#سلامامامزمانم🌱
آیت الله بهجت(ره):
فقط منتظر ظهور عام نباشید و
ظهور خاص را هم برای خود طلب کنید...
ظهور عام زمانی است که همه مردم حضرت را ببینند؛
و ظهور خاص هنگامی است که ما در محضر حضرت حاضرمیشویم و غیبت بین خودمان و حضرت را رفع کنیم...
#اللّٰھم_عجِّل_لِوَلیکَ_الفَرَج
"سارا قزوینی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابراز یک "کلمه دلگرم کننده" به فردی درمانده
ارزشش بیشتر از ساعتـها تعریف و تمجیـد، بعد از کامیابی اوست
#کمک_مومنانه
#دست_یاری
"زیبای خفته من"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز چهاردهم
جزء چهاردهم
1. در آیه 30 سوره حجر به سجده فرشتگان برای حضرت آدم اشاره شده است اما این سجده، سجده عبودیت نبوده؛ بلکه سجده احترام و تعظیم بوده است. پس سجده برای غیرخدا به خودیخود نه نشانه شرک و نه حرام بوده؛ بنابراین سجده عبودیت در تمامی ادیان، نشانه شرک و حرام بوده؛ ولی سجده از روی احترام، نشانه شرک نبوده و فقط در اسلام اینگونه سجده - گرچه برای تکریم باشد - حرام شده است.
2. واژۀ «أَبْوَابٍ» در آیۀ 44 سوره حجر، همیشه به معنای «درها» نیست؛ بلکه گاهی به معنای نوع و طبقه است و در این آیه، منظور همان طبقههای جهنم و طبقات و دركات گوناگون است كه از نظر نوع عذاب و شدت آن با یکدیگر تفاوت دارند.
3. در جملۀ «هؤُلآءِ بَنَاتِی إِن کنتُمْ فَاعِلِینَ» در آیۀ 71 منظور لوط یا دختران خودش است که اعلام ميدارد من حاضرم آنان را با معیارهای شرعی به ازدواج شما درآورم و یا مقصود دختران امت خود بوده؛ چراکه بزرگ و رهبر قوم ميتواند همۀ دختران آن قوم را دختران خود بخواند.
4. در آیه 87 سوره حجر فرمود: وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيم منطور از السبع المثانی یعنی هفتآیهای که دو بار نازل شده است یعنی همان سوره حمد که به علت عظمت فراوان، عِدل قرآن ذکر شده است.
5. «الْمُقْتَسِمِینَ» در آیۀ 90 یعنی کسانی که طالب قسمت و تجزیۀ قرآن هستند، اینان کسانیاند که بخشی از قرآن را که فکر میکنند به سودشان است را قبول میکنند و بخشی را که خیال میکنند به نفعشان نیست را نمیپذیرند.
6. «الْیقِینُ» در آیۀ 99 و در جملۀ «وَاعْبُد رَبَّک حَتَّى یأْتِیک الْیقِینُ» به معنای مرگ است؛ چراکه با مرگ، همۀ انسانها به معارف قرآنی و الهی یقین مییابند و نمیتوان گفت عبادت تا زمانی لازم است که انسان به معرفت و یقین در دنیا برسد.
7. «قَصْد السَّبِیلِ» در آیۀ 9 سوره نحل به معنای سبیل قصد است؛ یعنی راه میانه و مستقیم و به دور از افراط و تفریط که زمینهساز سعادت انسان است.
8. «شَجَرٌ» در عربی تنها به معنای درخت نیست؛ بلکه به هر نوع گیاهی که از زمین میروید و اندکی ساقه دارد «شَجَرٌ» گفته میشود؛ خواه ساقۀ آن کوچک باشد، همچون گیاهان کوچک یا بزرگ باشد، مانند درخت. به همین سبب به گندم (بقره: 35) و کدو (صافات: 146) در قرآن «شَجَرٌ» گفته شده است؛ بنابراین واژۀ «شَجَرٌ» در آیۀ 10 سوره نحل به معنای گیاه است.
9. علم دو گونه است: یکی علم موهبتی و خدادادی که با ریاضت و تقوا و اخلاص به دست میآید و دیگری علم دنیوی و کسبی که با اندیشیدن و آموختن پدید میآید. علمی که در جملۀ «أُوتُوا الْعِلْمَ» در آیۀ 27 به آن اشاره شده، از نوع اول است که مخصوص پیامبران، امامان: و عالمان ربانی است؛
10. واژۀ «الطَّاغُوتَ» در آیۀ 36 در اصل مصدر است به معنای «طغیان» است که در بسیاری موارد به معنای فاعل، یعنی «طغیانگر» به کار میرود.
"استاد اسدی نسب"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
در ماه رمضان اگر زمان افطار
به خانه میرسیدند، میگفتند برای
راننده و محافظ ها افطار آماده کنید
تا به خانهشان میرسند، بتوانند
کمی افطار کنند وگرسنه نمانند..
"شهیدسردارحاج قاسم سلیمانی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیر شبکه بهایی منو تو از #سعید_امامی با نخبه خواندن او جداً محل تأمل است
#شبکه_نفوذ
" علیرضاپورمسعود"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهیب...❤️
"جواد نصرالله"
@twiita
ضربه سنگین مقام نظامی صهیونیست به ارتش این رژیم
«راووی میلو» مدیر دانشکده نظامی رژیم صهیونیستی و از برجستهترین مقامات نظامی این رژیم امروز (جمعه) استعفای خود را تقدیم «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی کرد.
"Alnujaba.ir"
@twiita