۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
۱ مرداد ۱۳۹۹
گل بریزید نقل بپاشید شام جشن و شادیه
به تن مولای عالم خلعت دامادیه💖
🕊♥️🕊
♥️بزن کف مرتضی داماد گشته
♥️بزن کف قلب زهرا شاد گشته
👏👏👏
♥️بزن کف در قدوم ماه داماد
♥️بزن لبخند تا حق را کنی شاد
👏👏👏
♥️چنین داماد را باشد عروسی
♥️که هستی آیدش بر پای بوسی
👏👏👏
♥️عروسی دختر ختم رسولان
♥️عروسی مصطفی را راحت جان
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
♥️عروسی مریم و هاجر کنیزش
♥️عروسی کو خدا دارد عزیزش
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
♥️عروسی هستی هستی فدایش
♥️عروسی خلق داماد از برایش
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
♥️چه دامادی که فخر کائنات است
♥️چه دامادی خداوند ثبات است
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
♥️چه دامادی سراپا فخر و عزت
♥️چه دامادی خدای عشق و غیرت
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
♥️چه دامادی محمد ساق دوشش
♥️ملائک هم غلام حلقه گوشش
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
حلول ماه ذی الحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه ( س) مبارک باد 🌸🍃
۱ مرداد ۱۳۹۹
#حدیث_روز
دو چیز باعث #وسعت روزی و دو چیز باعث #فقر میشود
#امام_کاظم(ع) فرمود:
🔸 «أَدَاءُ الْأَمَانَةِ وَ الصِّدْقُ یَجْلِبَانِ الرِّزْقَ وَ الْخِیَانَةُ وَ الْکَذِبُ یَجْلِبَانِ الْفَقْرَ وَ النِّفَاق»
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
🔸امانتدارى و راست گوئى، موجب توسعه رزق و روزى مىشوند؛
♦️اما خیانت کردن و دروغ گوئى، موجب فقر و فلاکت و تیرگى دل مىباشد.
📔تحف_العقول_ص٤٠٣
۲ مرداد ۱۳۹۹
#شهدا
#نماز_اول_وقت
✅خطبهی عقد خوانده میشد اما داماد نبود!
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
✍️لحظهی جاریشدن خطبهی عقدمان مقارن با اذان ظهر شده بود. عاقد، خواندن خطبهی عقد را آغاز کرده بود ولی داماد نبود! بعد از مدتی آمد. هر که پرسید کجا بودی، توضیح خاصی نداد. از غیبتش کمی ناراحت بودم. بهآرامی گفت: «میدانی که #نماز_اول_وقت برایم مهم است. نمیخواستم شروع مهمترین فراز زندگیام با نافرمانی خداوند باشد.» به مسجد رفته و نماز اول وقتش را خوانده بود.
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
👤 راوی: همسر شهید سعید حسینی
۲ مرداد ۱۳۹۹
#قرآن
#حکیمانه
در میدان تره بار وقتی بخواهند بار هنداونه🍉 را خالی بکنند یک نفر میرود بالای کامیون یکی پایین می ایسته و یکی هم انبار می ایسته،
اونی که بالای کامیونه هندونه میندازه پایینی میگیره و اینی که پایینه میندازه اونی که داخل انباره میگیره میذار توی انبار.
حالا یه سوال؟🤔 چه موقع اونی که بالای کامیونه هندونه میندازه برای پایینی که بگیره؟
خب معلومه هر وقت که اینی که پایین روبه اونی که بالاست بکنه اون هم هندونه میندازه که بگیره.
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
👌✅حالا یه سوال دیگه؟🤔 اگر اونی که پایینه پشتش به بالایی باشه و اونی که بالاست هندونه بنداره هدفش از انداختن هندونه چیه؟
اینم معلومه هدفش این نیست که یقینا بگیره هدفش اینه که بندازه بخوره زمین آب هندونه بپاشه بهش😊
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
مثل ما با خدا(بلا تشبیه)همینطوره اگر ما رویمان به سمت خدا بود یعنی اعمالی که گفته انجام میدیم،پس خداوند نعمتی که به ما میدهد نعمته، ولی اگر پشمتمان به خدا بود ولی خداوند به ما نعمت میدهد اون نعمت نیست(بلاست،نقمته) باید بترسیم.😔
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
قرآن میفرماید:
💢«فَلا تُعْجِبُکَ امْوالهُم وَلا اولادهُمْ اِنّما یُریدُالله لِیُعذِّبهُمْ بِها فِی الحَیاةِ الدُّنْیا وَتَزهق انفُسهُمْ وَهُمْ کافِرُون» .💢
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
✅«مبادا تو از کثرت اموال و اولاد آنها در شگفت آیی، خدا میخواهد آنها را به همان مال و فرزند در زندگانی دنیا به عذاب افکند و ساعت مرگ نیز جان آنها را بگیرد، در حالتی که کافر جان سپارند» (توبه/55).
۲ مرداد ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
ملاک وجوب عدّه (16)
✅ مقدمه
گفتیم که دو صحیحه ی «ابوعُبیده» و «بَزَنطی» در تعارض با یکدیگرند. اوّلی ـ صحیحه ی ابوعبیده ـ از امام باقر علیه السلام است و دلالت دارد زنی که همسر خواجه ای بوده و از همدیگر لذّت برده اند، در صورت طلاق، عدّه دارد. دوّمی ـ صحیحه ی بزنطی ـ از امام رضا علیه السلام است و دلالت دارد زنی که همسر خواجه ای بوده و با هم همبستر شده اند، در صورت طلاق، عدّه ندارد.
مجتهدان، رضی الله عنهم، در اثبات صحیحه ی ابوعبیده ـ که موافق مبنایشان است ـ و رد صحیحه ی بزنطی ـ که ناقض آن مبنا است ـ تلاش های عجیبی کرده اند.
گزارش زیر، تلاش های مجتهدانه ی مأجور است ـ إن شاء الله ـ که به اطلاع حق جویان می رسد.
✅ تلاش های مجتهدانه
1️⃣ مرحوم مجلسی اوّل (1070 قمری) در شرح الفقیه، پس از ذکر مبنای مرحوم شیخ صدوق و گروهی از متقدمّین و نیز ابن جنید در این که التذاذ، موجب استقرار مهر [و ملحقات مهر] است، می بیند که این نظر با مبنای متأخّرین سازگاری ندارد، می نویسد که مگر این که بگوئیم عدم بازپس گیریِ قسمتی از مهر از زن، و عدّه مستحب است (روضة المتقين، ج 8، ص 282).
با این حال مرحوم ملا محمد تقی مجلسی، روشن نکرده است که اگر دخول انجام شده، عدّه و مهر ـ بر مبنای مشهور ـ واجب است نه مستحب، و اگر دخول انجام نشده، این همان قول متقدّمین است.
2️⃣ مرحوم شیخ حر عامِلی (1104 قمری) که معمولاً در وسائل الشیعه، روایات متعارض را با هم جمع می کند، صحیحه ی بزنطی را در جلد 21، ص 303، باب «ثبوتُ المهر بدخول الخَصیّ» از وسائل نقل کرده و سخنی از چرائیِ عدم وجوب عدّه به میان نیاورده است. با این که علماء در هیچ زنی ـ به غیر از صغیره و یائسه ـ بین دخول و وجوب عدّه جدائی قائل نیستند، معلوم نیست چرا شیخ حرّ توضیحی درباره ی معضل ناسازگاریِ روایت با این اعتقاد مشهور و مقبولِ در نزد او نداده است.
ایشان در جلد 22 وسائل الشیعه، صحیحه ی ابوعبیده را در باب «وجوب العِدّة علی المرأة من الخَصیّ اذا دخل بها ثمّ طلّقها» آورده و پاسخ نداده که چگونه این روایت دلالت بر دخول دارد.
متأسفانه، مرحوم شیخ حر، قسمتی از صحیحه ی ابوعبیده را که کالتصریح، مشخص می کند دخول انجام نشده را حذف کرده است.
ایشان در کتاب «هدایة الأمّة الی احکام الأئمّة، ج 7، ص 297» نیز که کتاب فتوائی ـ روائیِ اوست، صحیحه ی بزنطی را نقل کرده است. بنابراین باید بگوئیم که قبول کرده است که بر مدخول بِهای خَصیّ عدّه واجب نیست (که همان نظر ما می شود و ظاهراً به همان دلیلی که عرض کرده ایم که چون مقتضی حمل موجود نیست، عدّه واجب نیست)، در غیر این صورت، عامی را ـ که مخاطب کتاب است (نک: مقدمه ی شیخ حر ) به اشتباه انداخته است.
