#با_شهدا_گم_نمی_شویم
قبل از اعزام آخر برای خداحافظی اومد،گفتم : تو معلم هستی، چندبار که جبهه رفتی،بمون و در شغل معلمی خدمت کن.
گفت : من میخوام در بهشت معلم باشم...
"شهید محمد ناصری"
@twiita
سلام بر کسانی که به سرنوشت
دوستانشون٫حساس هستند !
ماهم دریک کشتی نشسته ایم .
هرکسی که یک گناه میکند٫ یعنی بر پیکره ی کشتی سوراخی وارد میکند ....
#نسخه_شفابخش
"مائده "
همدلی نهایی با ظهور حضرت حجت میسر
خواهد شد واین راه را که نائب آن حضرت
پیش پای آحاد ملت قرار داده اند همان
مسیر واقعی رسیدن به صاحب اصلی است.
#ایران_همدل
#کمک_مومنانه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
"Narges"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز هشتم
جزء هشتم
1. واژة «وحی» در اصل به معنای ارتباط اشارهای و سریع و پنهانی است. حال چه ارتباط خوب یا بد باشد؛ در قرآن سخن خدا با پیامبران و نیز وسوسه شیطان در آیه 112 انعام وحی نامیده شده است.
2. «شَیاطینَ» در آیة 112 جمع «شیطان» و مادة این واژه از «شطن» به معنای دور شدن یا از «شاط» به معنای سوختن از روی غضب است. بعدها به هر موجود نافرمان و سرکشی شیطان گفتند ازاینرو در قرآن شیاطین انسانی و شیاطین جنی آمده است.
3. در آیة 120 فرمود: ظاهر گناه و باطن آن را رها کنید، منظور از ظاهر گناه همان ترک عملی آن است و مقصود از باطن گناه فهم مقصود اصلی خداوند از آن و عمل به مقصود حقیقی او است مثلا وقتی بر یهود گرفتن ماهی را در شنبه ممنوع میکند میخواهد علاقه آنان را به مال دنیا قطع کند و این علاقه باطن آن گناه است.
4. منظور از «دارُ السَّلامِ» در آیة 127 محلی است که آفتی فرد داخل در آن را تهدید نمیکند و از مرگ و بیماری و فقر و غم و اندوه در آن خبری نیست و این همان بهشت موعود است.
5. آنچه در آیة 128 دربارة تأثیر جنیان شیطانی بر انسانها آمده، برخاسته از عملکرد پیشین خود انسانهاست؛ از همین رو در آیة 129 سبب حاکمیت برخی جنیان بر انسانها را گناهانی میداند که خود آنان اندوختهاند.
6. در آیة 137 انعام، فعل«لِیرْدُوهُمْ» جمع مضارع مذکر غایب از مادة «ردی» از باب افعال است. «ردی» به معنای هلاک شدن است و «اردی» هلاک کردن معنا میدهد؛ بنابراین «لِیرْدُوهُمْ» اشاره به هلاک کردن مشرکان به سبب کفران نعمت است.
7. کلمه «حَمُولَةً» در آیة 142 به معنای چارپایان بزرگ هستند که توان حمل بار را دارند، این واژه جمع است و مفرد ندارد.
8. جمله: (كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذا أَثْمَرَ وَ آتُوا حَقَّهُ يَوْمَ حَصادِه) در آیه 141 انعام، یعنی وقتی میوه و زراعتتان به ثمر نشست آن را استفاده کنید ولی روز چینش، حق آن را بپردازید؛ طبق روایات گزارششده از اهلبیت از همان آغاز این آیه بر استحباب دلالت داشته و همان استحباب به حال خود باقی است و مستحب است هنگام برداشت، چیزی به مستمندان داده شود.
9. در زبان عربی به هریک از نر و ماده زوج میگویند؛ پس «زواجٍ» در آیة 143 یک فرد و نوع را در بر میگیرد؛ مانند نرها یا مادهها؛ بنابراین بره، بز، شتر و گاو ـ با محاسبة نر و مادة آنها ـ هشت زوج میشوند؛ نه چهار زوج.
10. واژة «هَلُمَّ» در آیة 150 اسم فعل امر و به معنای «بیاورید» است که برای مفرد، تثنیه و جمع ـ بدون تغییر ـ ذکر میشود.
"استاد اسدی نسب"
@twiita
با همدلی و مساوات می توان به منتظر واقعی بدل شد و #کمک_مومنانه همان راهیست که نائب حضرت حجت در نیمه شعبان امسال به آن اشاره داشت .
ارزش همدلی و مساوات را بدانیم و قدم های این مسیر را محکم و استوارتر برداریم
#ایران_همدل
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
"mohamadreza"
@twiita
🔺 استاد ریاضی گفت: بچه ها به جای #روزه گرفتن، دلی را به دست آورید، #گرسنه ای را سیر کنید!
گفتم استاد: اگر ما به جای معادله #ریاضی در برگه امتحانی برای تو #شعر زیبایی بنویسیم به ما نمره قبولی می دهی؟؟ 😉
این دیالوگ یکی از #مغالطه های مشهور (( #به_جای )) است👆 این به جای اون...
"M.Ghorbani"
@twiita
حملات #داعش در استان صلاح الدین عراق آغاز و منجر به شهادت و زخمی دهها عضو حشدالشعبی شد.بعد از شهادت #حاج_قاسم و بی دولت سازی،مجلس این کشور خروج نیروهای بیگانه را تصویب کرد.پیدایش مجدد و پررنگ داعش باهدف توجیه لزوم ماندن آمریکا در عراق است.راستی چرا داعش به آمریکاییها حمله نمیکند؟
"عبدالله گنجی"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
از رهبری عزیز دست بر ندارید... وحدتِ خودتان را نیز فراموش نکنید. بهانه برای تفرقه زیاد است ، اما هنر اینست که دنبال راهی برای وصل کردن باشیم.
"سردار شهید سیدحمید تقوی فر"
@twiita
روز قدس ۱۳۹۹ در خیابان برگزار نمی شود.
اما امسال دنیای مجازی شاهد بیشترین حضور و بهترین ابتکارات در مبارزه با اشغالگری_صهیونیسم خواهد بود.
#پایان_اشغال
" آمنه سادات ذبیح پور"
@twiita