eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
996 ویدیو
31 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
📰 برخورد قاطع با دفاتر «#ازدواج_آریایی» ‌رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: 🔷 خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: مقدس‌ترین عقدی که در شرع مقدس وجود دارد، عقد #ازدواج است که سنگ بنای خانواده و بالطبع جامعه و اجتماع را تشکیل می‌دهد و شروع پیوند خانوادگی از دفاتر ازدواج است، لذا عقد ازدواج باید در دفاتر با رعایت موازین شرعی و قانونی انجام شود. 🔷 وی افزود: گزارش هایی واصل شده است که در برخی از دفاتر ازدواج، صیغه‌هایی تحت عنوان آریایی و امثال آن جاری می شود که مغایر شرع و قانون است و با این دفاتر بایستی برخورد قاطع به عمل آید. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/08/01/2126232/ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🔴 روز به روز بیشتر 🎞سال دوم دانشکده من فیلم پرفروش هفته😱 💠سال دوم دانشکده من، داستان دو دختر دانشجو بنام‌های مهتاب و آوا است که دوستان صمیمی هستند. مهتاب و آوا به همراه تعدادی دیگر از دانشجویان از طرف دانشگاه به سفری دانشجویی در اصفهان می‌روند. آوا که مدتی است به خاطر مشکلات عاطفی که با دوست پسرش علی پیدا کرده از قرص‌های مخدر استفاده می‌کند، در اصفهان حالش به هم می‌خورد و به کما می‌رود. مهتاب به عنوان تنها دوست آوا، با دوست پسر او علی تماس می‌گیرد و از پشیمانی آوا می‌گوید. همین مسئله باعث می‌شود علی به اصفهان بیاید و به بهانه ملاقات با آوا زمینه آشنایی او با مهتاب فراهم می‌شود. مهتاب هم به مسئولان دانشگاه و خانواده آوا می‌گوید علی پسرخاله اوست. این ملاقات علی را به مهتاب نزدیک می‌کند و باعث می‌شود رابطه مهتاب هم با نامزدش به مشکل بخورد و مهتاب بیشتر از قبل به علی نزدیک شود. نزدیکی ای که در نهایت باعث می‌شود مهتاب به کمیته انضباطی احضار و یک ترم تعلیق شود. آوا به تهران منتقل می‌شود و در خانه خودشان بستری می‌شود. در تمام طول مدتی که آوا در کماست مهتاب در زمان‌های مختلف به عیادت او می‌آید و از ماجرا‌های خودش با علی برای او می‌گوید. 💠و اما.... 💠اصل ماجرا و موضوع قابل توجه، خواننده زن😱😱 (تارا صلاحی) در این فیلم است!!! https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #معرفی_کتاب📚 عنوان کتاب : احکام نگاه و پوشش؛ آرایش، گفتگو، روابط 📖 نویسنده : سید مجتبی حسینی ✍️ ناشر : دفتر نشر معارف 📝 📌موضوع پرسش و پاسخ ها درباره ی احکام پوشش (طبق نظر ده تن از مراجع عظام) 💠کتاب‌ دارای‌ طبقه‌بندی‌ موضوعی‌ است. نرم افزار رایگان این کتاب را می توانید از این سایت دانلود کنید 🔽 https://www.ziaossalehin.ir/fa/content/10417🌐 https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️ درآمد میلیونی مدیران مهد از کودکان زیبا 🔹مهدکودک‌هایی هستند که حاضرند، کودکانی که چهره زیباتری دارند را به دفاتر معرفی کنند و خودشان را بگیرند! 🔹مدیر یک مهدکودک می‌گوید: مبلغ ۶۰۰ تا سقف یک میلیون تومان را برای هر کودک می‌گیرد و بچه‌ها هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲ ظهر در دفتر مدلینگ هستند. 🔹متأسفانه والدین صرفاً از معروف شدن کودکانشان راضی هستند و اطلاعی از استفاده سودجویان و تأثیر روانی این کار در آینده فرزندان شان ندارند. 🔹بهزادپور روانشناس و مشاور درباره پدیده در سنین پایین و مدلینگ کودکان گفت: بچه‌ها هم دارند و پدر و مادرها به وسیله تجملگرایی و فراخوان آتلیه‌ها و دفاتر مدلینگ از بچه‌ها به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند. وقتی این کودک بزرگ شود، متوجه می‌شود که از لحظه لحظه زندگی‌اش سوءاستفاده شده است؛ در واقع این نقض حریم خصوصی بچه‌هاست. حریمی که در دست والدین است، اما گاهی به بیراهه می‌رود. https://www.mashreghnews.ir/news/1003543/ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم نمایید. 💢مجوزی برای عقب انداختن فرزندان خود ندارید. 💢چراغ عقل را روشن کنید تا فرزندان در آتش گناه نیفتند. 💢ازدواج مستحب مؤکد است، اما گاهی اوقات واجب می گردد. 💢از سختی ها نترسید. راحتی مطلق اصلاً خلق نشده است. 💢آیه 4 سوره بلد می فرماید: انسان را در سختی آفریدیم. 💢در ازدواج به بچه های خود کمک کنید. 💢درس خواندن را بهانه عدم ازدواج فرزندان خود نکنید. 💢پیامبر (ص) می فرمایند: زنانی که مهریه بالایی دارند، شوم هستند. مهریه ها را بالا نگیرید. 💢سخت گیری ها را کم کنید و ازدواج را ساده کنید. https://eitaa.com/umefafgaraei
✨جادوی تصویر ‌ 💢در مباحث تربیتی، گزاره تصویری بالاترین تأثیر را (به صورت غیر مستقیم) در دارد. 💯جان کلام این که، فرزند شما همانی می شود که از رفتار و گفتار شما می بیند، نه آن چیزی که شما از او می خواهید و برایش دیکته می کنید.‌ 📚برای اطلاع بیشتر از تأثیر گزاره های ، می توانید به کتاب، نوشته عباسی ولدی رجوع نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ پلیس فتا: بیش از 42 درصد از دوستی‌ها با در شبکه‌های مجازی به خانواده‌ها مربوط است. 🔹سرعت رشد در نوجوانی بالا می‌رود و نوجوانان تمایل دارند که به‌دور از هرگونه معیار منطقی با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند. 🔹بر اساس گزارش پلیس فتا، بیش از 42 درصد از دوستی‌ها با جنس مخالف که در شبکه‌های مجازی اتفاق می‌افتد به مسائل خانوادگی مربوط می‌شود، بنابر این می‌توان دلیل اصلی را عدم مدیریت صحیح والدین دانست. ❓ در برابر دوستی نوجوانشان با جنس مخالف باید چه واکنشی نشان دهند؟ 🔹باید خانواده‌ها به گونه‌ای عمل کنند که نوجوان بتواند مسائل و مشکلات خود را بدون ترس از قضاوت در خانواده مطرح کند و والدین نیز باید پیش‌قدم شوند و نظر نوجوان را در مورد مسائل عاطفی و جنسی جویا شوند. 🔹همچنین والدین باید در عین احترام به سلایق نوجوان و عدم ورود به حریم شخصی آنان، از راه دور مراقب اعمال و رفتار فرزندشان باشند و همچون عدم استفاده از فیلترشکن و زمان‌بندی برای استفاده از تلفن همراه را ایجاد کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
▪️‏کم کم خواهند گفت روی ‎ تأکید نکنید! مقام معظم رهبری: آمریکایی‌ها فعلاً می گویند در منطقه فعال نباشید، به جبهه مقاومت کمک نکنید، توان دفاعی خود را متوقف کنید. بعداً هم خواهند گفت از دست بردارید و بر موضوع نیز تأکید نکنید! خواسته‌های آمریکا هیچگاه تمامی ندارد. ۹۸/۸/۱۲ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔹بادِ تکنولوژی، چادری ها را با چادرهایشان برد... 🔹دلت که بال نداشته باشد.. پرواز را که دوست نداشته باشی... 🔹اهل زمین می مانی. 🔹بی آرمان ها و بی هدف ها، دنیاپرست می شوند. 🔹به خودشان می آیند می بینند 30 سال 40 سال گذشته و هیچ! 🔹چادر اگر است، 🔹چرا باید چادری ها اسیر و دلبری بشوند؟!؟ 🔹چرا باید چادری ها را باد تکنولوژی خمیده کند؟!؟ 🔹چادری ها اگر درد دین نداشته باشند، درد دنیا به جانشان می افتد. 🔹چادری ها اگر برای خدا مسابقه ندهند، در مسابقه ی دنیا شبانه روز سبقت می گیرند. 🔹بگویید با این میل «خودنمایی» سرکش چه کنیم؟ 🔹بگویید با دل های سرسپرده به احسنت و به به های مجازی چه کنیم؟ 🔹 را باد تکنولوژی نمی برد، تکنولوژی هایی که اساسش این است که زن را به در بیاورد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🎮استفاده از نمادهای همجنسبازان در بازی فورتنایت 🔺عدم آشنایی والدین با نمادهای گروه های منحرف، یکی از چالش های امروزی است. 🔺نماد همجنسگراها رنگین کمان 6 رنگ یعنی بدون رنگ فیروزه ای طراحی شده که خیلی ها از آن بی اطلاع هستند. 🏳️🌈وقتی این نمادها در کنار لذت ناشی از بازی قرار می‌گیرند، همجنسبازی در بازیکن از یک تبدیل به یک می‌شود. ⚠️ آیا حواس تان به بازی هایی که کودکان تان انجام می‌دهند، هست؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_در_روابط #عفت_در_اختلاط 🙈آمار قابل تأمل زنازادگی در سطح جهان https://eitaa.com/umefafgaraei
بسمه تعالی 💠کارگروه "کودک و رسانه های هوشمند" در پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، تحت نظارت گروه تعلیم و تربیت اسلامی و جناب آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی، دکتر حسن اسلامیان و دکتر علیرضا رسولی و همچنین با استفاده از مدرسان و اساتید حوزه رسانه و تولیدات رسانه ای، قصد دارد دوره های آموزشی در زمینه تولید محصولات رسانه ای نوین و متنوع و با مشارکت فعالان، محققان و دانشجویان رشته های مرتبط، برگزار کند. 💠هدف کارگروه کودک و رسانه در برگزاری این دوره ها، ارائه آموزش های کاربردی جهت تولید محصولات رسانه ای و هوشمند متنوع و دارای زمینه تربیتی و ارزشی، با شیوه های خلاقانه و نوین است. محصولاتی نظیر: • نقاشی متحرک یا انیمیشن های کوتاه • کلیپ ها و فیلم های کوتاه تربیتی و سرگرم کننده کودک • گیفت ها • اپلیکیشن و بازی های موبایلی • موشن گرافیک • تصاویر متحرک و آلبوم های عکس دیجیتال • پادکست • موسیقی 🔺انشالله پس از به ثمر رسیدن تلاشهای مشارکت کنندگان در این دوره ها و تولیدات محصولات رسانه ای مذکور، از طریق فروش محصولات تولید شده و همچنین جلب حمایت های مالی اسپانسرها، درآمدزایی برای مشارکت کنندگان ایجاد می شود. 🔺دانشجویان رشته های هنرهای تصویری، گرافیک، تصویرسازی رایانه، مهندسی نرم افزار، سینما، علوم تربیتی، روانشناسی و سایر رشته های مرتبط با حوزه رسانه و تولیدات رسانه ای، می توانند در این دوره شرکت کنند. 🔺همچنین گروه هایی نظیر نویسندگان و محققان و علاقه مندان حوزه کودک و نوجوان، فعالان حوزه رسانه و تربیت رسانه ای، متخصصان و محققان حوزه تولیدات رسانه ای و دیجیتال، مربیان و مراقبان کودک می توانند در این دوره آموزشی شرکت کنند. 🔺برای برگزاری این دوره هیچ گونه هزینه ای از شرکت کنندگان دریافت نمی شود و با اهداف خیرخواهانه برگزار می شود. 🔺جهت شرکت در این دوره های آموزشی مذکور با شماره همراه 09024876210 (خانم غلامی) تماس حاصل نمایید و یا مشخصات خود را از طریق پیام رسان های ایرانی به همین شماره ارسال نمایید. 🔺لازم به ذکر است جلسه توجیهی در این زمینه و ثبت نام نهایی شرکت کنندگان، روز 5 شنبه این هفته 16/8/98 از ساعت 10 تا 12 در سالن شورای پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، با حضور آقای دکتر اسلامیان و آقای دکتر رسولی برگزار می شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 برای 🔸 دوره و 🔸 صدور 🔸 با حمایت 🔸 بدون محدودیت سنی و جغرافیایی 🔸 شروع دوره 20 آبان 📆 طول دوره: ۲۰ روز 👈 ثبت نام خواهران: sapp.ir/vajeb123 eitaa.com/vajeb123 ble.im/vajeb123 👈 ثبت نام برادران: eitaa.com/amer_nahi 👈 دوره آزاد بدون پشتیبان تحت وب: Lms.aamerin.ir ✅ آشنایی با استاد: bit.ly/336v6LK https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺نسخه اشتباهی پدیده عامل است . 🔺اکثر دختران مجرد، حاضر به با مردان متأهل نیستند/ بی‌نظمی اجتماعی حاصل چند همسری 🔺بن بست نسخه به دلیل برداشت‌های نادرست 🔺ساختار جامعه سنتی بدون بازتعریف و بازسازی سبب آسیب‌های اجتماعی 🔺مدرنیته و خانواده 🔺محبت و عشق ورزی از مهمترین نیازهایی که در بستر خانواده پاسخ داده نشده است. 🔺مقابله با روسپیگری نیاز به قوانین و ضمانت‌های اجرای قوی دارد. 🔸 در چند روز اخیر با تبلیغ ، بسیاری از جامعه به این موضوع فکر می‌کنند که آیا تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی که امروز دامنگیر جامعه شده است چند همسری است؟ 🔸 اینجا این پرسش در پاسخ به کسانی که ادعای بی پایه‌ای مبنی بر این موضوع دارند که چند همسری سبب کاهش فساد و فحشاء خواهد شد به وجود می‌آید که چرا در حال حاضر روابط فرازناشویی در بین مردان و زنان متأهل به صورت قارچ گونه در حال رشد است؟ چرا ازدواج این افراد مانع فساد و فحشاء و سوق دادن آنان به سمت روابط فرازناشویی نشده است؟ 🔸 اگر برخی افراد به ظاهر نگران فساد و فحشاء در این جامعه هستند، بهتر از طریق علمی و تحقیقاتی به صورت ارائه داده‌های علمی در پاسخ به چرائی افزایش فساد در جامعه بپردازند نه اینکه بدون هیچ اطلاع صحیحی، نظری را در سطح جامعه منعکس سازند که ضربه‌ای جدید بر پیکره خانواده و در نهایت روابط بین فردی زوجین در زندگی زناشویی و حتی بدبینی افراد نسبت به ساختار‌های جامعه فعلی شود. مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی وسائل http://vasael.ir/fa/news/15191/ https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 خلاصه ای از نشست تخصصی #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی 💠 در تاریخ چهارشنبه 17 مهر 1398 💠 با عنوان سیاست های #برندینگ_حجاب در فضای مجازی 💠 با ارائه گروه وب سایت مستر مانتو، جناب آقای سید علی اکبر #حسینی https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔸جناب آقای حسینی 🔻 جلسه امروز دارای دو بخش تئوری و عملی می باشد که در بخش عملی گفته می‌شود که الان فضای مجازی در خصوص حجاب چه وضعیتی دارد و باید چه سیاستی را در پیش گرفت تا اوضاع کنونی بهبود پیدا کند و فضا را به نفع افراد مذهبی تغییر داد. در قرآن آمده است که ما به انسان پوشش فاخر داده‌ایم و سپس قید شده است که برترین لباسها تقوا می باشد. با نگاهی فراتر به حوزه های بین المللی مشخص می گردد که ما یک نوع پوشش ملی داریم که مربوط به قومیت های مختلف است و پوشش دیگری که هیچ تناسبی با ملیت و اصل و نسب ما ندارد. مردم جاهای مختلف دنیا سبک پوشش خود را دارند و تا چند سال قبل مدل لباس ها به برهنگی لباس های حال حاضر نبود و این اتفاقی است که آرام آرام برای جوامع کنونی رقم زده می شود. طبق تصاویر موجود، لباس های مردم اروپا تا سال ۱۹۲۰ تقریباً پوشش‌های کاملی بود و انواع پارگی، برهنگی و بدحجابی در بازارها وجود نداشت. اما از دهه 1۹۲۰ به بعد چه اتفاقی می‌افتد که پوشش‌ها تغییر میکند و به سمت بدن نمایی و برهنگی بیشتر پیش می رود؟ مهمترین دلایل این اتفاق که عملاً با آن درگیر هستیم، با صنعتی شدن، تولید پوشاک، سری دوزی، حذف سبک های پوشش محلی، تولد برندهای پوشش جدید، رقابت بین انواع برندها، رقابتی تر شدن صنعت پوشاک، پایین آوردن هزینه ها برای بقا در این رقابت و در مواقعی پایین آوردن هزینه تولید با کم کردن پارچه در لباس، محقق می شود. 🔻 زمانی که یک برند جدید در هر حوزه‌ای متولد می شود، برای این که بتواند زنده بماند نیاز به انجام کارهایی دارد که به آن برندینگ گفته می شود. برندینگ را می توان چنین تعریف نمود: فرایندی که طی آن، به جایگاه احساسی و عاطفی یک خدمت یا محصول افزوده می شود و تلاش می کنند که محصول را از طریق برندینگ جذابتر نشان بدهند تا بتوانند درآمد خود را افزایش بدهند. برندینگ یک دانش و علم است که لازمه حیات و بقای شرکتها و گروه ها می باشد. برندینگ برای افزایش شهرت شرکت ها استفاده می شود. در فضای رقابتی، برندها حالت های مختلفی دارند. 🔻 برندهای مشارکتی برندهایی برای دستیابی به یک هدف هستند. برای نمونه در کشور ما همانطور که در تلویزیون هم نشان داده شد، فروشگاه رفاه با برندهای مختلف همکاری می کند. مثلاً محصولات دلپذیر را در فروشگاه خود تبلیغ می نمایند. برندسازی دیجیتالی نیز یکی از برندسازی های مهم است که در ایران از آن غافل هستیم. اینکه از فضای مجازی برای معرفی قابلیت ها و ویژگی های خود استفاده کنیم. پرسوناژ برند نیز آیتم دیگری است که افراد موفق از آن استفاده می کنند. فردی بود که با رفتن به رستوران ها و خوردن غذاهای آن مکان، آنها را تبلیغ می کرد و الان به جایی رسیده اند که برای رستوران رفتن و غذا خوردن به آن فرد پول پرداخت می‌کنند. برخی دیگر نیز با یک نیت خیرخواهانه و به نوعی مسئولیت اجتماعی می آیند و برندسازی می‌کنند. مثلاً در اپلیکیشن آپ به محض ورود می پرسد: برای کمک به لوازم تحریر بچه های فاقد توانایی مالی کمک می نمایید؟ با این عمل آن هم خودش را تبلیغ می کند و هم می‌گوید اگر از ما حمایت کنید و ما اهل کار خیر نیز هستیم. برندسازی کشوری نیز بیشترین حوزه کاری اش در جذب توریست می باشد. برندسازی حالت ها و مفاهیم مختلفی دارد. اینکه اسم برند چه باشد، لوگوی آن به چه شکل باشد، رنگ آن و سبک کاری آن به چه شکل باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸جناب آقای حسینی 🔻 حال به این این مسئله پرداخته می شود که شرکت ها و برندهای پوشاک چگونه عمل می کنند؟ به تغییر و تحولات برندینگ پرداخته می شود و اینکه این تغییرات چه وضعیتی را در جامعه به وجود آورده است. چرا که این تغییرات هم در خانمها و هم در آقایان دیده می‌شود. پوشش و حجاب مد نظر ما در حال حاضر چالش‌های فراوانی دارد؛ پوششی که هم استاندارد باشد و هم زیبایی هایی لازم را داشته باشد. 🔻 حجاب چه چالش هایی را می تواند در بر داشته باشد؟ مردم به چه دلایلی از حجاب دوری می کنند؟ برخی دلایلی می آورند، از جمله اینکه هوا گرم است، دست و پا گیر است و حتی یکی از نمایندگان مجلس نیز دلیل شانه درد خود را سر کردن چادر اعلام کرده بود. مورد دیگر می تواند عدم تنوع باشد. فشارها و انتقادات اطرافیان نیز مورد دیگر است. جمله معروفی می گوید: انسان برآیند ۵ نفر نزدیک خود می باشد. کمرنگ شدن اعتقادات مذهبی، عدم پایبندی به قانون و عدم درک صحیح پوشش و مسئله حجاب نیز از مهمترین عوامل کم رنگ شدن پوشش در خانم ها و آقایان به حساب می آید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 ذائقه سازی اتفاقی است که ما خیلی دیر به فکر آن افتادیم و به سمت آن حرکت می‌کنیم و این در حالی است که چندین سال است که شرکت های اروپایی و گروه هایی خارج از کشور، تلاش می کنند تا بتوانند پوشش خود را به ایران صادر نمایند. برای اینکه بتوانیم این سلیقه سازی ها را به نوعی مدیریت کنیم و اینکه بدانیم چه بلایی بر سر ما می آید چند حالت دارد. شبکه مجازی، شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای از عوامل آن می باشند. از طریق این شبکه ها برای ایرانی ها ذائقه سازی می شود و تمامی مشکلات ناشی از این مجراها می‌باشد. در این شبکه ها با یک سری فیلمها به تغییر ذائقه مردم می‌پردازند که باعث عدم تأمل به فلسفه حجاب می‌شود که پوششها به این شکل تغییر میکند. 🔻 یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات، بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر می باشد و نباید نسبت به بیلبوردها بی تفاوت بود. چرا که آنها فرهنگ را به صورت قدم به قدم در زندگی ما نهادینه می کنند. گذشتن از یک بیلبورد را نباید ساده گرفت. چرا که در پس زمینه ذهن افراد باقی می ماند و بعداً یکسری جریان ها و تفکرات را در ذهن افراد نهادینه می کنند. افراد مذهبی و فرهنگی تا همین چند سال اخیر از شبکه‌های مجازی غافل بودند و در بخش عملی جلسه نشان خواهیم داد که شبکه‌های اجتماعی مجازی چه بلایی بر سر ما می آورند و چه اتفاقاتی در حال روی دادن است و اینکه سرچ های افراد چه ویژگی هایی دارد و آنها دوست دارند که ما چه چیزهایی را ببینیم. کالاهای در حال استفاده و در دست مردم نیز یکی دیگر از ابزارها می باشد. مؤثرترین روش تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان و معرفی افراد به یکدیگر می باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸جناب آقای حسینی 🔻 در چالش های کاری مربوط به حوزه پوشاک، درک صحیحی از مسئله حجاب نداریم و این عدم درک باعث شده که نتوانیم برای فرزندان و افرادی که در جامعه زندگی می کنند دلایل منطقی ارائه دهیم. در سرچ های مجازی، بین چیزی که ما می خواهیم و آن چیزی که به ما می‌دهند، تفاوت وجود دارد. جستجوگر گوگل برای ما خوراکهایی را پایش و آماده می کند و بر اساس سبک زندگی ما به ما خوراک سفارشی میدهد. لحظه ورود به این جلسه اکانتی جدید را در فضای اینستاگرام ایجاد کردیم تا بتوانیم عملاً مواردی را صراحتاً مطرح کنیم. ضمن عرض عذرخواهی، در بدو ورود به اینستاگرام، با جستجوهای منطقی، متأسفانه ممکن است که اتفاقات جذابی نیفتد. با اکانت ایجاد شده برای اولین بار میخواهیم وارد اینستاگرام شویم تا ببینیم که چه بلایی دارد بر سر ما می آید و از جاهای دیگر به ما خط می دهند که به کجاها برویم و به کجاها نرویم. در شروع اینستاگرام، آیتمهایی به افراد پیشنهاد می شود و خواسته می شود که در صورت جذاب بودن، آن پیشنهادها فالو شوند. 🔻 خواننده ها، بازیگران، فوتبالیست ها، کسانی که تخصص آنها حاشیه‌سازی است و افراد مختلف جزء کسانی هستند که اینستاگرام آنها را پیشنهاد می دهد. در همین فضا برندینگ پوشاک نیز وجود دارد و برندهایی که پوشاک و مد را تبلیغ میکنند و کانال هایی که این محصولات پوششی و آرایشی را تبلیغ می‌کنند، می بینیم. همانطور که دیده می شود این پیشنهادات هیچ گاه به پایان می رسند و تا وقتی که افراد از آیتم های مختلف عبور نکنند اجازه ورود به مرحله بعد را نخواهند داشت و این اتفاقی است که در لاگین اینستاگرام برای افراد می‌افتد. حتماً باید حداقل ۵ پیشنهاد را فالو نمود تا بتوان وارد مرحله بعدی شد و در این صورت جریان فکری افراد را متوجه خواهد شد. در جستجوی گوگل نیز باید گفت گوگل تاریخچه تمام جستجوهای ما را دارد و این تاریخچه برای ما یک جریان فکری را ایجاد می کند و بعد از چند بار جستجو در گوگل، آیتم هایی که برای شما می آیند تقریباً همان چیزی است که شما می خواهید. چرا که جریان فکری شما را باز می کند. اما اگر کمی سبک جستجوی خود را تغییر بدهید و مثلاً انگلیسی جستجو کنید، متوجه می شوید که نتایج رنگ و بوی دیگری می گیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸جناب آقای حسینی 🔻 با جستجو در اینستاگرام به مواردی پی میبریم. افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند، معمولاً قبل از خرید، محصولات را در اینستاگرام جستجو می کنند. با سرچ هشتک مانتو، ۴ میلیون و ۱۴۸ هزار ۴۴۷ مورد جستجوی مانتو می آورد. اما آیا همه این نتایج مانتو هستند؟ این نتایج انتظارات شما نمی باشد و این جریان سازی ای است که درست میشود و اینجاست که احساس می‌شود که چرا بچه‌های مذهبی و انقلابی در این بخشها فعال نیستند. با جستجوی هشتگ مانتوی شیک نیز همین وضعیت حاکم است و ممکن است تصاویری که یافت می‌شوند اصلاً مانتو نباشند. متأسفانه حجابی که در اینستاگرام تعریف شده، با مفهوم حجاب از نظر ما متفاوت است. مفهوم حجاب در نظر اینستاگرام، آن استانداردی که مد نظر ما است را نخواهد داشت. با سرچ حجاب، مقنعه و روسری به صورت انگلیسی نیز همین طور است. https://eitaa.com/umefafgaraei
اتفاقی که برای ما در حوزه حجاب و برندینگ می‌افتد بسیار فراتر از این حرف ها می باشد. متأسفانه فضای امروزی به گونه‌ای است که تفکرات خانم‌ها و دختران جوان در خصوص مقوله حجاب، بدین شکل می باشد و با این نگاه بزرگ می‌شوند. در گوگل نیز همین اتفاق ها می باشد. شاید والدین، خیلی به این مسائل اشراف نداشته باشند، اما فرزندان در این فضاها زندگی می کنند. تعداد افرادی که در زمینه حجاب و ملزومات آن (چادر و مانتو و روسری) در اینستاگرام فعالیت می کنند ۲۰۰ مورد است. عکس های بسیاری در این خصوص منتشر شده است؛ اما ما فقط توانسته‌ایم بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ مورد آن را مورد استفاده قرار دهیم. از میان حدود ۱۰ هزار عکس، بیشتر تصاویری که در خصوص پوشش در اینستاگرام بارگذاری می‌شود مغایر با ارزش‌های اسلامی می باشد اما بدون محدودیتی در اینستاگرام وجود دارد. 🔻 ما در حال تولید محتوای فرهنگی هستیم؛ اما اتفاقی که می‌افتد، افرادی که در حوزه جنگ نرم در حال فعالیت هستند، محتواهایی بر ضد کار ما و با کلیدواژه های ما تولید می کنند و کسی که می خواهد در این حوزه جستجو کند، محتواهایی که آنها تولید می کنند را می بیند و ممکن است که مسیر های دیگر را طی کند و به کل از محتوا دور شود. شاید جالب باشد که حدود ۲۰۰ برند مختلف پوشش داریم که بالای چهل پنجاه هزار فالوور دارند. فکر می کنید در مقابل این ۲۰۰، 300 برند، چند برند در اینستاگرام در حوزه اسلامی کار می کنند؟ به جرأت می‌توان گفت که تعداد آنها به ۳۰ نفر نمی‌رسد. این امر دلایل زیادی دارد و یکی از دلایل آن این است که برند رسمی در حوزه حجاب نداریم و نمی توانیم در این حوزه خیلی مانور بدهیم. برندهایی مثل صدف که در حوزه حجاب فعالیت می‌کنند، در فضای مجازی فعالیت ندارند و ملزومات حجابی خود را در سایت های دیگر به فروش می رساند. فضای مجازی هزینه دارد. در ایران سایت هایی داریم که فضاهای فروشگاهی خود را اجاره می دهند و آن 200،300 برندی که گفته شد، این فضاهای قابل اجاره را برای فروش محصولات خود اجاره می کنند و چون فضاها اجاره‌ای است، در صورت مغایرت استانداردهای پوشش آنها با استانداردهای اسلامی، هیچ ضربه ای به برند آنها وارد نمی شود و اینستاگرام نیز محدودیتی برای آنها قائل نمی شود. آنها با سایت ها قرارداد می بندند تا درصدی از فروش خود را به آن سایت ها تقدیم نمایند. از میان این 200،300 برند، حدود 30، 40 تای آنها مانتوهای لاکچری را به نمایش می‌گذارند. مانتوهایی با قیمت دو تا پنج میلیون و همین ها بالای ۵۰ یا ۶۰ فالوور دارند.آنها در حال ذائقه سازی هستند؛ اتفاقی که ما آن را برای خود انجام نمی دهیم. فروش اینترنتی به این سبب، از سال ۱۳۸۸ در حال انجام است؛ محصولاتی که فروخته می شود خارج از تصور ما می باشد و سه چهار سال است که در حوزه حجاب، افرادی در حال فعالیت هستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸جناب آقای حسینی 🔻 در تلویزیون عملاً سبک تبلیغاتی نداریم، اما مجریان و مهمانان با پوشیدن لباس های خاص، غیر مستقیم به تبلیغ آن پوشاک می پردازند. تبلیغ دیگری که نباید از اهمیت آن غافل شد، این است که برخی از شرکتها پول می دهند که افرادی لباس های آنها را بپوشند و در محیط ها رفت و آمد کنند. اگر خاطرتان باشد زمانی که ایرانسل روی کار آمد برخی افراد با پوشش های زرد در خیابان آمدوشد میکردند. این اتفاق الان در شهرهای بزرگ در خصوص پوشش های خاص وجود دارد و این دیده شدن لباس ها، درصد خرید مردم را افزایش می‌دهد. 🔻 در فروشگاه اینترنتی مستر مانتو، برندهای مختلف که استانداردهای لازم را دارند، به فروش می رسانیم. اما معمولاً بسیاری از خانم هایی که استاندارد خاصی در پوشش خود ندارند، خریدهای خود را از فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند. در حوزه کاری خود همکارانی داریم که خریدهای خود اعم از کیف، کفش، روسری، زیورآلات و حتی مانتو را به صورت اینترنتی خرید می کنند. چون تنوع در آن ها بسیار زیاد و قیمت ها پایینتر است. چرا که این فروشگاه ها ملزم به پرداخت مالیات نمی باشند. نکته منفی این نوع خرید این است که کسی که در کوچکترین و محروم ترین نقطه کشور وجود دارد نیز می‌تواند آن محصول را خرید کند. ما در فروشگاه خود از زهک نیز خریدار داشتیم و این نشان می دهد که پای مانتوهایی که در فضای اینترنتی و اینستاگرام به فروش می رسند، هیچ گاه به برخی نقاط نمی رسند، اما به اقصا نقاط کشور برده می شوند. قبل از وجود شبکه‌های اجتماعی این تصور و واقعیت وجود داشت که بهترین لباسها در تهران وجود دارد و بعد مراکز استانها و سپس کم‌کم شهرهای بزرگتر و ... اما اکنون به لطف شبکه‌های اجتماعی، به محض انتشار یک نوع پوشش خاص میتوان آن را در شهرهای دور افتاده نیز مشاهده نمود. مشکل اینجا است که شهرهای کوچک که هنوز بافت تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کرده‌اند، به نسبت شهرهای بزرگتر الان وارد ماجرا شده اند. 🔻 اما فعالیت ما در مسترمانتو به چه شکل است؟ بعد از اینکه متوجه شدیم، شرکت‌هایی در حال ذائقه سازی هستند. نکته جالب این است که برای فعالیت مجازی در عرصه پوشاک، قبل از داشتن سایت باید پیج اینستاگرام داشت. ما نیز در ابتدای امر از یک پیج اینستاگرام آغاز کردیم و بعد از استقبال از پیج، اقدام به زدن وب سایت کردیم. وب سایت مستر مانتو را با حدود ۳۸ برند مختلف، با برندهایی که عکسهای آنها قابلیت گذاشتن در سایت را داشت، آغاز کردیم. الان روزانه نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از وب سایت ما بازدید می کنند و مدل های مختلف و سبک های پوشش مانتو را می بینند. کار ما این بود که جامعه آماری را در بین مخاطبان کاملاً وسیع در نظر گرفتیم به طوری که تمام پوشش ها را شامل گردد. با راه اندازی وب سایت دیگر نمی توانستیم تمامی پوشش ها را در نظر بگیریم و فعالیتهای بخش حجاب ما از قبیل چادر، مقنعه و پوشش های حجابی فعال نبود. وقتی توانستیم به یک استاندارد از مخاطب برسیم، سعی کردیم که این زمینه را فراهم کنیم که افراد به جای سرچ عناوین دیگر، مستر مانتو را جستجو کنند و کم‌کم توانستیم بخش حجاب اسلامی را در سایت فعال کنیم. کم کم چادرها، مقنعه ها، مانتو و پوشش های اداری و دانشجویی را وارد کردیم. اگر از ابتدای امر با سبک حجاب کار می کردیم، شاید هیچگاه روزانه هزار بازدید از سایت ما نبود و شاید خیلی زودتر از اینها به خاطر سبک کاری مجبور می شدیم سایت خود را می بستیم. چرا که با کلیک نخوردن، هزینه‌های نگهداری سایت به قدری سنگین می‌شود که نمی توان آن را نگه داشت. بنابراین بازه خود را کلی گرفتیم و کم کم ذائقه سازی را انجام دادیم و الان که قصد داریم بخش حجاب خود را توسعه بدهیم، صادقانه با سرعت به دیوار خوردیم. چون عملاً در این زمینه تنوع وجود ندارد و محدودیت بینهایت بالاست و اگر فردی در زمینه حجاب بخواهد مدل ببیند تعداد محدود است. ما در وب سایت خود ۱۵ صفحه و بیش از ۱۵۰۰ مانتو داریم، اما در زمینه حجاب خیلی کم. این چالش عملاً جلوی پیشرفت پروژه ما را می‌گیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸جناب آقای حسینی 🔻 الان دو سال است که نزدیک به هشت شرکت، تنوعی در مانتوهای اداری خود نداشتند و تولیدکننده های مانتوهای اداری مدل جدید ارائه ندادند. اخیراً به مشتریان خود که مدل‌های مطلوب خود را در سایت ما پیدا نمی کنند، می گوییم که مدل خود را به ما سفارش دهید و آنها چند عکس برای ما ارسال می کنند و می گویند که لباس ما ترکیبی از این چند مدل باشد. آنگاه ما مدل را طراحی و تقدیم می کنیم. الان دیگر فروش مانتوهای اداری مانند سابق نیست. به گونه ای است که باید خیاط به مراکز فرستاده شود و دیگر شرکتی اعلام می کند که ۳۰ مانتو به شماره ۳۸ بدهید. چرا که نظر افرادی که سایزهای مشابه دارند با یکدیگر متفاوت است. برای مثال سال گذشته ۱۰۰ دست مانتو به شرکتی داده شده و بعد با ما تماس گرفتند که خانم‌های ما متقاضی تغییراتی در مانتوها هستند و می خواستند که استانداردهای لباس را جابجا کنند. دیگر مانند گذشته سری دوزی طرفدار ندارد و آیتمی که گفته می‌شود همه مجبورند در یک اداره یا شرکت یک مدل بپوشند دیگر وجود ندارد و الان به میل خود لباسها را تنگ یا گشاد می پوشند و برخی شرکتها ترکیب چند لباس را برای فرم خود در نظر دارند و این سفارشی دوزی است که این پروژه را تاکنون زنده نگاه داشته است و ما اکنون به دنبال این هستیم که مانتوهای تک خانم‌ها را نیز سفارشی بدوزیم. برای سفارشی دوزی، آن هم با یک سری استانداردهای خاص، باید تولیدی داشته باشیم که دستمان در تولید باز باشد. در حالی که هزینه یک تولیدی برای ما بسیار زیاد است. تولیدی ای که بخواهد مانتویی با استانداردهای کامل بدوزد که استانداردهای شأن و شخصیتی بانوان را داشته باشد، اولاً خیلی کار زیادی دارد و دوم اینکه همه آیتم های آن زمان می برد. اما در مانتوهایی که جنبه پوشیدگی آنها پایین است این مراحل به سادگی طی می شود. 🔻 وقتی که افراد سفارش مانتو به من میدهند، من باید با تولیدکننده ها کار کنم. اما تولیدکننده ها کار من را به دلیل پوشیدگی بسیار نمی پذیرند. چرا که آنها مانتوهایی در دست تولید دارند که به دلیل نداشتن استانداردهای پوشیدگی، تولید ساده تری دارند و صرفه اقتصادی بیشتری برای آنها دارد و تولید کننده اذعان می کند که ۱۰۰ دست مانتوی بدون دکمه و بدون آستین را در زمان کوتاه تری به تولید می رسانم و طبیعتاً کم شدن از پارچه و کم شدن زمانی که صرف دوخت مانتو می شود، منجر به کسب سود برای تولید کننده می شود. ضمناً محدودیت های اخیری که برای فروشندگان پوشاک گذاشته شده است برای فروشندگان اینترنتی معنایی ندارد. البته به برخی از سایتها که مانتوهای بسیار نامناسبی ارائه می‌دهند، تذکر داده می‌شود که سایت شما بسته خواهد شد، اما این مسئله در اینستاگرام به هیچ عنوان وجود ندارد. در اینستاگرام نمی توان پیجی را بست یا مسدود کرد مگر این که خود فرد این کار را انجام دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸جناب آقای حسینی 🔻 الان در حدود 200، 300 برند در تلگرام در حال فعالیت هستند که ما آنها را می شناسیم و افراد دیگری که در شهر مشهد در حال فعالیت هستند که لباسهایی را از خارج از کشور وارد می کنند و به نزدیکان خود می‌دهند که به عنوان مدل بر تن خود بکنند و عکس آنها را در صفحه های خود منتشر می کنند و این عکس‌ها متأسفانه فاقد استانداردهای اسلامی و ایرانی میباشند و لباس هایی که از نظر ما لباس داخل خانه محسوب می شود را، به عنوان مانتو و لباس بیرون از خانه به فروش می رسانند و شما هر موقع که به فروشگاه آنها مراجعه کنید مغازه پر است؛ ولی لباس‌هایی که در فضای مجازی آن‌ها را منتشر کردند را در فروشگاه نمی‌بینید و فرد برای تحویل آن، از فروشگاه به درب منزل فروشنده مراجعه می‌کند و فروشنده آن لباس ها در داخل مغازه ندارد. الان تولید کننده هایی در حال کار کردن هستند که دیگر با مغازه دارها کار نمی کنند و با کانال ها و پیج ها کار می کنند. برخی تولید کننده ها پس از تولید محصولات خود، آنها را در کانال ها و پیج ها قرار می دهد و مشتریان خود را از این طریق پیدا می‌کنند و بدین طریق بدون این که حتی یک ریال مالیات پرداخت کنند، محصول خود را به فروش می رسانند و هیچ تراکنشی به عنوان مالیات ثبت نمی شود و هیچ کس هم از آنها نمی پرسد چرا پوشاکی که فاقد استاندارد است را به فروش می رسانید و یا تهیه می کنید؟ https://eitaa.com/umefafgaraei