5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نه ! نه!
اشتباه نکنید اینجا باغ وحش نیست اینا هم حیوانات باغ وحش نیستند
🔹اینجا یک جشنواره در تورنتو کاناداست که کانادایی ها دارن خود واقعی شون رو به رخ همه میکشن ...
🔹اون اتو کشیده های لاکچری فقط جلوی دوربین سریالا و فیلماست....
مهسا باقری
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈
جواب کوبنده به کاربر خارجی👈 با یه مقایسه معلوم میشه بانوان ما چقدر
از لحاظ تحصیلی عقب بودن
نرخ باسوادی بانوان در دهه پنجاه ۳۵٪
نرخ باسوادی بانوان در دهه نود۹۴٪
اعضای هیئت علمی دهه پنجاه ۱۰۰ نفر
اعضای هیئت علمی دهه نود۱۲۰۰۰ نفر
نسبت دانش آموز دختر دهه پنجاه ۶٪ نسبت دانش آموخته دختر دهه نود ۴۵٪
شما دنبال لخت کردن ناموس ایرانی هستی نه پیشرفتش
•┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈
13.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شعرخوانی دلنشین مرحوم #آقاسی در رابطه با امـر به معـروف.. چقدر زیبا
🚩 کربلا بر شیعه نا مکشوف نیست *
حکمتش جز امر بالمعروف نیست *
امر بالمعروف٬ نهی از منکر است *
شیعه بی امر و بی نهی٬ ابتر است *
شیعیان! فرهنگ عاشورا چه شد؟ *
پرچم خون رنگ عاشورا چه شد؟ *
روز عاشورا کجا بودیم ما؟ *
در کدامین خانه فرسودیم ما؟ *
گفت مولا: « کل ارضِ کربلا » *
شیعه یعنی غربت و رنج و بلا *
شیعه بی درد! زخم بی نمک! *
بس کن این« یا لیتنی کنت معک » *
کربلا غوغاست٬ ساز و برگ کو؟ *
ظهر عاشوراست٬ شور مرگ کو؟ *
ظهر عاشورا« فاین تذهبون » *
«لم تقولون ما لا تفعلون؟»
🔺جهانگیر کوثری پدر باران کوثری و همسر رخشان بنی اعتماد قصد دارد در جمهوری اسلامی درباره فروغ فرخزاد فیلم بسازد.
❌ از ویژگیهای منحصر بفرد جمهوری اسلامی این است که هر چقدر با انقلاب و جمهوری اسلامی دشمن باشی همانقدر عزیز حاکمیت و برخوردار از امکانات سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خواهی بود .
فرقی هم نمی کند در دولت لیبرالها باشی یا در دولت سید محرومان!
🔺رسانه آمریکایی از توافق ۶ میلیارد دلاری ایران و آمریکا خبر داد
🔸 روزنامه نیویورک تایمز اعلام نمود که آمریکا و ایران به توافقی دست یافتهاند که بر اساس آن، پنج آمریکایی بازداشتی در ایران در ازای آزادی چندین ایرانی و همچنین آزادسازی حدود ۶ میلیارد دلار از درآمدهای حاصل از فروش نفت ایران آزاد خواهند شد
.....
....
🛑متاسفانه در انفجار موشک در حین آزمایش در صرواح مآرب یمن ، ۱۰ نفر از فرماندهان ارشد انصارالله در شاخه نیرو هوایی به شهادت رسیدند که وجود اسم سرلشگر الحمزی در بین شهدا خیلی خیلی ناراحت کننده هست.
🔺همچنین اسامی سرهنگ محمدالحماسي و سرتیپ يحيى محمد سعد الروحاني از فرماندهان نیروی هوایی یمن در بین شهدا هست و تعداد مجروحین هم بالای ۱۰۰ نفر عنوان شده است.
آماج
....
....
40.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔗 دعوا در شبکه ی وطن فروشها هنگام درخواست حمله به ایران / بوش نتوانست بایدن که عددی نیست
🎥 دعوا در شبکه ی وطن فروشها بر سر حمله به ایران / کارشناس وطن فروش: از ترور و حمله علیه کشورم استفاده کنید / کارشناس مخالف : بوش هم نتوانست، ترامپ هم کاری نکرد، بایدن هم کاری نخواهد کرد.
40.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 مهم / آفریقا در آستانه جنگ جهانی/صف شرق و غرب این بار در قاره آفریقا
#شبنامه / علاوه بر نیجر،. بورکینافاسو و مالی هم اعلام کردند به غرب اورانیوم نمی دهند / بمب اتم هیروشیما و ناکازاکی را با اورانیوم استخراج شده از نيجر ساخته بودند / بورکینافاسو و مالی : حمله به نيجر حمله علیه ماست و ما هم وارد جنگ میشویم / آیا آفریقا به سمت جنگ جهانی خواهد رفت؟ / لشکرکشی شرق و غرب در آفریقا / قسمت ۱۲۹۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 عمده دعوای این ها
با سوریه
با عراق
با لبنان
با یمن
دقیقاً همین چیزی که همین جا عریان مطرحش
کرد میباشد: چرا شما با ایران رفیقید
می بینید الان کل کل هایی که به عربستان دارند رو ؟؟!!
یکیشون اومده بود توی آمریکا گفته بود : اصلا باید بریم برسی کنیم اینا توی حقوق بشر دارن چیکار میکنند
عه تا الان خبر نداشتی؟؟!!
نه تا الان اصلا نیاز ی نداشته خبر داشته باشه
چون (سعودی) رفاقتی با ایران نبود
حالا من این رفقاتو که گفتم بعضی از دوستان فکر میکنن درباره عربستان دارم میگم
نه عربستان که مسئله اش جداهست
حالا اومده درباره ی مسائلی گفت گوهایی بشود ولی ما بقیشون وقتی شما برسی میکنید
میبینی رفاقت با ایران اصل داستانه
اینجا یک کشوری هست
این کشور میتواند حرف های متفاوتی برای گفتن داشته باشه
پروژه تولید گناه جمعی!
✍ جعفرعلیاننژادی
🔸شاید یکی از لایههایی که در مسأله رسواییهای اخلاقی و بیحجابیهای اخیر، کمتر مورد توجه قرار گرفته، پیشرانی این دو گناه به ظاهر فردی در ایجاد فضای «گناه جمعی» باشد.
🔸در این یادداشت کوتاه میخواهم یکی از پشتپردههای بروز و ظهور چنین پدیدههایی را مورد تأمل قرار دهم و به این دو مسأله از زاویه نقش آنان در ایجاد جامعهای سازگار با گناه، نگاهی ویژه داشته باشیم.
🔸شاید یکی از ابعاد حرام سیاسی اعلام کردن گناه بیحجابی نیز همین مسأله باشد. گناهجمعی خروجی «جامعه سازگار با گناه» است. جامعه سازگار با گناه، یا «بی اعتنا به منکر»، مستعد انفعال و پذیرش گناه میشود.
🔸در جامعه پذیرای گناه و منفعل، زمینه مظلوم واقع شدن و تبعیت از ظالم ایجاد میشود. وابستگی، سلطهپذیری، یأس و کسالت از یکطرف، خالی کردن جبههحق و میل به سکوت و بیعملی در دفاع و طرفداری از آن، طرف دیگر این پروژه خطرناک است.
🔸خطر از دست رفتن استقلال نیز چنین جامعهای را تهدید میکند. بنابراین در کنار اثرات مخربِ آنی و مقطعی انتشار فلان رسوایی اخلاقی یا بیحجابیها و بدننماییهای خیابانی، نباید از تأثیرات جمعی، ذهنیتساز و رسوبکننده این گناهان در روانجمعی غفلت کرد.
🔸در این خصوص نمونههای تاریخی نیز قابل اشاره است. شاید شهر کوفه یکی از روشنترین مثالهای جامعه سازگار با گناه باشد که مرتکب بزرگترین گناه جمعی تاریخ، یعنی خالی کردن پشت ولی و امام زمانه خود شد، گناهی که عذاب وجدانش هنوز هم دست از سر مردم این قطعه جغرافیایی برنداشته است.
🔸نمونه دیگر، کنارکشیدن مردم صدرمشروطه در دفاع و حمایت از شیخ فضلالله بود، موردی که به بیان و تحلیل رهبری، مصداق نوعی گناه جمعی بود. طبیعی است بعد از انقلاب اسلامی، در یک کشور با مردمی چنین آگاه، اهل حق و با تجربه، پروژه تولید گناه جمعی، باید بسی پیچیدهتر و چندلایهتر طراحی شود.
🔸به زعم نگارنده، دو بعد از ابعاد این پروژه پیچیده، «عمومیکردن پنهانترین گناهان» و «عادیسازی عمومیترین گناهان»، است. در این پروژه، جدا از نقش مستقیم دشمن و دست پیدای او، طیفی از نخبگان و متفکرین معارض قرار دارند که در حال صورتبندی مفهومی و نظری چنین تغییرات اجتماعی هستند.
🔸تقریباً در همه این نظریههای سازگاری با گناه، فصل مشترک، تئوریزهکردن عنصر بیارادگی و ناتوانی انسان در برابر تغییرات اجتماعی و لزوم همراهی با آن است. برخی مانند همچون مهدی بازرگان در کتاب سازگاری ایرانی، چنین عنصری را ذاتی شخصیت ایرانی میداند(!)، که به دلیل تجربه «زیستزراعی»، منفعل و سازگار و توسریخور است.
🔸البته او این وصف را در خصوص جامعه قبل از انقلاب اسلامی روا میدارد و منظورش عادت ظلمپذیری در برابر حاکم ظالم است. اما همین ایده که متناسب با فضای جامعه پیشاانقلابی است مستمسک جامعهشناسی دیگر همچون سعید معیدفر در نظریه «سازگاری عرفی» برای توجیه فرهنگ بیقانونی یا قانونستیزی میشود.
🔸او میخواهد فرهنگ قانونگریزی برخی از مردم را توجیه کند، بنابراین میگوید مردم قانون را به زبان خودشان ترجمه میکنند. انفعال در برابر تغییر منفی در این نظریه مشهود است.
🔸 مورد زنندهتر دیگر فردین علیخواه جامعهشناس جوانتر این جبهه است که در یادداشتی با بهرهگیری از نظریات فلان جامعهشناس غربی بیحجابی را به تفاوت و تکثر در پوشش(متفاوتپوشی)، تقلیل میدهد و برای پذیرش آن پیشنهاد میکند بیاعتنایی مدنی، لازمه زندگی شهرنشینی است!
🔸از این دست موارد هر چند اندک اما باز هم وجود دارد. غرض آن بود که بدانیم، پشت ظاهر چنین گناهانی، ابعادی نادیدنیتر موجود است که زمینه تولید گناه جمعی را فراهم میسازد. گناه جمعی موجب توقف، کندی حرکت، کسالت، سلطهپذیری و در نهایت خلوتشدن جبهه حق میشود. نسخه بدیل و راهگشا، سازگاری جامعه با سنتهای الهی است نه بیاعتنایی به گناهان.
....
....