eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 | تحلیل امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) درباره مجاهدت امام کاظم عليه‌السلام 🍃🌹🍃 سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد http://eitaa.com/meyarpb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۱) (۱) مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَ وِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، ««لْقِیامَةِ»» ای مردم، من امر خلافت را به عنوان و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه می‏‌سپارم و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده‌‏اند یا نیامده‌‏اند. . (۲) وَ سَیجْعَلُونَ الإمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّه‏ُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ وَ عِنْدَها سَیفْرُغُ لَکُمْ أَیهَا الثَّقَلانِ مَنْ یفْرُغُ وَ یرْسَلُ عَلَیکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ. و به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور می‏‌گیرند. خداوند غاصبین و تعدی‌کنندگان را لعنت کند. و در آن هنگام است ـ‌ای جن و انس ـ که می‌‏ریزد برای شما آنکه باید بریزد و می‌‏فرستد بر شما شعله‏‌ای از آتش و مس گداخته و نمی‏‌توانید آن را از خود دفع کنید. (۳) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ یکُنْ لِیذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّی یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ وَما کانَ اللّه‏ُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیبِ. ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد کرد تا آنکه خبیث را از پاکیزه جدا کند و خداوند شما را بر غیب مطلع نمی‏‌کند. (۴)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ ما مِنْ قَرْیةٍ إلاّ وَ اللّه‏ُ مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا وَ اللّه‏ُ مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ. ای مردم، هیچ سرزمین آبادی نیست مگر آنکه در اثر تکذیبِ (اهل آن آیات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنان را هلاک خواهد کرد و آن را تحت حکومت خواهد آورد، و خداوند وعده خود را عملی می‌‏نماید. (۵)مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ ضَلَّ قَبْلَکُمْ أَکْثَرُ الأوَّلینَ وَ اللّه‏ُ لَقَدْ أَهْلَکَ الأوَّلینَ وَ هُوَ مُهْلِکُ الآخِرینَ. قالَ اللّه‏ُ تَعالی: «أَلَمْ نُهْلِکِ الأوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الاْآخِرینَ، کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ، وَیلٌ یوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ» ای مردم، قبل از شما اکثر پیشینیان هلاک شدند، و خداوند آنها را هلاک نمود و اوست که آیندگان را هلاک خواهد کرد. خدای تعالی می‏‌فرماید: «اَلَمْ‏نُهْلِکِ الاَْوَّلینَ...»، «آیا ماپیشینیان را هلاک نکردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین می‏‌کنیم. وای بر مکذبین در آن روز. (۶) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ قَدْ أَمَرَنی وَ نَهانی وَ قَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَ نَهَیتُهُ بِأَمْرِهِ. فَعِلْمُ الأمْرِ وَ النَّهْی لَدَیهِ، فَاسْمَعُوا لِأمْرِهِ تَسْلِمُوا وَ أَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَ انْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا وَ صیرُوا إلی مُرادِهِ وَ لا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ... ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است و من هم به امر الهی را امر و نهی نموده‌‏ام و علم امر و نهی نزد اوست. پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید و به سوی مقصد و مراد او بروید و راه‏‌های بیگانه شما را از راه او منحرف نکند... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای حارث فهری و سندی بر حقانیت اول مظلوم عالم، قرآن در سوره معارج (هفتادمین سوره قرآن) در سه آیه آغاز آن، به ماجرای عذاب فوری اعتراض کننده به ماجرای غدیر و رهبریت حضرت علی(علیه السلام) اشاره کرده و می فرماید:سَألَ سائِل بِعَذابٍ واقعٍ. لِلْکافِرینَ لَیسَ لَهُ دافِع. مِنَ اللّهِ ذِی الْمعارِج؛ تقاضا کننده ای درخواست عذابی(برای خود) کرد که واقع شد. این عذاب مخصوص کافران است و هیچ کس نمی تواند آن را دفع کند. از سوی خداوندی است که ذی المعارج است. (فرشتگانش برآسمانها صعود می کنند» (سوره معارج، آیات ۳ ـ ۱) بر پیشانی بلند تاریخ همواره یک سری حقایق زیبا و ماندگاری می درخشد که مرور زمان هرگز توان انکار آن را ندارد. از جمله این حقایق؛ سفارش ها و گفته های رسول خدا درباره امام علیه السلام است و آیات نخستین سوره معارج؛ گواه زنده یکی از آن حقایق است که در این مختصر با رویداد آن آشنا خواهید شد. مقام منیع و فضایل امام علی از دیرباز مورد حسادت کینه توزان و زیاده خواهان و جاه طلبان و حسد پیشه گان قرار گرفته است و آنان با انکار حق آن مظلوم، خیال می کردند توان جلوگیری از تابش نور حقایق را نیز دارند. شأن نزول مرحوم طبرسی ره از حسین بن محمد روایت کرده که: از سفیان بن عیینه سؤال کردم، آیه فوق درباره چه کسی نازل شده است؟ مجمع‌البیان، ج۱۰، ص۳۵۲ او جواب داد: از چیزی سؤال کردی که پیش از تو کسی این سؤال را از من نپرسیده است. از پدرانش ـ علیهم السلام ـ مرا خبر داد که چون صلی الله علیه وآله روز دست را گرفت و بلند کرد، در حضور مردم فرمود: «هرکسی من مولای اویم این مولای اوست». آن حضرت را آشکارا به امامت منصوب کرد و در قبائل عرب نیز این خبر منتشر شد. نعمان بن حارث فهری نزد پیامبر آمد و عرض کرد: ای محمد! ما را امر نمودی به گفتن: «لا إله إلاّ اللّه، مُحَمَّد رَسُولُ اللّه» ما قبول کردیم و گردن نهادیم، سپس امر کردی در پنج وقت نماز بگزاریم، پذیرفتیم، امر به زکاة، حج، روزه و سایر واجبات کردی، اطاعت نمودیم. به اینها راضی نشدی تا این که پسر عموی خود ـ علی ـ را به امامت و وصایت منصوب داشتی. آیا این کار را از طرف خود انجام دادی یا خدا به تو دستور داد چنین کنی؟ صلی الله علیه وآله در پاسخ او فرمود: سوگند به آن خدایی که جز او خدایی نیست؛ من به امر و فرمان پروردگار را منصوب نمودم و این دستور از ناحیه خدا است.. نعمان بن حارث فهری روی برتافت و گفت: أللَّهُمَّ إنْ کانَ هذا مِنَ الْحَقِّ فَأمْطِرْ عَلَینا حِجارةً مِنَ السَّماءِ أوِ ائْتِنا بِعَذابٍ ألیمٍ؛پروردگارا! اگر آنچه درباره می گوید از جانب تو و برحقّ است؛ پس از جانب آسمان برسر ما باران سنگ ببار، یا به عذابی دردناک ما را گرفتار کن». مجمع‌البیان، ج۱۰، ص ۳۲۵ نعمان بن حارث فهری هنوز به مرکب خود نرسیده بود که ناگهان سنگی از آسمان فرود آمد و برسر او اصابت کرد و در دم به هلاکت رسید. الغدیر، ج۱، ص ۲۳۹ تا ۲۴۶ جالب است بدانید که مرحوم در کتاب شأن نزول این آیه شریفه را از ۳۰ نفر از علمای معروف اهل سنّت ـ با ذکر مدرک و عین عبارت آنها ـ نقل می کند که مقصود از آیه شریفه همان نعمان بن حارث فهری است. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظرتون عید غدیر چند روزه؟ (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در سه روز از مردم برای ولایت آقا علیه‌السلام بیعت گرفتند. ⭕️ مرحوم آیةالله ملکی تبریزی (ره) ایام غدیر سه شب جشن می‌گرفت: یک شب فامیل، یک شب همسایه‌ها و یک شب علما.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیعت زنان در یکی از وقایع انکارناپذیری که وقوع آن به تواتر ثابت شده، واقعه ی است و از طرفی شواهد موجود در کتب تاریخی گویای این حقیقت است که صلی الله علیه وآله از آغاز رسالت با رویکرد عمده زنان به آیین توحیدی روبرو شد. اولین پذیرنده اسلام (حضرت سلام الله علیها)، (درباره اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها این سخن امیرمؤمنان به تنهایی کافی است که فرمود: «لم یجمع بیت واحد یومئذ فی الاسلام غیر رسول الله و خدیجه و انا ثالثهما» نهج البلاغه خطبه 192 (قاصعه) و اولین شهیده (سمیه) (کانت سمیه ام عمار بن یاسر و ابوه یاسر ممن عذب فی الله تعالی فصبرا و ارادتهما قریش علی ان رجعا عن الاسلام الی الکفر فابیا فضرب ابوجهل سمیة بحربة فی قبلها فماتت… اعیان الشیعه، ج 7 ، ص 319) و بانوانی که از سابقین و مهاجران شمرده می شدند. (ریاحین الشریعة، ج 2، ص 305) نمونه روشنی از مشارکت زنان در عرصه های اجتماعی را به نمایش می گذارند. داستان آن چنان حساس بود که پیامبر صلی الله علیه وآله از تمامی حاضران در آن جلسه، حتی زنان بر اساس بیعت گرفت همچنین دستور داد تا زنان نیز به علیه السلام تبریک و تهنیت بگویند و در اجرای این دستور، به همسران خویش تأکید کرد. (سنن الترمذی، ج 5، ص591) حضور زنان در حجة الوداع بارزترین و ماندگارترین نوع شرکت در صحنه های اجتماعی است. (150) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نمونه بیعت زنان در اسلام.pdf
456.5K
نمونه بیعت زنان در اسلام (151)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و رعایت در حقیقت نشانه رشد و نماد آزاداندیشی و زمینه ای مطلوب برای حضور زن در جامعه است. (152)هزار و یک نکته پیرامون بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در مورد حجاب و پوشش اسلامی فرمودند« تجربه فعالیتهای ضد رژیم شاه، نشان داده است که زنان بیش از پیش آزادی خود را در پوششی که اسلام می گوید یافته اند. حجاب به معنای متداول میان ما که اسمش حجاب اسلامی است با آزادی مخالفتی ندارد اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد و ما آنان را دعوت می‌کنیم که به حجاب اسلامی رو آورند». در اهمیت حفظ عفاف و لزوم پوشیدگی زنان و رعایت حجاب همین بس که از چهار دلیل قرآن، روایات، سیره و عقل برخوردار است که هرکدام به تنهایی برای اثبات ضرورت عفاف و حجاب و اجتناب از بی عفتی و بی‌حجابی کفایت می‌کند. زنان باحجاب در جامعه کنونی فقط زنانی پوشیده نیستند بلکه سربازانی هستند در صف مقدم جبهه فرهنگی، رزمندگانی هستند در حال جهاد، مدافعانی هستند برای دفاع از حریم دین. حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند: « برداشتن حجاب، مقدمه ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت». آری باید بگوییم که ججاب پدیده ای است که با انبوهی از مسایل زندگی زن پیوند دارد. حجاب، آغاز یک راه و پایان یک بیراهه است. بالاترین فریاد خاموش، بدون زبان سخن گفتن، مقاومتی بدون خرج و زحمت و رفتاری آکنده از پیام های معنوی است. لباس، زبان دارد و زبانش هیچ گاه نه خسته می شود و نه از تاثیرگذاری، ناامید. به گفته مقام معظم رهبری امروز حرکت ضد حجاب در کشور ما به وسیله کسانی به شکل موذیانه تعقیب می شود، یک حرت سیاسی ضد جمهوری اسلامی است و آنچه پشت پرده این بدحجابی ها می گذرد مسأله یک شبکه ی خطرناک فاسد است که از سوی تمام سیاست‌گذاران غربی ضد اسلامی دارد تقویت می‌شود، برای این است که مردم را به فساد بکشانند و سلامت جامعه‌ی ما را سلب کنند و نسل جوان را از انقلاب بگیرند...». متاسفانه برخی می گویند با این همه بی حجابی رعایت کردن و نکردن من چه فایده ای دارد؟ اما حتی اگر همه خانم هایی که در کوچه و خیابان هستند رعایت پوشش نکنند باز هم شما دلائل کافی برای حفظ پوشش خداپسندانه دارید اول اینکه مسئول گناهان صورت گرفته نباشی، دوم حفظ ارزش‌ها و سوم دلیل و مهترین دلیل اطاعت از پرودگار و محترم شمردن دستور خداوند است. عظمت زن در این است که بتواند حجب و حیا و عفاف زنانه را که خدا در او ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ حجاب حریمی برای پرورش نسلی مومن و با غیرت و متقی است و حجاب به معنای واقعی کلمه آینه تمام نمای هویت یک زن مسلمان است. اما امروز پس از 81 سال از کشف حجاب به دستور رضاشاه برای اجرای طرح ها و نقشه‌های بیگانگان باید توجه داشته باشیم که هنوز توطئه های استکباری در کمین است تا جامعه اسلامی و جوانان مومن را فریب داده و به ورطه فحشا بکشاند و اگر متاسفانه روحیه تهاجم خود علیه فرهنگ اغواگر را از دست بدهیم و سست و ضعیف باشیم، دشمن قوی تر پیش خواهد آمد. برگرفته از خبرگزاری شبستان، ۱۴۰۲/۴/۱۶ (152)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامی توسط هزاران بانو از ۱۲۰ کشور دنیا از حرم مطهر حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) در عید غدیر (۱۵۳)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مباحثی مهم و سازماندهی شده با موضوع حجاب و عفاف از منظر جامعه شناختی(۱)استاد رجبعلی بازیاد (۱۵۴)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 مباحثی مهم و سازماندهی شده با موضوع حجاب و عفاف از منظر جامعه شناختی (۲) استاد رجبعلی بازیاد http://eitaa.com/meyarpb (۱۵۵)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقوق بشر به سبک آمریکایی نژادپرستی و خشونت علیه زن گزارشگر ویژه اقلیت ها در بازدید از آمریکا در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۲، اعلام کرد، سخنان نفرت پراکنی زن ستیزانه و نژاد پرستانه علیه زنان اقلیت به شکل نگران کننده ای افزایش داشته است. کتاب جواهرانه نیز دارای نکاتی در این زمینه است. (۱۵۶)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تأمین زن، مهم‌ترین فلسفه و عفاف بر اساس آیات قرآن کریم، یکی از مهم‌ترین، فلسفه حجاب، تأمین امنیتِ زن در جامعه است، « فَلا يُؤْذَيْن؛- تا زنان- مورد آزار قرار نگيرند» (احزاب |۵۹). خداوند متعال، برای تکریم زن و امنیتِ او در جامعه، رهنمودهای الزام‌آور و ارزشمندی بیان کرده است از جمله: 1️⃣ پوشاندن سرتاسر اندام به‌گونه‌ای که نقاطِ خاص بدن، و زینت‌ها، نمایان نشده و جلب‌توجه نکند (احزاب| ۵۹). 2️⃣ پرهیز از تبرج (خودنمایی) َ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ (احزاب/۳۳). مصادیق آن شامل: 🔸الف) در برخورد با نامحرم، به‌گونه‌ای هوس ‏انگيز(با ناز و عشوه) سخن نگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند. فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفا (احزاب/۳۲). 🔹ب) هنگام راه رفتن پاهاى خود را- به‌گونه‌ای- به زمين نزنند تا زينت پنهانی‌شان دانسته شود، وَ لَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يخُْفِينَ مِن زِينَتِهِن(نور/۳۱). ج) و... 3⃣ کنترل نگاه (چشم‌پوشی از نامحرم)، قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَرِهِنَّ(نور/۳۱). چراکه طبق فرمایش امام صادق(علیه السلام) نگاه گناه‌آلود، انسان را به انواع گرفتاری‌ها دچارمی سازد ،النَّظْرَةُ بَعْدَ النَّظْرَةِ تَزْرَعُ فِي الْقَلْبِ الشَّهْوَةَ وَ كَفَى بِهَا لِصَاحِبِهَا فِتْنَة(وسائل الشيعة، ج‏۲۰، ص: ۱۹۳) و... ✍️علی‌اکبر صیدی http://eitaa.com/meyarpb (۱۵۷)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
🔴 محکمات نظام اسلامی، جایی برای صورتی بازی در مورد حجاب باقی نگذاشته است❗️ 🔰رهبر معظم انقلاب، در یکی از دیدارهای خود با اعضای مجلس خبرگان، «عقب‌نشینی نکردن از روند اجرای احکام اسلامی» را از جمله محکمات نظام اسلامی برشمرده اند. (اینجا) 👈 از طرفی، و عفاف یکی از احکام اسلامی است که هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی دارد. یعنی از دو جهت مهم است. ◀️ بنابراین، هر سخن و توجیهی که بخواهد در جهت پر و بال دادن به باشد و یا ضمنی یا مستقیم از اجرای احکام اسلامی( از جمله حجاب) باشد، در تقابل با محکمات نظام اسلامی است. وقتی محکمات مشخص است، دیگر سخنان متشابه، صورتی بازی، روشنفکر بازی و ... در مورد حجاب جایی در نظام اسلامی ندارد. @zaghsiah (۱۵۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
🔴 راهکار رهبر انقلاب برای پایان دادن به اختلاف نظر در زمینه حجاب چیست❓ 🔰رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود به اختلاف‌نظر و سلایق متفاوت در موضوعات اصلی کشور و امکان وجود استدلال‌های گوناگون برای صاحبان هریک از دیدگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کردند: «در چنین مواردی، راه‌حل، رجوع به مبانی و اصول و محکمات نظام اسلامی است و اگر استدلال مطرح‌شده با اصول همخوانی داشت، صحیح است و در غیر این صورت، مردود خواهد بود» ایشان با تأکید بر اینکه محکمات و اصول نظام اسلامی به‌صورت مکرر در بیانات امام راحل آمده است، گفتند: «تأکید همیشگی و فراوان من برای رجوع مسئولان، مردم و به‌ویژه جوانان به بیانات و وصیتنامه‌ی امام بزرگوار (رحمه الله) به همین علت است» ✍پ.ن: 🔻این روزها شاهد هستیم که در زمینه حجاب و عفاف و مقابله قاطع با هنجارشکنان، اختلاف نظر به وجود آمده و هر گروه هم دیدگاه و استدلال خود را دارد. 🔻 براساس گفته رهبر انقلاب، در این طور مواقع باید آن سخنی را که برخلاف اصول و محکمات است– که در بیانات امام راحل و وصیتنامه ایشان آمده -، کنار گذاشت. 👈 در زمینه حجاب، رهبر انقلاب بارها از ایستادگی و قاطعیت امام راحل در این زمینه، سخن گفته اند؛ حتی اخیراً در دیدار با مسئولان نظام فرمودند: " امام در اولین هفته‌های انقلاب، مسئله‌ی حجاب را الزاماً و قاطعاً بیان کردند. جزو کارهای اوائل امام راحل (رضوان‌الله‌علیه) این بود " ⏪ بنابراین، هر سخن و استدلالی که نشان از عقب نشینی یا مماشات در زمینه حجاب در آن باشد، مردود خواهد بود. (۱۵۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
گنجینه عفاف.pdf
956.9K
باز نشر «گنجینه عفاف»کتابی خواندنی با پانصد نکته حکیمانه در موضوع ، حجاب و مفاهیم مرتبط گردآورنده: آقای مهدی نصیریان (۱۰۴) هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
بازنشر ✅ ثمره های حضرت صلى الله عليه و آله فرمودند:  «آنچه از منشعب مى شود: خشنودى است و خضوع و بهره مندى و آسايش و دلجويى و فروتنى و تذكّر و تفكّر و بخشندگى و سخاوت. اينها خصالى است كه به سبب پارسايى براى خردمندى كه از خدا و قسمت او خشنود است، حاصل مى شود. أمّا العَفافُ: فيَتَشَعَّبُ مِنهُ الرِّضا و الاستِكانَةُ و الحَظُّ و الرّاحَةُ و التَّفَقُّدُ و الخُشوعُ و التَّذَكُّرُ و التَّفَكُّرُ و الجُودُ و السَّخاءُ فهذا ما يَتَشَعَّبُ لِلعاقِلِ بِعَفافِه رِضىً بِاللّه ِ و بِقِسمِهِ». تحف العقول ✍توضیح مطلب در کتاب «طوبای عفاف» و مقاله «عفاف و مفاهیم مرتبط» که قبلاً در همین کانال toubaefaf@ ارسال شد. (۷۱) هزار و یک نکته پیرامون و ثمره های آن @toubaefaf
عفاف و مفاهیم مرتبط.pdf
1.13M
بازنشر «...شاید بعضی افراد خیال کنند زیبایی در گرو به نمایش گذاشتن چهره و اندام بدن است که به ظاهر جذابیت را بیشتر می‌کند و در نتیجه جلب توجه بهتر. در صورتی که این نوع نگاه خود تخریب زیبایی و ضد آزادی است، زیرا حریم افراد را در جامعه نقض کرده و با عث تشویش فکر می‌گردد و آسیب‌های بسیار دیگر که خود جای نوشتار دیگری است. در روایتی از علیه‌السلام نقل شده است: «صِیانَةُ المرأهِ أنعَمُ لِحالِها و أدوَمُ لجَمالِها» حفظ (عفاف و حجاب) زن به حال او بهتر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.» گوشه ای از مقاله «عفاف و مفاهیم مرتبط» دیگر فایده های حیا و عفاف را در این مقاله ببینید. اگر ما به حکمت های زیبا و بلند و آشنا شوند، خود مروج فضیلت‌های الهی خواهند شد. @toubaefaf