eitaa logo
طوبای عفاف
622 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
480 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
این‌خبـر‌را‌برسانید‌به‌عُشاقِ‌نجف بویِ‌سجادهِ‌خونینِ‌کسی‌می‌آید @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای است. سلام و صلوات بر شهدای عرصه هسته ای کشور @toubaefaf
16.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلمه الله تعالی ماجرای زن و مردی که در مکه راز و نیاز می کردند و گفتگویی که بین این زوج رخ داد عبرت آموز است... ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«وَ قُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبارَكاً وَ أَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ؛ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ وَ إِنْ كُنَّا لَمُبْتَلِينَ» سوره مؤمنون، ۲۹-۲۸ و بگو: پروردگارا! مرا با نزولى پر بركت فرودآور كه تو بهترين فرود آورندگانى. البتّه در اين داستان نشانه‌هايى است، و همانا ما آزمايش كنندگانيم. (قوم نوح و ديگران را بارها آزمايش كرديم تا زمينه‌ى توبه ورشد خود را نشان دهند) نکته ها در حديث مى‌خوانيم: صلى الله عليه و آله به عليه السلام فرمود: هرگاه وارد منزلى شدى آيه ۲۹ را تلاوت كن تا خداوند از خير آن جا كاميابت كند و شرّش را از تو دور سازد. تفسير كنزالدقائق علیه السلام و در هر حال: در دعوت به توحيد. «اعْبُدُوا اللَّهَ» در ساختن كشتى با الهام خداوند. «اصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنا وَ وَحْيِنا» سوره مؤمنون، ۲۷ در سوار شدن، با حمد الهى. «فَإِذَا اسْتَوَيْتَ‌ ... فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ‌» سوره مؤمنون، ۲۸ در حركت با نام خدا. «بِسْمِ اللَّهِ مَجْراها وَ مُرْساها»سوره هود، ۴۱ در توقّف، با دعا به درگاه او. «رَبِّ أَنْزِلْنِي» پیام ها ۱. ابتدا خداوند را بر نعمت‌هاى گذشته شكر كنيم، سپس از او نعمت جديدى بخواهيم. «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي‌- رَبِّ أَنْزِلْنِي» ۲. در دعا و مناجات، خداوند را با آن نامى بخوانيم كه با نيازمان تناسب داشته باشد. «أَنْزِلْنِي‌- خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ» ۳. مطالب تاريخى قرآن، آيه‌ى هدايت و مايه‌ى رشد است. (نه سرگرمى و خاطره) «لَآياتٍ» ۴. سنت خداوند، بر آزمايش مردم در هر حال است، و ماجراى نوح نيز يكى از نمونه‌هاى آزمايش الهى است. «لَمُبْتَلِينَ» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔غذای حلال و توفیق عمل صالح ✨«يٰا أَيُّهَا اَلرُّسُلُ كُلُوا مِنَ اَلطَّيِّبٰاتِ وَ اِعْمَلُوا صٰالِحاً إِنِّي بِمٰا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ» ﴿سوره مؤمنون، آیه51﴾ ای پیامبران! از خوردنی‌های پاکیزه بخورید و کار شایسته انجام دهید؛ مسلماً من به آنچه انجام می‌دهید، دانایم. سه نکته در واژه «طیّب» 1. تأثیر غذای پاک و حلال بر صفای قلب؛ 2. تحریک حسّ حقّ شکرگزاری؛ 3. توجه دادن به اینکه خدا شاهد اعمال آدمی است. (تفسیر نمونه، ج 14 ص 277) «قابل‌توجه اینکه خطاب‌هایی که در قرآن مربوط به استفاده از غذاهاست، کم نیست و معمولاً با دو قید «حلال» و «طیّب» همراه است. «حلال» چیزی است که ممنوعیتی نداشته باشد و «طیّب» به چیزهای پاکیزه گفته می‌شود که موافق طبع سالم انسانی است؛ نقطه مخالف خبیث که طبع آدمی از آن تنفّر دارد.» تفسیر نمونه، ج1، ص 569 و تفسیر تسنیم، ج 8، ص 478 @toubaefaf
(۳۰) هزار و یک نکته پیرامون مردی به علیه السلام گفت: «من عملم کم است، روزه (در طول سال) کم می‌گیرم، ولی تلاشم بر این است که جز از حلال نخورم. امام به او فرمود: کدام تلاش و کوشش بهتر از شکم (غذای حلال) و پاک‌دامنی است؟» @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔بالاترین مرتبه 🌦از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلّم) نقل شده است: «... بالاترين فرد شما در پيشگاه خداى متعال آن است كه پيش از همه گرسنگى را تحمل كند و بيشتر بينديشد و مبغوض‌ترين شما در نزد خدا، آن كسى است كه زياد بخوابد و زياد بخورد و بنوشد... آدميزاد هيچ ظرفى را پر نكرده است كه بدتر و پُر زيان‌تر از شكم باشد. چند لقمه براى فرزند آدم بس است تا پشت او را محكم كند؛ اگر ناگزير از استفاده از آن باشد؛ پس يك سوّم را براى خوراك، يك سوّم را براى نوشيدن، و يك سوّم را براى نفس كشيدنش اختصاص دهد... نزديكترين مردم به رحمت خدا در روز قيامت كسى است كه در دنيا بيشتر گرسنگى، تشنگى و اندوه كشيده باشد، افراد گمنام و پرهيزكارى كه اگر در حضور مردم باشند، شناخته نشوند و اگر در ميان مردم نباشند كسى آنها را نجويد، جا به جاى زمين آنها را مى‌شناسد، فرشتگان آسمان آنها را در ميان گرفته‌اند، مردمان به دنيا دلخوش، و آنان به اطاعت خدا دل‌خوشند، مردم فرش‌ها بگسترند، امّا پيشانى‌ها و زانوهاى آنها فرش آنهاست، مردم رفتار و اخلاق خويش را تباه سازند، ولى آنان رفتار و اخلاق خود را مراقبند، آنان كسانى هستند كه زمين بر فقدانشان اشک ريزد و خداوند بر سرزمينى كه از آنان نباشند، خشم گيرد؛ آنان همچون- در آويختن سگها روى جيفه- به خاطر دنيا با هم در نياويزند؛ ژوليده و پژمرده‌اند؛ وقتى كه مردم آنها را مى‌بينند، تصوّر مى‌كنند مريضند، در صورتى كه مريض نيستند و مردم مى‌گويند خللى در فكرشان پيدا شده و عقل ندارند در حالى كه بى‌خرد نيستند، بلكه مردم به باطن خودشان- كه دنيا عقل آنها را ربوده است- مى‌نگرند؛ پس از نظر اهل دنيا، آنان بى‌خردانه حركت مى‌كنند، در صورتى كه ايشان آنگاه كه عقل از سر مردم برود، عاقلان و خردمندانند.» مجموعه ی ورّام، آداب و اخلاق در اسلام، ترجمه تنبيه الخواطر، ص196 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا