eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به جهانیان در خطابه توصیف عالم، حضرت امام مهدی(عج) ...أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی بدانید که آخرینِ امامان، از ماست، أَلا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ اوست غالب بر ادیان، أَلا إنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ اوست انتقام گیرنده از ظالمین، أَلا إنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَ هادِمُها اوست فاتح قلعه‏ ها و منهدم کننده آنها، أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَ هادیها اوست غالب بر هر قبیله‏ای از اهل شرک و هدایت کننده آنان، أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لأوْلِیاءِ اللّه‏ِ بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خون‏های اولیای خدا، أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه اوست یاری دهنده دین خدا، أَلا إنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ بدانید که اوست استفاده‌کننده از دریایی عمیق، أَلا إنَّهُ یسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه می‌‏دهد، أَلا إنَّهُ خِیرَةُ اللّه‏ِ وَ مُخْتارُهُ اوست انتخاب شده و اختیارشده خداوند، أَلا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمُحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ اوست وارث هر علمی و احاطه‌دارنده به هر فهمی، أَلا إنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ الْمُشَیدُ لِأمْرِ آیاتِهِ بدانید که اوست خبردهنده از پروردگارش و بالابرنده آیات الهی، أَلا إنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ اوست هدایت‌یافته محکم بنیان، @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرشته های علیه السلام فرمودند: «از شامگاه پنج شنبه و شب جمعه، فرشتگانی با قلم هایی از طلا و لوح هایی از نقره از آسمان به سوی زمین می آیند و تا غروب روز جمعه ثواب هیچ عملی را نمی نویسند به جز صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام.» 📚 من لایحضره الفقیه، ج۱، ص۴۲۴ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم @toubaefaf
آیه «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌فرستند‌؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد. علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل همین آیه، صلوات فرستادن را تبعیت از خداوند و ملائکه دانسته و آیه الله مکارم شیرازی در کتاب پیام قرآن با اتکا به روایاتی که در کتاب‌های حدیثی و تفسیری اهل سنت نقل شده، صلوات بر خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله) را جزئی از صلواتِ ذکر شده در آیه ۵۶ سوره احزاب معرفی کرده است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و آل محمد و عجل فرجهم بعدد قطرات الأمطار https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
دو واژه آیه صلوات(سوره احزاب آیه ۵۶): صلوا: همانطور که خدا و فرشتگان بر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله همیشه صلوات می فرستند، ای مؤمنان شما هم بر حضرت پیامبر و آلش صلوات بفرستید. صلوات با آن همه مواهب و برکات فراوان. سلموا: تسلیم امر پیامبر شدن در همه امور به ویژه در موضوع ولایت پذیری و امر وصایت حضرت أمیرالمؤمنین علیه السلام. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکاتی از آيه «إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا» خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‌فرستند‌اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد. سوره احزاب، آیه ۵۶ اين آيه از علاقه خاص خداوند و فرشتگان به پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) سخن مى‌گويد و به مؤمنان نيز دستور مى‌دهد بر پيامبر درود فرستند؛ زيرا مقام پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) آن قدر والا است که آفريدگار جهان هستى و تمام فرشتگان بر او درود مى‌فرستند؛ از اين رو، سزاوار است مؤمنان نيز با اين پيام آفريدگار جهان هستى هماهنگ شده، و بر او درود و سلام فرستند. وقتى اين آيه نازل شد، کعب بن عجزه از پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) پرسيد: سلام بر تو را مى‌دانيم؛ اما صلوات بر تو چگونه است؟ پيامبر فرمودند: بگوييد: «اللهم صل على محمد و آل محمد» اين آيه داراى يکى از محسنات بيانى است که به آن  مى‌گويند؛ يعنى لفظ متعددالمعنايى را بياورند و به تناسب، معانى متعدد آن را اراده کنند، مانند: صلاة که در لغت به معناى دعا است؛ اما در اين آيه صلاة از جانب خدا به معناى رحمت و از جانب ملائکه به معناى استغفار و از طرف بندگان به معناى طلب رحمت است. برخى گفته‌اند گرچه صلاة از جانب خداوند به معناى رحمت است، اما مراد از آن در اين‌جا اعتنا و اشاره به شرف و بلندى مرتبه حضرت پيامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) است؛ لذا بزرگداشت خداوند در حق حضرت رسول (صلی الله علیه وآله وسلم) با گفتن«إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ» رساتر از بزرگداشت آدم با امر به سجده فرشتگان است. درباره حکم وجوب و استحباب صلوات ميان فقها اختلاف است. تمام فقهاى اماميه صلوات را در تشهد اول و دوم نماز، واجب مى‌دانند و در غير آن مستحب؛ اما از فقهاى اهل‌سنت تنها شافعى آن را در تشهد دوم واجب مى‌داند. احمدبن‌حنبل نيز در يکى از دو روايت منقول از او، همانند شافعى فتوا داده است. برگرفته از سایت مدرسه فقاهت [1]منصور ، عبدالحميد يوسف، نيل الخيرات فى القراءات العشرةج16، ص (343-344)و338 [2]آیه الله ناصر مكارم شيرازي، 1305، تفسير نمونه، ج17،ص 415 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: رنج‌های امت اسلامی در زمان کنونی ناشی از با هم نبودن است 🔹یکی از درس‌های زندگی و ولادت پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) این است که فرمود: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ» من روی این مسئله‌ی عزیزٌ علیه ما عنتم می‌خواهم تکیه کنم. شما که رنج می‌کشید، پیغمبر رنج می‌کشد. بلاشک این مخصوص به مسلمان معاصر پیغمبر نیست، خطاب به عموم مؤمنین در طول تاریخ است. 🔹یعنی اگر امروز مسلمان‌ها در فلسطین و میانمار و... رنج می‌کشند، بدانند این رنج روح مطهّر پیغمبر را به رنج و زحمت در می‌آورد؛ در نقطه‌ مقابل، وضع دشمنان است که از رنج شما خوشحال می‌‍‍‌شوند. طبعاً وقتی یک چنین حالتی دارد آن جبهه سعی می‌کند شما را به سمت سختی و بدبختی پیش ببرد. وقتی که متفرّق هستیم وقتی خیرخواه هم نیستیم، وقتی گاهی حتی بدخواه همدیگر هستیم؛ خب نتیجه همین است. 🔹اینجا هم باز قرآن صریح است؛ وقتی تنازع کردید فشل بوجود می‌آید. فشل یعنی سستی. اختلاف که پیدا کردید قهراً خاک‌‌نشین و ذلیل می‌شوید و قهراً وسیله‌ تسلط دیگران بر خودتان را فراهم می‌کنید. 🔰 باید برویم به سمت عملی شدن . حالا وحدت یعنی چه؟ مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید؛ نه، این قطعاً مراد نیست. وحدت جغرافیایی هم نیست، مثل آن چیزی که در دهه‌های شصت میلادی و هفتاد میلادی، بعضی کشورهای عربی با هم اتّحاد پیدا کردند و اعلام کردند که یکی هستند، که نشد و نمیشود و امکان هم ندارد. مراد از وحدت، وحدت در حفظِ منافعِ امّتِ اسلامی است. اوّل تشخیص بدهیم منافع امّت اسلامی کجاست و در چیست؛ بعد در این زمینه ملّتها با هم توافق کنند، ببینند امّت اسلامی امروز به چه احتیاج دارد، با که باید دشمنی کرد، با که باید دوستی کرد و چه جوری دوستی کرد، این جهت‌گیری‌ها را در ضمن گفتگوها و مذاکرات، به توافق برسند، در این جهت حرکت کنند. مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار. ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 هزار نسیم رحمت در 🔹 حضرت امام علیه السلام: ✍ خدا را در روز جمعه هزار نسیم رحمت است که عطا می‌فرماید از آن، به هر بنده‌ای، آنچه بخواهد. پس هر کس را بعد از عصر روز جمعه صد دفعه قرائت کند، عطا می‌فرماید حق تعالی به او این هزار نسیم و مثل آن را یعنی دو هزار نسیم رحمت شامل حال او می‌شود. و دیگر اینکه جمعه، روزه ویژه است. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ‌ فَرَجَهُمْ و دیگر تلاوت سوره که بعضی از علما فرموده‌اند: به تجربه ثابت شده خواندن سوره صافات در هر جمعه‌‌ اثر عجیبی در ازدیاد روزی دارد. این مطلب در روایات متعدد ذکر شده است. 🔹 امام صادق علیه‌السلام: کسی که در هر روز جمعه سوره صافات را بخواند همیشه از هر آسیبی محفوظ‌ است هر بلایی در دنیا از او دور می گردد، رزقش در دنیا به وسیع ترین حالت خود می رسد و خدا او‌ را در مال فرزند و بدنش از ناحیه شیطان رانده شده و دشمن سرکش گرفتار نمی سازد. 📚 مستدرک سفینة البحار، ج۸، ص۴۷۴ 🔹 و دیگر از اینکه صلی الله علیه وآله وسلم نقل شده: هر کس سوره «یس» و «صافات» را در روز جمعه قرائت کند و آنگاه دعا کند، خداوند خواسته اش را اجابت می کند. 📚 الدر المنثور، ج5، ص270 و دیگر دعاي نقل شده برای روز جمعه در كتاب منتخب مصباح روايت شده که هر كس بخواند اين دعا را در هر جمعه هفتاد مرتبه پس بدرستي كه نمي گذرد سه جمعه مگر آن كه حق تعالي او را بي نياز مي گرداند از هر كس به فضل خود ان شاء الله. بسم الله الرحمن الرحيم يا مفيد يا غفور يا ودود اغنني بحلالك عن حرامك و بطاعتك عن معصيتك و بفضلك عمن سواك برحمتك يا ارحم الراحمين. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
1_1275677014.mp3
4.24M
🔸مرحوم سید بن طاووس: هرگاه تورابه سبب مشکلی وگرفتاری دیگر طاقت نبود بخوان این دعا را که رسیدن به آرزوهاست به سرعت اگر از هر عملی در عصر جمعه غافل شدی از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل مشو... 🍂 اللهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلیکَ‌الفَرَجْ 🍂 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طوبای عفاف
🍃 اخلاقمان را شبیه اخلاق پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) کنیم. «وإِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم، آیه۴ 💐سیره زیبای حضرت (صلی الله علیه وآله وسلم) یگانه راه نجات بشریت است. صلی الله علیه و آله و سلم: دائماً متفکر بود. اکثر اوقات ساکت بود. خلقش نرم بود. کسی را تحقير نمی‌‌کرد. دنيا و ناملايمات هرگز او را به خشم نمی‌آورد. حقی پايمال می‌شد از شدت خشم کسی او را نمی‌‌شناخت تا اينکه حق را ياری کند. بيشتر خنده‌های آن حضرت تبسم بود می‌فرمود حاجت کسانی که به من دسترسی ندارند را ابلاغ کنيد. با مردم انس می‌گرفت و آنان را از خود دور نمی کرد. در همه امور اعتدال داشته و افراط و تفريط نمی‌کرد. زبان خويش را از بيان سخنان غيرضروری کنترل می‌کرد. در انجام وظيفه به هيچ وجه کوتاهی نمی‌کرد. بافضيلت‌ترين فرد نزد پيامبر خيرخواه‌ترين آنان برای مردم بود. در مجالس جايگاه خاص برای خود برنمی‌گزيد. هنگامی که بر جمعی وارد می شد در جای خالی می‌‌نشست و به ياران خويش دستور می داد اين گونه عمل کنند. هر کس برای رفع نياز رجوع می کرد نيازش را برآورده می کرد يا با کلام دلنشين آن حضرت قانع می‌شد. رفتار پيامبر آنقدر نرم بود که مردم او را همچون پدری دلسوز و مهربان می‌دانستند و حق همه مردم نزد آن بزرگوار يکسان بود. مجلسش مجلس بردباری، حيا، صدق و امانت بود. عيب‌جو نبود و از کسی هم تعريف زياد نمی‌کرد. صلی الله علیه وآله نفس خود را از سه چيز پرهيز می‌داد جدال، پرحرفی و سخنان غيرضروری. هرگز کسی را سرزنش نمی کرد. در پی لغزش‌های مردم نبود. سخن نمی‌گفت مگر در جایی که اميد ثواب در آن وجود داشت. سخن کسی را قطع نمی‌کرد مگر اين که از حد متعارف تجاوز می‌کرد. به آرامی و متانت گام برمی‌داشت کلامش مختصر، جامع، آرام و شمرده بود و آهنگ صدايش از همه مردم زيباتر بود. پيامبر در تمام حالات و در برابر همه مشکلات شکيبا بود. هر روز هفتاد بار استغفار می کرد. لحظه‌ای از عمر بابرکت خويش را بيهوده نمی‌گذرانيد. ديرتر از همه مردم به خشم می‌‌آمد و زودتر از همه راضی می‌گشت. با ثروتمندان و تهيدستان يکسان دست می‌داد و مصافحه می‌کرد و وقتی به کسی دست می‌داد بيش از او دست خويش را باز نمی کشيد. با مردم شوخی می‌کرد تا مردم را خوشحال سازد. (علیه السلام) فرمودند: من خوش ندارم کسی بميرد در حالی که هنوز برخی از آداب پيامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را به جا نياورده است. 