eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ در بلغارستان، عروس را زشت می کنند تا بعد از عروسی، داماد آرایش عروس را که پاک کرد، چهره واقعی او را ببیند و خدا را شکر کند ! 🔺اما برخلاف این موضوع، متأسفانه در ایران، با توقعی که در قبل و بعد و ابتدای ازدواج و شب عروسی، برای داماد ایجاد می شود، دیدن حالت عادی چهره عروس، موجب دلسردی او می شود و بانوان برای جلوگیری از این دلسردی، حاضرند روز به روز بر شدت آن بیفزایند. https://eitaa.com/umefafgaraei
خلاصه ای از نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی با عنوان سلسله جلسات شبهه شناسی مسائل حجاب و ارائه حجت الاسلام عبدالحمید صادقی معاونت مؤسسه امام سجاد (ع) جلسه اول: چهارشنبه 29 فروردین https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا حجت الاسلام عبدالحمید صادقی حجاب در اديان 1.يهوديت و حجاب در بين يهود و مللي كه از فكر يهود پيروي مي¬كردند، حجاب به مراتب شديدتر از آنچه اسلام مي¬خواست وجود داشت. در بين اين ملت¬ها وجه و كفين هم پوشيده مي¬شد. در طول قرون وسطا، يهوديان همچنان زنان خويش را با البسة فاخر مي آراستند، لكن به آن‌ها اجازه نمي¬دادند كه با سر عريان به ميان مردم روند. نپوشاندن موي سر خلافي بود كه مرتكب را، مستوجب طلاق مي¬ساخت. 2.مسیحيت و حجاب در كتاب "تاريخ تمدن" آمده است : از ديدگاه مسيحيت كه تجرد و ازدواج نکردن، مقدس شمرده شده است. اما اين مكتب براي از بين رفتن تحريك و تهييج، زنان را به رعايت پوشش كامل و دوري از آرايش و تزيين، به صورت شديدتري فرا خوانده است. در انجيل آمده: «براي زنان شرم¬آور است كه با سر برهنه در اماكن عمومي ظاهر شوند. پوشش گيسوي زنان اين معني را به همراه دارد كه او زيبايي¬اش را فقط براي همسرش نگاه داشته است». 3. زرتشت و حجاب در كتاب مقدس زرتشتيان آمده است: «همگي سر را مي پوشانيم و همگي به درگاه تو نماز مي¬كنيم». 4. اسلام و حجاب يا ايَّها الْنَبيُّ قُلْ لِاَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نساء الْمؤمنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابيبِهِنَّ ذلِكَ أدْنيَ أنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤذَيْن ... (احزاب، 59) ای پيامبر به همسرانت و دخترانت و زنان با ايمان بگو: مقنعه‌ها، روسري‌ها، و چادرهاي خود را، بر خويش فروافكنند]تا گلو و سينه آنان ديده نشود[ اين‌كار، به‌اينكه ]به عفت[ شناخته شوند و مورد آزار و اذيت واقع نگردند، نزديك‌تر است. وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَي جُيوبِهِنَّ ... (نور، 31) زنان بايد سرپوش‌هاي خود را بر گريبان‌ها (سينه‌ها)يشان فرو افكنند. بي‌حجابي در قالب حجاب پوشيدن چادرهاي زينتي، نازك و بدن‌نما، برّاق و داراي رنگِ محرِّك، حجاب نيست و نيز استفاده درست ‌نكردن از چادر، مثل به خود پيچيدن و يا روي شانه ‌انداختن آن، نه‌تنها حجاب كامل نيست، چه‌ بسا دیگران را تحريك كرده و به‌خود مي‌خوانند! https://eitaa.com/umefafgaraei
پاسخ به مشهورترین شبهات و سؤالات حجاب (اجتماعی و علمی) سؤال اول : بین این همه مشکلات جامعه مثل گرانی و اختلاس و دزدی و بی کاری، شما گیر دادید به حجاب؟ آیا بدپوششی تنها معضل یا بزرگترین معضل جامعه است که داریم به آن می پردازیم؟ پاسخ : نه معتقدیم که بدحجابی تنها معضل جامعه ماست و نه معتقدیم که این موضوع بزرگترین معضل هست. بله ما هم معتقدیم در دوران کنونی اولویت جامعه اقتصاد است. اما حالا که من تخصص اقتصادی ندارم و تخصص فرهنگی دارم، باز هم باید در امور اقتصادی حرف بزنم. همچنین آیا این منطقی هست که چون مشکل اقتصادی در جامعه وجود دارد به هیچ مسئله دیگری نپردازیم؟ مثلاً اول سال تحصیلی که شد بگوییم به موضوع بازگشایی مدارس نپردازیم. به مسئله ترافیک نپردازیم چون اولویت اقتصاد است. به موضوع آلودگی هوا نپردازیم. به موضوع بیماری ها، سلامت، بیمه ها و ... نپردازیم. قطعاً هر موضوعی اهمیت خودش را دارد و باید در جای خود مورد توجه قرار گیرد. سؤال دوم : اگر حجاب نباشد، به لحاظ فردی، خانوادگی و اجتماعی چه مشکلی پیش می آید؟ پاسخ : از لحاظ فردی: ارزان شدن زن، افتادن زنان به رقابت پایان ناپذیر خودآرایی از لحاظ خانوادگی: سست شدن ارزش خانواده بخاطر در دسترس بودن کالای جنسی از لحاظ اجتماعی: تضعیف راندمان کاری و علمی جامعه بخاطر مشغول شدن افراد به تن آرایی و لذت طلبی يكي از تبعيض‌هايي كه در عالم بوجود آوردند اين هست كه در تمام مجالس رسمي، مردان با يك پوشش آراسته و با وقار حاضر مي‌شوند، ولي زنان بايد پوششي داشته باشند كه بخشهايي از بدن خودشان را عريان نشان بدهند. https://eitaa.com/umefafgaraei
سؤال سوم : رعایت حجاب، مرد را بیشتر کنجکاو و تحریک می کند. از قدیم گفته اند: انسان نسبت به آنچه از آن منع شود، طمع می ورزد. پاسخ : اولا اینکه مى گویند: «الْانْسانُ حَریصٌ عَلى ما مُنعَ مِنْهُ» باید دانست که انسان به چیزى حرص مى ورزد که «هم از آن منع شود» و «هم به سوى آن تحریک شود»؛ اما اگر امرى اصلاً عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و وَلَع هم نسبت بدان کمتر خواهد بود. ثانیاً هر منعی حرص نمی آورد. مثلا ما را «از خوردن سَم» یا «پرت کردن خود از بالای کوه» منع کردند اما حریص نشدیم. حتی بسیاری دیگر از قوانین هم انسان را حریص نمی کنند. مثلاً منع عبور از چراغ قرمز، یا منع پارک دوبل؛ باید بدانیم که منعی، حرص می آورد که توجیه نشده باشد. ثالثاً: اصلاً ما نمی خواهیم کشش و حرص بین زن و مرد که سبب زیبایی و جذابیت زندگی است از بین برود. بلکه این کشش باید باشد اما تعدیل شده، کنترل شده و قاعده مند باشد، نه ول و رها. امروزه در بخشی از غرب که این حساسیت کم شده، سبب شده که میل طبیعی مرد و زن به یکدیگر از بین برود و به سوی گرایش های پلید مثل ارتباط با ربات، ارتباط با حیوان، ارتباط با همجنس، رابطه های نامتعارف و کثیف و ... سوق پیدا کند. ضمن اینکه نتیجه برهنگی، از بین رفتن حرص مردان نشده، شاهد بر این مطلب هم آمار بسیار بالای تجاوز و آزار و اذیت زنان در کشورهای غربی می باشد. تظاهرات زنان آمریکا و اروپا علیه تجاوزها راه افتادن جنبش «می تو mi too» (به معنای من هم همینطور) در توئیتر و اینستاگرام و ... موج گسترده عکس برداری از زیر دامن زنان در کره جنوبی (مولکا) افزایش تجاوز به کودکان و ... همه نشانه از بین نرفتن عطش جنسی می باشد. امور معنوی دو بعد دارد. بُعد جسمی بُعد روحی. بُعد جسمی انسان اشباع پذیر هست ولی بُعد روحی نه. مثلاً افراد طمع کار با یک میزان مشخص از خوراکی و خانه و ماشین، نیازشان برای همیشه عمر برطرف می شود ولی نیاز روحی شان نه. در موضوع حجاب هم با همان بعد روحی که اشباع ناپذیر هست مواجه هستیم. سؤال چهارم: اینکه می گویید بی حجابی سبب تحریک مردان می شود، بخاطر «ذهن جنسی» شماست که همه چیز را جنسی می بینید. اگر از قوانین 1400 سال پیش خودتان بیرون بیایید، میبینید که دنیا طور دیگری به این قضیه نگاه میکند. پاسخ : اولاً ما احکام صادر شده توسط دین اسلام را متقن ترین و عاقلانه ترین گزاره ها میدانیم ولو اینکه تحقیقات علمی هنوز به آنها نرسیده باشد. ثانیاً اتفاقاً سالهاست که درباره گزاره های پیرامون حجاب یافته های علمی مختلفی در داخل و خارج از کشور بدست آمده است. https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از نظرات حاضرین در جلسه: آقای دکتر فرع شیرازی: مواردی که مطرح میکنم مورد ابهام است. صحبت اولیه شما بحث بی ارزش بودن زن (در خصوص بی حجابی به هنگام مراسمات رسمی و ...) در غرب بود، اگر بخواهیم گفتمانی با غیر مسلمانان و مسلمانی که نسبت به این گونه احکام اهتمامی ندارند، داشته باشیم و بگوییم این نوع پوشش دلیلی بر بی ارزش بودن توست، اما شاید خود من و خیلی از خانمها در این مورد قانع نشوند. شما گفتید ذات زن این است که دیده شود و تبرج داشته باشد، بنابراین آن خانمی که در عرصه مدلینگ، بازیگری و ...فعالیت میکند از کار خود لذت می برد و امتیازش را به رخ میکشد و نمیتوان به او چنین گفت. مگر اصل زیبا بودن در انتخابها و تعاملها بد است؟ یک زن غربی ممکن است بگوید این افتخار من است که بتوانم مردان را در اختیار خود داشته باشم. شما به برخی آمارهای تجاوز اشاره کردید که با نگاهی آمار به عربستان که زنان پوشیه می زنند، میبینیم که این آمار فراتر است! که گفته میشود بخاطر استفاده از عطر از سوی بانوان است! ما ناتوانیم در خصوص چرایی بسیاری از آموزه های دینی. بچه مسلمانها با قال الباقر و قال الصادق می پذیرند ولی سایرین چه؟ باید علت احکام را درک کنیم. ما در ایران اخیراً شاهد تجاوز به کودکان دختر و پسر بوده ایم و آیا این مورد هم به بی حجابی مربوط می شود؟ آقای دکتر مغربی: از نظر محتوایی مشکلی نمی بینم اما از نظر شکلی به پاورپونتها ایراده وارد است. می گویند کم گوی و گزیده گوی چون در ...؛ اگر ما بخواهیم با جوان امروزی در این خصوص صحبت کنیم باید مختصر باشد. چون این افراد عموماً وارد این جلسه نمی شوند. ما باید بتوانیم در عرض 3 ثانیه نظر آن را جلب کنیم. خانم دکتر شیبانیان: در جامعه گفته می شود که اگر خانمها از ابتدا از پوشش خود کم کنند و بچه ها و دیگران آنها را همانطور ببینند، این کم کم عادی می شود. پاسخ این سؤال سخت نیست اما بسیار شایع می باشد. آقای دکتر اسلامیان: در سازمانهای مختلف تا چه اندازه به میزان حجاب مورد انتظار اشاره شده است؟ کارها، کتابها و مقالاتی در خصوص حجاب انجام شده است، اما خروجی آنها چه بود؟ آیا در این40 سال در این زمینه گفتمان سازی شده است؟ آیا حجاب در جامعه تقویت شده است؟ چطور باید آن را اندازه گیری کرد؟ آیا معیاری برای ارزیابی هست؟ آیا مسئولی خروجی فعالیتها در این زمینه را بررسی میکند؟ آیا عملکرد دیده می شود و یا اصلاً اهمیتی ندارد؟ اگر خروجی نخواهیم چرا در این خصوص کار می کنیم؟ آقای دکتر رسولی: در مورد سؤالات طرح شده، چقدر پاسخهای ارائه شده می تواند قانع کننده باشد. شما شبکه های خارجی و انقورتهای آنها را میبینید؟ باید پشت پاسخهای شما پژوهش باشد. در مورد سؤال اول، چرا رابطه بین حجاب و اقتصاد، رابطه حجاب با دزدی و ... را در قالب پژوهش علمی بررسی نمیکنید. چرا رابطه حجاب و فیزیولوژی بدن را انجام نمی دهید؟ به جای گفتن ارزانی زن و ... چرا رابطه بین حجاب و سرطان پروستات را بررسی نمیکنید؟ دانشجوهای حال عموماً غیرآکامیک هستند ولی پاسخهای آکادمیک میخواهند. چون شبهه های آکادمیک برای آنها ایجاد میکنند! چرا بررسی نمیکنید که آیا واقعاً ارتباطی به حجاب و ویتامین دی هست واقعاً؟ ادامه دارد .... https://eitaa.com/umefafgaraei
اتفاقی عجیب در بابل❗️ حضور یک زن به صورت زنده در بیلبورد تبلیغاتی سالن آرایش 😳😐 ترویج تفکر غربی و استفاده ابزاری از زنان در روز روشن 😳😳😳 🔻به یاد دارید وقتی به مناسبت "روز مادر"، در بیلبورد تبلیغاتی میدان ولیعصر (عج) تصویر زیبای بالا نصب شد، غرب گرایان چه سر و صدایی را به راه انداختند؟ اما اکنون که به این وضوح به جایگاه زن در جامعه اهانت شده است، سکوت کردند. ⛔️البته نباید از کسانی که در پی اجرای سند ۲۰۳۰ و از بین بردن نقش ارزشمند "مادر" در کشور هستند انتظاری بیش از این داشت ... 🔻و عجیب اینکه رابرت مرداک (صهيونيست كهنه‌كار كه در دنيا به "امپراطور رسانه‌اي يهود " اشتهار دارد) مالک فاکس نیوز و شبکه فارسی وان و صدها روزنامه و ایستگاه تلویزیونی دیگر گفته بود: "هدف ما این است که تا ۲۰ سال آینده اسمی از مادر و خانواده در ایران دیده نشود.🙁 https://eitaa.com/umefafgaraei
https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی سلسله جلسات شبهه شناسی مسائل حجاب سخنران: حجت الاسلام عبدالحمید صادقی معاونت مؤسسه امام سجاد (ع) تاریخ برگزاری جلسه: چهارشنبه 4 اردیبهشت زمان برگزاری: ساعت 15:15 مکان برگزاری: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، طبقه دوم، سالن شورا و اکران مستند ساعت 14:45 https://eitaa.com/umefafgaraei