✅بشارت #حضرت_مهدی(علیه السلام) به شیعیان
حضرت ولیعصر (ارواحنافداه) در توقیعی به #شیخ_مفید ره خطاب به شیعیان خود میفرمایند:
«ما هرگز شما را به حال خود رها نکردهایم و هرگز شما را از یاد نبردهایم و اگر نبود (عنایات پیوسته ما) حتماً سختیها و بلاهای فراوانی به شما میرسید و دشمنان شما را نابود میکردند».
📗احتجاج، ج۲، ش ۳۵۹، ص ۵۹۸
الّلهُــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پویش_جهانی
#هرشب_جمعه_مثل_اربعین
لطفا مبلغ این امر مهم باشیم...
مخصوصا دراین زمان فتنه وآشوب...👇
إن الحسین مصباح الهدی
و سفینة النجاة
@toubaefaf
📣 داستان کوتاه
🔹 رمز سقوط حکومتها
پس از شکست خاندان بنی امیه، بنی عباس روي کار آمدند و زمام خلافت را به دست گرفتند.
در زمان منصور دوانیقی، محمد بن مروان (پسر مروان حمار) ولیعهد پدرش بود و به زندان افتاد.
روزي به منصور گفتند: محمد بن مروان در زندان توست. خوب است او را احضار کنی و از جریانی که بین او و پادشاه نوبه پیش آمده، بپرسی.
دستور داد احضارش کردند. منصور گفت: محمد! گفتگویی که بین تو و پادشاه نوبه اتفاق افتاده، می خواهم از خودت بشنوم.
محمد گفت: هنگامی که در آخر حکومتمان شکست خوردیم، از اینجا فرار کرده به جریره نوبه پناهنده شدیم. وقتی که خبر ما به پادشاه نوبه رسید، دستور داد خیمه هاي شاهانه براي ما زدند و وسایل زندگی از هر لحاظ آماده کردند، به طوري که مردم نوبه از دیدن آنها تعجب می کردند. روزي پادشاه نوبه که مردي بلند قد، کم مو و پابرهنه بود، به دیدار ما آمد و سلام کرد و بر روي زمین نشست از او پرسیدم: چرا روي فرش نمی نشینی؟
پاسخ داد: من پادشاهم و سزاوار است کسی که خداوند مقام او را بالا برده، تواضع کند، به این جهت روي خاك نشستم.
سپس به من گفت: شما چرا با چهارپایان خود زراعت مردم را پایمال می کنید با اینکه فساد و تبه کاري در دین شما حرام است. مسلمان نباید در روي زمین فساد کند.
گفتم: اطرافیان ما از روي جهالت این گونه کارها را می کنند.
گفت: چرا شراب می خورید؟ خوردن شراب براي شما حرام است و نباید مسلمان شراب بخورد.
گفتم: گروهی از جوانان ما از روي نادانی مرتکب چنین کاري می شوند.
گفت: چرا لباسهاي حریر می پوشید و با طلا زینت می کنید با اینکه اینها طبق گفته پیغمبرتان براي شما حرام است و مسلمان باید از اینها پرهیز کند؟
گفتم: خدمتگزارانِ غیر عرب ما این کارها را می کنند و ما نمی خواهیم بر خلاف خواسته آنها رفتار کنیم.
دیدم خیره خیره به من نگاه کرد و گفت: آري، خدمتگزاران ما و جوانان ما چنین می کنند.
سپس از روي استهزا سخنان مرا تکرار کرد و آنگاه گفت: محمد! چنین نیست که تو می گویی. بلکه حقیقت مطلب این است که شما ملتی بودید که وقتی به ریاست رسیدید، به زیردستان خود ستم کردید و دستورات دینی خود را زیر پا گذاشتید به آنها عمل نکردید. خداوند هم طعم کیفر کردار شما را به شما چشاند. لباس عزت را از تن شما کند و جامه ذلت بر شما پوشانید. هنوز غضب خداوند درباره شما به آخر نرسیده و دنباله دارد که وقت آن خواهد رسید. ولی من می ترسم در سرزمین ما عذاب الهی بر شما نازل شود و کیفر تو دامن ما را نیز بگیرد. زودتر از اینجا کوچ کنید و از خاك سرزمین من بیرون روید.
ما نیز از کشور نوبه خارج شدیم. آري بزرگترین رمز سقوط یک دولت، فساد و تبه کاري است، به خصوص فساد فرمانروایشان.
📚 داستانهای بحارالانوار، ج 5 ص 187
📱 کانال سبک زندگی #متقین:
@mottagheen
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
1_1797329004.pdf
282.6K
#سبک_زندگی_پیامبرخدا صلی الله علیه و آله وسلم
👈 مروری بر سیره فردی و اجتماعی پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله) براساس بیانات رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای (دامت برکاته)
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
جمال الدین عبدالرزاق اصفهانی (م ح ۵۸۸) از شاعران برجسته دوره سلجوقی ـ خوارزمشاهی و عصر ویرانی اصفهان به خاطر اختلافات مذهبی و سیاسی است. دیوان وی برجای مانده و تركیب بند ذیل از اوست كه به اعتراف بسیاری از ادیبان و شاعران و مورخان اهل ادب بهترین تركیب بندی است كه تاكنون در وصف رسول اكرم (ص) سروده شده است:
ای از بر سدره شاهراهت
وای قبّه ی عرش تكیه گاهت
ای طاق نهم رواق بالا
بشكسته ز گوشه ی كلاهت
هم عقل دویده در ركابت
هم شرع خزیده در پناهت
ای چرخ كبود ژنده دلقی
در گردن پیر خانقاهت
مه طاسك گردن سمندت
شب طرّه ی پرچم سیاهت
جبریل مقیم آستانت
افلاك حریم بارگاهت
چرخ ار چه رفیع، خاك پایت
عقل ارچه بزرگ، طفل راهت
خورده است خدا ز روی تعظیم
سوگند به روی همچو ماهت
ایزد كه رقیب جان خرد كرد
نام تو ردیف نام خود كرد
ای نام تو دستگیر آدم
و ای خلق تو پایمرد عالم
فرّاش درت كلیم عمران
چاووش رهت مسیح مریم
از نام محمّدیت میمی
حلقه شده این بلند طارم
تو در عدم و گرفته قدرت
اقطاع وجود زیر خاتم
در خدمتت انبیا مشرّف
وز حرمتت آدمی مكرّم
از امر مبارك تو رفته
هم بر سر حرفت خود آدم
تا بود به وقت خلوت تو
نه عرش و نه جبرئیل محرم
نایافته عزّ التفاتی
پیش تو زمین و آسمان هم
كونین نواله ای ز جودت
افلاك طفیلی وجودت
ای مسند تو ورای افلاك
صدر تو و خاك توده حاشاك
هرچ آن سمت حدوث دارد
در دیده ی همّت تو خاشاك
طغرای جلال تو لعمرك
منشور ولایت تو لولاك
نُه حقّه و هفت مهره پیشت
دست تو و دامن تو زان پاك
در راه تو زخم محض مرهم
بر یاد تو زهر عین تریاك
در عهد نبوّت تو آدم
پوشیده هنوز خرقه ی خاك
تو كرده اشارت از سر انگشت
مَه قرطه ی پرنیان زده چاك
نقش صفحات رایت تو
لولاك لما خلقت الافلاك
خواب تو ولا یَنامُ قلبی
خوان تو اَبیتُ عِندَ رَبّی
ای آرزوی قـََدَر لقایت
وای قبله ی آسمان سرایت
در عالم نطق، هیچ ناطق
ناگفته سزای تو ثنایت
هر جای كه خواجه ای غلامت
هر جای كه خسروی گدایت
هم تابش اختران ز رویت
هم جنبش آسمان برایت
جانداروی عاشقان حدیثت
قفل دل گمرهان دعایت
اندوخته ی سپهر و انجم
برنامده ده یك عطایت
بر شهپر جبرئیل نِه زین
تا لاف زند ز كبریایت
بر دیده ی آسمان قدم نِه
تا سرمه كشد ز خاك پایت
ای كرده بزیر پای كونین
بگذشته ز حد قاب قوسین
ای حجره ی دل به تو منوّر
وای عالم جان ز تو معطر
ای شخص تو عصمت مجسّم
وای ذات تو رحمت مصوّر
بی یاد تو ذكرها مزوَّر
بی نام تو وِردها مبتـَّر
خاك تو نهال شاخ طوبی
دست تو زهاب آب كوثر
ای از نفس نسیم خلقت
نُه گوی فلك چو گوی عنبر
از یَعصِمكَ الله اینت جوشن
وزیغفرك الله آنت مغفر
تو ایمنی از حدوث گو باش
عالم همه خشك یا همه تر
تو فارغی از وجود، گو شو
بطحا همه سنگ یا همه زر
طاووس ملائكه بَریدت
سرخیل مقرّبان مُریدت
ای شرع تو چیره چون به شب روز
وای خیل تو بر ستاره پیروز
ای عقلِ گره گشای معنی
در حلقه ی درس تو نوآموز
ای تیغ تو كفر را كفن باف
نعلین تو عرش را كُلـَه دوز
ای مذهب ها ز بعثت تو
چون مكتبها به عید نوروز
از موی تو رنگ كسوت شب
وز روی تو نور چهره ی روز
حلم تو شگرف دوزخ آشام
خشم تو عظیم آسمان سوز
ماه سر خیمه ی جلالت
در عالم علو مجلس افروز
بنموده نشان روی فردا
آیینه ی معجز تو امروز
ای گفته صحیح و كرده تصریح
در دست تو سنگریزه تسبیح
هر آدمیی كه او ثنا گفت
هرچ آن نه ثنای تو خطا گفت
خود خاطر شاعری چه سنجد؟
نعت تو سزای تو خدا گفت
گرچه نه سزای حضرت توست
بپذیر هر آنچه این گدا گفت
هر چند فضول گوی مردی است
آخر نه ثنای مصطفی گفت؟
در عمر هر آنچه گفت یا كرد
نادانی كرد و ناسزا گفت
زان گفته و كرده گر بپرسند
كز بهر چه كرد یا چرا گفت؟
این خواهد بود عُدّت او
كفاره ی هر چه كرد یا گفت
تو محو كن از جریده ی او
هر هرزه كه از سر هوا گفت
چون نیست بضاعتی ز طاعت
از ما گنه و ز تو شفاعت
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی حجابی بدتره یا مشکلات اقتصادی؟
پاسخ خانم وکیل:
مشکلات اقتصادی زندگی رو با سختی و چالش مواجه میکند.
اما
عدم رعایت حدود و حریم عفاف ریشه زندگی را میسوزاند.
https://eitaa.com/joinchat/2957901858C7756c7a072
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸امربهمعروف، بهمنزلۀ موجشکن طوفان فتنهها🔸
#طوفان خیلی شبیه به #بهمن است. در بهمن، یکچیز سنگین میآید روی این لایۀ یک متری برف. برف دورش را میگیرد و مثل یک کوهی میغلتد و میآید. طوفان هم اینگونه است؛ طوفان وقتی میآید، ابتدا یک موجی در هوا ایجاد کرده. در چرخش بعدی، هوای اطراف هم به مدد این موج میآید. بعد در تاب دوم و تاب سوم، هی مدد پیدا میکند.
حال وقتی بهمن یا طوفان میآید، هرچه فضا وسیعتر و موانع کمتر باشد، طوفان هم شدیدتر است؛ از این جهت، در اقیانوسها ارتفاع امواج غیر از خلیجفارس است. آنجاها به خاطر وسعت عظیمی که دارد، طوفانهایش هم وسیع است.
در #جامعه هم عین همین است. انسانهای تابع و #سطحی و پذیرا، مثل فضای بدون مانعاند. انسانهای #معتقد و پیگیر، مثل کوهها هستند، مثل موجشکنها در دریا هستند. ایستادن آنها در مقابل امواج، جلوی پیدایش طوفانها را میگیرد. اگر انسان را جوری تربیت کنیم که موجشکن شود، در جامعه امنیت ایجاد میکند. یعنی طوفانی که میخواهد به وسیلۀ برخی انسانها به وجود بیاید، این انسانهای مؤمن دست به دست هم میدهند و این را میشکنند و فضا را قطعهقطعه میکنند. وقتی موج به این افراد میخورد، موج برمیگردد نه اینکه او را همراهش ببرد.
برخورد شیء ثابت به طوفان و شیء غیر ثابت به طوفان همین است. شیء غیر ثابت، در طوفان تبدیل به #ابزار_طوفان میشود؛ تپۀ شن با همۀ سنگینی که دارد، ابزار دست طوفان است. طوفان با این شن، دیگران را سنگباران میکند. هرچه غیر ثابت تربیت کنیم، بازو میشود برای فتنهها و طوفانها.
برای ثابت بودن، «#اتصال » نیز نیاز است. حتی اگر ماسه هم درست بکنیم، اما چون به همدیگر اتصال ندارند فایده ندارد. ماسه، چگالی اش زیاد است، اما با یکدیگر اتصال ندارند. اگر مؤمنین به هم عشق و الفت و اعتماد نداشته باشند، مثل ماسههای پراکنده پخش میشوند و ابزار فتنه میشوند.