📚 برگرفته از ، ره https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 صلوات خاصه امام‌ جعفر صادق‌ علیه‌السلام ✨اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَيْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِينِ اَللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ كَلامِکَ وَ وَحْيِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِيدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ دِینِکَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِيدٌ مَجِيد 📚 کلیات مفاتیح الجنان، ص۹۱۱ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅... اخلاق زیبا و زیباترین «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱ نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. در ميان صفات و ويژگى‌هاى پيامبر، قرآن بر اخلاق آن حضرت تكيه كرده و آن را «خلق عظيم» خوانده است. به همين مناسبت، سخنان برخى از پيشوايان دينى در اين زمينه را از كتاب ميزان الحكمه، باب خلق نقل و ترجمه مى‌كنيم. عليه السلام فرمود: «رب عزيز اذله خلقه و ذليل اعزه خلقه» چه بسيارند عزيزانى كه به خاطر بداخلاقى ذليل مى‌شوند و ذليلانى كه به خاطر حُسن خلق عزيز مى‌شوند. عليه السلام فرمود: «حسن الخلق رأس كل بر» خوش اخلاقى سرآمد هر كار نيك است. صلى الله عليه و آله فرمود: «انما تفسير حسن الخلق ان اصاب الدنيا يرضى و ان لم يصبه لم يسخط» حسن خلق به اين است كه اگر كامياب شدى راضى باشى و اگر نشدى عصبانى نشوى. حضرت عليه السلام فرمود: «ان العبد المسلم يبلغ بحسن خلقه درجة الصائم القائم» انسان در اثر حسن خلق به درجه نمازگزاران روزه دار مى‌رسد. عليه السلام فرمود: ده چيز است: يقين، قناعت، صبر، شكر، حلم، حسن خلق، سخاوت، غيرت، شجاعت، جوانمردى. عليه السلام فرمود: «من مكارم الاخلاق، ان تصل من قطعك و تعطى من حرمك و تعفوا من ظلمك» از مكارم اخلاق آن است كه هر كس با تو قطع رابطه كرد، تو با او رابطه برقرار كنى و اگر تو را محروم كرد، تو به او عطا كنى و اگر به تو ظلم نمود، او را عفو نمايى. عليه السلام فرمود: «الخلق الحسن يميت الخطيئة كما تميت الشمس الخبيث» سبب نابودى گناهان است همانگونه كه خورشيد خباثت ها را مى‌ميراند. همچنين فرمود: «حسن الخلق يثبت المودة» اخلاق نيكو علاقه‌ها را محكم و استوار مى‌كند. پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمود: «خصلتان لا يجتمعان فى المؤمن، البخل و سوء الخلق» در افراد باايمان بخل و بداخلاقى جمع نمى‌شود. به پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله گفته شد: فلان زن، اهل عبادت ولى بداخلاق است و همسايه‌اش را با زبان مى‌رنجاند. حضرت فرمود: «لا خير فيها هى من اهل النار» او اهل دوزخ است. در روايات آمده است، هنگامى كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله سعدبن معاذ را دفن كرد. فرمود: به خاطر بداخلاقى او در منزل، فشار قبرى بر او وارد شد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ🍃 ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 وَ إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 وَ إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱ نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. پیام ها ۱. سوگند به قلم به جاى سوگند به بيان، تشويق سوادآموزى و مقام دانش پژوهى است. (مبارزه با بيسوادى و ترغيب به نوشتن و خواندن از برنامه‌هاى اولويّت دار اسلام است. «والقلم و ما يسطرون») ۲. عصمت و مصونيّت پيامبر در سايه لطف الهى است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ» ۳. آنچه در برابر فشار تهمت، انسان را پايدار مى‌كند توجه به لطف و پاداش الهى است. «إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ» ۴. اگر از پاداش مردم چشم پوشى كنيم، به پاداش هاى پايدار الهى مى‌رسيم. «لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ» ۵. پاداش ابدى براى كسى است كه خُلق او عظيم باشد. لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ‌ .... لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ‌ ۶. تسلّط بر اخلاق عظيم، مقارن تسلط بر راه مستقيم است. «إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» (و در جاى ديگر مى‌فرمايد: «إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ» سوره یس، ۴-۳) ۷. كمالات پيامبر با او عجين است و او بر آنها تسلط دارد. «لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» ۸. دفاع از شخصيت‌هاى مذهبى كه مورد تهمت و تحقير قرار مى‌گيرند، لازم است. «ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ‌-إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» تفسير نور(10جلدى)، استاد قرائتی، ج‌10، ص: 174 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا