مسیر عفافگرایی
🔷دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 برگزار شد. 🔷نشست "هماندیشی؛ حال چه باید کر
🎧 #جلسه_دوم_کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
🔷 لینک جلسه برگزار شده "هماندیشی؛ حال چه باید کرد؟" با ارائه آقای دکتر #مرتضی_مغربی
👇👇👇
https://vroom.um.ac.ir/p50fbdq5b8q/
📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#تربیت_جنسی_خانواده_محور
#پیشگیری_از_بلوغ_زودرس
🔺فرزند تا رسیدن به سن #بلوغ، باید در فضایی تربیت شود که آلوده به #مسائل_جنسی نباشد. زیرا در این دوران حساس، اگر مسائل جنسی به کودکان آموزش داده شود، آنها گرفتار #بلوغ_زودرس جنسی می شوند و ناخواسته وارد مسائلی می شوند که هنوز آمادگی لازم برای هضم آن را ندارند و قطعا دچار #انحرافهای_اخلاقی خواهند شد.
☑️ مسائل جنسی باید در نزدیکی سن #بلوغ، آنهم توسط #والدین_همجنس، به فرزندان شروع شود. پدر برای آموزش به پسر و مادر برای آموزش به دختر.
☑️#والدین، بهترین #مربی برای آموزش مسائل جنسی به فرزندان هستند. باید والدین را آگاه کرد و آموزش داد، نه کودکان و فرزندان را؛ و این نکته مهمی است.
☑️مادری که در سن بلوغ بصورت #محرمانه و خصوصی مسائلی را برای دخترش بازگو می کند و او را در زمینه قاعدگی، رفتار جنسی، ارتباط با نامحرم، پوشش و حجاب آموزش می دهد، به وظیفه مادری خود عمل کرده است.
☑️ پدری که فرزند پسر خود را در آغوش گیرد و با او ارتباط صمیمی برقرار کند، میتواند در سن بلوغ مسائلی در رابطه با میل جنسی، کنترل رفتار جنسی، شناخت محرم و نامحرم، غسل جنابت و مسائل دیگر را بصورت خصوصی با فرزندش در میان بگذارد. در اینصورت فرزند هم یاد می گیرد که این مسائل خصوصی است و اینها را در جایی بازگو نمی کند، ولی آموزش دیده است.
🔵 متأسفانه اشکال کار در اینجاست که فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه، کار را خراب کرده اند و متأسفانه بعضاً فرزندان ما با دیدن فیلمها و عکسهای نامناسب، آلوده به مسائل غیراخلاقی و #بلوغ_زودرس_جنسی شده اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#زندگی_عفیفانه
💠 بی عفتی های بزرگ بر دو نوع هستند.
🔶 #بی_عفتی_های_علنی و #بی_عفتی_های_مخفیانه
💠 بی عفتی های #علنی از قبیل:
✅ رقص (نمایش در سریال های تلوزیون)
✅ قیادت؛ واسطه گری در خصوص روابط نامشروع (به صورت اپلیکیشن موبایل)
✅ رابطه دختر و پسر
✅ مجالس لهو و لعب
✅ تشبّه به جنس مخالف
💠 بی عفتی های #مخفیانه از قبیل:
✅ لواط، خود ارضایی، مساحقه، زنا، لمس و بوسه
💠 #نتیجه_علنی_شدن_بی_عفتی_ها:
1️⃣ قبح آن در جامعه شکسته می شود و جامعه کم کم برخی از این موارد را از دایره بی عفتی خارج می کند. مثل رقص یا شراب
2️⃣ فراوانی تعداد گناهان جنسی. از آنجایی که موارد علنی ذکر شده به شدت تحریک کننده هستند، افراد را، برای انجام اصل التذاذ جنسی (هر چند مخفیانه) آماده می کنند.
3️⃣ افراد وقیح جرأت می کنند از ارتکاب علنی گناهان جنسی سخن به میان آورند. مانند طنزپردازی ها در تلوزیون و سینما و فضای مجازی و...
4️⃣ مقابله با بسیاری از بی عفتی ها، به صورت رسمی و حکومتی سخت می شود.
💠 #مراحل_علنی_شدن_بی_عفتی_ها در جامعه
1️⃣ انجام علنی مراتب مقدماتی بیعفتی
2️⃣ کثرت عدم قبح اجتماعی
3️⃣ کثرت گناهان جنسی مخفیانه
4️⃣ جرأت طرح علنی مفاسد جنسی
5️⃣ تضعیف گفتمان عفاف در جامعه
6️⃣ عدم توان حکومت برای مقابله رسمی
7️⃣ قفل شدن گفتمان
📌 در نتیجه باید ریشه بی عفتی را بیابیم.
