eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های حاج مهدی رسولی درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری - مراسم میلاد حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) 🗓 پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ 📍 [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 کاری که تمام گناهان را محو میکند حتی اگر آسمانها را سیاه کرده باشد 🌕 در حدیث قدسی است که خداوند فرمود: ای موسی (علیه السلام) گمان نکن مادرت برای تو مهری داشت، اگر من مهر تو را در دل او جای نمی دادم او هرگز برای شیردادن تو نیمه شب ،خواب شیرین را رها نمی کرد. 🌕 ای موسی (علیه السلام) از میان بندگان من اگر بنده ای چنان گنهکار باشد که از گناهان او آسمان به رنگ سیاه در آمده باشد، فقط به خاطر یک کارش من تمام گناهان او را می بخشم و وارد بهشت می کنم و برای این کار از هیچ کس ابایی ندارم و اجازه نمی گیرم. موسی (علیه السلام) عرض کرد، خدایا آن عمل چیست؟ حضرت حق فرمودند: کسی که برای رضایت من قلب یک بنده مؤمن مرا شاد گرداند. او آن گاه مرا شاد کرده است و سزای کسی که مرا چنین خرسند کند، بخشش همه گناهان اوست کمی تا بهجت🌷 @behjat135 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست عالمی منتظر گفتن بسم الله اوست... @toubaefaf
‌سلام‌ الله‌ علیها: «إنْ كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ و تَنتَهی عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ فَأنتَ مِن شيعَتِنا و إلاّ فَلا.» اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى‌دهيم عمل كنى و از آنچه بر حذر مى‌داريم دورى كنى، از شيعيان مايى و الاّ هرگز. 📚بحار الأنوار، ج ۶۸، ص ۱۵ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آسمان: و در زمین: سلام الله علیها «فِي بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ؛ بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ» سوره روم، آیات۳-۲ (این پیروزی) در چند سال (آینده خواهد بود)، قبل از پیروزی و شکست و بعد از آن، کار تنها به دست خداست و در آن روز (پیروزی)، مؤمنان خوشحال خواهند شد. خداوند هر كس را بخواهد، به يارى خود يارى مى‌كند، و او قدرتمند و نفوذ ناپذير مهربان است. فی الروایه: فَإِنَّ ذَلِكَ النُّورَ لِلْمَنْصُورَةِ فِي السَّمَاءِ وَ هِيَ فِي الْأَرْضِ «بنصر الله یعنی نصر فاطمه لمحبیها» «... پس آن (نور وجود زهرا) را در سيبى قرار داد و آن سيب را نزد من آورد و گفت: اى ! سلام، رحمت و بركات خدا بر تو باد. گفتم: اى حبيب من! بر تو باد سلام و رحمت و بركات او. جبرئيل گفت: اى محمّد! خدا به تو سلام مى ‏رساند. گفتم: هر چه سلام (سلامتى) است از طرف اوست و به سوى او باز خواهد گشت. گفت: اى محمّد! اين سيب تحفه‏ اى است كه خداوند مهربان آن را از بهشت براى تو فرستاده. من آن سيب را گرفته و به سينه خود نهادم. جبرئيل گفت: اى محمّد! خداوند مى‏ فرمايد كه اين سيب را بخور. هنگامى كه آن سيب را تكّه كردم نورى از آن ساطع گرديد كه موجب تعجّب من شد، جبرئيل (كه تأخير و تأمّل مرا در خوردن سيب مشاهده كرد) گفت: اى رسول خدا! چرا آن را نمى‏ خورى؟ بخور و نترس، زيرا آنچه ديدى نور بانويى است كه در آسمان « » و در زمين « » خواهد بود. گفتم: اى جبرئيل! چرا در آسمان منصوره و در زمين فاطمه است؟ گفت: در زمين فاطمه ناميده شد براى اينكه پيروان و شيعيان خود را از آتش نجات می‏دهد و دشمنانش از محبّت او محروم خواهند بود، و در آسمان به اين جهت منصوره است كه خدا فرمود: ...در روز قيامت، مؤمنان از نصر و يارى خدا خشنود مى‏ شوند، و خداوند هر كه را خواهد يارى كند... (اشاره به سوره روم، آیه۳_۲) و مقصود از نصرت خدا براى مؤمنان، همانا شفاعت و امداد فاطمه براى شيعيان و دوستدارانش مى ‏باشد. بحارالأنوار، ج۴۳، ص۴، ح۳ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله نقل شده که از جبرئیل پرسیدند: اى جبرئيل! چرا فاطمه در آسمان منصوره و در زمين فاطمه نامیده شد؟ گفت: در زمين فاطمه ناميده شد براى اينكه پيروان و شيعيان خود را از آتش نجات می‏دهد و دشمنانش از محبّت او محروم خواهند بود، و در آسمان به اين جهت منصوره است كه خدا فرمود: ...در روز قيامت، مؤمنان از نصر و يارى خدا خشنود مى‏ شوند، و خداوند هر كه را خواهد يارى كند... (سوره روم، آیه۴ ) و مقصود از نصرت خدا براى مؤمنان(سوره روم، ۳)، همانا شفاعت و امداد فاطمه براى شيعيان و دوستدارانش مى ‏باشد. بحارالأنوار، ج۴۳، ص۴، ح۳ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
120111_002.m4a
14.44M
💠 بیان فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 حجت الاسلام والمسلمین استاد فروغی 🗓 پنج شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ بعد از نماز عصر 🕌@emameaskarimasjed @toubaefaf
120112_001.m4a
12.47M
💠 مداحی جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 حاج سید علی حسینی نژاد 🗓 پنج شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ بعد از نماز عشاء 🕌@emameaskarimasjed @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑‏توی سرمای شدید ممکنه پای پرندگان به میله های آهنی بچسبه(تا حالا زبونتون به لیوان یا ظرف بسیار سرد داخل یخچال چسبیده؟) 🔹یه بابابزرگ که متوجه این صحنه میشه، دستش رو میذاره تا میله گرم و یخش آب شود و پرنده آزاد بشه. ✍ إن شاالله از این دست های با گرمای محبت الهی در جامعه زیاد باد... تا پاهای به چاله چسبیده و گرفتار قرض ها، مرض ها و غرض ها به لطفش به رهایی برسند، إن شاالله این دست های با محبت الهی زیاد باد... تا گره های ازدواج و اشتغال جوانان باز بشه و إن شاالله این دست های با گرمای محبت در جامعه زیاد بشه تا گرد و غبارهای جهالت، غفلت را کنار بزنند و چشم ها به نور الهی علم و حکمت و حیا منور بشن، إن شاالله @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃و از روى مهربانى و لطف، بالِ تواضع خويش را براى آنان فرودآور... «وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانِي صَغِيراً» سوره اسراء، آیه ۲۴ و از روى مهربانى و لطف، بالِ تواضع خويش را براى آنان فرودآور و بگو: پروردگارا! بر آن دو رحمت آور، همان گونه كه مرا در كودكى تربيت كردند. پیام ها ۱. فرزند در هر موقعيّتى كه هست، بايد متواضع باشد و كمالات خود را به رُخ والدين نكشد. «وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ» ۲. تواضع در برابر والدين، بايد از روى مهر و محبت باشد، نه ظاهرى و ساختگى، يا براى گرفتن اموال آنان. وَ اخْفِضْ لَهُما ... مِنَ الرَّحْمَةِ ۳. فرزند بايد نسبت به پدر مادر، هم متواضع باشد، هم برايشان از خداوند رحمت بخواهد. وَ اخْفِضْ‌ ... وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما ۴. دعاى فرزند در حقّ پدر و مادر مستجاب است، وگرنه خداوند دستور به دعا نمى‌داد. وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما ... ۵. دعا به پدر و مادر، فرمان خدا و نشانه‌ى شكرگزارى از آنان است. قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما ... ۶. در دعا از كلمه‌ «رَبِّ» غفلت نكنيم. «قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما» ۷. رحمت الهى، جبران زحمات تربيتى والدين است. «رَبِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانِي» گويا خداوند به فرزند مى‌گويد: تو رحمت خود را دريغ مدار، واز خدا نيز استمداد كن كه اداى حقّ آنان از عهده‌ى تو خارج است. ۸. گذشته‌ى خود، تلخى‌ها و مشكلات دوران كودكى وخردسالى را كه بر والدين تحميل شده است از ياد نبريد. «كَما رَبَّيانِي صَغِيراً» ۹. پدر و مادر بايد بر اساس محبّت فرزندان را تربيت كنند. «ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانِي» ۱۰. انسان بايد از مربّيان خود تشكّر وقدردانى كند. «ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانِي» تفسیر نور، ج۵، ص۴۲ @toubaefaf
