eitaa logo
طوبای عفاف
665 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هدیه ای از امام زمان عج به مرحوم آیةالله حدائق در قالب اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ عَرشِ الله، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ السَّمواتِ السَّبعِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ الأرَضینَ السَّبع، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ الجِبالِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ زِنَةَ المِیاهِ البِحارِ وَ الأنهار، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أنفاسِ الخَلائقِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ الشِّعرِ وَ الوَبَرِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ الحَجَرِ وَ المَدَرِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ قَطَراتِ الأمطارِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أوراقِ الأشجارِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ سُوَرِ القُرآنِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ آیاتِ القُرآن، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ أسطُرِ القُرآنِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ کَلِماتِ القُرآنِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ عَدَدَ حُرُوفِ القُرآنِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ مِنَ الآنِ إلی یَومِ القِیامَةِ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الأنبیاءِ المُرسَلینَ و المَلائِکَةِ المُقَرَّبینَ و الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ وَ عِبادِکَ الصّالِحینَ عَدَدَ أنفاسِ الخَلائِقَ، اللهمَّ صلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ صَلِّ عَلی جَمیعِ الأنبیاءِ المُرسَلینَ وَ المَلائِکَةِ المُقَرَّبینَ و الشُّهَداءِ وَ الصِّدیقینَ وَ عِبادِکَ الصّالِحینَ مِنَ الآنِ إلی یَومِ القِیامَة، اللهمَّ العَن أعداءَ مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ عَذِّبهُم عَذاباً ألیماً وَ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغُوتَ عدد أنفاسِ الخَلائِق. 🍃ولادت با سعادت حضرت و حضرت مبارک باد. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی حضرت صلی الله علیه واله وسلم بي‌شک تأسي به سيره و سنت حضرت صلی الله علیه وآله براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» راه نجات همه جهانیان است. فتأس بنبیک الأطهر... نهج البلاغه، خطبه، ۱۶۰ ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 احادیثی از پیامبر أعظم (ص) 🔸 به گزینش شهید مطهری 📚 مجموعه آثار؛ ج ۱۶ ص ۴۹ 🆔 @balagh_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلی الله علیک یا رسول الله 💐ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت مصطفی صلی الله علیه وآله و رییس مذهب تشیع حضرت علیه السلام مبارک باد. باز هم از غیب خبر میدهند آگهی از راز دگر می دهند خیل ملک رو بـه زمین می کنند زمزمه از عشق چنین می‌کنند راهبر راه و حقیقت رسید پیشرو عشق و طریقت رسید نور جلال احدیت دمید شور کمال بشریت رسید باب وفا بر همگان باز شد راه کمال بشر آغاز شد از قدمش هیبت کسری شکست بتکده ویران شد و بت ها شکست تا کـه محمد بـه زمین پا گذاشت چشم فلک را به تماشا گذاشت باز از این موکب فرخنده فر چشم مـن از شوق و شعف گشت تر رو بـه سویش کرد بـه صد احترام گفت پس از عرض سلام و سلام ای تـو هستی ملکوتی صفات نور خداوندی و مرآت ذات واسطۀ فیض خدا بر همه ی عرش برین را تـو شدی قائمه زیر لوای تـو همه ی کائنات پرچم تـو بیرق صبر و ثبات آینۀ ذات خدا روی توست عطر جنان نکهتی از بوی توست ان صدفی کـه همه ی پر گوهر اسـت در یتیمی کـه گهر پرور اسـت خلق عظیمی کـه تـو را داده دوست پرتوی از روشنی خلق اوست خواجۀ لولاک تـو را گفته اند بانی افلاک تـو را گفته اند ای کـه توئی آینۀ نور ذات ختم شده در تـو نزول صفات ای کـه بود خادم تـو صد خلیل بوسه زده بر قدمت جبرئیل آیت حسن احدیت توئی محور دین صمدیت توئی نخل امید از قدمت آب خورد بهره ز میلاد تـو ابلیس برد خلق گدایان حریم تواند سائل دستان کریم تواند قبلۀ مـن کعبۀ امید مـن چشمۀ جوشندۀ توحید مـن مـن کـه رسیدم بـه برت با امید کی روم از درگه تـو نا امید قطرۀ ناچیزم و دریا توئی بندۀ درگاهم و مولا توئی https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
صلی الله علیک یا رسول الله 💐ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت مصطفی صلی الله علیه وآله و رییس مذهب تشیع حضرت علیه السلام بر شما مبارک باد. بي‌شک تأسي به سيره و سنت حضرت صلی الله علیه وآله براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» راه نجات همه جهانیان است. فتأس بنبیک الأطهر... نهج البلاغه، خطبه، ۱۶۰ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
💠 نتیجه 🔹 پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): هر کس، راست، منصفانه، نیکی با والدین و داشته باشد، اجلش به تأخیر می افتد، روزی اش زیاد می‌شود، از عقلش بهره مند می‌شود و هنگام سوال مأموران الهى پاسخ مفید به او تلقین می‌گردد. ✨ مَن اُلهِمَ الصِّدقَ فی کَلامِهِ وَ النصافَ مِن نَفسِهِ وَ بِرَّ والِدَیهِ وَ وَصلَ رَحِمِهِ، اُنسِی‏ءَ لَهُ فی اَجَلُهُ وَ وُسِّعَ عَلَیهِ فی رِزقِهِ وَ مُتِّعَ بِعَقلِهِ وَ لُـقِّنَ حُجَّتَهُ وَقتَ مُساءَلَتِهِ 📚 اعلام الدین/ص265 ✍🏼 برخی کارهای نیک، اثرات مطلوبی در دنیا و آخرت و روزی انسان دارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به جهانیان در خطابه توصیف عالم، حضرت امام مهدی(عج) ...أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی بدانید که آخرینِ امامان، از ماست، أَلا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ اوست غالب بر ادیان، أَلا إنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ اوست انتقام گیرنده از ظالمین، أَلا إنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَ هادِمُها اوست فاتح قلعه‏ ها و منهدم کننده آنها، أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَ هادیها اوست غالب بر هر قبیله‏ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان، أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لأوْلِیاءِ اللّه‏ِ بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خون‏های اولیای خدا، أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه اوست یاری دهنده دین خدا، أَلا إنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ بدانید که اوست استفاده‌کننده از دریایی عمیق، أَلا إنَّهُ یسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می‌‏دهد، أَلا إنَّهُ خِیرَةُ اللّه‏ِ وَ مُخْتارُهُ اوست انتخاب شده و اختیارشده خداوند، أَلا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمُحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ اوست وارث هر علمی و احاطه‌دارنده به هر فهمی، أَلا إنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ الْمُشَیدُ لِأمْرِ آیاتِهِ بدانید که اوست خبردهنده از پروردگارش و بالابرنده آیات الهی، أَلا إنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ اوست هدایت‌یافته محکم بنیان، @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرشته های علیه السلام فرمودند: «از شامگاه پنج شنبه و شب جمعه، فرشتگانی با قلم هایی از طلا و لوح هایی از نقره از آسمان به سوی زمین می آیند و تا غروب روز جمعه ثواب هیچ عملی را نمی نویسند به جز صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام.» 📚 من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۴۲۴ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @toubaefaf
آیه «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌فرستند‌؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل همین آیه، صلوات فرستادن را تبعیت از خداوند و ملائکه دانسته و آیه الله مکارم شیرازی در کتاب پیام قرآن با اتکا به روایاتی که در کتاب‌های حدیثی و تفسیری اهل سنت نقل شده، صلوات بر خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) را جزئی از صلواتِ ذکر شده در آیه ۵۶ سوره احزاب معرفی کرده است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و آل محمد و عجل فرجهم بعدد قطرات الأمطار https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
دو واژه آیه صلوات(سوره احزاب آیه ۵۶): صلوا: همانطور که خدا و فرشتگان بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله همیشه صلوات می فرستند، ای مؤمنان شما هم بر حضرت پیامبر و آلش صلوات بفرستید. صلوات با آن همه مواهب و برکات فراوان. سلموا: تسلیم امر پیامبر شدن در همه امور به ویژه در موضوع ولایت پذیری و امر وصایت حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکاتی از آيه «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌فرستند‌اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد. سوره احزاب، آیه ۵۶ اين آيه از علاقه خاص خداوند و فرشتگان به پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) سخن مى‌گويد و به مؤمنان نيز دستور مى‌دهد بر پيامبر درود فرستند؛ زيرا مقام پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آن قدر والا است که آفريدگار جهان هستى و تمام فرشتگان بر او درود مى‌فرستند؛ از اين رو، سزاوار است مؤمنان نيز با اين پيام آفريدگار جهان هستى هماهنگ شده، و بر او درود و سلام فرستند. وقتى اين آيه نازل شد، کعب بن عجزه از پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) پرسيد: سلام بر تو را مى‌دانيم؛ اما صلوات بر تو چگونه است؟ پيامبر فرمودند: بگوييد: «اللهم صل على محمد و آل محمد» اين آيه داراى يکى از محسنات بيانى است که به آن  مى‌گويند؛ يعنى لفظ متعددالمعنايى را بياورند و به تناسب، معانى متعدد آن را اراده کنند، مانند: صلاة که در لغت به معناى دعا است؛ اما در اين آيه صلاة از جانب خدا به معناى رحمت و از جانب ملائکه به معناى استغفار و از طرف بندگان به معناى طلب رحمت است. برخى گفته‌اند گرچه صلاة از جانب خداوند به معناى رحمت است، اما مراد از آن در اين‌جا اعتنا و اشاره به شرف و بلندى مرتبه حضرت پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) است؛ لذا بزرگداشت خداوند در حق حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) با گفتن«إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ» رساتر از بزرگداشت آدم با امر به سجده فرشتگان است. درباره حکم وجوب و استحباب صلوات ميان فقها اختلاف است. تمام فقهاى اماميه صلوات را در تشهد اول و دوم نماز، واجب مى‌دانند و در غير آن مستحب؛ اما از فقهاى اهل‌سنت تنها شافعى آن را در تشهد دوم واجب مى‌داند. احمدبن‌حنبل نيز در يکى از دو روايت منقول از او، همانند شافعى فتوا داده است. برگرفته از سایت مدرسه فقاهت [1]منصور ، عبدالحميد يوسف، نيل الخيرات فى القراءات العشرةج16، ص (343-344)و338 [2]آیه الله ناصر مكارم شيرازي، 1305، تفسير نمونه، ج17،ص 415 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: رنج‌های امت اسلامی در زمان کنونی ناشی از با هم نبودن است 🔹یکی از درس‌های زندگی و ولادت پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) این است که فرمود: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ» من روی این مسئله‌ی عزیزٌ علیه ما عنتم می‌خواهم تکیه کنم. شما که رنج می‌کشید، پیغمبر رنج می‌کشد. بلاشک این مخصوص به مسلمان معاصر پیغمبر نیست، خطاب به عموم مؤمنین در طول تاریخ است. 🔹یعنی اگر امروز مسلمان‌ها در فلسطین و میانمار و... رنج می‌کشند، بدانند این رنج روح مطهّر پیغمبر را به رنج و زحمت در می‌آورد؛ در نقطه‌ مقابل، وضع دشمنان است که از رنج شما خوشحال می‌‍‍‌شوند. طبعاً وقتی یک چنین حالتی دارد آن جبهه سعی می‌کند شما را به سمت سختی و بدبختی پیش ببرد. وقتی که متفرّق هستیم وقتی خیرخواه هم نیستیم، وقتی گاهی حتی بدخواه همدیگر هستیم؛ خب نتیجه همین است. 🔹اینجا هم باز قرآن صریح است؛ وقتی تنازع کردید فشل بوجود می‌آید. فشل یعنی سستی. اختلاف که پیدا کردید قهراً خاک‌‌نشین و ذلیل می‌شوید و قهراً وسیله‌ تسلط دیگران بر خودتان را فراهم می‌کنید. 🔰 باید برویم به سمت عملی شدن . حالا وحدت یعنی چه؟ مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید؛ نه، این قطعاً مراد نیست. وحدت جغرافیایی هم نیست، مثل آن چیزی که در دهه‌های شصت میلادی و هفتاد میلادی، بعضی کشورهای عربی با هم اتّحاد پیدا کردند و اعلام کردند که یکی هستند، که نشد و نمیشود و امکان هم ندارد. مراد از وحدت، وحدت در حفظِ منافعِ امّتِ اسلامی است. اوّل تشخیص بدهیم منافع امّت اسلامی کجاست و در چیست؛ بعد در این زمینه ملّتها با هم توافق کنند، ببینند امّت اسلامی امروز به چه احتیاج دارد، با که باید دشمنی کرد، با که باید دوستی کرد و چه جوری دوستی کرد، این جهت‌گیری‌ها را در ضمن گفتگوها و مذاکرات، به توافق برسند، در این جهت حرکت کنند. مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا