eitaa logo
سفیر
242 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
سرباز ولی عاشق امیر: 🌺دعوت به همکاری از بین طلاب با مزایای مناسب🌺 ✅جمعیت تعاون اسلامی از طلاب و فضلا و علاقه مندان به همکاری در مدارس سراسر کشور برای شرکت در دوره تعلیم و تربیت و مدیریت اسلامی ثبت نام به عمل می آورد. : ➖اعطاء گواهی و مدرک پایان دوره ➖پرداخت هزینه کمک تحصیلی در طی دوره ➖ به مدارس تحت پوشش ❇️ و ثبت نام: ➖قم،صفائیه،کوچه ۲۸،چهارراه اول،سمت چپ،پلاک ۵۷ ، ساعت ۹الی۱۳ ☎️تلفن:02537744068 --------------------------------------- 🇮🇷کانال صرفا جهت اطلاع طلاب 📡 @serfan_jahate_ettela_t http://eitaa.com/joinchat/3749838860Cff026ecd0b
💠 حدیث روز 🔵 امام صادق (علیه السلام) 💎 الْعَامِلُ عَلَى غَيْرِ بَصِيرَةٍ كَالسَّائِرِ عَلَى غَيْرِ الطَّرِيقِ لَا يَزِيدُهُ سُرْعَةُ السَّيْرِ إِلَّا بُعْداً 💎 آن کس که بدون بصیرت حرکت می کند مانند کسی است که بیراهه می رود و تند رفتنش جز به دور شدن از راه نمی انجامد. 📚 کافی(ط-الاسلامیه) ج 1 ، ص 43 🔰 @ofogh_howzah
💎امام صادق (ع) با بعضی از اصحاب برای تسلیت به خانه یکی از خویشاوندان می‌رفتند. در بین راه بند کفش امام صادق (ع) پاره شد به طوری که کفش به پا، بند نمی‌شد. امام کفش را به دست گرفتند و با پای برهنه به راه افتاند. ابن ابی یعفور - که از بزرگان و صحابه آن حضرت بود - فوراً کفش خویش را از پا درآورد، بند کفش را باز و دست خود را به طرف امام (ع) دراز کرد تا آن بند را به امام (ع) بدهد که امام با کفش برود و خودش با پای برهنه راه برود. امام با حالت خشمناک روی خویش را از عبدالله برگرداند و به هیچ وجه حاضر نشد آن را بپذیرد و فرمودند: «اگر یک سختی برای کسی پیش آید، خود آن شخص، از همه به تحمل آن سختی اولی‌تر است. معنا ندارد که حادثه‌ای برای یک نفر پیش بیاید و دیگری متحمل رنج بشود.» 📚بحارالانوار
امام صادق عليه السلام: عَلَيْكُمْ بِالدُّعَاءِ فَإِنَّكُمْ لَا تَقَرَّبُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَا تَتْرُكُوا صَغِيرَةً لِصِغَرِهَا أَنْ تَدْعُوا بِهَا إِنَّ صَاحِبَ الصِّغَارِ هُوَ صَاحِبُ الْكِبَارِ. شما را سفارش مى كنم به دعا كردن، زيرا با هيچ چيز به مانند دعا به خدا نزديك نمى شويد و دعا كردن براى هيچ امر كوچكى را، به خاطر كوچك بودنش رها نكنيد، زيرا حاجتهاى كوچك نيز به دست همان كسى است كه حاجتهاى بزرگ به دست اوست. كافى(ط-الاسلامیه) ج 2 ، ص 467 ، ح 6
🌷به نام خدا وباسلام🌷 🌷فاقروا ماتیسر من القرآن......20 مزمل هرچقدر میتوانید قرآن تلاوت کنید 🌷فوایدتلاوت قرآن: 🌷1.هدایت میکند.......................2 بقره 🌷2.شفا ورحمت است..............82 اسرا 🌷3.ذکر وآرام بخش است.........28 رعد 🌷4.زیادکننده ایمان.....................2 انفال 🌷5.نور وروشن کننده دل.........15 مائده 🌷6.موعظه وزنده کننده دل است.57یونس 🌷7.امام صادق ع: خواندن هرحرفش 10 حسنه دارد ودرنمازایستاده 100 حسنه دارد.
🌺راه حل سه گرفتاري درخانه🌺 💎امام صادق عليه السلام: 🍃 خانه اي كه در آن قرآن خوانده نمي شود واز خدا ياد نمي گردد,سه گرفتاري در آن بوجود مي ايد: 1️⃣ بركتش كم شده. (دائم مشكل مالي دارند) 2️⃣ فرشتگان آن را ترك مي كنند. (رحمت وفيض خاص خداوند به آن خانه نازل نمي شود) 3️⃣ شياطين در آن حضور مي يابند. (نزاع وجدال در آن خانه زياد است) ✅ خواندن قرآن در خانه اين سه گرفتاري را برطرف مي كند. كافي,ج2.ص499
چرا امام صادق ع، از فرصت هایی که برای خلافت ایشان فراهم شد استفاده نکرد؟ 🌸پاسخ 1️⃣ پیروزی یک رهبر در مبارزات خود، مشروط به داشتن یاران و سربازان صادق و فداکار می باشد ، در حالی که امام صادق ع، فاقد چنین یارانی بود، چنانکه در پایان داستان سهل بن حسن خراسانی که مدعی بود صدهزار شمشیر زن آماده قیام به امر حضرت هستند، خود سهل اعتراف کرد که حتی یک نفر با شرایط مدّنظر امام، نمی تواند پیدا کند. 2️⃣ کسانی همچون ابومسلم خراسانی و ابوسلمه خلال، شیعه امام صادق ع و صادق در ادعای خود نبودند، بلکه آنها قصد سوء استفاده از موقعیت امام ع را داشتند، چون خود آنها به دلیل فقدان مشروعیت، نمی توانستند قدرت را در دست بگیرند و دنبال آن بودند تا با استفاده از محبوبیت امام، مردمان شیفته اهل بیت ع را گرد خود جمع کرده و در نهایت یا قدرت را به امام تحویل ندهند و یا اینکه امام را وامدار خویش بسازند و به همین دلیل امام ع، دعوت آنها را ردّ و نامه ابوسلمه را سوزاند. 3️⃣ یکی از شواهد صادق نبودن ابومسلم و ابوسلمه در دعوت از امام ع، این بود که همزمان، به سایر بزرگان علوی نامه نگاشته و آنها را شایسته رهبری قیام عنوان می کردند. 4️⃣ امام صادق ع که معدن علم بود، به خوبی از سوء استفاده هایی که از موقعیت اهل بیت ع، بر علیه بنی امیه صورت می گرفت آگاه بودند و به همین دلیل نه تنها خود با این قیام ها همراهی نمی کردند، بلکه به سایر بزرگان علوی نیز هشدار می دادند تا مراقب این سوء استفاده ها باشند، تاریخ هم مؤید دیدگاه امام ع بود، چرا که دهها قیام با همراهی بزرگان علوی صورت گرفت که به دلیل سست عنصری یاران، جملگی جز شکست و هدر رفتن جان و مال و ناموس شیعه نتیجه ای نداشت. 5️⃣ امام صادق ع وقتی دید، امکان قیام وجود ندارد با تربیت شاگردان و نشر معارف اهل بیت ع، مکتب ظالم ستیز شیعه را برای همیشه بیمه کرد و این مسأله بیشترین ضربه را به دشمن وارد کرد و به همین دلیل دشمن نتوانست وجود او را تحمل کرده و آن امام را به وسیله سمّ، به شهادت رساند.
اگرغیرت بود!
🍀 را از بیاموزیم (۲۵)🍀 كَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَيْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاِْمْلاَءِ لَهُ. حکمت ۱۱۶ نهج البلاغه امام علیه السلام فرمود : چه بسيارند كسانى كه به سبب نعمتى كه به آنها داده شده در غفلت فرو مى‌روند و به سبب پرده‌پوشى خدا بر آنها، مغرور مى‌گردند و بر اثر تعريف وتمجيد از آنان فريب مى‌خورند و خداوند هيچ كس را به چيزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمت‌ها و ترك عقوبت) آزمايش نكرده است. ✅ هشدار به چهار چيز امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه و هشدار دهنده به چهار نكته مهم اشاره مى كند كه بر محور چهار واژه معنادار: 1️⃣#«مستدرج»، 2️⃣#«مغرور»، 3️⃣#«مفتون» 5️⃣و #«املاء» دور مى زند. مى فرمايد: «چه بسيارند كسانى كه به وسيله نعمتى كه به آنها داده شده غافل مى شوند و به سبب پرده پوشى خدا بر آنها مغرور مى گردند و بر اثر تعريف و تمجيد از آنان فريب مى خورند و خداوند هيچ كس را به چيزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمت ها و ترك عقوبت) آزمايش نكرده است» «مستدرج» از ريشه «استدراج» به معناى چيزى را تدريجاً به سمت و سويى بردن آمده است. در قرآن مجيد اين تعبير در دو آيه (182 سوره «اعراف»، و 44 سوره «قلم») ذكر شده و مفهوم آن در هر دو مورد يكى است و آن اين كه كسى را مرحله به مرحله بدون اين كه خود متوجه شود در دام مجازات گرفتار كنند درست مثل اين كه كسى از بيراهه به سوى پرتگاه مى رود اما نه تنها او را از اين كار نهى نكنيم بلكه به دليل آنكه مستحق مجازات و كيفر است او را نيز تشويق كنيم. ناگهان به لب پرتگاه مى رسد و خود را در دام مجازات مى بيند، وحشت مى كند و راه بازگشت در برابر خود نمى بيند و از همان جا مى لغزد و در پرتگاه سقوط مى كند. خدا به افرادى كه طغيان را به اوج خود مى رسانند نيكى مى كند، نعمت مى بخشد، مقام مى دهد و ناگهان در ميان ناز و نعمت گرفتار مجازاتشان مى سازد، مجازاتى كه در آن حالت بسيار دردناك است. در آيه 44 سوره «انعام» مى خوانيم: «(فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَىْء حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ); هنگامى كه آنچه را به آن ها تذكر داده شده فراموش كردند ما درهاى همه گونه نعمت را بر آنها گشوديم تا زمانى كه (كاملاً) به آنچه به آنها داده شده بود خوشحال شدند. ناگهان آنها را به عذاب گرفتار ساختيم و يكباره نوميد شدند».