✍️ #حجت_الاسلام_مهدی_بیاتی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#پوششی_به_رنگ_کعبه
🍃#پروردگارا...
🍃برای رسیدن به تو، راه های زیادی وجود دارد.
🍃اما زیباترین راه، #همدل و #همرنگ شدن با توست. 😊
🍃یک بار همرنگِ تو و یک بار هم دل با تو... 😇
🍃من همرنگِ آن #مکعبِ_پر_انرژی_مشکی، میپوشم و لبیک گویان، انتظار میکشم... 😇
🍃تا در نهایتِ دلدادگی با تو یکی شوم. 😊
🍃دلِ من آنجاست. 😌
🍃آن جایی که مهمانت شوم و سفید پوش، هفت دور دیوانگی را به جشن بنشینم. 😌
https://eitaa.com/umefafgaraei
📚#معرفی_کتاب
#حجاب_بی_حجاب
✍️نوشته #محمدرضا_زائری
#انتشارات_آرما
✳️این اثر که بخشی از آن قبلاً طی دو کتاب مجزا با عناوین "حجاب با حجاب" و "حجاب بی حجاب" منتشر شده بود، حالا در یک جلد مفصل تر به آسیب شناسی #صریح و بی پرده #سیاست_گذاری های مرتبط با مسئله #حجاب در ایران پرداخته است.
✳️مخاطب کتاب #بانوان و دخترانی نیستند که به حجاب اعتقاد و التزامی ندارند و کتاب نمیخواهد آنان را به این فریضۀ الهی دعوت کند؛ بلکه مخاطب این کتاب کسانی هستند که قرار است دربارۀ این موضوع به چارهاندیشی و سیاستگذاری بپردازند یا کتابهای ترویجی و تبلیغی را برای مخاطبان #بی_حجاب بنویسند.
✳️در بخشی از کتاب آمده است:
"#حجاب، یک التزام فردی و #شخصی نیست که بتوان مثل #نماز در خلوت و خفا خواند و یا مثل #روزه بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی #علنی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گستردهای نیز بر آن مترتب میشود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا میکند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام #پژوهش و چه در مقام آسیبشناسی و سیاستگذاری برای ترویج و #تبلیغ از زاویه #حیثیت_اجتماعی و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد".
..........
🔸 جهت سفارش کتاب و #مشاوره:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🚨 #سقط_جنین_ارمغان_بی_عفتی
🚨 #سقط_جنین_بدترین_نوع_قتل_نفس
🔹#رسول_گرامی_اسلام (ص) می فرمایند: "از نظر #خداوند سرکش ترین بنده کسی است که خون بی گناهی را بریزد و دل انسان قاتل چنان واژگون می شود که دیگر کار خوب را خوب، و کار بد را بد نمی داند (به کفر نزدیک می شود) و باز می فرمایند: "اگر همه دنیا نابود شود، نزد خداوند اهمیتش کمتر است از اینکه خونی به ناحق ریخته شود.
📚منبع: (چکیده چند روایت میزان الحکمه، ج9، ص288-292)
🔹وقتی خداوند #قاتل انسان غیرمعصومی که مستحق مردن نیست را این چنین تهدید می کند و در کمین او می نشیند تا انتقام بگیرد، باید تکلیف کشتن #جنین روشن باشد. جنینی که:
🔻اولاً: هنوز هیچ گناهی مرتکب نشده است و خداوند درباره او و #نوزادان_بی_گناه زنده بگور شده فرمود: " وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ * بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ" "و هنگامی که از نوزادان سؤال خواهد شد که به کدامین #گناه کشته شدند"( سوره تکویر، آیه 8 و9).
🔻ثانیاً: هیچگونه ظلم و ستمی علیه قاتل خود مرتکب نشده، قتل چنین نفسی از ناحیه کسی که هیچگونه بدی از سوی او به قاتل نرسیده و بلکه از ثمره وجود خود اوست، فطرتاً بسیار منفور و غیرانسانی تر می باشد.
🔻ثالثاً: جنایت علیه کسی صورت گرفته که به هیچ وجه قادر به دفاع از خود نبوده و #مظلومانه کشته شده و از ناحیه کسی صورت گرفته که از او توقع محبت و عطوفت می رفته است. به همین دلیل در آیه 33 اسراء مقتول مظلوم را خداوند منصور (یاری شده) لقب داده که به معنای انتقام قطعی و حتمی می باشد.
✍️#دکتر_امانی_فر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#فرزندآوری
🔵سال ۹۸؛ کمترین میزان تولدها در ۵۰ سال اخیر!
🔶کمیته رصد و پایش سیاستهای جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آذر 1398، گزارشی را از وضعیت فعلی جمعیت و #میزان_موالید کشور منتشر کرده است که برآیند آن آمار بی سابقه #کاهش_موالید درسال 98 طی 50 سال اخیر به حساب می آید.
🔶در این گزارش آمده است که از سال 80 تا 94 در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است، اما پس از سال 94، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال 97 میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از 8 درصدی مواجه شده که در دو دهه اخیر بیسابقه بوده است. ضمن این که در شش ماه اول سال 98 نسبت به شش ماه اول سال 97 این تعداد با 13 درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از 92هزار تولدی را به همراه داشته است.
🔵#دو_نمونه_مشوق_فرزندآوری_در_بلاتکلیفی
🔸نمونه اول قانون #تسهیل_ازدواج_جوانان است که در سال 84 برای رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان توسط مجلس به تصویب رسید؛ اما با گذشت 14 سال از تصویب هنوز اجرایی نشده است و در بایگانی ها خاک می خورد.
🔸نمونه دوم نیز موضوع مرخصی 9 ماه فرزندآوری است که در بخش های مختلف به ویژه در مجموعه تأمین اجتماعی اجرا نمی شود.
🔥بنابراین چه از موضوع تشویق برای فرزندآوری خوشمان بیاید یا نیاید؛ باید بدانیم که کشور در آینده نه چندان دور دچار کهن سالی و پیری می شود؛ اگر به همین رویه پیش رود.
https://www.eghtesadonline.com/
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷نشست "تأملی در #مبانی_لباس و بایستههای پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگیهای آن در مراحل #بلوغ انسان"
👤با ارائه جناب آقای مهندس #حسن_پرسا، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین
⏰در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17
🎧بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در ابتدای این نشست، آقای مهندس پُرسا، به بیان مباني لباس و بايستههاي پوشش پرداختند و #پوشش را نعمتی براي زيباترين شكل عبوديت الله و همچنین وجوه امتياز انسان، بر ديگر موجودات دانستند که نمايان كنندة اعتقادات، باورها، جهانبيني و سبك زندگي امتها میباشد. ایشان به ذکر انواع #لباسهای_مادي_معنوي، از جمله تقوا (حفاظت و امنيت)، شب (پوشانندگي) و زن و شوهر (حفظ كننده اسرار و زينت يكديگر) پرداخته و آنها را از عوامل ايجاد كننده حريمهاي الهي، اركانهای مهم امنيت در زندگي فردي و اجتماعي و از ابزارهاي تسلط مستكبران و شيطان بر مردم دانستند. ایشان ضمن اشاره به بیان اهميت لباس و کارکرد آن در زندگي، انواع و مراتب پوشش را به تناسب تعدد مواجهات انسان و بسترهاي فعاليت او و دورههاي مختلف رشد و بلوغ تقسیم نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷مهندس پُرسا با بیان اینکه هر عضو بدن، نیازمند لباس متناسب با خود میباشد، مباني لباس و بايسته هاي پوشش را با استناد به آیات و روایات، از جمله آیه 26 سوره مبارکه اعراف و روایتی از امام صادق علیه السلام، تشریح نمودند. ایشان ضمن بیان منظرهاي توجه به لباس، به مصداق هایی از لباس نماز، لباس جهاد و حج اشاره کردند. سخنران کارگروه عفافگرایی، زينت حيا را، رعايت حدود در پوشش و عامل حفظ زيباييها تعریف نمودند و لباس را زمينهساز الفت و معنويت و عامل سلامت رواني و جسمي افراد برشمردند. این پژوهشگر و مدرس حوزه دین و عفاف، ضمن بیان انواع لباس زوجيت در روايات، به دلیل اهمیت دوران بلوغ، به بحث لباس در مراحل بلوغ و پوشش و زينت متناسب با مراحل رشد انسان اشاره کردند. ایشان با توجه به تقسیمبندی هفت ساله در روایات اسلامی، لباس هفت سال اول را #حيا، لباس هفت سال دوم را #خير، لباس هفت سال سوم را #حُسن و #عفاف، لباس هفت سال چهارم را #الفت و لباس هفت سال پنجم را #تدبير خواندند و به تشریح هر یک پرداختند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷لینک جلسه برگزار شده "تأملی در مبانی لباس و بایستههای پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگیهای آن در مراحل بلوغ انسان"
👇👇👇
https://vroom.um.ac.ir/p3t6hd0gvxi/
📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 چهارمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399
💎با همکاری کارگروه راه کارهای روان شناختی پیشگیرانه مقابله با کرونا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
💬 عنوان نشست: "دعا، سرمایۀ مغفول در امر تربیت"
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه
⏰ زمان: چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17
🎧 آدرس اتاق:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد.
💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei