eitaa logo
طوبای عفاف
624 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
478 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طوبای عفاف
🍃از برکات این صلوات کسی که صبح و مغرب این را بخواند باعث خشنودی حضرت صلی الله علیه وآله و سرور دائمی است و همچنین: 1. گناهانش از بین می رود؛ فَإِنَّ مَنْ‏ صَلَّى‏ عَلَى النَّبِيِّ (صلی الله علیه وآله) بِهَذِهِ الصَّلَاةِ هُدِمَتْ ذُنُوبُهُ؛ 2. لغزش هایش محو می شود؛ وَ مُحِيَتْ خَطَايَاهُ 3. سرورش دائمی می شود؛ وَ دَامَ سُرُورُهُ 4. دعایش مستجاب می شود؛ وَ اسْتُجِيبَ دُعَاؤُهُ 5. آرزویش عطا می شود؛ وَ أُعْطِيَ أَمَلَهُ 6. رزقش بسیار می شود؛ وَ بُسِطَ لَهُ فِي رِزْقِهِ 7. برای پیروزی بر دشمنش یاری می شود؛ وَ أُعِينَ عَلَى عَدُوِّهِ 8. این صلوات سبب رسیدن به انواع خوبی ها می شود؛ وَ هِيَ لَهُ سَبَبُ أَنْوَاعِ الْخَيْرِ 9. و قرارش می دهند از دوستان حضرت رسول الله(صلی الله علیه وآله) در بهشت اعلی. وَيُجْعَلُ مِنْ رُفَقَاءِ نَبِيِّهِ فِي الْجِنَانِ الْأَعْلَى. سه مرتبه در صبح و سه مرتبه در شب بخوانند. يَقُولُهُنَّ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ غُدْوَةً وَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ عَشِيَّةً. وصلوات این است:👇🏼 «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي الْأَوَّلِينَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي الْآخِرِينَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِي الْمُرْسَلِينَ اللَّهُمَّ أَعْطِ مُحَمَّداً الْوَسِيلَةَ وَ الشَّرَفَ وَ الْفَضِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الْكَبِيرَةَ. اللَّهُمَّ إِنِّي آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ وَ لَمْ أَرَهُ فَلَا تَحْرِمْنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ رُؤْيَتَهُ وَ ارْزُقْنِي صُحْبَتَهُ وَ تَوَفَّنِي عَلَى مِلَّتِهِ وَ اسْقِنِي مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِيّاً سَائِغاً هَنِيئاً لَا أَظْمَأُ بَعْدَهُ أَبَداً إِنَّكَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ اللَّهُمَّ كَمَا آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ (صلی الله علیه وآله) وَ لَمْ أَرَهُ فَعَرِّفْنِي فِي الْجِنَانِ وَجْهَهُ؛ اللَّهُمَّ بَلِّغْ رُوحَ مُحَمَّدٍ عَنِّي تَحِيَّةً كَثِيرَةً وَ سَلَاماً». ابن بابويه(شیخ صدوق ره)، محمد بن على، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال - قم، چاپ: دوم، 1406 ق؛ این صوات در مفاتیح الجنان، باقیات الصالحات شیخ عباس قمی(ره) هم آمده است. أللّهم صلِّ علی محمَّدٍ و آلِ محمَّدٍ و عَجِّل فَرَجَهُم و اهلِک أعدائَهُم أجمَعیِن @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و هرگاه به آنان گفته شود: از آن چه خداوند روزى شما كرده بخشش كنيد... «وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا أَ نُطْعِمُ مَنْ لَوْ يَشاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِي ضَلالٍ مُبِينٍ» سوره یس، 47 و هرگاه به آنان گفته شود: از آن چه خداوند روزى شما كرده بخشش كنيد، كسانى كه كفر ورزيدند به كسانى كه ايمان آورده‌اند مى‌گويند: آيا به كسانى غذا دهيم كه اگر خداوند مى‌خواست خودش به آنها غذا مى‌داد؟ شما در گمراهى آشكارى هستيد. نکته ها افرادى كه بينش صحيح ندارند يا مى‌خواهند از زير بار مسئوليّت شانه خالى كنند، تمام انحرافات و عملكرد زشت خود را به گردن ديگران مى‌اندازند: 1. گاهى مى‌گويند: مقصّر خداست، اگر او نمى‌خواست ما مشرك نبوديم: «لَوْ شاءَ اللَّهُ ما أَشْرَكْنا»سوره انعام، 148، «لَوْ شاءَ الرَّحْمنُ ما عَبَدْناهُمْ» سوره زخرف، 20 2. گاهى مى‌گويند: مقصّر جامعه است، اگر اين بزرگان نبودند، ما مؤمن بوديم. «لَوْ لا أَنْتُمْ لَكُنَّا مُؤْمِنِينَ» سوره سبأ،31 3. گاهى مى‌گويند: مقصّر نياكان ما هستند. «إِنَّا وَجَدْنا آباءَنا» سوره زخرف، 22 در اين آيه نيز مى‌گويند: اگر لازم بود خدا خودش به فقرا روزى مى‌داد. غافل از آن كه خداوند مسئوليّت سير كردن فقرا را به دوش اغنيا گذاشته است. سؤال: چرا خداوند خود فقرا را رزق نمى‌دهد و به مردم دستور انفاق مى‌دهد؟! پاسخ: رشد انسان، در سايه‌ى گذشت و ايثار و سخاوت و نوع‌دوستى و دلسوزى و صرفه‌جويى و الفت و تعاون و محبّت و تفقّد است. اگر همه‌ى مردم از امكانات يكسان برخوردار باشند، نه زمينه‌اى براى بروز اين كمالات باقى مى‌ماند و نه بسترى براى صبر و زهد و قناعت محرومان. پیام ها 1- توجّه به اين كه «آن چه داريم رزق الهى است نه ملك ما» بخشش را آسان مى‌كند. «أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ» 2- كفر، سبب خود دارى از انفاق است. قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا ... أَ نُطْعِمُ‌ 3- كافر، رازق بودن خدا را مسخره مى‌كند. «لَوْ يَشاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ» 4- انفاق، نشانه ايمان است. (زيرا ترك انفاق از ويژگى‌هاى كفّار شمرده شده است). قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا ... أَ نُطْعِمُ‌ ... 5- كار انسان به جائى مى‌رسد كه كفر و بخل را راه درست و ايمان و انفاق را انحراف مى‌شمرد. «إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا فِي ضَلالٍ مُبِينٍ» تفسیر نور، ذیل همین آیه @toubaefaf
اگر رازق خداوند است، پس چرا از ما می‌خواهید که به فقیران انفاق کنیم؟ «أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَآءُ اللهُ أَطْعَمَهُ» سوره یس، ۴۷ کافران از راه تمسخر به مؤمنان می‌گفتند: اگر رازق خداوند است، پس چرا از ما می‌خواهید که به فقیران خوراک دهیم؟ و اگر خدا خواسته است که آنان محروم بمانند، پس چرا ما کسانی را از دارائی خود بهره‌مند سازیم که خداوند ایشان را محروم ساخته است؟ این منطق جاهلانه، علاوه از تمسخر مؤمنان، به آن می‌ماند که افرادی بگویند: چه ضرورتی دارد که ما درس بخوانیم، و یا به دیگری درس بدهیم؟ اگر خدا می‌خواست همه را عالم و باسواد می‌کرد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گنجینه عفاف.pdf
956.9K
«گنجینه عفاف»کتابی خواندنی با پانصد نکته حکیمانه در موضوع ، حجاب و مفاهیم مرتبط گردآورنده: آقای مهدی نصیریان (۱۰۴) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
«گنجینه عفاف»کتابی خواندنی با پانصد نکته حکیمانه در موضوع #حیاوعفاف ، حجاب و مفاهیم مرتبط گردآورنده
✍سلام. ارسال این کتاب هدیه ارزنده ای است به مناسبت روز دختران. دختر خانم های گرامی روزتان مبارک. خوشبختی شما را از خدای متعال خواستارم. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا