#اطلاعيه
🌺 جذب و استخدام آموزش و پرورش
✍️ وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ايران، از ميان طلاب و دانشجويان واجد شرايط سراسر كشور از طريق آزمون متمركز استخدام مینمايد. بر اساس اعلام مسئولين آموزش و پرورش فرآيند ثبتنام و برگزاری آزمون در ماههای #مرداد و #شهريور و از طريق سامانه سازمان سنجش انجام خواهد پذيرفت.
#شرايط_استخدام
طلاب و روحانيون دارای مدرك سطح۲ با حداكثر ۳۵ سال و سطح۳ با حداكثر ۴۰ سال سن میتوانند جهت ثبتنام اقدام نمايند. همچنين برادران طلبه بايد دارای كارت پايان خدمت و يا معافيت دائم باشند. ضمناً ارائه مدرك تحصيلی الزامی میباشد.
➖ #شيوه_استخدام
برای استخدام در آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول : شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهار ساله به عنوان معلم مشغول تدریس میشوند. مسير دوم : بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی است که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ۲ یا کارشناسی و بالاتر دارند، پس از قبولی در آزمون استخدامی، حدود يكسال در دانشگاه فرهنگيان دوره مهارت آموزی را طی نموده و سپس جذب آموزش و پرورش میشوند.
➖#سهميه_استخدام
ظرفيت استخدامی برای سال جاری حدود ۴۱ هزار نفر در نظر گرفته شده که از اين تعداد ۲۵ هزار نفر از طريق کنکور سراسری (مسير اول) و حدود ۱۶ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی (مسير دوم) جذب خواهند شد.
➖#سهميه_طلاب
روحانيون و طلاب گرامی سهمیه جداگانهای برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند و طلاب واجد شرايط همانند ساير داوطلبين از طريق آزمون استخدامی امكان جذب و استخدام دارند.
➖#رشته_استخدامی
امكان شركت طلاب در هشت رشته علوم انسانی : دبیری عربی - مربی امور تربیتی - دبیری معارف اسلامی - آموزگاری ابتدایی - دبیری ادبیات فارسی - دبیری علوم اجتماعی - دبیری تاریخ و دبیری فلسفه فراهم شده است.
💐کانال آگهی طلاب
http://eitaa.com/joinchat/2053636096C7f322e6287
بسم الله الرحمن الرحیم
ملاک وجوب عدّه (7)
بحث روائی؛ ادلّه و مؤیّدات
✅ مقدمه
گفتیم که روایت محمد بن سلیمان از امام جواد علیه السلام (عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ سَيْفٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ الثَّانِي علیه السلام قال ...أَمَّا عِدَّةُ الْمُطَلَّقَةِ ثَلَاثَةَ قُرُوءٍ فَلِاسْتِبْرَاءِ الرَّحِمِ مِنَ الْوَلَد. کافی، ج 6، ص 113، ح 1)، به علّت ضعف محمد بن سلیمان، ضعیف شمرده شده است. در این مبحث به حول و قوه ی الهی می خواهیم ببینیم آیا بی اعتبار دانستنِ روایت فوق از نظر علمی درست است یا نه؟
✅ اثبات اعتبار روایت محمد بن سلیمان
آن چه درباره ی ضعف روایت محمد بن سلیمان گفته شد، بر اساس مسلک وثوق سندی بود.
در این روش، برای پذیرش و عدم پذیرش یک روایت، تنها به بررسی سند روایت اکتفا می شود و در صورت صحیح السند بودنِ روایت ـ با شرایط خاص صحّت سند ـ پذیرفته می شود و در صورت ضعف هرکدام از رجال سند، روایت از حجّیّت ساقط می شود.
این روش اخذ و رد روایات، ضربه ی جبران ناپذیری به تُراث روائی شیعه وارد کرده است و فعلاً در مواجهه با اهل سنّت، این مسلک وثوق سندی مانند استخوان در گلو برای محقّقان و علمای شیعه شده است. تیغ این مسلک، با نوشتن کتاب معجم رجال الحدیث توسط مرحوم خوئی به اوج تیزیِ خود رسید. روح مست این مسلک، سوار بر کُمباین .... در مزرعه ی روایات افتاد و به درو کردن آن چه حاصل زندگی راویان بزرگ شیعه بود، پرداخت و از بیش از شانزده هزار روایات کافی، 11693 روایت را دور ریخت (اشاره به کتاب «صحیح الکافی» از جناب محمد باقر بهبودی ).
مسلک دوم وثوق به صدور روایت است که روش علمای متقدّم شیعه تا دوره ی مرحوم علامه حلّی (726 ق) بوده، و مقبول علمای بزرگ معاصر نیز می باشد. در مسلک وثوق صدوری، صحّت سند یکی از ملاکات اخذ و رد است؛ یعنی در این مبنا ـ و هو الأصحّ بل الصحیح ـ پذیرش یا ریزش روایات، برآیند لحاظ ملاک های متعددی است که هر کدام، وجهی از منشور اطمینان به صدور روایت را روشن می کنند.
بر اساس مسلک وثوق صدوری، به روایت محمد بن سلیمان، اعتماد می شود. زیرا این روایت در کتاب های مورد اعتمادی مانند محاسنِ مرحوم برقی (ج 2، ص 303)، کافیِ مرحوم شیخ کلینی (ج 6، ص 113) و علل الشرایع مرحوم شیخ صدوق (ج 2، ص 508) و تهذیب مرحوم شیخ طوسی (ج 8، ص 143) آمده است. از طرفی، این روایت نه تنها با قرآن مخالفتی ندارد بلکه ـ بر اساس تفسیری که ما از آیه ی 238 سوره ی بقره کردیم ـ کاملاً با قرآن موافق است. نیز اگر تفسیر ما از آیه ی 238 بقره و نگاه ما به این روایت مورد بحث، پذیرفته شود، مخالفت این روایت با عامّه روشن خواهد بود. تکرار محمد بن سلیمان در اسناد کتاب کامل الزیارات و کثرت روایت مؤلفان کتب اربعه از او (در حد 90 روایت) نیز می توان مؤیّدی برای اعتماد و اطمینان به صدور این روایت باشد. صحّت مضمون و اعتماد علما به این روایت نیز دو قرینه ی دیگری بر اطمینان به صدور است.
✅ نتیجه
اگر چه روایت محمد بن سلیمان از امام جواد علیه السلام (أَمَّا عِدَّةُ الْمُطَلَّقَةِ ثَلَاثَةَ قُرُوءٍ فَلِاسْتِبْرَاءِ الرَّحِمِ مِنَ الْوَلَد)، به علّت ضعف محمد بن سلیمان، بی اعتبار شمرده شده اما مسلکِ صحیح وثوق صدوری، با تجمیع قرائن، می توان برآیند متفاوتی در اعتبار این روایت به ما نتیجه دهد. وجود روایت در کتب مورد اعتماد، موافقت روایت با قرآن، صحّت مضمون، مخالفت روایت با عامّه (از دیدگاه ما)، کثرت نقل از محمد بن سلیمان در کتب اربعه، وجود و تکرار نام او در اسناد روایات کامل الزیارات و اعتماد علما به این روایت، از قرائنی اند که در دل هر محقّق با انصافی، اطمینان به صدور و صحّت مضمون این روایت را شکل می دهد.
...ان شاء الله ادامه دارد...
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
والحمدلله رب العالمین
محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 31 خرداد 99
#حدیث_روز
💎 #پیامبر_اکرم_(ص) :
أحَبُّ الخَلقِ إلَى اللّهِ مَن نَفَعَ عِيالَ اللّهِ ، وَأدخَلَ عَلى أهلِ بَيتٍ سُرورا؛
✅محبوب ترین مردم نزد کسانی هستند که به خلق خدا سود دهند و به خانواده ای شادی رسانند.
📚 الكافي : ج ۲ ص ۱۶۴ ح ۶
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
💎حضرت محمد صلى الله عليه و آله :
إنّ أخْوَفَ ما أتَخَوَّفُ على اُمّتي مِن بَعْدي : هذهِ المَكاسِبُ المُحَرَّمةُ ، والشَّهْوَةُ الخَفِيّةُ ، والرِّبا .
❌ترسناكترين چيزهايى كه بعد از خود بر امّتم مى ترسم اينهاست: درآمدهاى ناروا، شهوتهاى نهفته، و ربا.
📚بحار الأنوار : 73 / 158 / 3
✅ زمان ادای نماز آیات برای #خسوف و #کسوف طبق فتوای مراجع،
✳️ آیت الله #خامنه_ای : وقت #ادای #نماز_آیات #خورشید و #ماه_گرفتگی از هنگام شروع گرفتگی تا زمان شروع بازشدن آن است
🔻 و احتیاط ترک نشود که قبل از آنکه شروع به بازشدن نماید، به انجام نماز بشتابد،
🔺و اگر از آن وقت تأخیر انداخت، باید نماز را با #نیت #قربة_الی_اللّه بخواند و نمیتواند نیّت اداء و یا قضا داشته باشد.
✳️ آیت الله #مکارم و #سیستانی : در موقع گرفتن خورشيد يا ماه وقت نماز آيات از موقعى است كه شروع به گرفتن كرده و تازمانى كه كاملًا باز نشده ادامه دارد،
🔻 (مکارم)ولى احتياط مستحب آن است قبل از شروع به باز شدن نماز را بخواند.
🔺(سیستانی) اگرچه بهتر آن است که بهقدری تأخیر نیندازند که شروع به باز شدن کند،
👈 اگر بعد از گذشتن وقت بفهمد تمام خورشيد يا ماه گرفته بوده، بايد قضاى نماز آيات را بجا آورد، امّا اگر تمام آن نگرفته باشد قضا واجب نيست.
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
🔹منبع : 👇👇
رهبری https://b2n.ir/290674
مکارم https://b2n.ir/478333
سیستانی https://b2n.ir/864523
❤️ @ahkamerouz احکام روز