داستایوفسکی توی کتاب تسخیر شدگان میگه:« می دانم اگر قضاوت نادرستی در مورد کسی بکنم دنیا تمام تلاشش را می کند تا مرا در شرایط او قرار دهد تا به من ثابت کند در تاریکی همه ی ما شبیه یکدیگریم. »
دلتنگیِ مـــــــــــــــن
چاره ی بیچارگی ام نیست
وقتی که کسی بـــــــاید،
در زندگــــــــی ام نیست...