فوررری
کارشناسان فنی علت #زلزله_تهران را نوشتن جمله مرگ بر اسرائیل بر روی موشکهای سپاه دانستند.
"آرتورشاه"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
با مجروح شدن پسرم برای ملاقاتش به بیمارستان رفته بودم!
نمیدانستم در کدام اتاق هست
در حال عبور از سالن بودم که یک دفعه صدایم کرد: مادر! بیا اینجا
وارد اتاق شدم، دیدم بخاطر مجروحیت هردوچشمش بسته است...
بعد از کمی صحبت، گفتم: مادر، چطور با چشمان بسته مرا دیدی؟!
هر چه اصرار کردم، بحث را عوض کرد...
"شهید محمدحسین یوسف الهی"
@twiita
برمشامم میرسد هرلحظه بوی انتظار
بردلم ترسم بماندآرزوی وصل یار
تشنه ی دیدار یارم معصیت مهلت بده
تا بمیرم دررکابش با کمال افتخار
#قرار_عاشقی
"معلم نور موبایل خورده"
@twiita
#سلامامامزمانم🌱
آیت الله بهجت(ره):
فقط منتظر ظهور عام نباشید و
ظهور خاص را هم برای خود طلب کنید...
ظهور عام زمانی است که همه مردم حضرت را ببینند؛
و ظهور خاص هنگامی است که ما در محضر حضرت حاضرمیشویم و غیبت بین خودمان و حضرت را رفع کنیم...
#اللّٰھم_عجِّل_لِوَلیکَ_الفَرَج
"سارا قزوینی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابراز یک "کلمه دلگرم کننده" به فردی درمانده
ارزشش بیشتر از ساعتـها تعریف و تمجیـد، بعد از کامیابی اوست
#کمک_مومنانه
#دست_یاری
"زیبای خفته من"
@twiita
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح ضیافت قرآنی
نکات قرآنی روز چهاردهم
جزء چهاردهم
1. در آیه 30 سوره حجر به سجده فرشتگان برای حضرت آدم اشاره شده است اما این سجده، سجده عبودیت نبوده؛ بلکه سجده احترام و تعظیم بوده است. پس سجده برای غیرخدا به خودیخود نه نشانه شرک و نه حرام بوده؛ بنابراین سجده عبودیت در تمامی ادیان، نشانه شرک و حرام بوده؛ ولی سجده از روی احترام، نشانه شرک نبوده و فقط در اسلام اینگونه سجده - گرچه برای تکریم باشد - حرام شده است.
2. واژۀ «أَبْوَابٍ» در آیۀ 44 سوره حجر، همیشه به معنای «درها» نیست؛ بلکه گاهی به معنای نوع و طبقه است و در این آیه، منظور همان طبقههای جهنم و طبقات و دركات گوناگون است كه از نظر نوع عذاب و شدت آن با یکدیگر تفاوت دارند.
3. در جملۀ «هؤُلآءِ بَنَاتِی إِن کنتُمْ فَاعِلِینَ» در آیۀ 71 منظور لوط یا دختران خودش است که اعلام ميدارد من حاضرم آنان را با معیارهای شرعی به ازدواج شما درآورم و یا مقصود دختران امت خود بوده؛ چراکه بزرگ و رهبر قوم ميتواند همۀ دختران آن قوم را دختران خود بخواند.
4. در آیه 87 سوره حجر فرمود: وَ لَقَدْ آتَيْناكَ سَبْعاً مِنَ الْمَثانِي وَ الْقُرْآنَ الْعَظِيم منطور از السبع المثانی یعنی هفتآیهای که دو بار نازل شده است یعنی همان سوره حمد که به علت عظمت فراوان، عِدل قرآن ذکر شده است.
5. «الْمُقْتَسِمِینَ» در آیۀ 90 یعنی کسانی که طالب قسمت و تجزیۀ قرآن هستند، اینان کسانیاند که بخشی از قرآن را که فکر میکنند به سودشان است را قبول میکنند و بخشی را که خیال میکنند به نفعشان نیست را نمیپذیرند.
6. «الْیقِینُ» در آیۀ 99 و در جملۀ «وَاعْبُد رَبَّک حَتَّى یأْتِیک الْیقِینُ» به معنای مرگ است؛ چراکه با مرگ، همۀ انسانها به معارف قرآنی و الهی یقین مییابند و نمیتوان گفت عبادت تا زمانی لازم است که انسان به معرفت و یقین در دنیا برسد.
7. «قَصْد السَّبِیلِ» در آیۀ 9 سوره نحل به معنای سبیل قصد است؛ یعنی راه میانه و مستقیم و به دور از افراط و تفریط که زمینهساز سعادت انسان است.
8. «شَجَرٌ» در عربی تنها به معنای درخت نیست؛ بلکه به هر نوع گیاهی که از زمین میروید و اندکی ساقه دارد «شَجَرٌ» گفته میشود؛ خواه ساقۀ آن کوچک باشد، همچون گیاهان کوچک یا بزرگ باشد، مانند درخت. به همین سبب به گندم (بقره: 35) و کدو (صافات: 146) در قرآن «شَجَرٌ» گفته شده است؛ بنابراین واژۀ «شَجَرٌ» در آیۀ 10 سوره نحل به معنای گیاه است.
9. علم دو گونه است: یکی علم موهبتی و خدادادی که با ریاضت و تقوا و اخلاص به دست میآید و دیگری علم دنیوی و کسبی که با اندیشیدن و آموختن پدید میآید. علمی که در جملۀ «أُوتُوا الْعِلْمَ» در آیۀ 27 به آن اشاره شده، از نوع اول است که مخصوص پیامبران، امامان: و عالمان ربانی است؛
10. واژۀ «الطَّاغُوتَ» در آیۀ 36 در اصل مصدر است به معنای «طغیان» است که در بسیاری موارد به معنای فاعل، یعنی «طغیانگر» به کار میرود.
"استاد اسدی نسب"
@twiita
#با_شهدا_گم_نمی_شویم
در ماه رمضان اگر زمان افطار
به خانه میرسیدند، میگفتند برای
راننده و محافظ ها افطار آماده کنید
تا به خانهشان میرسند، بتوانند
کمی افطار کنند وگرسنه نمانند..
"شهیدسردارحاج قاسم سلیمانی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تقدیر شبکه بهایی منو تو از #سعید_امامی با نخبه خواندن او جداً محل تأمل است
#شبکه_نفوذ
" علیرضاپورمسعود"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهیب...❤️
"جواد نصرالله"
@twiita
ضربه سنگین مقام نظامی صهیونیست به ارتش این رژیم
«راووی میلو» مدیر دانشکده نظامی رژیم صهیونیستی و از برجستهترین مقامات نظامی این رژیم امروز (جمعه) استعفای خود را تقدیم «آویو کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی کرد.
"Alnujaba.ir"
@twiita
صحبت از مافیا گذشته، ما با دست های آشکاری مواجهیم که منافع کثیف شان را بر مصلحت انقلاب اسلامی و منافع ملی ترجیح می دهند.
رشد حبابی #بورس و خطرات فوق العاده زیادآن در زیان عموم مردم، افزایش کاذب قیمت #خودرو، #مسکن و..
#مجلس_یازدهم رسالت بزرگی در جراحی غده سرطانی فساد در کشور دارد.
"علی رضا زاکانی
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دفعه بعد اگه کسی گفت مردم عادی رژیم تروریستی اسرائیل مگه چه گناهی کردن؟، این کلیپ رو بکوبید توی صورتش!
هرکسی درمورد اسرائیل سکوت کنه تو جنایتش شریکه چه برسه به اینکه مثل این حیوونا برای قتل عام زن و بچههای بیگناه غزه شادی کنه!!!
"آدم"
@twiita
چه روز ها که یک به یک غروب شدنیامدی
چه اشکها که در گلو رسوب شدنیامدی
خلیل آتشین سخن،تبر به دوشِ بت شکن
خدای مادوباره سنگ وچوب شدنیامدی
تمام طول هفته را درانتظارجمعه ام
دوباره صبح،ظهر،نه،غروب شدنیامدی
#اللهم_عجل_لوليكَ_الفرج
"سمانه رسولی"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی وقتافکرمیکنم اینگونه صحبت کردن روحانی حتمادارای رمزوراز وپیچیدگی هایی هست که من متوجهش نمیشم،چون قاعدتایه رئیس جمهورنبایداینطورعوامانه صحبت بکنه
ولی وقتی یاداین میافتم که ایشون گفته بودن،ازشنبه(۱۰ اسفند)همه چیزدرشرایط کرونایی به حالت عادی برمیگرده،میبینم من چقدر متوهم هستم!!
"دکتر هکتور"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خونه حضرت نور یه نور دیگه دادی
به ساقی کوثر نور یه شور دیگه دادی
با نون و خرما میرسی به خونه یتیما
چه طعمی داره لقمه از، دست شما کریما :)
#کریم_آل_طه
"Fatemeh majzoobi"
@twiita
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_امام_زمانم
سر شد به شوق وصل تو فصل جوانیَم
هرگز نمیشود که از این در برانیَم
یابن الحسن برای تو بیدار میشوم روزت بخیر ای همهی زندگانیَم
#اللهم_عجل_لوليك_الفرج
"Narges"
@twiita