eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
🔺️ﺳﺮﻋﺖ ﺁﻫﻮ ۹۰ ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ؛ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ که سرعت شیر ۵۷ کیلومتر در ساعت ﺍﺳﺖ. 🔹️پﺲ ﭼﻄﻮﺭ ﺁﻫﻮ ﻃﻌﻤﻪ شیر می‌شود؟ 🔹️"ﺗﺮﺱ" ﺁﻫﻮ ﺍﺯ ﺷﮑﺎﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺎﻋﺚ می‌شود ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﺮﺍﯼ سنجیدن فاصله خود با شیر مدام به "پشت ﺳﺮ" ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻨﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ همین سرعتش بسیار کم می‌شود! 🔹️ تا جایی که شیر میتواند به او برسد؛ یعنی ﺍﮔﺮ ﺁﻫﻮ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺵ ﻧﮕﺎﻩ ﻧﮑﻨﺪ طعمه ﺷﯿﺮ نمی‌شود! 🔹️ﺍﮔﺮ ﺁﻫﻮ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻫﻤﺎﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ شیر به نیرویش ایمان دارد؛ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻃﻌﻤﻪ‌ﯼ ﺷﯿﺮ نخواهد شد. 🔹️ﺍﯾﻦ ﻗﺼﻪﯼ ﺧﯿﻠﯽ ﺍﺯ ﻣﺎ ﺁﺩﻡ ﻫﺎ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ! ﺍﮔﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ایمان نداشته باشیم و در طول زندگی ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﻧﮕﺎﻩ کنیم و به مرور خاطرات ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ؛ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯿﻤﺎﻥ ﻋﻘﺐ میمانیم ﻭ ﻫﻢ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﯿﻢ...
هدایت شده از خانواده ایرونی 🥰
🔴 : 💠 همه افراد خانه ما، وقتی می‌خوابند حتماً یک کتاب کنار دستشان است. من فکر می‌کنم که همه باید این‌گونه باشند. پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با کتاب مأنوس کنند. ١٣٧۴/٠٢/٢۶ http://eitaa.com/joinchat/3930652672C5ae33b81b9 ○زوج های موفق
📌 مثل رُمَیلَه باشیم: رمیله از و محبان امیرمومنان (ع) بود که همواره دلتنگ آن حضرت می گردید. وی از شدت علاقه دوست داشت خود را به برساند تا از این طریق ضمن خواندن نماز، امام را کرده و ناراحتی و دلتنگی هایش التیام یابد. 📚 صفار، بصائر الدرجات، ج۱، ص۲۶۰. 📍در فراق امام زمان(عج) همانند رمیله دعا برای سلامتی و آن حضرت را فراموش نکنیم. 👇👇 🌻 @ahlebait110
🔴امام خامنه ای:️ آرمانهای انقلاب به شرطی محقق میشود که انقلاب استمرار پیدا کند/آن جوانی که می‌گوید وضع خیلی بد است، من احساسش را تأیید می‌کنم اما حرفش را مطلقا نه ♦️رهبرمعظم انقلاب:در مجموعه‌ی انقلاب از اول یک تفکر غلطی بود که «انقلاب» تا وقت تشکیل نظام است و بعد از پیروزی، انقلاب باید برود کنار. ♦️انقلاب مراحلی دارد، آن که اول اتفاق افتاد مرحله‌ی اول انقلاب بود. مرحله دوم، تحقق ارزش‌ها و آرمان‌ها از طریق دولت انقلابی و مرحله‌ی بعد، تحقق ارزش‌ها در جامعه‌ی انقلابی؛ مرحله‌ی آخر هم تشکیل تمدن اسلامی یا انقلابی است. ♦️بنابراین انقلاب تمام نمی‌شود؛ یک تحول دائمی و صیرورتی لازم است برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب. آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی [یعنی]: عزت ملی، اعتماد به نفس ملی، استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، آزادی اندیشه و عمل در چهارچوب، استقرار عدالت و نفی تبعیض، رشد اخلاق معاشرتی، آماده‌سازی فضا برای رشد معنویت. ♦️این آرمان‌ها در کوتاه‌مدت تحقق پیدا نمی‌کند. اگر انقلاب استمرار داشته باشد، تحقق این آرمان‌ها قطعی خواهد بود. ♦️بنده از مسائل کشور مطلعم و گزارش‌ها را می‌خوانم؛ معتقدم در همه‌ی این آرمان‌ها که اسم آوردم پیشرفت کرده‌ایم. ♦️آن جوانی که می‌گوید وضع خیلی بد است، من احساسش را تأیید می‌کنم اما حرفش را مطلقا [نه]. 97/3/7 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🔴استفتاء از رهبرمعظم انقلاب درباره فاصله درنماز جماعت ♦️سؤال: در نماز جماعت فاصله نمازگزاران در موارد زیر تا چه مقدار به صحت جماعت ضرر نمی زند؟ الف) فاصله محل سجده مأموم با محل ایستادن امام. ب) فاصله محل سجده مأموم در هر صف با محل ایستادن مأموم در صف جلوتر که بواسطه او به امام متصل است. ج) فاصله محل ایستادن مأموم با مأموم دیگری که به واسطه او از سمت راست یا چپ به جماعت متصل می شود. ♦️جواب: در همه موارد یاد شده فاصله تا حدود یک متر، اشکال ندارد. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
علاقه شدیدی به امام حسین علیه السلام داشت و همیشه میگفت: دلم می خواد روز محشر مثل اربابم بی سر باشم . در آخر وصیتش هم نوشته بود این شعر را روی قبرم حک کنید . عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است دادن سر نه عجب داشتن سر عجب است تن بی سر عجب نیست، رود گر در خاک سر سرباز ره عشق به پیکر عجب است وقتی بعد از دو سه هفته، در عملیات کربلای ۵ پیکرش تفحص شد و برگشت، پیکرش همان طور که آرزو کرده بود، بی سر بود و این شعر زینت بخش سنگ قبر شد . 🌷شهید مجید لردان🌷 یاد شهدا با صلوات🌷 @khodaya_Shahidam_kon
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
💛 جـــاے شــهــیـد محمود رضا بیضائے خالے ڪه مے گـفـت: ما قدر آقا سید علے را نمے دانیم در ڪشور هاے عراق و سوریه بدون وضو به عڪس آقا دست نمے زنند... ساےه ات مستدام رهبرم🌸🌱 @Emamkhobiha🌹
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
امام خامنه ای : اینکه می‌بینید من مسئله‌ی استکبار و آمریکا را تکرار می‌کنم از روی عادت نیست؛ احساس خطر می‌کنم/ اگر نظام اسلامی در قبال نظم منحطّ جهانی، هویت خودش را از دست داد شکست خواهد خورد. 🌸امامنا 🌸سیدنا 🌷امام سید علی خامنه ای🌷 @Emamkhobiha🌹
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
{عجل‌الله‌ٺعالی‌فرجه‌الشریف} هـوای خواب ندارد دلی که کرده هوایت چه می‌شود که بیای و من شوم بفدایت اللهم عجل لوليک الفرج بحق سيدتنا الزينب علیها السلام @Emamkhobiha🌹
هدایت شده از ❤️ امام خوبی ها ❤
✍رهبر معظم انقلاب: 🚨 سه شرط رسیدن ایران به نقطه مطلوب ۱: شناخت دشمن اصلی آمریکا ۲: علم آموزی و کار و تلاش ۳: تقویت ارتباط با پروردگار @Emamkhobiha🌹
هدایت شده از طوبای عفاف
در هر جایی که تشریف دارید، زیارت ویژه شب جمعه آقا را یادتون باشه... با این سلام، اسم شما هم وارد لیست زوار شب جمعه آقا میشه. «السلام علیک یا اباعبدالله، السلام علیک و رحمه الله و برکاته» جان «زهرا» به بَر خویش نگه دار مرا چون جدا از تو شوم، دردسرم بیشتر است... طوبای عفاف
🍏🍃🍎برنامه این روزها... خوب‌ است با توجه به فرصت‌های پیش آمده، نگاهی به اصل کار یعنی بازخوانی اصول دین داشته باشیم تا هم در رفتارهای خویش محاسبه‌ای نو در اندازیم و هم به جواب خوبی در مسایل مختلف زندگی دست یابیم. «زندگی در صورتی حالت صحیح به خود می گیرد که با معنویت و دین آمیخته باشد. و انسان در صورتی انسان می باشد که علاوه بر ارضای جنبه‌های مادی به ارضای جنبه‌های معنوی نیز بپردازد. اکنون باید دو مطلب را روشن سازیم: 1. دین چیست؟ 2. تأثیر دین در زندگی چگونه است؟ در موضوع نخست یادآور می‌شویم که دین، بازگردانیدن بشر به جهل و نادانی و توحش نیست بلکه دین یک نهضت همه جانبه به سوی تکامل است که ابعاد چهارگانه دارد: أ‌. اصلاح فکر و عقیده ب‌. پرورش اصول عالی اخلاق انسانی ت‌. حسن روابط افراد اجتماع ث‌. حذف هر گونه تبعیض‌های ناروا و همه ابعاد در پرتو ایمان به خدا که مسئولیت زا است تحقق می‌پذیرد و اینک توضیح هرکدام از این ابعاد به طور خلاصه... .» (برگرفته از رساله عملیه حضرت آیه‌الله سبحانی، بخش اول:اصول عقاید اسلامی، ص30) فکر هر انسانی با نوع نگاه او به جهان هستی شکل می‌یابد و رفتارساز می‌شود. دانستن اصول دین به سبکی که تقدیم شد، سلامت فکر، ضمانت رفتار مثبت و سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. چون دارای پشتوانه قطعی و جزمی است. ادامه مباحث را می‌توانید از همان آدرس دریافت کنید.
🌺🍃🌸حضرت رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: نماز آدمی درخانه معادل یک نماز، درمسجدمحل معادل25نماز، در مسجدجامع معادل500نماز، در مسجداقصی ومسجدمن(مسجدالنبی)معادل50000نماز، درمسجدالحرام معادل صدهزارنمازست.(کنزالعمال ج7 ح20223) «هرگاه آسیبهاوآفتهافرودآید، مسجدیان درامانند.» (کتاب جعفریات ص39)
🌹امام باقر عليه السلام :الخَيرُ و الشَرُّ يُضاعَفُ يَومَ الجُمُعةِ . ♦️خير و شر ، در روز جمعه دو چندان مى شود. 🌹امام باقر عليه السلام :الصَّدَقةُ يَومَ الجُمُعةِ تُضاعَفُ ، لفَضْلِ يَومِ الجُمُعةِ على غَيرهِ من الأيّامِ. ♦️در روز جمعه [ثواب] صدقه دو چندان مى شود؛ زيرا روز جمعه بر ديگر روزها فضيلت دارد. 🌹تشويق به شاد كردن خانواده در روز جمعه/امام على عليه السلام : أطْرِفوا أهالِيَكُم في كُلِّ جُمُعةٍ بشَيءٍ مِن الفاكِهَةِ ، كَي يَفْرَحوا بالجُمُعةِ . ♦️هر روز جمعه مقدارى ميوه به خانواده خود هديه دهيد تا از آمدن جمعه خوشحال شوند. 🌹پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : يا عليُّ ، على النّاسِ كُلَّ سَبعةِ أيّامٍ الغُسلُ ، فاغْتَسِلْ في كُلِّ جُمُعةٍ و لَو أنّكَ تَشْتري الماءَ بِقُوتِ يَومِكَ و تَطْويهِ، فإنَّهُ ليسَ شَيءٌ مِن التَّطَوُّعِ أعْظَمَ مِنهُ . ♦️اى على! مردم بايد هر هفت روز يك بار غسل كنند (حمام روند). بنا بر اين هر جمعه غسل كن حتّى اگر لازم شود براى تهيه آب آن ، خوراك روزانه ات را بفروشى و گرسنه بمانى؛ زيرا هيچ امر مستحبى بالاتر از غسل جمعه نیست . 🌹 به نقل از اصبغ بن نباته :كانَ عليٌّ عليه السلام إذا أرادَ أنْ يُوَبِّخَ الرّجُلَ يقولُ لَهُ : أنتَ أعْجَزُ مِن تارِكِ الغُسْلِ يَوم الجُمُعةِ! ♦️على عليه السلام هرگاه مى خواست كسى را سرزنش كند مى فرمود: تو حتّى از كسى كه غسل روز جمعه را ترك مى كند نا توانترى 📚میزان الحکمه، جلد دوم. 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
♦️رئیس مرکز مطالعات راهبردی : دشمن(صهیونیسم) امروز به دنبال کنترل از طریق محصولات تراریخته است، بنابراین ترور بیولوژیک را جایگزین عملیات انتحاری کرده است./ ایسنا 🇮🇷 با دیده بان ولایت باشید👇 🆔 @didebann
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
Al-Naas -01 ss.mp3
8.25M
عجب عصر خاصی شد امروز خدا توفیق داد و این صوت به دستم رسید👆 این آخرین صوت جلسه تفسیر قرآن توسط استاد محترم حضرت آیت الله جوادی آملی است. که بالاخره پس از ۴۰ سال تفسیر قرآن را تمام کردند. مدتی که در قم بودم، تقریبا اغلب جلسات تفسیر و اخلاق این استاد گرامی را شرکت میکردم. شنیدم که یک روز، یکی از طلبه ها از استاد پرسید: آیا با سرعت کندی که داریم، بنظرتون یک دور تفسیر قرآن را تمام میکنیم؟ استاد فرمود: از خدا خواسته ام که تا تمام نشده، از این دنیا نروم. خدا این استاد فرزانه و همه اساتید قرآن و تفسیر را حفظ کند. گوش بدید خیلی جذابه کسی که چهل سال، تفسیر گفت و الان جلسه آخرش هست و کلیه ثوابش را تقدیم انبیا و اولیا کرد. خوشا به سعادتشون ان شاءالله خدا عاقبتشون بخیر کنه و مورد شفاعت قرآن در دنیا و آخرت باشند🌷🌷
🔴سیاست امروز استكبار، سیاست اندلسی کردن ایران است! تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند! ♦️رهبرمعظم انقلاب: موضوعی که من با شما در میان میگذارم شکل موعظه ندارد؛ بلکه موضوعی اساسی است که با بهترین عناصر یک ملت - که شما جوانان باشید - در میان گذاشته میشود... اروپاییها وقتی خواستند اندلس را از مسلمانان پس بگیرند، اقدامی بلند مدّت کردند... آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند. ♦️یکی از کارها این بود که تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را به‌طور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند! را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند! گذشت زمان راههای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمیکند. امروز هم آنها همین کار را میکنند. ۸۱/۱۲/۰۶ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روشنگری
سربازی امام زمان - Khamenei.ir.mp3
3.38M
🔴🎧 رهبر انقلاب: سربازي امام زمان، کار آساني نیست. سربازی منجی بزرگی که می خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین المللی مبارزه کند، احتیاج به #خودسازي و #آگاهي و #روشن_بینی دارد... 🆘 @Roshangari_ir
سلام علیکم با تشویق و معرفی جوانان متعهد و علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه در اجر عظیم تبلیغ دین مبین اسلام و ترویج مکتب برحق شیعه مشارکت نموده و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشید. Paziresh.ismc.ir
🔸️پنجمین برنامه مصیر در مورد زندگی و منش علمی آیت الله سید منیرالدین حسینی 🔸️یکشنبه ۲۵خرداد ساعت ۲۱ شبکه ۴ 🔸️با حضور استاد حجت الاسلام سید مرتضی حسینی
طوبای عفاف
🔸️پنجمین برنامه مصیر در مورد زندگی و منش علمی آیت الله سید منیرالدین حسینی 🔸️یکشنبه ۲۵خرداد ساعت ۲۱
مؤسس فرهنگستان علوم اسلامی قم: سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی؛ یک روحانی که فلسفه «هگل» و «انیشتین» را به مبارزه خواند متفکر فرزانه استاد حجت الاسلام و المسلمین سید منیرالدین حسینی الهاشمی، در خاندان علم، فضیلت و جهاد دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان مرحوم آیت الله العظمی سید نورالدین حسینی شیرازی، از مراجع طراز اول زمان خود در جنوب ایران و مؤسّس حزب برادران، تنها حزب متشکل از هیأت‌های مذهبی بود. گروه اندیشه و معارف - رجانیوز: متفکر فرزانه استاد حجت الاسلام و المسلمین سید منیرالدین حسینی الهاشمی، در خاندان علم، فضیلت و جهاد دیده به جهان گشود. پدر بزرگوار ایشان مرحوم آیت الله العظمی سید نورالدین حسینی شیرازی، از مراجع طراز اول زمان خود در جنوب ایران و مؤسّس حزب برادران، تنها حزب متشکل از هیأت‌های مذهبی بود. به گزارش رجانیوز، سخن گفتن درباره نوجوانی و جوانی و همچنین زندگی پر تلاطم ایشان پیش از انقلاب اسلامی و حضور فعال در دروس امام خمینی(ره) در نجف، مجالی بلند می خواهد اما ایشان با پیروزی انقلاب اسلامی و گذر از نقطه ی عطف تثبیت قانونی نظام جمهوری اسلامی، زمانی که حضرت امام (ره) تنظیم و تدوین قانون اساسی را به عنوان ضرورتی انقلابی مطرح نمودند، سیدمنیرالدین حسینی‌ الهاشمی تحول اساسی در پیش‌نویس منتشره را به دلیل استناد آن به مبانی غربی، خلاف مصالح و ویژگی‌های جمهوری اسلامی دیده و به کمک برخی از شاگردان خود اقدام به تهیه پیش‌نویسی متفاوت از آن‌چه تهیه شده بود، کرد. این پیش‌نویس از معدود پیش‌نویس‌های ارائه شده ی قانون اساسی بود که مورد توجه اعضای خبرگان قرار گرفت و متن فعلی قانون اساسی را متأثر ساخت. سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی بهمراه آیات عظام شهید دستغیب، ربانی شیرازی و مکارم شیرازی به عنوان نمایندگان استان فارس در مجلس خبرگان قانون اساسی، نقش تاریخی و مؤثر خود را در شکل‌گیری شالوده ی قانون نظام اسلامی ایران هم چون اصل مترقی ولايت فقيه و نيز اصول مربوط به نظارت شورای نگهبان، به شایستگی ایفا نمود. از دیگر خدمات این متفکر اسلامی را می توان نمایش حضور فعال حوزه‌ی علمیه در حل مسائل نظام اسلامی به واسطه ماموریت جامعه ی مدرسین حوزه به سید منیرالدین حسینی الهاشمی به منظور شرکت در جلسات سازمان برنامه و بودجه ی برای تدوین زیرساخت‌های اقتصادی کشور و شرکت در برخی جلسات ستاد انقلاب فرهنگی بنا به اشارت حضرت امام (ره)، نام برد. مرحوم استاد حسینی الهاشمی، در راستای تبیین گفتمان خردورزانه و نگاه عمیق و بنیادی به اسلامی کردن علوم و دانشگاه‌ها به عنوان اولین قدم، نخستین مجمع مقدّماتی فرهنگستان علوم اسلامی را در حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور در قم، برگزار کرد. از آن پس نیز پنج مجمع مقدّماتی دیگر در دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، کرمان، تبریز و نهایتاً ‌قم برگزار گردید. هدف ایشان از برگزاری مجامع مقدماتی، اثبات ضرورت انقلاب فرهنگی و نياز به مرکزی به نام «فرهنگستان» برای پيشبرد اهداف انقلاب فرهنگی بود. ايشان با طرح مباني قانونگذاري، نظام آموزشي، روش اجتهاد، موضوع شناسي، سیستم سازی و ... کوشيد تا موضوع انقلاب فرهنگی را در ذهنیت اجتماعی طرح و تثبیت نماید و در پایان با اعلام آغاز به کار دفتر فرهنگستان علوم اسلامی، آن را پایگاه فعّالیّت‌های فکری و پژوهشی در سیر تحقّق انقلاب فرهنگی قرار داد. 12 اسفند ماه مصادف با سیزدهمین سالگرد درگذشت مؤسس فرهنگستان علوم اسلامی قم، استاد فقید علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی (ره) می باشد. یادداشت حجت الاسلام محمدحسن جعفر زاده پژوهشگر دینی، به همین مناسبت در «رجانیوز» منتشر می شود. *** امروزه دیگر برکسی پوشیده نسیت که جمهوری اسلامی، نظامي است كه در آن پس از قرن ها انگيزه هاي جمعي مردم دوباره به اين حقيقت نزديك شده است كه براي زيستن در دنياي خاكي، بايد در پناه حكومتي الهي به سر برد. حكومتي كه دولتمردان آن به دنبال پياده سازي احكام الهي در شئون اجتماع باشند و همگان به هموار سازي پرستش الهي در پهنه گيتي بينديشند. اما اين امر چگونه ممكن است؟ سيد منيرالدين حسینی الهاشمی به ياد مي‌آورد كه امام خمینی (رض) در سال ۴۱ چنين روزي را پيش بيني ‌كرد و بر اين اساس نظريه «اسلام در عمل» و عينيت را مطرح نمود؛ از آن زمان نیز به علما و انديشمندان حوزه توصيه می كرد كه به دنبال تحقق اين نظريه و تشریح جوانب اجراي آن باشند و باز به ياد مي‌آورد كه خود از آن پس تلاش فكري و تحقيقاتي بسياري را متحمل شد تا توانست به نظام فكري و اندیشه ای مشخصي در اين باره دست يابد. امادر روزهای آغازین پیروزی انقلاب، زمان موعود فرا رسيده بود وكليت كار نيز برايش روشن بود؛عمق و سختي كار نيز حريفي قدر مي‌طلبيد. او اكنون سعي مي‌كرد يافته هاي خود را با ديگران در ميان بگذارد. به اين و آن كه مي‌رسيد
مي‌ديد همه در تب و تاب تلاش براي ياري به ارکان و نهاد هاي انقلابند، اما با دقت که می نگریست مي‌ديد هركس به ظن خود يار و ياور امام شده است و تعدادی نیز براي حركت كاروان انقلاب، نظري خام واز روي عقيده ي شخصي مي‌دهند. در ماجراي تدوين قانون اساسي كه بنا بود شالوده نظام پي ريزي شود بسياري را تست زد و با افكار بيشتري آشنا شد. مي‌ديد گروهي از روي سادگي مي‌گويند قانون اساسي ما همان قرآن است و لزومي به تدوين قانون ديگري نيست. عده اي نيز منفعل شده قانون كشورهاي ديگر را ـ كه بويي از اسلام نبرده‌اند ـ رو مي‌كنند و در اين ميان نيز متاسفانه عده اي هستند كه با مكر و حيله به دنبال تغيير جهت گيري هاي حاكم در قانون اساسي از اسلام ناب هستند. اينچنين بود كه با توصيه حضرت امام كمر همت بست و با ارائه پيش نويسي وارد مجلس خبرگان قانون اساسي شد. او در صحن مجلس - كه به ميدان نبرد اندیشه ها مي‌مانست ـ با توكل و توسل وارد مي‌شد و سعي فراوان داشت تابه كمك همراهان خود، اصول قانون اساسي را به سمتي رهنمون سازد كه اصل حركت انقلاب بر آن اساس آغاز شده بود. از این رو، همه دانسته هاي خود درباره حيات اجتماعي اسلام را در پيش نويس قانون اساسي خود پياده كرد و در نهايت توانست اندیشه های نابی را وارد قانون اساسي جمهوري اسلامي كند. پس از آن نيز سعي كرد انديشه هاي عميقش را با برخی مسئولين و دولتمردان نظام در ميان بگذارد؛ اما احساس كرد كه هر چه بيشتر مي‌گويد كمتر نتيجه مي‌گيرد. متوجه شد كه بسياري از آنان خود را موظف به كارهاي اجرايي مي‌دانند و از اين رو كسي بايد بنشيند و به تئوري پردازي در کارآمدی دین و دستيابي به سازوكار اجرايي كردن مفاهيم متعالي دين در ساختار حكومت بپردازد. در آن زمان كمتر كسي به ژرفاي گفته هاي او نزديك مي‌شد و فقط تعداد معدودي حرف هاي او را تصديق مي‌كردند. اما چه باك كه بسياري از مردان تاريخ ساز، سرنوشتي اينچنين داشتند. آن گاه كه بحث انقلاب فرهنگي از سوي حضرت امام (رض) مطرح شد، مرحوم حسيني دريافت كه مي‌تواند ايده هاي خود را در راستاي چنين رهنمودي دنبال كند. خود مي‌گويد: «ما بعد از اينكه امام در اين باره هم راهگشايي كردند، احساس آزادي كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه حالا ديگر نوبت ماست.» (کتاب خاطرات، ص۲۷۳) اين تصميم بعد از آنكه تاكيدات مكرر امام را در اين باره ديد و در موردي نيز درخواست ايشان از متفكرين جوان حوزه در به ثمر رساندن انقلاب فرهنگي را به گوش جان شنيد، مستحكم تر شد: «حضرت امام (رضوان الله تعالي عليه) نگاهي به جمع و به سمتي كه بنده نشسته بودم كردند و براي اولين و آخرين بار، برق اشكي را ديدم كه در چشم امام چرخيد، ايشان فرمودند متفكرين جوان حوزه در اين انديشه باشند كه انقلاب فرهنگي به نتيجه برسد تا ما بتوانيم راه پياده كردن اسلام را به دست بياوريم. ما يا به نسخه غرب مبتلا هستيم يا شرق... اگر شما را از در بيرون كردند، از پنجره وارد شويد!» (کتاب خاطرات،ص۲۶۶) بر اين اساس به كمك تني چند از علما و فضلاي حوزه و دانشگاه به تاسيس دفتر فرهنگستان علوم اسلامي در قم اقدام كرد و از آن پس تا پايان عمر خود به پژوهش در چگونگي پياده كردن اسلام در عمل و عينيت پرداخت. در آخرين ماه هاي عمر شريف خود در مصاحبه اي دستاورد ۲۰ ساله دفتر فرهنگستان علوم اسلامي را چنين بيان مي‌كند: «بحمدالله موفق شده ايم فونداسيون سه شهر بزرگ علمي [یعنی نرم افزارهاي سه گانه در حوزه، دانشگاه و نظام اجرا] را در مسير تحولات علم و دانش پي ريزي كنيم كه نقشه اين بنا نيز الان موجود است. طبعاً اگر اين بنا ساخته نشود مسلمانان در ساختمان بيگانه زندگي خواهند كرد. از اين رو من فكر مي‌كنم به بيش از آنچه كه ۲۰ سال پيش در تصور ما بود دست يافته ايم. اگر شما روند رشد و تحول علمي غرب را بنگريد مي‌بينيد كه دستيابي ايشان به فلسفه «شدن» موردنظرشان، در يك زمان خاص بود ولي زمان دستيابي آنها به قدرت محاسبه كمي در زمان ديگري بود! يعني آنچه هگل در فلسفه «شدن» مطرح كرد همراه با محاسبه و رياضيات خاص نبود ولي فلسفه «شدن» انيشتين توانست «معادله» را نيز تحويل دهد. البته ما اكنون مدعي رسيدن به مرحله دوم هستيم و حاضريم آن را در ساختن مدل به كار بگيريم.» (کتاب ضرورت مهندسي، ص ۸۳) محصول اصلي انديشه سید منیر دستيابي به «فلسفه نظام ولايت» است كه در كنار فلسفه چرايي و چيستي حوزه های علمیه، نقش فلسفه شدن اسلامي را بازي مي‌كند و توان پيش بيني هدايت و كنترل عينيت را براساس اصول و قدرمتيقن هاي مذهب راستین شیعه داراست. سيدمنيرالدين حسيني الهاشمي در صبحگاه روز جمعه ۱۲ اسفند ۷۹ به جهان باقي شتافت و دانش ها و معارف نهفته در فرهنگستان علوم اسلامي را براي شاگردانش به ارث گذاشت. اينك شاگردان اويند كه بايد با سكانداري آیت الله سيدمحمد مهدي ميرباقري در تشريح و تنقيح محصولات پژوهشي اين دفتر همت كنند و ان شاءالله با
نشر مفاهيم بلندي كه به آنان اعطا شده، سهم خود را در شكل گيري انقلاب فرهنگي و در نهايت دستيابي به تمدن نوین اسلامي ايفا نمايند. بحمدالله امروزه شاهديم كه با طرح گفتمان جنبش نرم افزاري و تحول در علوم انسانی از سوي مقام معظم رهبري، از يك سو فعاليت اين دفتر شدت خاصي به خود گرفته و از ديگر سو حوزويان و دانشگاهيان نيز استقبال قابل توجهي نسبت به ايده ها و نظريات آن داشته اند. امروزه ديگر كمتر تشكل حوزوي و دانشگاهي را مي‌توان سراغ گرفت كه دغدغه تعالي انقلاب و پیشرفت همه جانبه اسلامی را داشته باشد، اما با اين مركز و انديشه هاي آن آشنا نباشد؛ كما اينكه بسيارند حوزويان و به خصوص دانشگاهياني كه در هر كجا جمع شده و گروهي را به راه انداخته‌اند و به فهم و نشر انديشه هاي بلند علامه حسینی الهاشمی و خلف ایشان، آیت الله میرباقری مشغولند.