پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمودند:
در معراج ، ملکی را دیدم که هزار هزار دست دارد و هر دستی هزار هزار انگشت دارد و هر انگشتی هزار هزار بند دارد. آن ملک گفت : من حساب دانه های قطرات باران را می دانم که چند تا در صحرا و چند دانه در دریا می بارد. تعداد قطرات باران را از ابتدای خلقت تا حال را می دانم ، ولی حسابی است که من از محاسبه آن عاجزم . رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: چیست؟ عرض کرد: هرگاه جماعتی از امت تو با هم باشند و با هم بر تو صلوات بفرستند ، من از محاسبه ثواب صلوات عاجزم.
📚 آثار و برکات صلوات ص ۳۰
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
فرمود خدا فرشته ها را صلوات
اول به مدینه مصطفی را صلوات
دوم به شه نجف سلامی بکنیم
رخسار علی شیر خدا را صلوات
🌅آغاز هر صبح با ذکر شریف صلوات بر محمد و آل محمد
کانال اختصاصی صلوات را دنبال کنید :
@sallavat
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
هدایت شده از طوبای عفاف
💐یک دسته گل #صلوات تقدیم به امام زمان(عج)
بر چهره پر نور محمد صلوات
بر چهارده منجی عالم صلوات
درسال ظهور آخرین مولا
برقامت خوش قامت آقا صلوات
🌸« اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
گفتم به خرد که چیست اسباب نجات
در سختی روزگار و وقت خطرات
در وادی عشق، گشتی زد و گفت
بر طلعت نورانی مهدی صلوات
🌷«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
برمهدی صاحب الزمان یک صلوات
برشادی روح رفتگان یک صلوات
هر جمعه برای امت کشور دین
بر کودک و پیر و نوجوان یک صلوات
🍃«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
چون ذکر مبارک است، آرد برکات
با دل همه ی آل نبی پاک صفات
خواهی که شوی یار امامت بفرست
با جان و دلت بر رخ مهدی صلوات
🌹«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
ای نام تو جان بخش تر از آب حیات
محتاج تو خلقی به حیات و به ممات
از بعثـت انبـیاء و ارسـال رُسُـل
مقصود تو بودی، به جمالت صلوات
🌺«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
بر چهره ی هم چو ماه مهدی صلوات
بر رحمت یک نگاه مهدی صلوات
تا ماه رخش شود هویدا بفرست
بر شان و مقام و جاه مهدی صلوات
☘«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
بر زاده ی نرجس، به نگارم صلوات
بر ساقی مجلس، به قرارم صلوات
بر قائم حق، یوسف زهرای بتول
بر غنچه ی نرگس به بهارم صلوات
🌸«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
دولت یار رسیده به دوامش صلوات
فخر ابرار رسیده به قیامش صلوات
بهر تبریک نوشتند در باغ بهشت
بر زاده عسکری و مامش صلوات
🌱«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
ای نور خداوند مبین در ظلمات
وی آن که توئی آل علی را جلوات
گفتم به دلم چه هدیه داری امشب
گفتا به گُل چهرۀ مهدی صلوات
🌷«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم »
بر جلوه ى روى ماه مهدى، صلوات!
بر جذبه ى هر نگاه مهدى، صلوات!
ما را نبود چو هدیه اى در خور او
بفرست به پیشگاه مهدى، صلوات!
🍃«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
بر چهره ى دلگشاى مهدى، صلوات!
بر قامت دلرباى مهدى، صلوات!
تا پرده ز رُخ گرفت، قدسى نفسان
خواندند: به رو نماى مهدى، صلوات!
☘«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم»
تا در پناه مصحف و در دین احمدیم
بر جمله خلایق عالم سر آمدیم
زیر لوای آل علی صف کشیده ایم
چشم انتظار مهدی آل محمدیم
🌸«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آلِ محمّد و عجّل فرجهم »
ای حُسن ِ رُخت جمال حق را مرآت
وِی شمس رخت هُدی لنا فی الظُلُمات
لّحمی و دّمی حُبکّ مِن یوم ازل
بر حُسن رخ و شمس جمالت صلوات
💐«اللّهم صلّ علی مُحمّد و آل محمد و عجل فرجهم»
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃حضرت امام صادق(علیه السلام) فرمودند: هنگامی كه قائم(عج) برمیخيزد، مردم را بار ديگر به اسلام فرا میخواند و آنها را به سوي امري كه آثار آن از بين رفته است و بيشتر جامعه از آن منحرف شدهاند، هدايت میكند.
🍃قائم از آن رو «مهدي» ناميده میشود كه به سوي امري كه دچار انحراف شده است، هدايت ميكند و به اين دليل، به او قائم گفته میشود كه برای اقامة حق برمیخيزد.
📚 الارشاد(شیخ مفید)، ص 364 و بحارالانوار(علامه مجلسی)، ج 51، ص 30، ح 7
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
💐آیات مهدوی
«يُريدونَ لِيُطفِئوا نورَ اللّهِ بِأفواهِهم وَ اللّهُ مُتِمُّ نورِهِ وَ لَو كَرِهَ الكافِرونَ» سوره صف، آیه۸
می خواهند نور خدا را با پُف دهانشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده ی نور خود است هر چند کافران را ناخوش آید.
از امام کاظم (علیه السلام) درباره فرموده خدای عزوجل «می خواهند نور خدا را با پف دهانشان خاموش کنند» پرسیدند، آن حضرت فرمودند: يُريدونَ لِيُطفِئوا وِلايَةَ أميرِالمؤمنينَ بِأفواهِهِم، قلتُ: «وَاللّهُ مُتِمُّ نورِهِ»، قالَ: وَاللّهُ مُتِمُّ الإمامَةَ لِقَولِهِ عزّوجلّ: «الّذينَ آمَنوا بِاللّهِ وَ رَسولِهِ وَ النّورِ الّذي أنزَلنا» فَالنّورُ هُوَ الإمامُ …«وَ اللّهُ مُتِمُّ نورِهِ» (بِ) وِلايَةِ القائِمِ «وَ لَو كَرِهَ الكافِرونَ» بِولايَةِ عَليٍّ
می خواهند ولایتِ امیرالمؤمنین را با پف دهانشان خاموش نمایند، عرض کردم: «و خداوند تمام کنندهء نور خود است»، فرمود: خداوند تمام کنندهء امامت است به دلیلِ فرموده ی خدای عزوجل: «آنان که به خداوند و رسول او و نوری که نازل ساختیم ایمان آوردند» پس نور همان امام است… «و خداوند تمام کنندهء نور خود است» یعنی ولایت قائم (علیه السلام) را به مرحله تمام می رساند «و هر چند کافران را خوش نیاید» یعنی هر چند کافران به ولایت علی (سلام الله علیه) اکراه دارند…
📚 اصول کافی، ج۱، ص ۴۳۲
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃بزرگی که بر سفره کرامت و احسان او نشسته ایم و غافلیم...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃عید #غدیر خم طبق نظرمشهور مسلمین 18ذی الحجه سال ده هجری قمری در منطقه جحفه بین مکه و مدینه واقع شده و درزادالمعادعلامه مجلسی در اعمال ماه ذی الحجه می فرماید: احادیث زیادی در فضیلت این روزاز طریق عامه و خاصه نقل شده است. ( زادالمعاد،علامه مجلسی،باز آفریده وتحقیق یوسف اسدزاده، ص307 نشر پیام مقدس قم، چاپ اول، 89)
محدث قمی در منتهی الامال به نقل از شیخ مفید و شیخ طبرسی ماجرای واقعه غدیر را نقل می کند و پس از ذکر اشعار مربوط به واقعه غدیر می فرماید: «این اشعار را امامیه و عامه به تواتر نقل کرده اند و در آخر بحث مربوط به حوادث سال 11 می فرماید: کتابی نوشته ام در حدیث غدیر موسوم به فیض القدیر فیما یتعلق بحدیث الغدیر.» (منتهی الامال شیخ عباسی قمی، ج1، ص166، تا ص169 انتشارات اکرام قم، چاپ دوم85.)
کسانی که اهل دقت و تأمل اند می دانند که سخن شیخ مفید(ره) در تحقیق به دلیل وزانت علمی، سخنی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت.
و شیخ طوسی(ره) و مجمع البیان شیخ طبرسی که تفسیرش یک تفسیر مقبول العامه والخاصه است هم به این نکات اشاره دارند.
در کتاب سلیم بن قیس(اسرار آل محمد صلی الله علیه وآله) حدیث واقعه #غدیر را آورده و به گوشه ای از #خطابه_غدیر هم اشاره می کند. (اسرار سلیم بن قیس هلالی ترجمه اسماعیل انصاری زنجانی، ص289، و ص301.انتشارات دلیل قم، چاپ اول، 79)
🍃و اما بخش سوم خطابه غدیر:
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃خطابه غدیر: بخش سوم: پیوند ناگسستنی توحید، نبوت و امامت
(۱) فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ ذلِکَ فیهِ وَ افْهَمُوهُ، وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَ إماما فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَ الأنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإحْسانٍ و َعَلَی الْبادی وَ الْحاضِرِ وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبِی وَالْحُرِّ وَ الْمَمْلُوکِ وَ الصَّغیرِ
ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید، و بدانید که خداوند او را برای شما صاحباختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی، و بر روستایی و شهری، و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده، و بر بزرگ و کوچک، و بر سفید و سیاه. بر هر یکتاپرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است، و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است.
(۲) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذَا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعُوا وَ أَطیعُوا وَ انْقادُوا لأِمْرِ اللّهِ رَبِّکُمْ، فَإنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَ إلهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دُونِهِ رَسُولُهُ وَ نَبِیهُ الْمُخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَ إمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّهِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الإمامَةُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ إلی یوْمٍ تَلْقَوْنَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ. لا حَلالَ إلاّ ما أَحَلَّهُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ لا حَرامَ إلاّ ما حَرَّمَهُ اللّهُ عَلَیکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ عَرَّفَنِی الْحَلالَ وَ الْحَرامَ وَ أَنَا أَفْضَیتُ بِما عَلَّمَنی رَبّی مِنْ کِتابِهِ وَ حَلالِهِ وَ حَرامِهِ إلَیهِ.
ای مردم، این آخرین باری است که در چنین اجتماعی بپا میایستم. پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند پروردگارتان سر تسلیم فرود آورید، چرا که خداوند عزوجل صاحباختیار شما و معبود شماست، و بعد از خداوند رسولش و پیامبرش که شما را مخاطب قرار داده، و بعد از من علی صاحباختیار شما و امام شما به امر خداوند است، و بعد از او امامت در نسل من از فرزندان اوست تا روزی که خدا و رسولش را ملاقات خواهید کرد. حلالی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان حلال کرده باشند، و حرامی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان بر شما حرام کرده باشند. خداوند عزوجل حلال و حرام را به من شناسانده است، و آنچه پروردگارم از کتابش و حلال و حرامش به من آموخته به او سپردهام.
(۳) مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَ قَدْ أَحْصاهُ اللّهُ فِی و کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ وَ ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا وَ هُوَ الإمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّهُ فی سُورَةِ یس: «و کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ»
ای مردم، علی را فضیلت دهید. هیچ علمی نیست مگر آنکه خداوند آن را در من جمع کرده است و هر علمی را که آموختهام در امام المتقین جمع نمودهام، و هیچ علمی نیست مگر آنکه آن را به علی آموختهام. اوست «امام مبین» که خداوند در سوره یس ذکر کرده است: «وَ کُلَّ شَییءٍ اَحْصَیناهُ فی اِمامٍ مُبینٍ»، «و هر چیزی را در امام مبین جمع کردیم».
(4)مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَضِلُّوا عَنْهُ وَلا تَنْفِرُوا مِنْهُ، وَ لا تَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایتِهِ، فَهُوَ الَّذی یهْدی إلَی الْحَقِّ وَ یعْمَلُ بِهِ وَ یزْهِقُ الْباطِلَ وَ ینْهی عَنْهُ وَ لا تَأْخُذُهُ فِی اللّهِ لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ، لَمْ یسْبِقْهُ إلَی الاْیمانِ بیأَحَدٌ وَ الَّذی فَدی رَسُولَ اللّهِ بِنَفْسِهِ، وَ الَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ اللّهِ وَ لا أَحَدَ یعْبُدُ اللّهَ مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیرُهُ. أَوَّلُ النّاسِ صَلاةً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَ اللّهَ مَعی. أَمَرْتُهُ عَنِ اللّهِ أَنْ ینامَ فی مَضْجَعی، فَفَعَلَ فادِیا لی بِنَفْسِهِ. ای مردم، از علی به سوی دیگری گمراه نشوید و از او روی برمگردانید و از ولایت او سرباز نزنید.
اوست که به حق هدایت نموده و به آن عمل میکند و باطل را ابطال نموده و از آن نهی مینماید، و در راه خدا سرزنش ملامت کنندهای او را مانع نمیشود. علی اول کسی است که به خدا و رسولش ایمان آورد و هیچکس در ایمانِ به من بر او سبقت نگرفت. اوست که با جان خود در راه رسول خدا فداکاری کرد. اوست که با پیامبر خدا بود در حالی که هیچکس از مردان همراه او خدا را عبادت نمیکرد. اولین مردم در نماز گزاردن و اول کسی است که با من خدا را عبادت کرد. از طرف خداوند به او امر کردم تا در خوابگاه من بخوابد، او هم در حالی که جانش را فدای من کرده بود در جای من خوابید.
(۵)مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ اللّهُوَ اقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ اللّهُ. ای مردم، او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده است و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است.
(۶) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّهِ، وَ لَنْ یتُوبَ اللّهُ عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِلایتَهُ وَ لَنْ یغْفِرَ لَهُ، حَتْما عَلَی اللّهِ أَنْ یفْعَلَ ذلِکَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَأَنْ یعَذِّبَهُ عَذابا نُکْرا أَبَدَ الاْآبادِ وَدَهْرَ الدُّهُورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفُوهُ، فَتَصْلُوا نارا وَقُودُهَا النّاسُ وَالْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ. ای مردم، او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبهاش را نمیپذیرد و او را نمیبخشد. حتمی است بر خداوند که با کسی که با او مخالفت نماید چنین کند و او را به عذابی شدید تا ابدیت و تا آخر روزگار معذب نماید. پس بپرهیزید از اینکه با او مخالفت کنید و گرفتار آتشی شوید که آتشگیره آن مردم و سنگها هستند و برای کافران آماده شده است.
(۷)مَعاشِرَ النّاسِ، بیـ وَاللّهِ ـ بَشَّرَ الأوَّلُونَ مِنَ النَّبِیینَ وَ الْمُرْسَلینَ وَ أَنَا ـ وَاللّهِ ـ خاتَمُ الأنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ وَ الْحُجَّةُ عَلی جَمیعِ الْمَخْلُوقینَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَ الأرَضینَ. فَمَنْ شَکَّ فی ذلِکَ فَقَدْ کَفَرَ کُفْرَ الْجاهِلِیةِ الاُْولی وَ مَنْ شَکَّ فی شَیءٍ مِنْ قَوْلی هذا فَقَدْ شَکَّ فی کُلِّ ما أُنْزِلَ إلَی وَ مَنْ شَکَّ فی واحِدٍ مِنَ الأئِمَّةِ فَقَدْ شَکَّ فِی الْکُلِّ مِنْهُمْ وَ الشّاکُ فینا فِی النّارِ.
ای مردم، به خدا قسم پیامبران و رسولان پیشین به من بشارت دادهاند و من به خدا قسم خاتم پیامبران و مرسلین و حجت بر همه مخلوقین از اهل آسمانها و زمینها هستم. هر کس در این مطالب شک کند مانند کفر جاهلیت اول کافر شده است و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است و شککننده درباره ما در آتش است.
(۸)مَعاشِرَ النّاسِ، حَبانِی اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضیلَةِ مَنّا مِنْهُ عَلَی وَ إحْسانا مِنْهُ إلَی وَ لا إلهَ إلاّ هُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنّی أَبَدَ الآبِدینَ وَ دَهْرَ الدّاهِرینَ وَ عَلی کُلِّ حالٍ. مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوا عَلِیا فَإنَّهُ أَفْضَلُ النّاسِ بَعْدی مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثی ما أَنْزَلَ اللّهُ الرِّزْقَ وَ بَقِی الْخَلْقُ. ای مردم، خداوند این فضیلت را بر من ارزانی داشته که منّتی از او بر من و احسانی ازجانب او به سوی من است. خدایی جز او نیست. حمد و سپاس از من بر او تا ابدیت و تا آخر روزگار و در هر حال. ای مردم، علی را فضیلت دهید که او افضل مردم بعد از من از مرد و زن است تا مادامی که خداوند روزی را نازل میکند و خلق باقی هستند.