eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🌦باران رحمت خدا «وَ هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّياحَ بُشْراً بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِهِ وَ أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهُوراً لِنُحْيِيَ بِهِ بَلْدَةً مَيْتاً وَ نُسْقِيَهُ مِمَّا خَلَقْنا أَنْعاماً وَ أَناسِيَّ كَثِيراً » فرقان، 49_48 و او خداوندى است كه بادها را مژده‌اى پيشاپيش (باران) رحمتش فرستاد و از آسمان، آبى پاكيزه‌كننده فرو فرستاديم. تا به وسيله‌ى آن سرزمين مرده (و پژمرده و خشك) را زنده گردانيم و آن را به چهارپايان و مردمان بسيار از مخلوقات خود بنوشانيم. نکته ها «طهور» چيزى را گويند كه هم در نهايت پاكى است و هم پاك كننده مى‌باشد. كلمه‌ى «بلد» به معناى سرزمين است، خواه شهر باشد يا روستا ومزرعه، به دليل آيه‌ى 58 سوره اعراف كه مى‌فرمايد: «وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ» سرزمين نيكو با اذن پروردگارش گياه خود را بيرون مى‌آورد، و روشن است كه روئيدن گياه مخصوص شهر نيست. كلمه‌ى‌ «أَناسِيَّ» جمع «انسى» مرادف معناى «انسان» است. چون معنى «بلد» و «بَلْدَةً» يكى است، در توصيف آن فرمود: «مَيْتاً» و نفرمود: «ميتة» در استفاده از آب، بيشترين سهم به كشاورزى اختصاص دارد، بعد حيوانات بيشترين استفاده را از آن مى‌برند و سپس انسان‌ها. به خاطر همين، در آيه‌ى شريفه ابتدا از كشاورزى و احياى زمين ياد شده است، سپس از حيوانات، آن گاه از انسان. بادها فوايد بسيارى دارند از جمله: هوا را لطيف مى‌كنند، ابرها را انتقال مى‌دهند، حرارت را كم مى‌كنند و گياهان را بارور مى‌سازند. پیام ها 1- حركت بادها، به اراده‌ى خداوند است. «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّياحَ» 2- بادها انواع مختلفى دارند و گاهى با باران ملازمند. أَرْسَلَ الرِّياحَ‌ ... أَنْزَلْنا ... 3- نزول باران از ابر با اراده‌ى خداوند است. «أَنْزَلْنا» 4- آب هم پاك است و هم پاك كننده، جسم آدمى و اشياى ديگر را پاك مى‌كند و در وضو و غسل نيز مايه‌ى پاكى روح انسان است. «طَهُوراً» 5- زندگى بشر مرهون نباتات و حيوانات است. (زنده شدن زمين و سيرابى چارپايان، قبل از سيراب شدن انسان آمده است) 6- كارهاى خدا از طريق اسباب طبيعى صورت مى‌گيرد. «أَرْسَلَ الرِّياحَ‌- أَنْزَلْنا- لِنُحْيِيَ» تفسیرنور، ج6، ذیل همین آیات ﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
🌌شش خواسته و راه رسیدن به آن در شب قدر عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَنَّهُ قَالَ: ▪️قَالَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَهِي أُرِيدُ قُرْبَكَ قَالَ قُرْبِي لِمَنْ يَسْتَيْقِظُ [اِسْتَيْقَظَ] لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ ▪️قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رَحْمَتَكَ قَالَ رَحْمَتِي لِمَنْ رَحِمَ اَلْمَسَاكِينَ لَيْلَةَ اَلْقَدْرِ ▪️قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ اَلْجَوَازَ عَلَى اَلصِّرَاطِ قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ ▪️قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ مِنْ أَشْجَارِ اَلْجَنَّةِ وَ ثِمَارِهَا قَالَ ذَلِكَ لِمَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَةً فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ ▪️قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ اَلنَّجَاةَ قَالَ اَلنَّجَاةُ مِنَ اَلنَّارِ قَالَ نَعَمْ قَالَ ذَلِكَ لِمَنِ اِسْتَغْفَرَ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ ▪️قَالَ إِلَهِي أُرِيدُ رِضَاكَ قَالَ رِضَائِي لِمَنْ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند؛ حضرت موسی علیه السلام گفت: خداوندا! مى‏خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود، گفت: خداوندا! رحمتت را مى‏خواهم، فرمود: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند. گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو مى‏خواهم فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر صدقه‏اى بدهد. گفت‏: خداوندا! از درختان بهشت و از میوه‏هایش مى‏خواهم، فرمود: آنها از آن کسى است که در شب قدر تسبیحش را انجام دهد. گفت: خداوندا! رهایى از جهنم را مى‏خواهم، فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر استغفار کند. گفت‏: خداوندا خشنودى تو را مى‏خواهم، فرمود: خشنودى من از آن کسى است که در شب قدر دو رکعت نماز بگذارد. 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۸، ص ۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✅ هر روز أنس با یک دعای #صحیفه_سجادیه چه خوب است از اول #ماه_مبارک_رمضان، هر روز با اشار
﷽ 🌦خدایا! ما را به سیراب کن و رحمتت را به باران پُر آب و فراوان بر ما گسترش بخش... «اللَّهُمَّ اسْقِنَا الْغَيْثَ وَ انْشُرْ عَلَيْنَا رَحْمَتَكَ بِغَيْثِكَ الْمُغْدِقِ مِنَ السَّحَابِ الْمُنْسَاقِ لِنَبَاتِ أَرْضِكَ الْمُونِقِ فِي جَمِيعِ الْافَاقِ خدایا! ما را به باران سیراب کن و رحمتت را به باران پُر آب و فراوان بر ما گسترش بخش؛ از ابری که برای گیاه زیبای زمینت در تمام ناحیه‌ها و اطراف سوق داده شده.  وَ امْنُنْ عَلَى عِبَادِكَ بِإِينَاعِ الَّثمَرَةِ وَ أَحْيِ بِلَادَكَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ وَ أَشْهِدْ مَلَائِكَتَكَ الْكِرَامَ السَّفَرَةَ بِسَقْيٍ مِنْكَ نَافِعٍ دَائِمٍ غُزْرُهُ وَاسِعٍ دِرَرُهُ وَابِلٍ سَرِيعٍ عَاجِل و بر بندگانت با به بار آمدن و رسیدن میوه منّت گذار و سرزمین‌های مرده‌ات را با شکفتن شکوفه‌ها زنده کن و فرشتگان بزرگوار نویسنده‌ات را با فرستادن بارانی سودمند و پیوسته، از جانب خودت گواه گیر؛ بارانی که فراوانی و انبوهش وسیع و باریدنش بسیار تند و آمدنش سریع و زود باشد. تُحْيِي بِهِ مَا قَدْ مَاتَ وَ تَرُدُّ بِهِ مَا قَدْ فَاتَ وَ تُخْرِجُ بِهِ مَا هُوَ آتٍ وَ تُوَسِّعُ بِهِ فِي الْأَقْوَاتِ سَحَاباً مُتَرَاكِماً هَنِيئاً مَرِيئاً طَبَقاً مُجَلْجَلًا غَيْرَ مُلِثٍّ وَدْقُهُ وَ لَا خُلَّبٍ بَرْقُهُ تا به آن باران، هر چه از زمین و گیاه مرده است، زنده کنی؛ و به سبب آن از دست رفته‌ها را بازگردانی؛ و آنچه از دل زمین آمدنی است، بیرون آری و از برکت آن باران، روزی‌ها را وسعت بخشی؛ از ابری انباشته، لذّت بخش، گوارا، فراگیر و غرّان‌ که بارانش اندک نباشد و برقش نفریبد اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَيْثاً مُغِيثاً مَرِيعاً مُمْرِعاً عَرِيضاً وَاسِعاً غَزِيراً تَرُدُّ بِهِ النَّهِيضَ وَ تَجْبُرُ بِهِ الْمَهِيضَ خدایا! برای ما بارانی فریادرس و برطرف‌کننده قحطی فرست؛ بارانی رویانندۀ گیاه و سرسبز کنندۀ دشت و دمن و بارانی گسترده و فراوان ‌که به وسیلۀ آن گیاه از رشد ایستاده را به عرصۀ رشد و نموّ بازگردانی؛ و در سایۀ آن، مردگی و خشکی زمینی که علف و گیاهش از بین رفته، جبران کنی. اللَّهُمَّ اسْقِنَا سَقْياً تُسِيلُ مِنْهُ الظِّرَابَ وَ تَمْلَأُ مِنْهُ الْجِبَابَ وَ تُفَجِّرُ بِهِ الْأَنْهَارَ وَ تُنْبِتُ بِهِ الْأَشْجَارَ وَ تُرْخِصُ بِهِ الْأَسْعَارَ فِي جَمِيعِ الْأَمْصَارِ وَ تَنْعَشُ بِهِ الْبَهَائِمَ وَ الْخَلْقَ وَ تُكْمِلُ لَنَا بِهِ طَيِّبَاتِ الرِّزْقِ و تُنْبِتُ لَنَا بِهِ الزَّرْعَ وَ تُدِرُّ بِهِ الضَّرْعَ وَ تَزِيدُنَا بِهِ قُوَّةً إِلَي قُوَّتِنَا خدایا! ما را بارانی فرست که به وسیلۀ آن از تپّه‌ها آب سرازیر نمایی و چاه‌ها از آن پر کنی و نهرها را روان سازی و درختان را برویانی و قیمت‌ها را در تمام شهرها ارزان کنی و چهارپایان و مخلوقات را نشاط و قوّت دهی و روزی‌های پاکیزه را برای ما کامل کنی و زراعت را برویانی و پستان‌ها را پر شیر سازی و نیرو به نیروی ما بیافزایی اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَيْنَا سَمُوماً وَ لَا تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَيْنَا حُسُوماً وَ لَا تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَيْنَا رُجُوماً وَ لَا تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَيْنَا أُجَاجاً خدایا! سایۀ ابر را بر ما باد گرم و زهرآگین مساز و سردی آن را بر ما شوم و نحس مکن و بارانش را بر ما عذاب قرار مده و آبش را برای ما تلخ و شور مگردان. وَ ارْزُقْنَا مِنْ بَرَكَاتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ. خدایا! بر محمّد و آلش درود فرست و ما را از برکات آسمان‌ها و زمین روزی بخش؛ همانا تو بر هر کاری توانایی.» دعای نوزدهم، @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ «وَ هُوَ الَّذِي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً فَجَعَلَهُ نَسَباً وَ صِهْراً وَ كانَ رَبُّكَ قَدِيراً» سوره فرقان، 54 و او كسى است كه انسان را از آب آفريد و او را داراى پيوند نسبى و سببى گردانيد (و نسل او را از اين دو طريق گسترش داد)، و پروردگار تو همواره تواناست. «این آیه درباره  صلى الله علیه و آله و  علیه‌السلام نازل گردید، زیرا رسول خدا صلی الله علیه و آله دختر خود علیهاالسلام را براى علیه السلام تزویج فرمود و اگر علیهماالسلام نمى بود هر آینه کفو و همسرى از براى سلام الله علیها وجود نداشت.» البرهان فی تفسیر القرآن تفسیر ثعلبی(عامه) نک: تفسیر نمونه، ج۱۵، ص۱۲۸ @toubaefaf
﷽ ✍ویژگی های شیعیان حضرت علیه السلام و یاوران عجل الله تعالی فرجه را در آیات آخر سوره فرقان ببینید؛ آیات ۶۳ تا ۷۳ تفسیر نمونه، ج۱۵، ص۱۴۶👇 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حکم غلط خواندن قرآن كريم در حال روزه 💬 آیا کسی که قرآن کریم را غلط میخواند یا بعضی کلمات آن را اشتباه تلفظ می کند، جایز است در حال روزه قرآن بخواند؟ 🔹آیت الله خامنه ای: اگر غلط خواندن موجب تغییر معنا شود و آن معنای غلط را بخواهد به خدا و رسول را نسبت دهد حرام است و موجب بطلان روزه می شود. 🔹آیت الله سیستانی: بله، میتواند بدون آنکه قصد حکایت از قرآن مُنزّل را داشته باشد قرآن بخواند و در این صورت روخوانی یا از حفظ خواندن قرآن، هرچند بعضی کلمات را اشتباه بگوید موجب بطلان روزه نمی شود. 🔹آیت الله مکارم شیرازی: هرگاه قرآن را عمداً غلط بخواند و آن را به عنوان کلام خدا به خدا نسبت دهد روزه او باطل می شود. 🔹آیت الله شبیری زنجانی: غلط خواندن قرآن، اگر عمدی نباشد، روزه را باطل نمی کند. 📚 رهیافت ۶، احکام روزه، انتشارات آستان قدس رضوی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
﷽ ✍ویژگی های شیعیان حضرت #أمیرالمؤمنین علیه السلام و یاوران #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه را در آیا
بازنشر بزرگان فرمودند: این آیات را بیشتر ببینید. سوره فرقان در جزء نوزدهم قرآن کریم است. فرقان، یعنی تشخیص حق از باطل و این واژه هفت مرتبه در آمده است. ده آیه آخر این سوره (شبیه آیات اول سوره مؤمنون) ویژگی های عباد الرحمن را بر می شمرد. آیه 63: مثال زدنی بندگان آیه 64: اهل شب اند. آیه 65 و 66: ، تضرع برای دوری از آتش دوزخ آیه 67: و پرهیز از اسراف(عدم بهره وری صحیح) و بخل آیه 68: اهل خدای متعال هستند؛ پس اهل خیانت، بی حیایی و قتل نیستند. آیه 72: شهادت ناحق نمی دهند و از لغو و لعب با بزرگواری می گذرند. آیه 73: اهل و تدبر در اند.۸ آیه 74: به و نسل خویش حساس اند. خوبست این دعا را در قنوت نماز صبح بخوانیم و همچنین به لقمه حلال و خواندن دعای 25 اهمیت دهیم. آیه 76: پس با این حساب پاک، جایگاهشان برین خداست و این با صبر قابل کسب اسب. آخرین آیه: البته اگر دعاکردن های شما نبود، از این مواهب الهی هم خبری نبود. سفارش بزرگان به تلاوت مستمر آیات همین است. (۴۰)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ مقصود از کیست؟ «أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللّهِ قَلِیلاً ما تَذَکَّرُونَ» سوره نمل، ۶۲ یا کسى که (دعاى) مضطر را هنگامى که او را بخواند اجابت مى کند و ناراحتى (او) را برطرف مى سازد، و شما را خلفاى زمین قرار مى دهد، آیا معبودى با خداست؟! کمتر متذکّر مى شوید. علیه‌السلام فرمودند: «به خدا سوگند گویا من علیه السلام را می بینم که پشت به حجر الاسود زده و خدا را به حق خود می خواند... سپس فرمود: به خدا سوگند در آیه «امن یجیب المضطر...» اوست و الله لکانی انظر الی القائم و قد اسند ظهره الی الحجر ثم ینشد الله حقه... قال هو و الله المضطر فی کتاب الله فی قوله: امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض (تفسیر نورالثقلین، ج4، ص94) در حدیث دیگری از علیه السلام چنین آمده: «این آیه در مورد صلی اللّه علیه و آله و سلّم نازل شده، به خدا سوگند مضطر او است، هنگامی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز بجا می آورد و دست به درگاه خداوند متعال بر می دارد دعای او را اجابت می کند، ناراحتیها را بر طرف می سازد، و او را خلیفه روی زمین قرار می دهد نزلت فی القائم من آل محمد علیهم السلام هو و الله المضطر اذا صلی فی المقام رکعتین و دعا الی الله عز و جل فاجابه و یکشف السوء و یجعله خلیفة فی الارض.» (همان) تفسیر نمونه، 15، ص522 ﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ السلام علیک و یا بهار مردمان و خرمی روزگاران 💠مقصود از کیست؟👇 «أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللّهِ قَلِیلاً ما تَذَکَّرُونَ» سوره نمل، ۶۲ یا کسى که (دعاى) مضطر را هنگامى که او را بخواند اجابت مى کند و ناراحتى (او) را برطرف مى سازد، و شما را خلفاى زمین قرار مى دهد، آیا معبودى با خداست؟! کمتر متذکّر مى شوید. علیه‌السلام فرمودند: «به خدا سوگند گویا من علیه السلام را می بینم که پشت به حجر الاسود زده و خدا را به حق خود می خواند... سپس فرمود: به خدا سوگند در آیه «امن یجیب المضطر...» اوست و الله لکانی انظر الی القائم و قد اسند ظهره الی الحجر ثم ینشد الله حقه... قال هو و الله المضطر فی کتاب الله فی قوله: امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء و یجعلکم خلفاء الارض (تفسیر نورالثقلین، ج4، ص94) در حدیث دیگری از علیه السلام چنین آمده: «این آیه در مورد صلی اللّه علیه و آله و سلّم نازل شده، به خدا سوگند مضطر او است، هنگامی که در مقام ابراهیم دو رکعت نماز بجا می آورد و دست به درگاه خداوند متعال بر می دارد دعای او را اجابت می کند، ناراحتیها را بر طرف می سازد، و او را خلیفه روی زمین قرار می دهد نزلت فی القائم من آل محمد علیهم السلام هو و الله المضطر اذا صلی فی المقام رکعتین و دعا الی الله عز و جل فاجابه و یکشف السوء و یجعله خلیفة فی الارض.»(همان) بدون شک منظور از این تفسیر - همانگونه که نظائر آن را فراوان دیده ایم - منحصر ساختن مفهوم آیه به وجود مبارک حضرت مهدی علیه السلام نیست، بلکه آیه مفهوم گسترده ای دارد که یکی از مصداقهای روشن آن وجود حضرت مهدی علیه السلام است که در آن زمان که همه جا را فساد گرفته باشد، درها بسته شده، کارد به استخوان رسیده بشریت در بن بست سختی قرار گرفته، و حالت اضطرار در کل عالم نمایان است در آن هنگام در مقدس ترین نقطه روی زمین دست به دعا بر می دارد و تقاضای کشف سوء می کند و خداوند این دعا را سرآغاز انقلاب مقدس جهانی او قرار می دهد و به مصداق و یجعلکم خلفاء الارض او و یارانش را خلفای روی زمین می کند. جالب اینکه این بحث درست در روز نیمه شعبان سال 1403 روز میلاد مسعود حضرت مهدی عج نگاشته شد.» تفسیر نمونه، 15، ص522 ﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
「﷽」  سلمه الله   ♥️ ذکر امیرالمونین علی بن ابی طالب علیه السلام در هنگامه رزم. ◦◦◉🌼 ۩۩ 🌼◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
﷽ السلام علیک یا #أمیرالمؤمنین «ذلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْ
﷽ سلام. عزیزان توجه بفرمایید که امسال چون سالروز شهادت أبوالأئمه الطاهرین مولی علیه السلام با روز طبیعت هم زمان شده، بیش از پیش لازم است نام و مرام و روضه حضرت علیه السلام را تعظیم کنیم. ✍هر کس به احترام مقام تو خم نشد آقا نشد، بزرگ نشد، محترم نشد 🌷سالروز شهادت حضرت مولی الموحدین، علیه السلام تسلیت باد. إن شاالله امشب و فردای سالروز شهادت حضرت امام المتقین علیه السلام را با تشکیل مراسم و شرکت در مجلس روضه و راه اندازی دستجات سینه زنی، اسم و رسم و سیره امام عزیزمان را تعظیم کنیم. توجه کنیم فقط امسال است که سالروز شهادت أبوالأئمه الطاهرین مولی علیه السلام با روز طبیعت هم زمان شده و تا ده ها سال آینده چنین تقارنی نخواهد بود. امتحان مهمی برای شیعیان و محبان حضرت پیش آمده که امید است همه، با تقوا و ادب به ساحت مقدس حضرت علیه السلام، سربلند شوند و حاجت روا. لبیک ﴿اَلّلهُمَّـ عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ https://zil.ink/toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخورد وحشیانه پلیس آلمان با طرفداران ✍متأسفانه حمایت دولت های ترسان از امریکای رو به زوال و خیانت سران بی کفایت اعراب برآمده از سقیفه بنی ساعده، باعث وحشی گری های افسارگسیخته رژیم منحوس إسراییل شده است؛ به طوری که صهیونیست ها در شبانه روز گذشته ۸ قتل عام علیه خانواده ها در نوار انجام دادند که این حملات حداقل ۷۷ شهید و ۱۰۸ مجروح بر جای گذاشت. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اقدام قابل تحسین حجت الاسلام صدیقی در آستانه شب قدر؛ از مردم عذرخواهی می‌کنم! ▫️در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم. 🔹از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم. ▫️توقع دارم در نظارت اگر به موردی رسیدند که از نظر قانونی جای مواخذه وجود دارد، اعم از آشنایان و‌ غیرآشنایان به حساب اشخاص رسیدگی شود. 🔹اموال حوزه با تاسیس موسسه جابه‌جا نشده است. ▫️موسسه منحل شد و ملک رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است. 🆔 @ sedayehowzeh ✍✍✍پ ن: از آنجا که مدت ها رسانه هایی ناظر به تخریب یک چهره ایمانی سالک الی الله مبادرت کردند توجه کافی به سه نکته لازم است: ✅۱_برخی افراد و رسانه ها سخن انتقادی خود را از حد نقد دلسوزانه به اهانت و تخریب کشاندند که همین حدیث برای آنان‌ کافی است: الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : إنَّ اللّه يَقولُ : مَن أهانَ لي وَليّا فقد أرْصَدَ لمُحارَبَتي...  خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد: هر كه يكى از دوستان مرا خوار شمارد، آماده جنگ با من شده است و من در يارى دادن دوستدارانم شتابنده ترينم. ✅۲_رویه اخلاق سلوکی آیت الله صدیقی برای خاموش کردن هجمه رسانه ای دشمنان این شد که بر گناه ناکرده استغفار کرد (گناه گر چه اختیار تو نبود حافظ/ تو در طریق ادب باش گو گناه من است) ✅۳_ احتیاط در عرصه های حتی حلال اقتصادی برای کارگزاران سالک، درسی عارفانه با رویکرد است. مجمع اساتید اخلاق و عرفان (آیت الله کمیلی)
شب قدر ، حسینیه قاسم بن الحسن، العبد صانعی کرمانی_1_1.m4a
21.84M
🟡سخنرانی شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، آیت الله صانعی کرمانی ✅تذکر به نوع ضبط خیال در شبهای قدر ✅طرح موضوع ابعاد معراج رسول اعظم (صلی الله علیه و آله): 🔹عالَم طبع 🔹عالَم مثال 🔹عالَم نور(عقل) ✅تراز سنجه ی عقل و تفکر ✅تراز سنجه ی تمثلات عرفا ✅سطح دارایی تمثلی عرفا در قبال تجربه های برنامه زندگی پس از زندگی یک به صد است ✅تبیین نسخه مرحوم قاضی در باره اثر ذکر یونسیه برای خروج از عالم طبع به مثال ✅نمونه ای از تمثل صور برزخیه داعشی و بچه های اطلاعاتی ✅تمثلات نبوی در معراج در رویت بهشت و محتوای مندرج در ابواب هشتگانه ✅تمثلات نبوی در معراج در رؤیت جهنم و جهنمی های گوناگون ✅جواب به اشکال حجت الاسلام آقا میری در رابطه با ارحم الراحمین بودن خدا ✅ارزش احیای بصر ✅ویژگی هر یک از شب های ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان