردم را براى ما موجب يادآورى و آگاهى آنان را براى ما موجب شكر و سپاس قرار ده و سخن صحيحى را كه بر زبانمان جارى مى شود نيّت قلب هاى ما قرار ده؛ پروردگارا؛ غفران و گذشت تو از گناهان ما گسترده تر و رحمت تو از اعمال ما اميدواركننده تر است؛ فرست صلی الله علیه وآله و ما را بر انجام اعمال شايسته و كارهاى نيك موفق بدار. 🌼غیر از این دعا، دعایی نیز برای ایام هفته در مفاتیح الجنان نقل شده است که خواندن دعای روز سه شنبه، سفارش بزرگان است. @toubaefaf https://ble.ir/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
61.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجلس روضه و روحیه دلاوران لبنان در جبهه حق علیه باطل مداح: حسین خیرالدین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ یک مسجد بین راهی متصل به آبادی، ساعت ۱۵ عصر که درجه شعله بخاری گازی تا آخر و درب مسجد هم باز است. خواستم عرض کنم اسراف حرام است و در شأن مسجد نیست. مؤمنان و نمازگزاران عزیز در کنار کارهای خوب و سازنده مسجد، حواسمون باید به پرهیز از اسراف هم باشه. @toubaefaf
قبول باشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜 شور رفتن ▫️ارزش تو همان چيزى است كه در تو اثر مى‌گذارد، ترا شاد مى‌كند و يا رنج مى‌دهد! ▫️ او مى‌بيند كه از آبگوشت بى‌چربى و صندلى اول و سخنران اول بودن و ماهى بيست هزار تومان داشتن، شاد شده و رنجيده، ولى مى‌بيند كه آبگوشت نيست، كه صندلى نيست، كه پول نيست، كه از اين‌ها فاصله دارد. ▫️ و اينجاست كه شور رفتن در او سبز مى‌شود. اين است كه احساس غربت او را فرا مى‌گيرد. ▫️ و اين است كه تنها مى‌شود و تنهايى و غربت و رفتن او را در خود مى‌گيرند و اين جاست كه اين وجود جارى شده و راه افتاده است. ▫️ و اين وجود جارى است كه ديگر اسير بازى‌ها و بازيچه‌ها نمى‌شود. اين وجود رونده به تمام نهادهاى راكد حركت مى‌دهد نه اين كه در پشت صندلى‌ها و در دست دنيا، خودش به ركود برسد. ▫️ مادام كه اين جريان در كسى شكل نگيرد تمام شناخت مكاتب و جهان‌بينى و ايدئولوژى و تفسير و نهج‌البلاغه مى‌شود بازيچه‌اى كه فقط براى نمايش دادن به كار مى‌رود؛ چون كسى كه بازيگرى را كنار نگذاشته هر چيزى در دست او بازيچه مى‌شود. ✍🏻 عین‌صاد 📚  | ص ۶۳ #️⃣ ▫️ @einsad
📜 کارهای بی‌حساب ▫️آتش‌هاى بزرگ از يك شراره منشأ مى‌گيرد؛ ولى ما در جمع‌ها به اندازه يك شراره و يك دانه كبريت هم نيستيم. تا به حال چه روشنى‌اى ايجاد كرده‌ايم‌؟! ▫️درس ما بى‌حساب، بحث ما بى‌حساب، رفت‌وآمدهاى ما بى‌حساب و معاشرت‌هاى ما بى‌حساب است؛ بعد هم يك ذكرى مى‌گوييم و تمام مى‌شود! ▫️ هر بحثى به اين شكل كنيم، همه‌اش ضايع شده است، يا حداقل بى‌استفاده تلمبار مى‌شود. خيال مى‌كنيم يك ساعت كار كرده‌ايم! ▫️ درحالى‌كه يك ساعت غافل بوده‌ايم. اين است كه ذكر ما غفلت است: «أَنَا الْجاهِلُ في عِلْمي فَكَيْفَ لا أَكُونُ جَهُولًا في جَهْلي.» ما درآگاهى‌هايمان هم نمى‌دانستيم بايد چقدر عمل كنيم. ▫️اينكه مى‌گويند اگر بدون ولايت قدم برداريد، حتى طاعاتتان مقبول نيست، دليلش اين است كه درست است كار كرده‌ايم، اما نمى‌دانستيم كجا و چگونه بايد كار مى‌كرديم. ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۱۰۳ #️⃣ ▫️ @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا