eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱گفت: "خدا چشم را الکی که نیافریده، داده تا نگاه کنیم..." 🌱گفتم: "پس منظورت این است که را الکی آفریده؟" 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 💠یک زمانی، وقتی مردان، زن جوان باوقار می‎دیدند، با احترام سرشان را پایین می‎انداختند... 🔥حالا اما اوضاع خیلی فرق می‎کند... اگر چشمت را پایین بیاندازی، حواست به کار خودت باشد، عقب مانده‏ای!!! جنبه نداری!!! 📛پیشرفت یعنی اینکه به زن خوب خوب نگاه کنی... با هم بگویید و بخندید و صفحه‏اش را هم دنبال کنی و فیلم‏های شخصی‏اش را هم لایک کنی و البته هیچ طورت هم نشود!!! و افتخار هم کنی که من چقدر پیشرفته هستم که همه چیز می‎بینم و هیچ‎طوری هم نمی‌شوم!!!. 🙄 ♨️بعد خود شما، که آدم پیشرفته‎ای هستی، یک مرتبه دادت درمی‎آید که 🔸چرا ‎ها اینطور شده است؟... 🔸چرا زیاد است؟... 🔸چرا زیاد است؟... 🔸چرا مردم چرت و پرت نگاه می‎کنند؟... 🔸چرا دو میلیون نفر طرفدار فلانی‎اند؟... 🔸چرا زیاد است؟... چرا؟... چرا؟... 🔸همش تقصیر شما آخوندهاست!!! 😡 📌خب عزیز من این چیزها، مقداریش برمی‎گردد به سوغاتی‎های ! ⚠️یک مقداری برمی‎گردد که تو دیگر کلاً هیچ‎طورت نمی‌شود! ✍️ حجت الاسلام صدرالساداتی https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ ❇️هرچه میزان استفاده از شبکه‏های مجازی در بیشتر باشد، خانوادگی کمتر می‌شود و سرمایۀ اجتماعی رو به می‎رود. 📛امروزه با ظهور فناوری‎های اطلاعاتی و ارتباطی نوین در فضای مجازی و حقیقی، زندگی خصوصی ازنظر به مخاطره افتاده است. ♨️فضای مجازی موجب تغییراتی در گفتار، رفتار و اخلاق شده است. 📝نتایج پژوهش فرشته و سمیرا حاج محمدی در سال 1396 با عنوان "تأثیرات اخلاقی استفاده از فضای مجازی بر پیوند زناشویی و روابط فرزندان در خانواده" نشان داد که این می‌تواند جبران‌ناپذیری را به جنبه‌های مختلف وارد کند. 👇شماری از آسیب‌های فضای مجازی عبارتند از: 1️⃣تضعیف نقش خانواده به‌منزلۀ مرجع 2️⃣کاهش ارتباط والدین با فرزندان 3️⃣بی‌اعتمادی زوجین به یکدیگر 4️⃣افزایش فاصلۀ عاطفی و روحی زوجین و اعضای خانواده از یکدیگر 5️⃣افزایش طلاق و هنجارشکنی‌های اخلاقی 6️⃣ترویج عشق‌های مجازی 7️⃣بی‌توجهی به مسئولیت‌ها 8️⃣تضعیف ارزش‎های اخلاقی 9️⃣ افزایش ارتباطات نامشروع و ... https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم کوتاه 🌺 علیه‌السلام می‎فرمایند: 🍃"النَّظَرُ سَهمٌ مِن سِهامِ إبليسَ مَسمومٌ ، وكَم مِن نَظرَةٍ أورَثَت حَسرَةً طَويلَةً!" 🍃نگاه، تيرى زهرآگين، از تيرهاى است و چه بسيار نگاهى كه پشيمانى درازمدّت به جاى مى‌گذارد. 🌺 در آيۀ 30 سوره مباركه نور مي‎فرمايد: 🍃 "قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ" 🍃 "مراقب خود باشيد و شويد تا زندگي بهتر و پاكيزه‌تري داشته باشيد" https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀جواني به نام "اِبنِ سِيرِين" كه در يك دكان بزازي، شاگردي مي‌كرد، مورد طمع زني هوسباز قرار گرفت. 🍀آن زن براي رسيدن به خواهش شيطاني ‌خود نقشه‌اي ريخت. روزي به دكان بزازي رفت و پارچه‌هاي زيادي خريد و به صاحب دكان گفت: "اگر ممكن است، اجازه بدهيد شاگرد شما مرا در حمل پارچه‌ها كمك كند". 🍀ابن سيرين پارچه‌ها را برداشت و به خانه زن رفت. زن ماجراي عشق خود را نسبت به او بازگو كرد و گفت: "اكنون هيچ محدوديتي براي تو وجود ندارد!" 🍀ابن سيرين در آغاز تحريك شد، اما لحظه‌اي انديشيد. نخست ‌در اين جهان را به ياد آورد و سپس ‎هاي سخت قيامت و ديگر اينكه از نعمت‌هاي بي‌كران بهشتي بي‎بهره مي‎شود و از همه غمناك‌تر، از او ناخشنود مي‌گردد. 🍀اين انديشه‌ها سبب گرديد تا خود را نگه‌ دارد و زن را نیز پند و اندرز داد. اما زن او را تهديد كرد كه اگر به خواسته من تن ندهي، با داد و فرياد همسايه‌ها را خبر مي‌كنم و به آنها مي‌گويم تو قصد بدي نسبت به من داشته‌اي! 🍀ابن سيرين كه خود را در يك دام خطرناك مي‌ديد، نقشه‌اي به ذهنش رسيد. سپس اظهار تمایل كرد و اجازه خواست که به دستشويي برود. 🍀او در دستشویی لباسش را با اندکی نجاست آلوده كرد و با همان حال به نزد زن بازگشت! زن با ديدن ‌اين صحنه از او بدش آمد و او را از خانه‌اش كرد. 🌸پس از ‌اين جريان بود كه خداوند به ابن‎سيرين علم تعبير خواب بخشيد و سپس يكي از و مشهور عصر خود شد. 📚برگرفته از داستان ابن سيرين در الكني و الالقاب، ج1، ص308 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دکتر طاهره چال‎دره در پژوهشی علمی با عنوان "حجاب در آیینۀ شعر معاصر" به تحلیل در آثار ادبی پرداخته است. 🔺آثار ادبی، بیان‎کنندۀ شرایط جامعه‎ای هستند که در آن خلق شده‎اند. بررسی و تحلیل این آثار، فضای حاکم بر زمانه و محیطی که اثر در آن تبلور یافته را نشان می‎دهد. 🔺حجاب و پوشش علاوه بر اینکه است، یک مسألۀ اجتماعی و فرهنگی نیز می‎باشد که در ادبیات، به‎ویژه سروده‎های شاعران معاصر مطرح شده است. 🔺مقالۀ حاضر با رویکرد توصیفی تحلیلی و استفاده از مستندات کتابخانه‎ای، نخست اشعار شاعران معاصر مدافع و مخالف حجاب را بررسی کرده سپس مطرح شده در سروده‎های ایشان را تبیین نموده است. 🔶شاعران معتقدند که حجاب دستور است و مانع پیشرفت و علم‎آموزی زنان نیست و مرد غیور مدافع حجاب و عفت است؛ 🔷اما شاعران ، بر این باورند که وجوب حجاب در دین اسلام نیست. حجاب مانع پیشرفت و کسب دانش است و تأثیری هم بر زن ندارد. 🔶شاعران بسیاری از جمله نسیم شمال، نطنزی طباطبایی، اسماعیل دهقان، امیری فیروزکوهی، نوری تویسرکانی و ... برای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قلمفرسایی کرده‌‌اند. 🔷از دیگر سو، شاعرانی چون ملک الشعرای بهار، ابوالقاسم لاهوتی، عارف قزوینی، میرزادۀ عشقی، شهریار، پروین اعتصامی و ... با کشف حجاب موافق بودند. 📌لازم به ذکر است که حجاب و پوشش عرف زمانه این گروه از شاعران را نیز باید درنظر گرفت که گاه تلقی بر عدم حضور زن در اجتماع بوده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿در گذشته پدرها و مادرها مراقب بودند که در حضور فرزندشان از بعضی استفاده نکنند و از برخی حرکات اجتناب ورزند؛ اما اکنون و این را شکسته است و بدون درنظر داشتن نوع مخاطبانش، همه چیز را عنوان می‎کند. 🔶برخلاف کودکان دهه‎های قبل، آنچه برای بچه‌های این عصر، شادی را به ارمغان می آورد، تماشای فیلم‎های سینمایی و کارتون‎ها و انجام بازی‎های برگرفته از آنهاست؛ خواه سازنده باشد، خواه مخرب. 🔶با وجود فراگیر شدن اینترنت و انواع نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی، همچنان به عنوان رسانه پرطرفدار باقی مانده است. بچه‎های امروزی، از صبح که بیدار می‌شوند، خیره به صفحه تلویزیون نگاه می‎کنند، تا زمانی‎که خسته شوند یا بزرگترها مانع تماشا کردن آنان شوند. 🔶رسانه بر و کودکان مؤثرند. آنها آنچه مشاهده می‎کنند را فرامی‎گیرند؛ به‎ویژه وقتی که صحنه‎ها به نظر واقعی رسیده و یا پاداشی برای آن فعالیت درنظر گرفته شده باشد. به‌عنوان مثال کودکان کوچکتر از 8 سال در برابر تبلیغات به‎راحتی تأثیر می‎پذیرند. 📌باتوجه به سریع کودکان و قدرت رسانه‌ها، باید مراقبت لازم را داشت، تا رفتارهای و ناهنجار، برای کودکان به‎صورت و معمولی جلوه نکند. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم کوتاه ⚠️ در پای ویترین دیگران، داشته‎هایمان را از دست ندهیم... 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 ضمن عرض عذرخواهی، به استحضار عفافگرایان ارجمند می‎رساند، کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، چهارشنبه این هفته نیز (12 آذر 1399) برگزار نخواهد شد. با تشکر 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 پدیده یا ؛ تهدیدی برای نسل امروز و فردای جامعه (1) ♨️امروزه در جامعه، به دلیل تغییر شرایط زندگی اجتماعی و زیستی و ترویج مسائل ضدفرهنگی مخالف با سنت‌های اجتماعی و دینی پذیرفته شده در جامعه، با پدیده «هم‌باشی یا ازدواج سفید» و شیوع زیاد آن روبه‌رو هستیم. 🔻از دیدگاه اسلام، پدیده ازدواج سفید که در قرون اخیر ظهور کرده و عموماً به و روابط خارج از محدوده‌های شرعی و قانونی منجر می‌شود، مورد تأیید نیست. ازاین‌رو این شیوه نادرست ارتباط را نمی‌توان همانند فرهنگ غرب «» نامید و باید اصطلاحی دیگر برای آن به کار برد؛ همان‌گونه که در فرانسه لفظ ازدواج را در مورد آن به‎کار نمی‌برند. ⛔️«ازدواج سفید»، پدیده‌ای غربی و است که با شعار حمایت از آزادی زنان شکل گرفت و در واقع نوعی از قرارداد با هم بودن، بدون عقد شرعی و بدون انجام مراسم و ثبت رسمی است که در زبان انگلیسی با عنوان شراکت یا «partnership» از آن یاد می‌شود و در ایران به علت سفید ماندن صفحه مشخصات همسر در شناسنامه طرفین، «ازدواج سفید» نام گرفته است. 🔥در تبیین این موضوع، توضیحات و تعاریف مختلفی بیان شده ازجمله اینکه رابطه ثبت نشده و بدون قاعده زن و مرد از گذشته نیز وجود داشته و در حال حاضر این موضوع شکل عرفی به خود گرفته است و تحت واژه از آن یاد می‌شود و منظور از این همخانگی، زندگی دو جنس مخالف همراه با زنا و رابطه‌ای عاطفی، بدون قیدوبندهای قانونی ناشی از ازدواج رسمی است. ادامه دارد... ✍️ محسن کاشانی https://eitaa.com/umefafgaraei