3️⃣ مرحوم علامه مجلسی (1110 قمری) در شرح تهذیب در «ملاذ الأخیار»، ج 12، ص 270، صحیحه ی بزنطی را با «و لعلّه» حمل بر تقیه کرده است. این درحالی است که همه ی مذاهب اربعه ی سنّی، عدّه را مطلّقه ی مدخولة بِهای خَصیّ واجب می دانند (نک: الموسوعة الفقهیّة الکویتیة، مدخل «عدّة»، باب «عِدَّةُ زَوْجَةِ الْمَجْبُوبِ وَالْخَصِيِّ وَالْمَمْسُوحِ»). بنابراین برعکس آن چه مرحوم مجلسی گمان کرده است، روایت بزنطی مخالف تقیه است، و پیشتر گفتیم که روایت ابوعبیده که از امام باقر علیه السلام است موافق تقیه است. با این حال علما ـ عفا الله عنهم ـ برای اثبات قول خود، مسأله را برعکس کرده اند.
4️⃣ صاحب حدائق (1186 قمری) گفته است که مناطِ عدّه، ایلاج است و اطلاق روایات، شامل ایلاجِ خَصیّ نیز می شود [قبلاً گفتیم که علماء در هیچ زنی ـ به غیر از صغیره و یائسه ـ بین دخول و وجوب عدّه جدائی قائل نیستند، بنابراین ایلاج خصیّ را قیاس بر ایلاج فَحل سالم کرده اند] (الحدائق الناظرة، ج 25، ص 396).
جالب این است که با این حال، برخلاف آن چه گفته، روایت ابوعبیده را بر روایت بزنطی مقدم کرده است، درحالی که در روایت ابوعبیده سخن از ایلاج نیست جز با دو کار ناصواب و غیر قابل بخشش برای یک عالم:
🔴 توجیه نادرست (لذّت را همان دخول دانستن).
🔴 تقطیع قسمت مهم روایت که امام علیه السلام غسل را فقط بر زن واجب دانسته چون با لذّت به حد إمناء رسیده است، نه بر خَصیّ (فَهَلْ كَانَ عَلَيْهَا فِيمَا كَانَ يَكُونُ مِنْهُ وَ مِنْهَا غُسْلٌ؟ قَالَ فَقَالَ إِنْ كَانَتْ إِذَا كَانَ ذَلِكَ مِنْهُ أَمْنَتْ فَإِنَّ عَلَيْهَا غُسْلًا (بخاطر لذّت بردن از همدیگر، بر زن غسل واجب است؟ امام فرمود: اگر با کارهای مرد، برای زن انزال شده، غسل بر زن واجب است)، بنابراین قطعاً دخول انجام نشده است.
...ان شاء الله ادامه دارد...
والحمدلله رب العالمین
محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 6 مرداد 99
۶ مرداد ۱۳۹۹
4_5836819392297437859.mp3
6.99M
مداحی استاد میرزا محمدی روضه مسلم
گروه دلدادگان امام حسین علیه السلام
التماس دعا از همه بزرگواران
۹ مرداد ۱۳۹۹
دعای عرفه آسان.pdf
1.82M
فایل فوق حاوی سادهترین ترجمه دعای عرفه به صورت جملهجمله با طراحی گرافیکی زیبا است که با تلاش و تحقیق ویژه تولید شده ومخصوصا برای پخش از طریق مانیتور در مساجد مناسب است.
التماس دعا
۹ مرداد ۱۳۹۹
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
متن کامل خطبه پيامبر(ص) در غدیر خم.pdf
772.8K
🔻متن کامل
خطبه پيامبر(ص) در غدیر خم
🔻برای سهولت در خواندن ،
و کاهش حجم صفحات ، متن عربی حذف شده و متن مرتب سازی و جداسازی شده که به راحتی قابل خوندن است
🔻واقعا شایسته نیست
که شیعه آقا امام علی علیه السلام باشیم و حداقل یکبار خطبه غدیر را نخوانده باشیم .
🖊 #انتشار-حداکثری
تا شما هم سهمی در غدیر خوانی دیگران داشته باشید
@KHAMENEEI_IR
۱۸ مرداد ۱۳۹۹
......................... ﷽ ...................
سلام عید ولایت برشماوخانواده محترمتان مبارک.
🌺الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ🌺
💐الهی شکرانه ی این عید را فرج مهدی(عج) زهرا(س)قرار بده صلوات
۱۸ مرداد ۱۳۹۹