امتیازات #علامه_مطهری فقط در بعد علمی نبود؛ بلکه علاوه بر اینکه خطیبی ممتار، نویسندهای برجسته و معلمی بزرگوار و از رهبران مبارزه با رژیم طاغوت بود، از لحاظ تقوا، عرفان و تزکیه نفس نیز کمنظیر بود و ساعتهای طولانی در دل شب را به عبادت میپرداخت.
"MESBAHYAZDI.IR"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال از شریعتمداری وزیر کار
با حقوق کارگری میتونی زندگی کنی؟
"نودِ اقتصادی"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز هفتم
جزء هفتم
1. در آیه 82 سوره مائده خداوند با این جمله: (وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى). مسیحیان را. مدح نمود؛ منظور پادشاه مسیحی حبشه و اطرافیان اوست؛ که در بدترین شرایط به جعفربنابیطالب و 82 نفر همراه او پناه دادند و امکانات زندگی در حبشه را در اختیار آنها قرار دادند و بعدا هم مسلمان شدند.
2. كشيش در اصل يك لغت سريانى است كه به معنى پيشوا و راهنماى مذهبى مسيحيان مىباشد و به عربى قسيس گفته مىشود و جمع آن" قسيسين" است که در آیه 82 آمده است.
3. در آیه 89 مائده فرمود: (لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُم) یعنی بر سوگند لغو و بیهوده اثری مترتب نمیشود و آن سوگندی است که یا از روی جدیت و اراده از انسان صادر نشده یا اینکه سوگند برای ترک واجب یا مستحب و یا انجام مکروه یا حرام است.
4. واژه «أَنْصابُ» در آیة 90 و نیز «نُّصُبِ» در آیه 3 همین سوره، جمع «نَصْب» است که بتها یا سنگهایى بودند كه براى ذبح قربانیها پیرامون خانة كعبه نصب مىكردند و مردم به آن تبرك میجستند و دربارة آن عقیدههایى باطلی داشتند.
5. در آیه 96 فرمود:(أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُه) یعنی خوردن حیوانات دریایی برای شما حلال است منظور صید هر نوع حیوان از دریا نیست؛ بلکه منظور، صید آن دسته از آبزیانی است که پیش از احرام، حلال بودهاند.
6. در آیه 110 سخن از تأیید حضرت عیسی با روح القدس است؛ منظور همان جبرئیل است؛ یا نیرویی غیبی و مقدس است که حضرت عیسی به واسطة آن معجزه میکرد؛ و یا فرشتهای دیگر غیر از جبرئیل است.
7. در آیه 112 مائده، نام حواریون برده شد. حواريون" جمع" حوارى" از ماده" حور" به معنى شستن و سفيد كردن است و گاهى به هر چيز سفيد نيز اطلاق مىشود، و لذا غذاهاى سفيد را عرب" حوارى" مىگويد، و حوريان بهشتى را نيز به اين جهت حورى مىگويند كه سفيد پوستاند يا سفيدى چشمانشان درخشنده است؛ امام رضا فرمودند: حواریون دوازده تن بودند و به علت پاکی درون و پاک کردن جامعه از گناه با تذکر، به این نام خوانده شدهاند.
8. در آیه 117 مائده حضرت عیسی خطاب به خداوند میگوید: «تَوَفَّيْتَني» واژه توفیتنی به معنای «مرا میراندی» نیست؛ بلکه به معنای «مرا بهطورکامل گرفتی» است؛ بنابراین این واژه در آیه 117 مؤید نظریة مسیحیان در کشته شدن حضرت مسیح نیست؛ پس با بالا بردن او توسط خداوند که در آیه 55 آلعمران آمده، اختلافی ندارد.
9. ختم هر سورهای ازجمله سورة انعام ـ چه انفرادی یا گروهی ـ عملی نیک و دارای ثواب است؛ اما با شیوههایی که هماکنون در برخی جلسات خانگی مرسوم است، در روایات وارد نشده؛ بنابراین اگر این شیوه را به پای دین بشمارند، بدعت است.
10. واژه «يَعْدِلُونَ» در آیه 1 سوره انعام، از «عدل» (بر وزن شرک)به معنای شریک، همانند و عِدل گرفته شده و «يَعْدِلُونَ» یعنی «برای پروردگار خود شریک و همانند قرار میدهند.
"استاد اسدی نسب"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
هر کدام از شما یک شهید را دوست خود بگیرید و سیره عملی و سبک زندگی او را بکار ببندید
ببینید چطور رنگ و بوی شهدا را به خود می گیرید و خدا به شما عنایت میکند....
"شهید حاج قاسم سلیمانی"
@twiita
سهم من از کم کردن خستگی هایت،
حمایت از کالای ایرانی ست..
#روز_کارگر
"سایه"
@twiita
زیباکلام: اصلاحات مُرد، کرونا بود ختم نگرفتیم!
راست گفته؛مرد چون به اعتماد مردم خیانت کردند!
چون برادر رئیسجمهور محبوبشان دزداز آب درآمد!
چون برادر معاون اول مطبوعشان دزد از آب درآمد!
چون نمایندگان مجلسشان فاسد از آب درآمدند!
و...
اصلاحات مرد چون مردم پلیدی ذاتشان را دیدند...
"علیرضا گرائی"
@twiita
ترامپ: در صورتی که عربستان سعودی خواسته های ما را درباره قیمت نفت برآورده نکند، ما نیروهایمان را از عربستان بیرون میکشیم [تا عربستان بماند و ایران و یمن. قبلا هم گفته بودیم اگر آمریکا نباشد، عربستان ظرف یک هفته فارسی حرف میزند.]
(خوردی؟@KingSalman)
#KSA
"گورکن"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلیها فقط اسم رهبری وحاج قاسم توی دهنشون میچرخه،بدون اینکه ذرهای از منش وتفکراین بزرگواران رو سرلوحه خودشون قراربدن،
دیدن این کلیپ رو به کسانی که دنبال خطکشی بین مردم هستند،بیشتر توصیه میکنم.
"جلال خالدی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حزب الله حقیقتی است غیرقابل کتمان در مسیر تحقق ارادۀ الهی بر روی زمین؛ آنها مدتهاست که اراده کردهاند تا این نور الهی را خاموش و نابود کنند ولی هنوز نمیدانند که وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ...
#حزب_الله_الجبار
"محمدباقر قالیباف"
@twiita
«وَ سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا»
امروز سالروز تولد گُل پسر حزبالله، #جهاد_مغنیه است، این جوان ۲۴ساله به مقامی رسید که حاج قاسم عزیز او را «الگوی جوانان عرب» نامید...
اعلی الله مقامه فی الجنه
"حاج حیدر"
@twiita
عدم واگذاری سهام عدالت به بخشی از افراد جامعه که مشاغل آزاد داشتند عدالت این سهام را زیر سوال برده است.
از دکتر دژپسند پرسیدم پاسخ دادنددولت دراین خصوص برنامه ای ندارد!!!
به امید خدا وباکمک همکاران درمجلس آینده این بی عدالتی را باطرح جامعی برطرف می کنیم.
#سهام_عدالت
#شفافیت
"احمد امیر آبادی فراهانی"
@twiita
از دیشب، تروریستهای داعش، با سوءاستفاده از بیثباتی سیاسی و امنیتی حاکم در عراق، یک حمله سنگین در اطراف سامرا را اجرا کردند که البته علیرغم شهادت تعدادی از نیروهای حشدالشعبی، تا الان دفع شده است..
سناریوی آمریکا در عراق، وارد فاز تازهای شده و احتمالا پیچیدهتر هم خواهد شد!
"آسید"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
قبل از اعزام آخر برای خداحافظی اومد،گفتم : تو معلم هستی، چندبار که جبهه رفتی،بمون و در شغل معلمی خدمت کن.
گفت : من میخوام در بهشت معلم باشم...
"شهید محمد ناصری"
@twiita
سلام بر کسانی که به سرنوشت
دوستانشون٫حساس هستند !
ماهم دریک کشتی نشسته ایم .
هرکسی که یک گناه میکند٫ یعنی بر پیکره ی کشتی سوراخی وارد میکند ....
#نسخه_شفابخش
"مائده "
همدلی نهایی با ظهور حضرت حجت میسر
خواهد شد واین راه را که نائب آن حضرت
پیش پای آحاد ملت قرار داده اند همان
مسیر واقعی رسیدن به صاحب اصلی است.
#ایران_همدل
#کمک_مومنانه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
"Narges"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز هشتم
جزء هشتم
1. واژة «وحی» در اصل به معنای ارتباط اشارهای و سریع و پنهانی است. حال چه ارتباط خوب یا بد باشد؛ در قرآن سخن خدا با پیامبران و نیز وسوسه شیطان در آیه 112 انعام وحی نامیده شده است.
2. «شَیاطینَ» در آیة 112 جمع «شیطان» و مادة این واژه از «شطن» به معنای دور شدن یا از «شاط» به معنای سوختن از روی غضب است. بعدها به هر موجود نافرمان و سرکشی شیطان گفتند ازاینرو در قرآن شیاطین انسانی و شیاطین جنی آمده است.
3. در آیة 120 فرمود: ظاهر گناه و باطن آن را رها کنید، منظور از ظاهر گناه همان ترک عملی آن است و مقصود از باطن گناه فهم مقصود اصلی خداوند از آن و عمل به مقصود حقیقی او است مثلا وقتی بر یهود گرفتن ماهی را در شنبه ممنوع میکند میخواهد علاقه آنان را به مال دنیا قطع کند و این علاقه باطن آن گناه است.
4. منظور از «دارُ السَّلامِ» در آیة 127 محلی است که آفتی فرد داخل در آن را تهدید نمیکند و از مرگ و بیماری و فقر و غم و اندوه در آن خبری نیست و این همان بهشت موعود است.
5. آنچه در آیة 128 دربارة تأثیر جنیان شیطانی بر انسانها آمده، برخاسته از عملکرد پیشین خود انسانهاست؛ از همین رو در آیة 129 سبب حاکمیت برخی جنیان بر انسانها را گناهانی میداند که خود آنان اندوختهاند.
6. در آیة 137 انعام، فعل«لِیرْدُوهُمْ» جمع مضارع مذکر غایب از مادة «ردی» از باب افعال است. «ردی» به معنای هلاک شدن است و «اردی» هلاک کردن معنا میدهد؛ بنابراین «لِیرْدُوهُمْ» اشاره به هلاک کردن مشرکان به سبب کفران نعمت است.
7. کلمه «حَمُولَةً» در آیة 142 به معنای چارپایان بزرگ هستند که توان حمل بار را دارند، این واژه جمع است و مفرد ندارد.
8. جمله: (كُلُوا مِنْ ثَمَرِهِ إِذا أَثْمَرَ وَ آتُوا حَقَّهُ يَوْمَ حَصادِه) در آیه 141 انعام، یعنی وقتی میوه و زراعتتان به ثمر نشست آن را استفاده کنید ولی روز چینش، حق آن را بپردازید؛ طبق روایات گزارششده از اهلبیت از همان آغاز این آیه بر استحباب دلالت داشته و همان استحباب به حال خود باقی است و مستحب است هنگام برداشت، چیزی به مستمندان داده شود.
9. در زبان عربی به هریک از نر و ماده زوج میگویند؛ پس «زواجٍ» در آیة 143 یک فرد و نوع را در بر میگیرد؛ مانند نرها یا مادهها؛ بنابراین بره، بز، شتر و گاو ـ با محاسبة نر و مادة آنها ـ هشت زوج میشوند؛ نه چهار زوج.
10. واژة «هَلُمَّ» در آیة 150 اسم فعل امر و به معنای «بیاورید» است که برای مفرد، تثنیه و جمع ـ بدون تغییر ـ ذکر میشود.
"استاد اسدی نسب"
@twiita