تحفه ای از حرم علیه السلام @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃وادی شکر الهی «یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ‌»سوره بقره، ۱۷۲ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از نعمت‌هاى پاكيزه‌اى كه به شما روزى داده‌ايم بخوريد و شكر خدارا به جاى آوريد. اگر فقط او را پرستش مى‌كنيد. نکته ها از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل شده است كه خداوند مى‌فرمايد: من مردم را خلق مى‌كنم، امّا آنان غير مرا مى‌پرستند. من به آنان روزى مى‌دهم، امّا آنان شكر ديگرى را مى‌نمايند. (تفسیر صافی) قرآن، هرگاه بنا دارد انسان را از كارى منع كند، ابتدا راههاى مباح آنرا مطرح كرده و سپس موارد نهى را بيان مى‌كند. چون مى‌خواهد در آيات بعد، مردم را از يك سرى خوردنى، منع و نهى كند، در اين آيه راههاى حلال را بازگو نموده است. شكر مراحلى دارد. گاهى با زبان است و گاهى با عمل. شكر واقعى آن است كه نعمت‌ها در راهى مصرف شود كه خداوند مقرر نموده است. هدف اصلى از آفرينش نعمت‌هاى طبيعى، بهره بردن مؤمنان است. در سه آيه قبل فرمود: اى مردم! از آنچه در زمين است بخوريد. در اين آيه مى‌فرمايد: اى مؤمنان! از نعمت‌هاى دلپسندى كه براى شما روزى كرده‌ام بخوريد. شايد در اين اختلاف تعبير، رمزى باشد و آن اينكه هدف اصلى، رزق‌رسانى به مؤمنان است، ولى ديگر مردم هم در كنار آنها بهره‌مى‌برند. همانگونه كه هدف اصلىِ باغبان از آبيارى، رشد گلها ودرختانِ ميوه است، گرچه علف‌هاى هرز وتيغها نيز به نوايى مى‌رسند. شايد بتوان گفت كه از هركس توقّع خاصّى است. از مردم عادّى، توقّع آن است كه پس از خوردن، دنبال گناه و وسوسه‌هاى شيطان و فساد نروند؛ «يا أَيُّهَا النَّاسُ كُلُوا ... وَ لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ» (سوره بقره، ۲۸۶) ولى از اهل ايمان اين توقّع است كه پس از خوردن، به دنبال عمل صالح و شكرگزارى باشند. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا ... وَ اشْكُرُوا» و «يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا ... وَ اعْمَلُوا صالِحاً» سوره مؤمنون، ۵۱ پیام ها ۱. خودسازى و زهد و تقوا، منافاتى با بهره‌گيرى از طيّبات ندارد. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ» ۲. در مكتب اسلام، مادّيات مقدّمه‌ى معنويات است. «كُلُوا، وَ اشْكُرُوا، تَعْبُدُونَ» ۳. سلام در تغذيه، به بهداشت توجّه دارد. «طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ» ۴. قبل از تأمين زندگى مردم ومحبّت به آنان، توقّعى نداشته باشيد. «كُلُوا ... وَ اشْكُرُوا» ۵. شكر، نشانه‌ى خداپرستى و توحيد ناب است. اگر انسان رزق را نتيجه فكر اقتصادى، تلاش، مديريّت، سرمايه و اعتبارات خود بداند، براى خداوند سهمى قايل نخواهد بود تا او را شكر كند. «وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ» ۶. شكر، نمونه روشن عبادت است. «وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ ... تَعْبُدُونَ» ۷. شكر خداوند، واجب است. «كُلُوا ... وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ» ۸. داپرست، آنچه را خدا حلال شمرده، از پيش خود حرام نمى‌كند. «كُلُوا ... إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ» تفسیر نور، ج۱، ص۲۶۱ @toubaefaf
1_1412507953.mp3
1.35M
سالروز رحلت آیت‌الله مجتهدی تهرانی ره آیت الله مجتهدی تهرانی ره : تا جوانی، فکری و برنامه ای برای کمالات معنوی خود داشته باش انسان وقتی پا به سن گذاشت،سخت است رذائل اخلاقی را بتواند ازخود دورکند 🕊شادی روحشان صلوات @toubaefaf