eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توفیق دیدار ارواحنا فداه چگونه به دست می‌آید؟ نیازجان و جامعه امروز ما همین است @toubaefa
ای کاش... ای کاش بی ارزشی و هیچ بودن عالم امکان را درک می کردیم و برای هیچ، این قدر ارزش و اعتبار قایل نمیشدیم، و بر سر هیچ، این همه با هم نزاع نمی کردیم! آیت الله بهجت رحمه الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته ها به مناسبت وجود كلمه‌ى «كرسى» در آيه، رسول اكرم صلى الله عليه و آله اين آيه را «آيةالكرسى» ناميد. در روايات شيعه و سنى آمده است كه اين آيه به منزله‌ى قلّه قرآن است و بزرگترين مقام را در ميان آيات دارد. (تفسير روح المعانى، ج ۳، ص۱۰ و تفسير الميزان، ج ۲، ص۳۵۴) همچنين نسبت به تلاوت اين آيه سفارش بسيار شده است، از عليه السلام نقل كرده‌اند كه فرمود: بعد از شنيدن فضيلت اين آيه، شبى بر من نگذشت، مگر آنكه آيةالكرسى را خوانده باشم. (تفسير نمونه، ج۲، ص۱۹۱؛ الميزان، ج۲، ص۳۵۵) در اين آيه، شانزده مرتبه نام خداوند و صفات او مطرح شده است. به همين سبب آيةالكرسى را شعار و پيام توحيد دانسته‌اند. هر چند در قرآن بارها شعار توحيد با بيانات‌ گوناگون مطرح شده است، مانند: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» سوره صافات، ۳۵ «لا إِلهَ إِلَّا هُوَ» سوره بقره،۱۶۳ «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ»سوره انبياء،۸۷ «لا إِلهَ إِلَّا أَنَا»سوره نحل، ۲ ولى در هيچ كدام آنها مثل آيةالكرسى در كنار شعار توحيد، صفات خداوند مطرح نشده است. تفسیر نور، ج۱، ص۳۹۹ @toubaefaf
«اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا يُحِيطُونَ بِشَيْ‌ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِما شاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا يَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ‌» سوره بقره، ۲۵۵ ، كه جز او معبودى نيست، زنده و برپادارنده است. نه خوابى سبك او را فرا گيرد و نه خوابى سنگين. آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمين است، از آنِ اوست. كيست آنكه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند. گذشته و آينده آنان را مى‌داند. و به چيزى از علم او احاطه پيدا نمى‌كنند مگر به مقدارى كه او بخواهد. كرسى (علم و قدرت) او آسمان‌ها و زمين را در برگرفته و نگهدارى آن دو بر او سنگين نيست و او والا و بزرگ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا يُحِيطُونَ بِشَيْ‌ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِما شاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا يَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ‌» سوره بقره، ۲۵۵ ، كه جز او معبودى نيست، زنده و برپادارنده است. نه خوابى سبك او را فرا گيرد و نه خوابى سنگين. آنچه در آسمان‌ها و آنچه در زمين است، از آنِ اوست. كيست آنكه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند. گذشته و آينده آنان را مى‌داند. و به چيزى از علم او احاطه پيدا نمى‌كنند مگر به مقدارى كه او بخواهد. كرسى (علم و قدرت) او آسمان‌ها و زمين را در برگرفته و نگهدارى آن دو بر او سنگين نيست و او والا و بزرگ است. پیام ها ۱. هيچ موجودى جز او، ارزش معبود شدن ندارد. «لا إِلهَ إِلَّا هُوَ» ۲. حيات واقعى و ابدى وهمه‌ى حيات‌هاى ديگر از آن اوست. «الْحَيُّ» ۳. همه چيز دائماً به او بستگى دارد ولحظه‌اى از تدبير اوخارج نيست. «الْقَيُّومُ» ۴. همه چيز از اوست. «لَهُ ما فِي السَّماواتِ ...» ۵. نه تنها هستى از اوست، كارايى هستى نيز از اوست. «مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ» ۶. با خيال و توهّم شما، چيزى شفيع و واسطه نمى‌شود. «مَنْ ذَا الَّذِي» ۷. احدى از او مهربان‌تر نيست. علاقه ومهربانى هر شفيعى از اوست. «إِلَّا بِإِذْنِهِ» ۸. خداوند بر همه چيز ودر همه حال آگاه است، پس از گناه در برابر او حيا كنيم. «يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ ...» ۹. او بر همه چيز احاطه دارد، ولى ديگران بدون اراده او حتّى به گوشه‌اى از علم او احاطه ندارند. «لا يُحِيطُونَ بِشَيْ‌ءٍ مِنْ عِلْمِهِ» «أَ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرى‌» سوره علق،۱۴ ۱۰. حكومت و قدرت او محدود نيست. «وَسِعَ كُرْسِيُّهُ» ۱۱. حفاظت هستى براى او سنگين نيست. «وَ لا يَؤُدُهُ» ۱۲. كسى كه از هستى حفاظت مى‌كند، مى‌تواند ما را در برابر خطرات حفظ كند. «حِفْظُهُما» و لذا براى حفاظت، سفارش به خواندن آية الكرسى شده است. تفسير نور، ج۱، ص۴۰۷ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ» اوّلين صفحه شناسنامه‌ى هر مسلمان است. اوّلين شعار و دعوت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله نيز با همين جمله بود: «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» كنزالعمّال، ح۳۵۵۴۱ همچنان كه فرمود: «من قال لا اله الا الله مخلصا دخل الجنة و اخلاصه بها ان تحجزه لا اله الاالله عما حرم الله» هركس خالصانه شعار توحيد سر دهد، وارد بهشت مى‌شود و نشان اخلاص او آن است كه گفتن «لا اله الا الله» وى را از حرامهاى الهى دور سازد. ثواب الاعمال، ص۲۰ امام صادق عليه السلام فرمودند: «قول لااله الّااللّه ثمن الجنة» (بحار، ج۹۳، ص۱۹۶) گفتن «لااله الّا اللّه» بهاى بهشت است. همچنان كه امام رضا عليه السلام در حديث قدسى نقل كرده‌اند: «كلمة لااله‌الّااللّه حصنى» (بحار، ج۳، ص۷) كلمه‌ى توحيد، دژ مستحكم الهى است. آرى، توحيد، مايه‌ى نجات و رستگارى انسان است. البتّه همانگونه كه مى‌گويند هركس به دانشگاه يا حوزه علميه قدم گذاشت، دانشمند شد. يعنى به شرط اينكه تمام دروس لازم را بخواند. گفتن «لااله الّا اللّه» نجات دهنده است، امّا با داشتن شرايطش كه در جاى خود بدان اشاره خواهد شد. اعتقاد به توحيد، همه‌ى قدرت‌ها و جاذبه‌ها را در چشم انسان كوچك و حقير مى‌كند. نمونه‌اى از آثار تربيتى توحيد همين است كه مسلمانان در برابر پادشاهان و صاحبان قدرت سجده نمى‌كردند. در دربار نجاشى پادشاه حبشه، پناهندگان مسلمان گفتند: «لا نسجد الا لله» ما به غير خدا سجده نمى‌كنيم. (سيره‌ى حلبى، ج۱، ص۳۸۷) دحيه كلبى يكى ديگر از مسلمانان در كاخ قيصر روم، سجده نكرد و در جواب كاخ نشينان گفت: «لا اسجد لغير الله» من براى غير خداوند سجده نمى‌كنم. (سيره‌حلبى، ج۳، ص۲۷۲) آرى، توحيد انسان را تا آنجا بالا مى‌برد كه حتّى بهشت و دوزخ نيز براى او مطرح نمى‌شود. امامان معصوم عليهم السلام نيز براى تربيت چنين انسان‌هايى تلاش مى‌كردند. امام على عليه السلام فرمودند: «لاتكن عبد غيرك و قد جعلك اللّه حراً» (نهج البلاغه، نامه‌۳۱) بنده ديگرى مباش كه خداوند تو را آزاد آفريده است. لازم است مسلمانان هر روز و در هر جا با صداى بلند، بگويند و فرياد آزادى از بندگى خدايان دروغين و طاغوت‌ها را سر دهند و گوش نوزادان خود را قبل از هر صدايى، با طنين توحيد «لا اله الّا اللّه» آشنا سازند. تفسیرنور، ج۱، ص۴۰۰ @toubaefaf
تلاوت هر روز یک صفحه از قرآن نذر ظهور مولا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎙 | ذکری که موجب گشایش در زندگی می‌شود ▫️حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی گفت: شبی که رسول‌الله به معراج رفتند، خداوند متعال به پیغمبر فرمودند؛ که ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» از گنجینه‌های عرش الهی است؛ بر اساس روایت اگر کسی در زندگی مبتلا به فقر است و می‌خواهد در زندگی‌اش گشایشی رقم بخورد، ذکر «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را فراوان تکرار کند. 🔺 جهت دریافت صوت باکیفیت وسایر محتوای رسانه ای به آدرس مراجعه کنید: https://amfm.ir/media/ 🎧 بشنوید👇
حجت الاسلام رفيعي 24-12-401.mp3
4.58M
اشاره ای به تفسیر و ذکری که موجب گشایش در زندگی است استاد حاج آقارفیعی @astanfatemi @toubaefaf
مناجات شعبانيه احمد پناهيان 23-12-1401.mp3
7.21M
💠 مناجات شعبانیه 🔺 حجت الاسلام و المسلمین احمد پناهیان ⏱ 24 اسفند 1401 📌این مجموعه را با هشتگ دنبال کنید. 🎚 فایل باکیفیت👇 https://amfm.ir/?p=11436 🆔 @astanfatemi
چند روز بیشتر تا باقی نمانده برنامه قرآنی مان در چیست؟ استفاده از دعاها و اذکار به ویژه دعای سحر در وقت قبل از اذان صبح را چگونه مدیریت کنیم؟ خلاصه اینکه از خدا بخواهیم توفیق را و اینکه نیت ترک معاصی داشته باشیم مطلقا و به فکر استفاده بیشتر و بهتر از شویم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای خوش از تن کوچ کردن، خانه در جان داشتن روی مانند پری از خلق پنهان داشتن همچو عیسی بی پر و بی بال بر گردون شدن همچو ابراهیم در آتش گلستان داشتن کشتی صبر اندرین دریا افکندن چو نوح دیده و دل فارغ از آشوب طوفان داشتن در هجوم ترکتازان و کمانداران عشق سینه‌ای آماده بهر تیرباران داشتن روشنی دادن دل تاریک را با نور علم در دل شب، پرتو خورشید رخشان داشتن همچو پاکان، گنج در کنج قناعت یافتن مور قانع بودن و ملک سلیمان داشتن  پروین اعتصامی @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا حی و یا قیوم «هُوَ الْحَيُّ» در فراز هفتادم دعاى جوشن كبير، حىّ بودن خداوند را اينگونه مطرح مى‌كند: «يا حيا قبل كل حى، يا حيا بعد كل حى، يا حى الذى ليس كمثله حى، يا حى الذى لا يشاركه حى، يا حى الذى لا يحتاج الى حى، يا حى الذى يميت كل حى، يا حى الذى يرزق كل حى، يا حيا لم يرث الحياة من حى، يا حى الذى يحيى الموتى، يا حى يا قيوم» آرى، خداوند زنده است، قبل از هر زنده‌اى و بعد از هر زنده‌اى. در زنده بودن، وى را نظير و شريكى نيست و براى زنده ماندن، نيازمند ديگرى نيست. او زندگان را مى‌ميراند و به همه زنده‌ها روزى مى‌بخشد. او زندگى را از زنده‌اى ديگر به ارث نبرده، بلكه به مردگان نيز زندگى مى‌بخشد. او زنده و پا برجاست. معناى حيات درباره ذات پروردگار با ديگران فرق مى‌كند و مانند ساير صفات الهى، از ذات او جدايى ناپذير است و در آن فنا راه ندارد؛ «وَ تَوَكَّلْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لا يَمُوتُ» سوره فرقان،۵۸ او در حيات خويش نيازمند تغذيه، توليد مثل، جذب و دفع، كه لازمه حيات موجوداتى همچون انسان و حيوان وگياه است، نيست. «يا حى الذى ليس كمثله حى» «القيوم» «قَيّوم» از ريشه‌ى «قيام»، به كسى گفته مى‌شود كه روى پاى خود ايستاده و ديگران به او وابسته هستند. مفردات راغب كلمه‌ى «قيّوم» سه مرتبه در قرآن آمده است و در هر سه مورد در كنار كلمه «حَىّ» قرار دارد. قيام او از خود اوست، ولى قيام ساير موجودات به وجود اوست. و مراد از قيّوميّت پروردگار، تسلّط و حفاظت و تدبير كامل او نسبت به مخلوقات است. قيام او دائمى و همه جانبه است، مى‌آفريند، روزى مى‌دهد، هدايت مى‌كند و مى‌ميراند و لحظه‌اى غافل نيست. هر موجود زنده‌اى براى ادامه‌ى حيات، نيازمند منبع فيض است. همچون لامپى كه براى ادامه‌ى روشنى، نياز به اتصّال برق دارد. تمام موجودات براى زنده شدن بايد از «حىّ» تغذيه شوند و براى ادامه‌ى زندگى بايد از «قيّوم» مايه بگيرند. امام على عليه السلام مى‌فرمايد: «كلّ شى‌ء خاضع له و كلّ شى‌ء قائم به» هر چيزى تسليم او و هر چيزى وابسته به اوست. (نهج‌البلاغه، خطبه۱۰۸) نقل كرده‌اند كه در جنگ بدر رسول خدا صلى الله عليه و آله مكّرر در سجده‌ مى‌گفتند: «يا حى يا قيوم» روح‌البيان، ج۱، ص۴۰۰ تفسیر نور، ج۱، ص۴۰۰ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر مراجع تقلید این هست که هرچه بین زن ومرد نامحرم امکان دارد باید جدایی باشد @jUmbUz
📌 خبر فوری زنجیره انسانی بانوان محصنات و خانواده شهدا مقابل دادگستری استان فارس _شیراز
طوبای عفاف
نظر مراجع تقلید این هست که هرچه بین زن ومرد نامحرم امکان دارد باید جدایی باشد #کانال_مذهبی_مهدوی_
بسیار منطقی و متین. آری رعایت حدود و فاصله بین محرم و نامحرم به نفع خود زن و مرد، سپس جامعه و نسل هاست
می‌دونید چرا آمار تعداد توئیت‌های براندازا واسه فراخوان‌ها روز به روز کمتر شده؟ چون هزینه استفاده از ربات و ترول مجازی خیلی سنگین بوده # و کشورهایی مثل عربستان و امارات و انگلیس هم دیگه از این آشوب‌ها ناامید شدن ....!