eitaa logo
طوبای عفاف
624 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4هزار ویدیو
480 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
طوبای عفاف
ارسال شده از بیت المهدی (عج)، قم، میدان توحید، خ قدس. التماس دعا https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌷زمانه امام و تبلیغات سوء یزیدیان «امام حسين (عليهالسلام) در زمانهاي به امامت رسيده بود كه امويان منابر و مساجد را در اختيار گرفته بودند و نمازهاي جمعه و جماعت به امامت آنان برپا ميشد. بدينسان در طول ساليان متمادي، فرهنگ مردم تغيير يافت و روح سلحشوري در آنان مُرد. امويان با تبليغات زهرآگين و پراكندن شبهات، راه فهم و ادراك درست مردم را بسته و آنان را متقاعد كرده بودند كه خود خليفه و جانشين رسول خدايند و بر اثر اين تبليغات، مردمي كه سالها پاي منبر امام علي (عليهالسلام) نشسته بودند و زناني كه بارها در حوزه درس زينب (عليهاالسلام) حضور يافته بودند، براي خشنودي خدا با فرزند و جانشين پيامبر خدا به پيكار برخاستند. تبليغات سوء امويان به گونهاي چشم و گوش آنان را بسته بود كه از قرآن خواندن سالار شهيدان در شب عاشورا شگفت زده شدند. نيز مهلت خواستن حضرت در روز عاشورا براي اقامه نماز ظهر را نپذيرفتند و گفتند: خداوند نماز و عبادت شما را نميپذيرد. اگر عالِمي روشن ضمير در ميان مردم آن عصر بود كه آنان را راهنمايي ميكرد و اگر بنان و بيان آزاد بود و نشر مآثر علوي و آثار حسني و حسيني روا بود، هيچگاه توده مردم فريب تبليغات امويان را نميخوردند و به ياري امام زمان خود ميشتافتند؛ مانند قبيله «بني اسد» كه از شيعيان بودند و در شب سيزدهم محرّم، بدنهاي مطهّر شهيدان كربلا را به خاك سپردند. «حبيب بن مظاهر اسدي»، عالم اين قبيله بود كه در شب عاشورا به سالار شهيدان عرض كرد: مردم قبيله بني اسد كه در اطراف شريعه فرات زندگي ميكنند، مرا ميشناسند. اجازه دهيد به آنجا روم و آنان را براي ياري شما با خود بياورم. عمر سعد ملعون در اطراف شريعه، صدها موكَّل گماشته بود كه مراقب باشند تا آب به اردوي حسيني نرسد و نيز كسي از روستاهاي اطراف كربلا به حسين بن علي (عليهالسلام) نپيوندد؛ ولي بيرون رفتن از اردوي حسيني آزاد بود. حبيب بن مظاهر با اجازه ابا عبد الله (عليهالسلام) شبانه به سوي قبيلهاش رفت و بسياري از مردان بني اسد به همراه حبيب روانه كربلا شدند؛ امّا نزديك شريعه، «ازرق» با چهارصد سوار مسلّح راه را بر آنان بست و پس از نزاعي خونين آنان را بازگرداند. مردمي كه از وجود عالِم در ميان خود بيبهره باشند، از معارف اصيل دور ميگردند و فريب هرگونه تبليغ سوء را ميخورند. از اين رو، اهل بيت عصمت و طهارت (عليهمالسلام) به ما فرمودند: در شهرِ بي عالم زندگي نكنيد. بايد در منطقهاي اقامت كرد كه در آنجا دانشمندي پرهيزگار و خوشفكر باشد؛ عالِمي كه از اوضاع زمانه و توطئههاي دشمنان آگاه باشد و هجوم حوادث روزگار، او را به اشتباه نيفكند؛ «العالم بزمانه لا تهجم عليه اللوابس» و بداند تيرهاي شبهه علمي و شهوت عملي از كجا به سوي جوانان رها ميشود. عكس نقيض اين قضيه (حديث) اين است: كسي كه رخدادهاي زمانه بر او مشتبه ميشود، عالم به عصر خود نيست و در نتيجه، براي مصر و نسل معاصر خود سودمند نخواهد بود؛ بلكه جزو كساني است كه تاريخ تبليغ و تأثير او گذشته است و دوران تعليمي وي سپري شده است، مگر آنكه فوراً در سيره علمي خويش تجديدنظر كند و آگاهي به عناصر محوري زمانه خود را بازيابد.» شكوفايي عقل در پرتو نهضت حسيني، علامه جوادی آملی(حفظه الله)، ص 166
از اعمال روز عاشورا امام رضا(علیه السلام) فرمود: «هر کس روز کارهای خود را تعطیل کند،خداوندحوائج دنیا و آخرتش را برآورده سازد و هرکس روز عاشورا روز مصیبت و حزن و گریه برای خود قرار دهد خداوند عزوجل، روز قیامت را روز خوشنودی و شادیش سازد و در بهشت چشمش به ما روشن شود و هرکس روز عاشورا را روز برکت قرار دهد برکت ندارد و روز قیامت با یزید و عبیدالله بن زیاد و عمر بن سعد بدرک أسفل دوزخ محشور گردد.» امالی شیخ صدوق(ره)، مجلس ۲۷، ص ۱۲۹ فرا رسیدن عاشورای حسینی تسلیت باد.
عصر عاشورا... امام صادق(علیه السلام) فرمود: وقتی امام حسین(علیه السلام) به شهادت رسید، مردم مدینه ندایی شنیدند که منادی می‌گفت: امروز بر این امت بلا فرود آمد و آنان دیگر شادمانی و سرور نخواهند دید تا اینکه قائم از خاندان اهلبیت(علیهم السلام) قیام نموده و با انتقام از قاتلان آن حضرت دل‌های شما را شفا دهد. کامل الزیارات، 553، بحار، ج45، ص172 عاشورای حسینی تسلیت باد
غروب عاشورا... از امام صادق(علیه السلام) روایت شده: آنگاه که آن مصیبت‌ها بر امام حسین(علیه السلام) وارد شد، ملائکه ضجه ای زده و به خدای متعال عرض کردند: این حسین برگزیده تو و پسر برگزیده تو علی(علیه السلام) و فرزند دختر پیامبر توست که چنین شهید شده... در این هنگام خدای متعال تصویری از امام مهدی، قائم آل محمد(صلی الله علیه و آله و عجل الله فرجهم) را به آن ها نشان داده و فرمود: به وسیله او انتقام خواهم گرفت. ترجمه لهوف، ص173 شهادت حضرت أباعبدالله الحسین(علیه السلام) تسلیت باد.
دعای هفتم يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ.
(علیه السلام) این دارو نوعی پیشگیرانه زمستانه و تابستانه است که در هنگام بیماری قابلیت درمان نیز دارد. داروی زمستانه عبارت است از: هلیله سیاه، مصطکی و شکر سرخ که به اندازه مساوی مخلوط می شود. داروی تابستانه عبارت است از هلیله سیاه، رازیانه و شکر سرخ که به اندازه مساوی مخلوط می‌ شود. شیوه مصرف: در سه ماه اول تابستان و زمستان هر از ده روز(در ماه سه مرتبه) یک قاشق چایخوری ته دهان ریخته و با بزاق دهان به تدریج میل کنید و در ایام بیماری مانند: سرماخوردگی، آنفولانزا، کرنا تا رفع بیماری روزی یک مرتبه استفاده نمایید. (داروی طب اسلامی شیعی را چگونه بسازیم؟، حکیم رضوی قمی، قم، طوبای محبت، 95، ص 121) ایتا eitaa.com/toubaefaf https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5