سوره عصر را ملاحظه کنید: از «انسانِ منفرد» حرف نمیزند. این «تواصوا بالحق» و «تواصوا بالصبر»، انسان را مثل سنگ میکند. دیگر مثل تودۀ شنی نیست. تودۀ شنی، «تواصوا بالحق» و «تواصوا بالصبر» ندارند. به همدیگر، #دندانه نمیشوند. با هم قفل نمیشوند. از این جهت در جای دیگر میگوید که: «یؤمن بالله و یؤمن للمؤمنین»: بین او و مؤمنین بدبینی نیست. بین او و مؤمنین، اعتماد است.
@haerishirazi
✨﷽✨
🍃نماز شبی ها
✍خواندن نماز شب که این همه توصیه شده اگر حتی از روی خواب آلودگی و خستگی و بدون حضور قلب هم خوانده شود هم درست است؟
🌷 چنین نماز شبی نه تنها درست و صحیح است، بلکه یکی از بالاترین ارزشهای #نمازشب این است که انسان در عین خستگی و خواب آلودگی برای کسب رضایت الهی به اقامه نماز بایستد؛
در حدیثی قدسی آمده است: وقتى که بندهاى در نیمه شب براى نماز و طاعت خداوندى برخیزد و سپس خواب بر وى غلبه کند و در اثر چرت به چپ و راست متمایل شود و چانهاش به سینهاش بچسبد.
خداوند امر مىکند درهاى آسمان باز مىشود و سپس به ملائکه مىفرماید: به این بنده من نگاه کنید و ببینید در اثر تقرب به من و انجام عملى که بر وى واجب نکردهام به چه روزى افتاده و من سه خصلت به این بنده عطا مىکنم.
1⃣ گناهان او را مىبخشم،
2⃣ یا توبه مجددى برایش فراهم مىکنم
3⃣ و روزىاش را زیادتر مىکنم و من همه شما را شاهد مىگیرم که این سه چیز را به وى بدهم.
📚الجواهر السنیة-کلیات حدیث قدسى، ص 70
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
@gleaningsdareje1
@toubaefaf
هر وقت خدای متعال خیر بنده ای را بخواهد...
#امام صادق عليه السلام فرمودند:
هرگاه خداوند متعال ، بنده اى را دوست بدارد، #فرمانبرى را به او الهام مى كند، #قناعت را همراهش مى سازد
#فهم عميق در #دين را ارزانى اش مى دارد
و با #يقين، او را نيرومند مى كند؛ در نتيجه آن بنده به روزىِ مورد نيازش بسنده مى كند و لباس #عفّت مى پوشد.
و هرگاه خداوند بنده اى را دشمن بدارد، مال را محبوبش مى گرداند و آرزوهايش را مى گستراند
و دنياخواهى را به او الهام مى كند
و او را به هواى نفسش وا مى گذارد؛ در نتيجه آن بنده بر توسن سركشى مى نشيند(سرکشی می کند)، دامنه فساد را مى گسترانَد و به بندگان، ستم مى كند.
«إذا أحَبَّ اللّه ُ تَعالى عَبدا ألهَمَهُ الطّاعَةَ و ألزَمَهُ القَناعَةَ فِي الدّينِ و قَوّاهُ بِاليَقينِ فَاكتَفى بِالكَفافِ وَ اكتَسى بِالعَفافِ
و إذا أبغَضَ اللّه ُعَبدا حَبَّبَ إلَيهِ المالَ، وبَسَطَ لَهُ الآمالَ و ألهَمَهُ دُنياهُ و وَكَلَهُ إلى هَواهُ فَرَكِبَ العِنادَو بَسَطَ الفَسادَ
و ظَلَمَ العِبادَ»
بحارالأنوار، ج۱۰۰، ص۲۶
@toubaefaf
نماز حضرت ابوالفضل با ذکر یا کاشف الکرب
مرحوم کشمیری نماز توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام را اینگونه شرح دادند:
دو رکعت نماز حاجت خوانده و به حضرت ابوالفضل علیهالسلام هدیه شود. سپس تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها خوانده و باز ثوابش هدیه به حضرت عباس علیه السلام شود.
بعد از اتمام نماز 133 مرتبه ذکر پرفضیلت یا کاشف الکرب خوانده شود که صحیح آن اینگونه است: «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبی بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام»
«اي برطرف کننده غم و اندوه از روی حسين، بحق برادرت حسين ، اندوه و مشکل من را برطرف کن»
@toubaefaf
40حق والدین بعد از وفات بر فرزندان:
زندگان نپندارند که مردگان از اینان بی خبرند بلکه مردگان از تمام کارهای زندگان خبر دارند بجز آنچه خداوند از آنها بپوشاند .
یکی از بلاهای آخرالزمان از بین رفتن حقوق والدین و فرزندان است که در اسلام بسیار به آن تاکید شده است مرحوم آیت الله سید محمد تقی مقدم در کتاب حقوق والدین و اولاد با استناد به قرآن و روایات چهل حق والدین بعد از وفات را بیان کرده است که تلخیص آن در زیر از نظرتان می گذرد:
1- تسریع در غسل و کفن آن دو
2-از بهاء زیاد و هزینه آنها ناراحت نشود
3- مراسم را بدستور شرع انور انجام دهد
4-طبق وصیت آن دو عمل نماید و خلاف آن و دلخواه خود یا دیگران انجام ندهند
5-شب دفن نماز وحشت بخواند، تبارک و امثال آن را بخواند و بدعای آنها پردازد که وحشت آن را به برد
6- از آنانکه در مراسم ،کاری مانند قرآن خواندن و امثال آنرا انجام داده با دادن وجه (و اگر قربت بوده)سپاس گذارد
7-اگر اهل بازار بوده حساب او را فورا تسویه کند که میت گرفتار دین نباشد
8-اگر سفارش به ثلث کرده باید فورا جدا کنند و حق هر وارثی را به خودش دهند
9-برای آنها هر روز قرآن بخواند یا (حداقل) بعد هر نماز سه قل هوالله بخواند به آن دو هدیه کند
خداوند او و والدین و بچه ی او را می آمرزد
10-بعد از هر نماز برای آنها دعا کند به ویژه در نماز شب و اوقات دعا در زیارتگاه ها و حج و عمره
11-هر روز به نیابت آنها صدقه دهد که یک بر هفتاد هزار حساب می شود
12- اگر بتواند هر روز نماز والدین را بخواند حداقل شب جمعه
13- بر مصائب آنان صبر نماید
14-قضاء نمازهای واجب او را بگیرد یا اجیر گیرد وانجام شود
15- روزه های او را هر چه هدر شده قضا کند یا بدهد بگیرند و اگر روزه ایام پرفیض می گیرد ثوابش را برای آنها بفرستد
16- مستمر به زیارت قبر آنها رود که ثواب حج است مخصوصاشب جمعه
17- در قبرستان آیة الکرسی و قرآن بخواند و صلوات بفرستد و برای آنان هدیه کند و سوره یاسین هم سفارش شده
18- وقتی که به زیارت یکی از مشاهد مشرفه مانند پیغمبر و ائمه می رود به نیابت آنان هم زیارت کند
19- به نیابت آنها عمره رود و اگر در حج واجب است به نیابت آنان وقت فراغت طواف کند
20- به نیابت آنان اگر حج واجب خود را کرده حج واجب برود و اگر آنها مستطیع نبوده اند برایشان مستحبی انجام دهد
21- اگر کسی از آنها ناراحت باشد که پندارد به او ستم کرده اند او را با زبان یا وجه یا امر دیگر راضی کند یعنی خصماء او را راضی نمائی
22- برای آنان رد مظالم بدهی به نیت آنها وجه را به فقیر می دهی به عنوان اینکه اگر حقی از کسی به گردن آنها است ادا شود
23- اگر مجلس هفتگی یا ماهیانه از مرثیه خوانی داشته احیاء نمایی
24- اگر طعامی سالیانه داشته یا گوسفندی قربانی می کرده سنت های خوب او را بپا داری تا روح انهاشادشو
25- اگر کار خیر نا تمامی از او مانده باید به اتمام برسانی تا انتظارنکشد
26- خدای ناکرده اگر آنان مالی را غصب کرده اند و تو بدانی باید برای خلاص آنان آنرا به صاحبش رد کنی اگر چه آنها ندانند و ادعا نکنند
27- اگر خمس یا زکات بدهکار باشند حتما باید آنها را رد کنی
28- به پدر و مادر کسی بد نگویی که به والدین تو بد گویند
29- در جامعه کاری نکنی که مردم به پدر و مادرت بد گویند که عاق می شوی مردم آزاری نکنی ظلم به مردم روا نداری
30- با مردم به نیکی رفتار نمایی تا مردم والدین تو را دعا کنند و آن باعث بالا رفتن مقام والدین و باعث عزت تو خواهد بود
31-دوستان و آشنایان والدین را احترام کنی زیرا آنها هرگاه ترا ببینند بیاد والدین تو می افتند
32- احتمال گرفتاری آنها را بدهد و از پی نجات برآید
33- آثار آنان را از کتب و حسینیه و مسجد و درمانگاه و غیره اگر گذارده اند حفظ نماید تا آنان از او خشنود باشند
34- به جای زیارت پدر و مادر به زیارت عمو و عمه و دایی و خاله رود و آنچه پدر و مادر به آنان خوبی می کرده اند او به نیابت آن دو انجام دهد
35- اگر در حال حیات به حقوق آن دو کوتاهی کرده بعد از فوتشان بکوشد تا رضای او را بدست آورد.
36- سعی کند آنان را بخواب ببیند تا از حالشان آگاه شود
37- خیرات و مبرات و زیارات و صدقات را تداوم بخشد در هر حال شده از آنان قطع نکند آنها را به مرور زمان فراموش نکند
38- احترام اسامی و قبور آنان را بلکه بهتر از حیات داشته باشد نگذارد کسی آنان را به بدی یاد کند یا در قبور آنان هتک حرمت نماید
39-چنانچه آنان مومن بوده اند باید شوق لقاء آنان را داشته باشد همان طوری که ائمه ما شوق پدران خود را داشته اند
40 -چنانچه قبر آنان ویران شده ترمیم نماید نگذارد قبرشان ویران شود.
بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
هر وقت خدای متعال خیر بنده ای را بخواهد...
#امام صادق عليه السلام فرمودند:
هرگاه خداوند متعال ، بنده اى را دوست بدارد، #فرمانبرى را به او الهام مى كند، #قناعت را همراهش مى سازد
#فهم عميق در #دين را ارزانى اش مى دارد
و با #يقين، او را نيرومند مى كند؛ در نتيجه آن بنده به روزىِ مورد نيازش بسنده مى كند و لباس #عفّت مى پوشد.
و هرگاه خداوند بنده اى را دشمن بدارد، مال را محبوبش مى گرداند و آرزوهايش را مى گستراند
و دنياخواهى را به او الهام مى كند
و او را به هواى نفسش وا مى گذارد؛ در نتيجه آن بنده بر توسن سركشى مى نشيند(سرکشی می کند)، دامنه فساد را مى گسترانَد و به بندگان، ستم مى كند.
«إذا أحَبَّ اللّه ُ تَعالى عَبدا ألهَمَهُ الطّاعَةَ و ألزَمَهُ القَناعَةَ فِي الدّينِ و قَوّاهُ بِاليَقينِ فَاكتَفى بِالكَفافِ وَ اكتَسى بِالعَفافِ
و إذا أبغَضَ اللّه ُعَبدا حَبَّبَ إلَيهِ المالَ، وبَسَطَ لَهُ الآمالَ و ألهَمَهُ دُنياهُ و وَكَلَهُ إلى هَواهُ فَرَكِبَ العِنادَو بَسَطَ الفَسادَ
و ظَلَمَ العِبادَ»
بحارالأنوار، ج۱۰۰، ص۲۶
@toubaefaf
✍سلام. 👆نشانه های رشد شخصیتی افراد و اما در جامعه 👇
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✅ نشانه های مردمی که رو به ترقی و رشدند...
در تفسیر درالمنثور به نقل از #پیامبرخدا صلی الله علیه و آله آمده است:
«خدای تبارک و تعالی وقتی بخواهد قومی را باقی گذارد یا رشد و ترقی دهد، #اقتصاد، #قناعت و #عفاف را به آنان روزی می کند.
و هنگامی که بخواهد قومی را سرنگون کند، باب خیانت به روی آن ها باز می شود و کارشان به جایی می کشد که از خیانت و مالی که از این راه به دست می آورند، خوشحالی می کنند.
آن وقت است که ناگهان به عذاب گرفتار می شوند و وقتی خبردار می شوند که دیگر راه برگشت برایشان باقی نمانده است.
نسل مردمی را که ستم کردند نابود می شود و سپاس خدای را که پروردگار جهانیان است.»
ترجمه تفسیر #المیزان، #علامه_طباطبایی ره ، ج۶، ص۲۹۹
@toubaefaf
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعار نخبگان علمی در بدو ورود رهبر انقلاب: ما ذوالفقار حیدریم فداییان رهبریم
🌐پایگاه اخبار "سید ابراهیم رئیسی" رسانه باشید↙️
https://eitaa.com/joinchat/4045799480Cc2d23a4617
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5