eitaa logo
توییتا
10.1هزار دنبال‌کننده
42.4هزار عکس
12.3هزار ویدیو
37 فایل
رهبر انقلاب: "جهاد تبیین، فریضه‌ای فوری و قطعی است." ارتباط با مدیر کانال: @bonyan_marsoos ✅ کپی از مطالب کانال، مشروط بر ذکر صلوات برای شهدا، بلا اشکال و آزاد است.
مشاهده در ایتا
دانلود
‏امتیازات ‎ فقط در بعد علمی نبود؛ بلکه علاوه بر اینکه خطیبی ممتار، نویسنده‌ای برجسته و معلمی بزرگوار و از رهبران مبارزه با رژیم طاغوت بود، از لحاظ تقوا، عرفان و تزکیه نفس نیز کم‌نظیر بود و ساعت‌های طولانی در دل شب را به عبادت می‌پرداخت. "MESBAHYAZDI.IR" @twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏سوال از شریعتمداری وزیر کار با حقوق کارگری میتونی زندگی کنی؟ "نودِ اقتصادی" @twiita
بسم الله الرحمن الرحیم طرح ضیافت قرآنی نکات قرآنی روز هفتم جزء هفتم 1. در آیه 82 سوره مائده خداوند با این جمله: (وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏). مسیحیان را. مدح نمود؛ منظور پادشاه مسیحی حبشه و اطرافیان اوست؛ که در بدترین شرایط به جعفربن‌ابیطالب و 82 نفر همراه او پناه دادند و امکانات زندگی در حبشه را در اختیار آنها قرار دادند و بعدا هم مسلمان شدند. 2. كشيش در اصل يك لغت سريانى است كه به معنى پيشوا و راهنماى مذهبى مسيحيان مى‏باشد و به عربى قسيس گفته مى‏شود و جمع آن" قسيسين" است‏ که در آیه 82 آمده است. 3. در آیه 89 مائده فرمود: (لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُم) یعنی بر سوگند لغو و بیهوده اثری مترتب نمی‌شود و آن سوگندی است که یا از روی جدیت و اراده از انسان صادر نشده یا اینکه سوگند برای ترک واجب یا مستحب و یا انجام مکروه یا حرام است. 4. واژه «أَنْصابُ» در آیة 90 و نیز «نُّصُبِ» در آیه 3 همین سوره، جمع «نَصْب» است که بت‌ها یا سنگ‏هایى بودند كه براى ذبح قربانی‌ها پیرامون خانة كعبه نصب مى‏كردند و مردم به آن تبرك می‌جستند و دربارة آن عقیده‏هایى باطلی داشتند. 5. در آیه 96 فرمود:(أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُه) یعنی خوردن حیوانات دریایی برای شما حلال است منظور صید هر نوع حیوان از دریا نیست؛ بلکه منظور، صید آن دسته از آبزیانی است که پیش از احرام، حلال بوده‌اند. 6. در آیه 110 سخن از تأیید حضرت عیسی با روح القدس است؛ منظور همان جبرئیل است؛ یا نیرویی غیبی و مقدس است که حضرت عیسی به واسطة آن معجزه می‌کرد؛ و یا فرشته‌ای دیگر غیر از جبرئیل است. 7. در آیه 112 مائده، نام حواریون برده شد. حواريون" جمع" حوارى" از ماده" حور" به معنى شستن و سفيد كردن است و گاهى به هر چيز سفيد نيز اطلاق مى‏شود، و لذا غذاهاى سفيد را عرب" حوارى" مى‏گويد، و حوريان بهشتى را نيز به اين جهت حورى مى‏گويند كه سفيد پوست‏اند يا سفيدى چشمانشان درخشنده است؛ امام رضا فرمودند: حواریون دوازده تن بودند و به علت پاکی درون و پاک کردن جامعه از گناه با تذکر، به این نام خوانده شده‌اند. 8. در آیه 117 مائده حضرت عیسی خطاب به خداوند می‌گوید: «تَوَفَّيْتَني‏» واژه توفیتنی به معنای «مرا میراندی» نیست؛ بلکه به معنای «مرا به‌طورکامل گرفتی» است؛ بنابراین این واژه در آیه 117 مؤید نظریة مسیحیان در کشته شدن حضرت مسیح نیست؛ پس با بالا بردن او توسط خداوند که در آیه 55 آل‌عمران آمده، اختلافی ندارد. 9. ختم هر سوره‌ای ازجمله سورة انعام ـ چه انفرادی یا گروهی ـ عملی نیک و دارای ثواب است؛ اما با شیوه‌هایی که هم‌اکنون در برخی جلسات خانگی مرسوم است، در روایات وارد نشده؛ بنابراین اگر این شیوه را به پای دین بشمارند، بدعت است. 10. واژه «يَعْدِلُونَ» در آیه 1 سوره انعام، از «عدل» (بر وزن شرک)به معنای شریک، همانند و عِدل گرفته شده و «يَعْدِلُونَ» یعنی «برای پروردگار خود شریک و همانند قرار می‌دهند. "استاد اسدی نسب" @twiita
هر کدام از شما یک شهید را دوست خود بگیرید و سیره عملی و سبک زندگی او را بکار ببندید ببینید چطور رنگ و بوی شهدا را به خود می گیرید و خدا به شما عنایت میکند.... "شهید حاج قاسم سلیمانی" @twiita
بزرگترین و عزیزترین معلم ایران روزت مبارک❤️ معلم "مصباح" @twiita
سهم من از کم کردن خستگی هایت، حمایت از کالای ایرانی ست.. "سایه" @twiita
طرف اومد ازم آدرس بپرسه. گفت داداش خیابون (نواب ثقفی)کجاست؟ من که آدرس خیابون (نواب صفوی)رو بهش دادم.ولی از صدا و سیما درخواست میکنم دیگه مختارنامه پخش نکنه. "قاضی ممدا" @twiita
زیباکلام: اصلاحات مُرد، کرونا بود ختم نگرفتیم! راست گفته؛مرد چون به اعتماد مردم خیانت کردند! چون برادر رئیس‌جمهور محبوبشان دزداز آب درآمد! چون برادر معاون اول مطبوعشان دزد از آب درآمد! چون نمایندگان مجلسشان فاسد از آب درآمدند! و... اصلاحات مرد چون مردم پلیدی ذاتشان را دیدند... "علیرضا گرائی" @twiita
حمید گنگوزهی(بلوچستان) نجات دانش‌آموزان از زیر آوار محمد ابراهیم‌زاده(بوشهر) نجات دانش‌آموزان از آتش سوزی زهرا معافی(قزوین) نجات دانش آموزان از مسمومیت حسن امیدزاده(گیلان) نجات دانش آموزان از آتش سوزی اینها فقط ۴نفر از ده‌ها معلم فداکار ایرانی هستند؛ در قدردانشان هستیم "حاج حیدر" @twiita
ترامپ: در صورتی که عربستان سعودی خواسته های ما را درباره قیمت نفت برآورده نکند، ما نیروهایمان را از عربستان بیرون میکشیم [تا عربستان بماند و ایران و یمن. قبلا هم گفته بودیم اگر آمریکا نباشد، عربستان ظرف یک هفته فارسی حرف میزند.] (خوردی؟@KingSalman) "گورکن" @twiita
از شهید مرتضی مطهری تا علی مطهری چرا اینقدر فاصله است؟ حزب اللهی های امروز حواستان به نسل فردا هست؟ " Alireza Miri" @twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی‌ها فقط اسم رهبری وحاج قاسم توی دهنشون میچرخه،بدون اینکه ذره‌ای از منش وتفکراین بزرگواران رو سرلوحه خودشون قراربدن، دیدن این کلیپ رو به کسانی که دنبال خط‌کشی بین مردم هستند،بیشتر توصیه میکنم. "جلال خالدی" @twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حزب الله حقیقتی است غیرقابل کتمان در مسیر تحقق ارادۀ الهی بر روی زمین؛ آنها مدت‌هاست که اراده کرده‌اند تا این نور الهی را خاموش و نابود کنند ولی هنوز نمی‌دانند که وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ... "محمدباقر قالیباف" @twiita
روحانی: مردم بدانند دولت در کنار آنهاست. آره حاجی! میدونیم، کنارمون ایستاده، دستش هم تو جیبمونه! "فرید ابراهیمی" @twiita
پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم: خدا و فرشتگان و همه موجودات حتی ماهیان در دریاها؛ بر درود می‌فرستند. ☘ «📙کنزالعمال؛ح27836» (هفته معلم گرامیباد) @twiita
‏خدا مهربان تر است ، همین که سرِ سفره ی کرامتش نشستی ، ارادتت را می پذیرد ... اما کاش که در این فرصتِ بینظیر، عمیق تر نگاه کنیم ! رمضان ؛ تمرینِ انسانیت و بردباری است ، نه تمرینِ گرسنگی ... ماه مبارک رمضان قرقگاه خداوند است، پس داخل در اين قرقگاه شو! ‎ "زهرا براتی" @twiita
‏«وَ سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا» امروز سالروز تولد گُل پسر حزب‌الله، ‎ است، این جوان ۲۴ساله به مقامی رسید که حاج قاسم عزیز او را «الگوی جوانان عرب» نامید... اعلی الله مقامه فی الجنه "حاج حیدر" @twiita
‏عدم واگذاری سهام عدالت به بخشی از افراد جامعه که مشاغل آزاد داشتند عدالت این سهام را زیر سوال برده است. از دکتر دژپسند پرسیدم پاسخ دادنددولت دراین خصوص برنامه ای ندارد!!! به امید خدا وباکمک همکاران درمجلس آینده این بی عدالتی را باطرح جامعی برطرف می کنیم. ‎ "احمد امیر آبادی فراهانی" @twiita
‏از دیشب، تروریست‌های داعش، با سوءاستفاده از بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی حاکم در عراق، یک حمله سنگین در اطراف سامرا را اجرا کردند که البته علی‌رغم شهادت تعدادی از نیروهای حشدالشعبی، تا الان دفع شده است.. سناریوی آمریکا در عراق، وارد فاز تازه‌ای شده و احتمالا پیچیده‌تر هم خواهد شد! "آسید" @twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏اقدام آلمان علیه حزب‌الله لبنان آلمان فعالیت گروه ‎ لبنان که تحت حمایت ایران است را در خاک خود ممنوع کرده و این گروه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده. گفت‌و‌گو در این‌باره با نفیسه کوهنورد "BBC NEWS فارسی" @twiita
قبل از اعزام آخر برای خداحافظی اومد،گفتم : تو معلم هستی، چندبار که جبهه رفتی،بمون و در شغل معلمی خدمت کن. گفت : من میخوام در بهشت معلم باشم... "شهید محمد ناصری" @twiita
مکتب حاج قاسم تبلور انتظار پیشروانه و در حرکت است .در مکتب حاج قاسم مجاهدت شمشیر،بر عافیت تسبیح مقدم است وباید به انتظار ایستاد نه نشست. "میثم مطیعی" @twiita
سلام بر کسانی که به سرنوشت دوستانشون٫حساس هستند ! ماهم دریک کشتی نشسته ایم . هرکسی که یک گناه میکند٫ یعنی بر پیکره ی کشتی سوراخی وارد میکند .... "مائده "
همدلی نهایی با ظهور حضرت حجت میسر خواهد شد واین راه را که نائب آن حضرت پیش پای آحاد ملت قرار داده اند همان مسیر واقعی رسیدن به صاحب اصلی است. "Narges" @twiita
بسم الله الرحمن الرحیم طرح ضیافت قرآنی نکات قرآنی روز هشتم جزء هشتم 1. واژة «وحی» در اصل به معنای ارتباط اشاره‌ای و سریع و پنهانی است. حال چه ارتباط خوب یا بد باشد؛ در قرآن سخن خدا با پیامبران و نیز وسوسه شیطان در آیه 112 انعام وحی نامیده شده است. 2. «شَیاطینَ» در آیة 112 جمع «شیطان» و مادة این واژه از «شطن» به معنای دور شدن یا از «شاط» به معنای سوختن از روی غضب است. بعدها به هر موجود نافرمان و سرکشی شیطان گفتند از‌این‌رو در قرآن شیاطین انسانی و شیاطین جنی آمده است. 3. در ‌آیة 120 فرمود: ظاهر گناه و باطن آن را رها کنید، منظور از ظاهر گناه همان ترک عملی آن است و مقصود از باطن گناه فهم مقصود اصلی خداوند از آن و عمل به مقصود حقیقی او است مثلا وقتی بر یهود گرفتن ماهی را در شنبه ممنوع می‌کند می‌خواهد علاقه آنان را به مال دنیا قطع کند و این علاقه باطن آن گناه است. 4. منظور از «دارُ السَّلامِ» در آیة 127 محلی است که آفتی فرد داخل در آن را تهدید نمی‌کند و از مرگ و بیماری و فقر و غم و اندوه در آن خبری نیست و این همان بهشت موعود است. 5. آنچه در ‌آیة 128 دربارة تأثیر جنیان شیطانی بر انسان‌ها آمده، برخاسته از عملکرد پیشین خود انسان‌هاست؛ از همین رو در ‌آیة 129 سبب حاکمیت برخی جنیان بر انسان‌ها را گناهانی می‌داند که خود آنان اندوخته‌اند. 6. در آیة 137 انعام، فعل«لِیرْدُوهُمْ» جمع مضارع مذکر غایب از مادة «ردی» از باب افعال است. «ردی» به معنای هلاک شدن است و «اردی» هلاک کردن معنا می‌دهد؛ بنابراین «لِیرْدُوهُمْ» اشاره به هلاک کردن مشرکان به سبب کفران نعمت است. 7. کلمه «حَمُولَةً» در آیة 142 به معنای چارپایان بزرگ هستند که توان حمل بار را دارند، این واژه جمع است و مفرد ندارد. 8. جمله: (كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذا أَثْمَرَ وَ آتُوا حَقَّهُ يَوْمَ حَصادِه) در آیه 141 انعام، یعنی وقتی میوه و زراعتتان به ثمر نشست آن را استفاده کنید ولی روز چینش، حق آن را بپردازید؛ طبق روایات گزارش‌شده از اهل‌بیت از همان آغاز این آیه بر استحباب دلالت داشته و همان استحباب به حال خود باقی است و مستحب است هنگام برداشت، چیزی به مستمندان داده شود. 9. در زبان عربی به هریک از نر و ماده زوج می‌گویند؛ پس «زواجٍ» در ‌آیة 143 یک فرد و نوع را در بر می‌گیرد؛ مانند نرها یا ماده‌ها؛ بنابراین بره، بز، شتر و ‌گاو ـ با محاسبة نر و مادة آنها ـ هشت زوج می‌شوند؛ نه چهار زوج. 10. واژة «هَلُمَّ» در ‌آیة 150 اسم فعل امر و به معنای «بیاورید» است که برای مفرد، تثنیه و جمع ـ بدون تغییر ـ ذکر می‌شود. "استاد اسدی نسب" @twiita