eitaa logo
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
15.7هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
310 ویدیو
30 فایل
وبگاه ثبت نام tvelayat.ir پاسخگویی به سوالات eitaa.com/tvelayatsupport شبکه های اجتماعی @gofteman_org @tvelayat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸نقش خواص در حادثه کربلا ⁦ 👤 با حضور جناب آقای دکتر رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام حسین (ع) 📺 بصورت زنده (Live) در صفحه اینستاگرام کانال رسمی طرح ولایت: http://instagram.com/tvelayat_ir 📅 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ 🕘 زمان: ۱۹:۰۰ 🆔 @tvelayat_ir
📸 گزارش تصویری ❇️ هم اکنون - نقش خواص در حادثه کربلا ⁦ 👤 با حضور جناب آقای دکتر رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام حسین (ع) 📺 بصورت زنده (Live) 📍مکان: تهران - مجتمع شهید اسداللهی 🆔 @tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
📸 گزارش تصویری ❇️ هم اکنون - نقش خواص در حادثه کربلا ⁦ 👤 با حضور جناب آقای دکتر رجبی دوانی پژوهشگ
✅ سخنان دکتر رجبی دوانی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ 📜موضوع: نقش خواص در حادثه کربلا ❇️ بخش ۱ از ۳ 🔸همواره در جامعه‌های گوناگون در طول تاریخ، بعضی از افراد به واسطه برتری هایی که داشتند مورد قبول عموم بوده‌اند؛ برتری هایی از قبیل: خانواده ی اشرافی، پول، نژاد، سخنوری و شاعری، تهور و بی‌باکی و هوش‌واستعداد و... . این مقبولیت عمومی افراد به آن‌ها این اجازه را می‌داد که توده ی مردم را در شرایط گوناگون مانند صلح و جنگ به سمت خاصی هدایت کنند. اصطلاحاً به این افراد نخبگان جامعه گفته می‌شود. 🔸 در زمان عرب جاهلی ویژگی هایی مانند جنگاوری، بی‌باکی و سخنوری بود که باعث می‌شد نخبگان و خواص جامعه از توده‌ی مردم متمایز شوند. 🔸 با ظهور اسلام و تحول نظام‌های فکری، تعریف نخبه بودن نیز متفاوت شد: «إنَّ أکرمَکُم عِندَاللّٰه أتقاکُم، گرامی ترین شما نزد خداوند، باتقواترین شماست». پیاده‌سازی این انقلاب ارزشی و دگرگونی معیار اجتماعی، برای مردمی که سالیانی با ارزش‌های جاهلی خو گرفته بودند کار راحتی نبود. چراکه باعث می‌شد افرادی که دون‌پایه شمرده می‌شدند در این نظام فکری نخبه و خواص جامعه به شمار روند. مانند سلمان فارسی (رحمه اللّٰه) که چون عجم بود، عرب ها خود را برتر از او می‌دیدند اما پیامبر اکرم بر این دیدگاه خط بطلان کشید. 🔻ادامه دارد... 🆔@tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
✅ سخنان دکتر رجبی دوانی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ 📜موضوع: نقش خواص در حادثه کربلا ❇️ بخش ۱ از ۳ 🔸هموار
✅ سخنان دکتر رجبی دوانی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ 📜موضوع: نقش خواص در حادثه کربلا ❇️ بخش ۲ از ۳ 🔸مقاومت اجتماعی در برابر نظام جدید ارزشی کم و بیش بین مردم رواج داشت و بعد از رحلت پیامبر اکرم و در حکومت خلفا نیز جاری بود؛ بلکه به واسطه ی سوء مدیریت و جهت‌گیری آنان به شدت به این ارزش‌های جاهلی ارج نهاده شد به طوری که در زمان خلیفه سوم تضاد ارزش‌ها به اوج خود رسید و خواص باطل سربرآوردند و اموال فراوانی برای خود جمع آوری کردند. 🔸 خواص باطل با روی کار آمدن امیرالمومنین و مشاهده سیره عدالت‌محور او، آشکارا با او به مخاصمه پرداختند که حاصل آن، جنگ های متعدد در مدت کوتاه حکومت امام علی(ع) بود. 🔸 پس از امیرالمومنین و در هنگام امامت امام حسن(ع)، خیانت خواص باطل به اوج می‌رسد تا جایی که امام حسن(ع) را آشکارا به درهم و دینار معاویه می‌فروشند و وقیحانه از معاویه کسب تکلیف می‌کنند و می‌پرسند حسن[(ع)] را زنده می‌خواهی یا مرده! همین عوامل و خصوصاً دنیاطلبی خواص که آن‌ها را تبدیل به خواص باطل‌گرا کرد، باعث شد تا امام حسن(ع) غریبانه به صلح با معاویه-آن پلید ملعون- تن دهد و عملاً حکومت نبوی به دست شقی‌ترین افراد بیفتد. 🔻ادامه دارد... 🆔@tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
✅ سخنان دکتر رجبی دوانی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ 📜موضوع: نقش خواص در حادثه کربلا ❇️ بخش ۲ از ۳ 🔸مقاوم
✅ سخنان دکتر رجبی دوانی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۵ 📜موضوع: نقش خواص در حادثه کربلا ❇️ بخش ۳ از ۳ 🔸در حادثه کربلا، چه خواص شیعه و چه خواص غیرشیعه به گونه‌ای در این فاجعه سهیم اند؛ که چه بسا سهم خواص بی‌بصیرت شیعه بیشتر هم باشد. 🔸 هنگامی که نخبگان شیعه‌ی کوفه متوجه مرگ معاویه و خلافت یزید شدند و از طرفی خبر عدم بیعت امام حسین(ع) را با یزید دریافت کردند، در جلسه‌ای که بزرگ شیعیان کوفه، سلیمان صرد خُزاعی- حضور داشت تصمیم به دعوت اباعبدللّٰه به کوفه گرفتند و اولین نامه‌ها را خود سلیمان امضا کرد و به محضر امام حسین(ع) ارسال کرد. امام ابتدا التفاتی به این نامه ی سران کوفه نمی‌کند اما از آن جایی که این نخبگان نفوذ عمده‌ای در توده مردم داشتند، مردم را نیز با خود همراه کردند و سیل انبوه نامه‌های دعوت به سوی اباعبداللّٰه جاری شد. آخرین نفراتی که نامه دعوت نوشتند نخبگان غیر شیعی بودند که ناچاراً با جو عمده مردم همراهی کردند. 🔸 پس از اقبال عمومی مردم، بر رهبر الهی واجب می‌شود تا رهبری آن مردم به سوی سعادت را بر عهده بگیرد و آن ها را هدایت کند. لذا امام ابتدا جناب مسلم بن عقیل را به عنوان فرستاده سوی کوفه راهی کردند و پس از تایید ایشان، امام حسین(ع) سوی کوفه حرکت کردند. 🔸 اتفاقات کوفه هنگام حضور جناب مسلم بن عقیل، به روشنی تقابل میان خواص حق و باطل را نشان می‌دهد؛ از جانبی هانی بن عروه از شیعیان و محبین با وفای خاندان اهل بیت و از جانبی دیگر عثمانی‌مسلک‌ها و طرفداران امویان. 🔸 آن هنگامی که جناب مسلم بن عقیل تصمیم به مبارزه گرفت و قصر ابن زیاد را محاصره کرد تعداد زیادی مبارز داشت اما با مکر ابن زیاد و همراه ساختن خواص قبایل به تدریج از تعداد همراهان ایشان کاسته شد تا جایی که ایشان یکه و تنها ماندند. و اگر همراهی خواص نابکار کوفه نبود، ابن زیاد که تنها با غلام خود به کوفه رسیده بود، عملاً توانایی هیچ حرکت و تدبیری در کوفه نداشت. لذا نقش خواص باطل در اینجا بسیار پر رنگ است. 🔸 در ده روز منتهی به عاشورای سال ۶۱ هجری، که عرصه میدانی نمود بیشتری دارد، باز این خواص باطل اند که صف آرایی کردند و میدانیم که اولین تیر جنگ را ابن سعد (علیه العنه) پرتاب کرد. 🆔@tvelayat_ir
📷گزارش تصویری📷 🔹برگزاری کلاس های نیمه متمرکز در مرکز استان تهران 👨‍🏫استاد تدریس کننده: حجت الاسلام رضایی 🆔 @tvelayat_ir
☀️🏴🏴🏴🏴☀️ اگر بخواهيم هدف امام حسين عليه السّلام را بيان کنيم، بايد اين طور بگوييم که هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن يک واجب عظيم از واجبات دين که آن واجب عظيم را هيچ کس قبل از امام حسين - حتّي خود پيغمبر - انجام نداده بود. نه پيغمبر اين واجب را انجام داده بود، نه اميرالمؤمنين، نه امام حسن مجتبي. واجبي بود که در بناي کلّي نظام فکري و ارزشي و عملي اسلام، جاي مهمّي دارد. با وجود اين که اين واجب، خيلي مهم و بسيار اساسي است، تا زمان امام حسين، به اين واجب عمل نشده بود - عرض مي کنم که چرا عمل نشده بود - امام حسين بايد اين واجب را عمل مي کرد تا درسي براي همه تاريخ باشد. مثل اين که پيغمبر حکومت تشکيل داد؛ تشکيل حکومت درسي براي همه تاريخ اسلام شد و فقط حکمش را نياورد. يا پيغمبر، جهاد في سبيل الله کرد و اين درسي براي همه تاريخ مسلمين و تاريخ بشر - تا ابد - شد. اين واجب هم بايد به وسيله امام حسين عليه السّلام انجام مي گرفت تا درسي عملي براي مسلمانان  و براي طول تاريخ باشد. 🔹شهید صدر🔹 ⚫️شب هفتم محرم، شب حضرت علی اصغر (ع)⚫️ 🆔@tvelayat_ir
🔸کار آمدی انقلاب اسلامی 👤 با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ابوطالبی 📺 بصورت زنده (Live) در صفحه اینستاگرام کانال رسمی طرح ولایت: http://instagram.com/tvelayat_ir 📅 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ 🕘 زمان: ۱۹:۰۰ 🆔 @tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
🔸نقش خواص در حادثه کربلا ⁦ 👤 با حضور جناب آقای دکتر رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد دانشگاه ا
41.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش خواص در حادثه کربلا 👤سخنان دکتر رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد دانشگاه امام حسین (ع) درباره «نقش خواص در حادثه کربلا» 🔗 لینک دانلود با کیفیت از آپارات: https://www.aparat.com/v/S5eiW 🎦 برای مشاهده دیگر نماهنگ ها به آدرس زیر مراجعه فرمایید: https://www.aparat.com/tvelayat_ir 🆔 @tvelayat_ir
📸 گزارش تصویری ❇️ هم اکنون 💬 موضوع : کارآمدی انقلاب اسلامی ⁦ 👤 با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوطالبی رئیس مرکز آموزش‌های بنیادین موسسه امام خمینی(ره) 📺 بصورت زنده (Live) 📍مکان: آبعلی - اردوگاه سیدالشهداء 🆔 @tvelayat_ir
🖼 قاب خاطرات 📷 عکس دسته جمعی از دانش‌پژوهان طرح ولایت کشوری سال ۱۳۹۲ 🆔@tvelayat_ir
☀️🏴🏴🏴☀️ 🔸باید به این‌دست مراسم بسنده نکنیم تا بزرگداشت عاشورا به آداب و رسوم ظاهری و متحجرانه بدل نشود و گنهکاران در ورای آن پنهان نشوند و ستمگران حضور در این سوگواری‌ها را فرصتی برای تطهیر دامن خود در برابر ملت قرار ندهند و گریه و شرکت در این مراسم جانشین کار و تلاش نشود و خشم انقلابی و اعتراض سازنده را فروننشاند. 🔸نهضت حسینی نباید به نهاد و آداب و رسوم تبدیل شود، از این‌رو، باید برای درک ابعاد آن تلاش کنیم و در پرتو آموزه‌های آن حرکت کنیم. امام حسین(ع) علت حرکت خود را در دو جمله بیان کرده است: به حق عمل نمی‌کنند و از باطل باز نمی‌دارند. 🔸حال من می‌پرسم: اگر امام حسین در میان ما بود و می‌دید که به حق عمل نمی‌کنند، بلکه در تضییع حق پافشاری می‌کنند و به حق بی‌اعتنایی می‌کنند، چه می‌کرد؟ 🔹شهید صدر🔹 ⚫️شب هشتم، شب حضرت علی اکبر(ع)⚫️ 🆔@tvelayat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْني‏ وَ فُرادي (سبأ۴۶) قیام تشکیلاتی برای خدا 🎞 نماهنگ بیست و پنجمین دوره طرح ولایت کشوری دوره نیمه متمرکز استان قم 🔗 لینک دانلود با کیفیت از آپارات: https://aparat.com/v/LVdJy 🎦 برای مشاهده دیگر نماهنگ ها به آدرس زیر مراجعه فرمایید: https://www.aparat.com/tvelayat_ir 🆔 @tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
📸 گزارش تصویری ❇️ هم اکنون 💬 موضوع : کارآمدی انقلاب اسلامی ⁦ 👤 با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکت
✅ سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابوطالبی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۶ 📜موضوع: کارآمدی انقلاب اسلامی 🔸 پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، یکی از پر بحث‌ترین موضوعات مورد توجه عموم مردم، مسئله کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است. 🔸شیوه‌های مختلفی برای بررسی کارآمدی یک نظام سیاسی وجود دارد اما نکته مهم آن است که پیش از هر گونه بررسی و اظهار نظر، می بایست غرض ورزی را کنار گذاشت. 🔸یکی از شیوه‌های بررسی کارآمدی یک حکومت، مقایسه آن با حکومت پیش از آن است. این مقایسه باید با درنظر گرفتن اقتضائات زمانه باشد. به عنوان مثال، محکوم کردن حکومت پهلوی برای عدم گسترش زیرساخت های اینترنت و در مقابل، قدردانی از جمهوری اسلامی در این زمینه، چندان عادلانه نیست چراکه در زمان پهلوی اینترنت بدین شکل وجود نداشته است. 🔸 از دیگر روش‌های بررسی کارامدی یک حکومت، بررسی آن با ساختار سیاسی دیگر کشور هاست. آنچه تاکنون غرب‌گریان و جریان خودتحقیری از ان بهره می‌برده است، این نوع مقایسه بدون درنظر گرفتن الزامات آن است. مثلاً یکی از الزمات این مقایسه آن است که بایستی همه جانبه باشد. یعنی تمامی عوامل و شرایط دو کشور در این مقایسه دیده شود. در این صورت، کشوری مثل ایران که هشت سال جنگ بر او تحمیل شده است و به گفته برخی از کارشناسان بر اثر هزینه های این جنگ هفتاد سال عقب ماند، نبایستی با کشوری بدون جنگ مانند ترکیه مقایسه کرد بدون آن که اثرات قابل‌توجه جنگ را در نظر گرفت. از طرفی کشور پرنفتی مثل ایران را نیز نبایستی در این زمینه با ژاپن مقایسه کرد چرا که این مقایسه از اساس غلط است و توجیهی ندارد. 🔸 نکته مهم در زمینه بررسی کارآمدی یک نظام آن است که نبایستی نتیجه بررسی در یک شاخه را به کل نظام سیاسی تعمیم داد. دیدی که جریان خودتحقیری از کشوری مثل کره جنوبی ارائه می‌دهد، دیدی کاریکاتوری است. دیدی است که تنها صنعت پر رونق و پیشرفته آن را می‌بیند اما بیکاری بخش عمده جوانان آن را نمی‌بیند. 🔸 با در نظر گرفتن جوانب بالا، حکومت جمهوری اسلامی چه در مقایسه با حکومت استبدادی پیشین و چه در مقایسه با سایر حکومت ها در دنیا در بخش های زیر پیشرفت قابل توجه داشته است : استقلال سیاسی و استکبار ستیزی، پشتیبانی از محرومان عالم و صدور نهضت‌ها، کاهش فقر مطلق، کاهش قابل توجه وابستگی اقتصاد به نفت و... 🔸 از طرفی در این زمینه ها هنوز آنچه انقلاب اسلامی می‌خواسته محقق نشده است: درون‌زا کردن اقتصاد، گسترش عدالت‌محوری به آن صورت که بر تارک نظام اسلامی بدرخشد، پیاده کردن سبک زندگی اسلامی-ایرانی، حل مشکلات فرهنگی و... 🆔@tvelayat_ir
🔸نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی ⁦ 👤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 📺 بصورت زنده (Live) در صفحه اینستاگرام کانال رسمی طرح ولایت: http://instagram.com/tvelayat_ir 📅 تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ 🕘 زمان: ۱۸:۰۰ 🆔 @tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
🔸نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی ⁦ 👤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی عضو هیئت علمی موس
📸 گزارش تصویری ❇️ هم اکنون 💬 موضوع : نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی ⁦ 👤 حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) 📺 بصورت زنده (Live) 📍مکان: تهران - سازمان بسیج دانشجویی 🆔 @tvelayat_ir
📷گزارش تصویری 🔹رعایت پروتکل های بهداشتی در دوره نیمه متمرکز طرح ولایت ۱۳۹۹ 🆔 @tvelayat_ir
☀️🏴🏴☀️ ✨بصیرت دُرّی است که صدف وجود هر کسی لایق پذیرای آن نیست. 🔰باید خالص باشی و وارهیده از دنیا و تعلقاتش. باید همچو عباس «نافِذُ الْبَصِیرَة» باشی و عَلَم بصیرت را بر دوش دل بکشی تا آن چنان اوج بگیری که ولیّ ات در ماتم عزایت فریاد زند: «الْانَ انْکسَرَ ظَهْرِی» 🔰باید بصیرتی عمار گونه داشته باشی تا گِرد حق بچرخی و چرخش حق بر مدار وجودت باشد. و در فضای غبارِ فتنه گرفته، راهنمای عوام باشی برای یافتن حق و حقیقت. 🔰باید برای آنکه لحظه ای از جاده بصیرت به پرتگاه ضلالت سقوط نکنی، در تمام آزمون ها و تصمیم گیری های حساس، انتخابت را با شاقول ولایت بسنجی باید همچون سلمان و اباذر و مقداد در اوج قله بصیرت پرواز کنی تا در خفقان سیاسی همه چیز را عُقاب گونه رصد کنی و اگر همه به جبهه باطل گرویدند ولیّ ات را تنها نگذاری. ⚫️شب نهم، شب حضرت عباس علمدار حسین(ع)⚫️ 🆔@tvelayat_ir
28.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کار آمدی انقلاب اسلامی 👤سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی ابوطالبی درباره «کار آمدی انقلاب اسلامی» 🔗 لینک دانلود با کیفیت از آپارات: https://www.aparat.com/v/T3Bu1 🎦 برای مشاهده دیگر نماهنگ ها به آدرس زیر مراجعه فرمایید: https://www.aparat.com/tvelayat_ir 🆔 @tvelayat_ir
🖼قاب خاطرات 📷گعده‌های دانش پژوهان طرح ولایت کشوری سال ۱۳۹۴ 📍مکان: دانشگاه امام حسین (ع) 🆔 @tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
📸 گزارش تصویری ❇️ هم اکنون 💬 موضوع : نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی ⁦ 👤 حجت الاسلام و الم
✅ سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ 📜موضوع: نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی ❇️ بخش ۱ از ۲ 🔸 اسلام از آن جهت که کامل‌ترین دین و آخرین دین الهی است، لاجرم در تمام شئون زندگی برنامه ارائه کرده؛ چه زندگی فردی و چه زندگی اجتماعی. لذا با اندکی توجه و تدقیق، می‌توان رد مبانی اسلامی را در شئون مختلف اجتماع یافت؛ چه معرفت شناسی و چه فلسفه سیاست که بروز نمود آن در عرصه اجتماع واضح است. 🔸 تمدن غرب در فلسفه از آن جهت شکست‌ خورده است که هنوز شکاکیت خود نسبت به حق و حقیقت را برطرف نساخته است. لذا چون به حقیقت ثابتی معتقد نیست تا آن را پیاده کند، به دموکراسی روی می‌آورد تا زمانی مردم یک فکر را حاکم کنند و صباحی دیگر مخالف آن تفکر را!! 🔸 ولی مبانی اسلامی هرگز چنین چیزی را قبول ندارد. از آنجایی که حقیقت مطلق ثابت و یقینی را اثبات کرده و پذیرفته است، همواره می‌کوشد آن را حاکم کند. اگر هم به علت کثرت مخالفین آن حکومت دلخواه اسلام برپا نشد، مسلمانان نه تنها آن حکومت را قبول ندارند بلکه آشکارا آن را طاغوت می‌خوانند و اطاعت از آن را حرام. بنابراین مهم ترین تفاوت جامعه‌اسلامی و غیر اسلامی از جهت تفاوت در مبانی عمیق معرفت‌شناختی است. 🔻ادامه دارد... 🆔@tvelayat_ir
کانال رسمی طرح ولایت دانشجویی
✅ سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ 📜موضوع: نقش مبانی اندیشه اسلام
✅ سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی 📆تاریخ: ۱۳۹۹/۰۶/۰۷ 📜موضوع: نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی ❇️ بخش ۲ از ۲ 🔸 از جانبی، چون مسلمان معتقد است خداوند برای تمامی شئون زندگی او برنامه دارد، حاکم جامعه خود را فردی می‌گمارند که هم مسلط با احکام اسلام تاکنون باشد(فقیه باشد) و هم توانایی استنباط احکام شرعی در شرایط جدید را داشته باشد(مجتهد باشد). در این صورت، تا حد زیادی معیار های حاکم جامعه اسلامی روشن است. 🔸 مردم نیز در جامعه‌اسلامی نقش عمده دارند. حقیقت آن است که تفاوت مردم سالاری دینی و دموکراسی در آن است که در مردم‌سالاری، مردم تا وقتی سالارند که اسلام بگوید. به عبارت ادّق، اسلام حیطه ی نقش مردم را تعیین کرده است اما در دموکراسی، همه چیز را مردم و نمایندگان مردم در مجلس تعیین می‌کنند. مثلاً مجلس نمایندگان است که مشخص می‌کند سقط جنین مجاز باشد یا نه. سقط جنین «قانونی» باشد یا نه. از این عبارت برمی‌آید که «حقوق و قانون» در جامعه اسلامی نیز ساختاری با حقوق جامعه غیراسلامی متفاوت است. 🔸 از این گفتار بر می‌آید که این مبانی اسلامی مطرح شده، به طور عمده و قابل توجه در جامعه‌پردازی نقش دارند و برای ساخت و پرداخت جامعه اسلامی، بایست نقش مبانی اسلامی را به صورت جدی مورد توجه قرار داد. 🆔@tvelayat_ir
47.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی 👤سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد سعیدی درباره «نقش مبانی اندیشه اسلامی در جامعه سازی» 🔗 لینک دانلود با کیفیت از آپارات: https://aparat.com/v/MBtCO 🎦 برای مشاهده دیگر نماهنگ ها به آدرس زیر مراجعه فرمایید: https://www.aparat.com/tvelayat_ir 🆔 @tvelayat_ir
📷گزارش تصویری 🔹برگزاری آزمون های هر درس در دوره نیمه متمرکز طرح ولایت ۱۳۹۹ 🆔 @tvelayat_ir
📷گزارش تصویری 🔹فضاسازی در دوره نیمه متمرکز طرح ولایت ۱۳۹۹ 🆔 @tvelayat_ir