eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
مسیر عفافگرایی
🔷دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 برگزار شد. 🔷نشست "هم‎اندیشی؛ حال چه باید کر
🎧 🔷 لینک جلسه برگزار شده "هم‎اندیشی؛ حال چه باید کرد؟" با ارائه آقای دکتر 👇👇👇 https://vroom.um.ac.ir/p50fbdq5b8q/ 📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺فرزند تا رسیدن به سن ، باید در فضایی تربیت شود که آلوده به نباشد. زیرا در این دوران حساس، اگر مسائل جنسی به کودکان آموزش داده شود، آنها گرفتار جنسی می شوند و ناخواسته وارد مسائلی می شوند که هنوز آمادگی لازم برای هضم آن را ندارند و قطعا دچار خواهند شد. ☑️ مسائل جنسی باید در نزدیکی سن ، آنهم توسط ، به فرزندان شروع شود. پدر برای آموزش به پسر و مادر برای آموزش به دختر. ☑️، بهترین برای آموزش مسائل جنسی به فرزندان هستند. باید والدین را آگاه کرد و آموزش داد، نه کودکان و فرزندان را؛ و این نکته مهمی است. ☑️مادری که در سن بلوغ بصورت و خصوصی مسائلی را برای دخترش بازگو می کند و او را در زمینه قاعدگی، رفتار جنسی، ارتباط با نامحرم، پوشش و حجاب آموزش می دهد، به وظیفه مادری خود عمل کرده است. ☑️ پدری که فرزند پسر خود را در آغوش گیرد و با او ارتباط صمیمی برقرار کند، میتواند در سن بلوغ مسائلی در رابطه با میل جنسی، کنترل رفتار جنسی، شناخت محرم و نامحرم، غسل جنابت و مسائل دیگر را بصورت خصوصی با فرزندش در میان بگذارد. در اینصورت فرزند هم یاد می گیرد که این مسائل خصوصی است و اینها را در جایی بازگو نمی کند، ولی آموزش دیده است. 🔵 متأسفانه اشکال کار در اینجاست که فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه، کار را خراب کرده اند و متأسفانه بعضاً فرزندان ما با دیدن فیلمها و عکسهای نامناسب، آلوده به مسائل غیراخلاقی و شده اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 بی عفتی های بزرگ بر دو نوع هستند. 🔶 و 💠 بی عفتی های از قبیل: ✅ رقص (نمایش در سریال های تلوزیون) ✅ قیادت؛ واسطه گری در خصوص روابط نامشروع (به صورت اپلیکیشن موبایل) ✅ رابطه دختر و پسر ✅ مجالس لهو و لعب ✅ تشبّه به جنس مخالف 💠 بی عفتی های از قبیل: ✅ لواط، خود ارضایی، مساحقه، زنا، لمس و بوسه 💠 : 1️⃣ قبح آن در جامعه شکسته می شود و جامعه کم کم برخی از این موارد را از دایره بی عفتی خارج می کند. مثل رقص یا شراب 2️⃣ فراوانی تعداد گناهان جنسی. از آنجایی که موارد علنی ذکر شده به شدت تحریک کننده هستند، افراد را، برای انجام اصل التذاذ جنسی (هر چند مخفیانه) آماده می کنند. 3️⃣ افراد وقیح جرأت می کنند از ارتکاب علنی گناهان جنسی سخن به میان آورند. مانند طنزپردازی ها در تلوزیون و سینما و فضای مجازی و... 4️⃣ مقابله با بسیاری از بی عفتی ها، به صورت رسمی و حکومتی سخت می شود. 💠 در جامعه 1️⃣ انجام علنی مراتب مقدماتی بی‌عفتی 2️⃣ کثرت عدم قبح اجتماعی 3️⃣ کثرت گناهان جنسی مخفیانه 4️⃣ جرأت طرح علنی مفاسد جنسی 5️⃣ تضعیف گفتمان عفاف در جامعه 6️⃣ عدم توان حکومت برای مقابله رسمی 7️⃣ قفل شدن گفتمان 📌 در نتیجه باید ریشه بی عفتی را بیابیم. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃... 🍃برای رسیدن به تو، راه های زیادی وجود دارد. 🍃اما زیباترین راه، و شدن با توست. 😊 🍃یک بار همرنگِ تو و یک بار هم دل با تو... 😇 🍃من همرنگِ آن ، می‎پوشم و لبیک گویان، انتظار می‎کشم... 😇 🍃تا در نهایتِ دلدادگی با تو یکی شوم. 😊 🍃دلِ من آنجاست. 😌 🍃آن جایی که مهمانت شوم و سفید پوش، هفت دور دیوانگی را به جشن بنشینم. 😌 https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 ✍️نوشته ✳️این اثر که بخشی از آن قبلاً طی دو کتاب مجزا با عناوین "حجاب با حجاب" و "حجاب بی حجاب" منتشر شده بود، حالا در یک جلد مفصل تر به آسیب شناسی و بی پرده های مرتبط با مسئله در ایران پرداخته است. ✳️مخاطب کتاب و دخترانی نیستند که به حجاب اعتقاد و التزامی ندارند و کتاب نمی‌خواهد آنان را به این فریضۀ الهی دعوت کند؛ بلکه مخاطب این کتاب کسانی هستند که قرار است دربارۀ این موضوع به چاره‌اندیشی و سیاست‌گذاری بپردازند یا کتاب‌های ترویجی و تبلیغی را برای مخاطبان بنویسند. ✳️در بخشی از کتاب آمده است: "، یک التزام فردی و نیست که بتوان مثل در خلوت و خفا خواند و یا مثل بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گسترده‌ای نیز بر آن مترتب می‌شود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا می‌کند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام و چه در مقام آسیب‌شناسی و سیاست‌گذاری برای ترویج و از زاویه و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد". .......... 🔸 جهت سفارش کتاب و : @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🚨 🔹 (ص) می فرمایند: "از نظر سرکش ترین بنده کسی است که خون بی گناهی را بریزد و دل انسان قاتل چنان واژگون می شود که دیگر کار خوب را خوب، و کار بد را بد نمی داند (به کفر نزدیک می شود) و باز می فرمایند: "اگر همه دنیا نابود شود، نزد خداوند اهمیتش کمتر است از اینکه خونی به ناحق ریخته شود. 📚منبع: (چکیده چند روایت میزان الحکمه، ج9، ص288-292) 🔹وقتی خداوند انسان غیرمعصومی که مستحق مردن نیست را این چنین تهدید می کند و در کمین او می نشیند تا انتقام بگیرد، باید تکلیف کشتن روشن باشد. جنینی که: 🔻اولاً: هنوز هیچ گناهی مرتکب نشده است و خداوند درباره او و زنده بگور شده فرمود: " وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ * بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ" "و هنگامی که از نوزادان سؤال خواهد شد که به کدامین کشته شدند"( سوره تکویر، آیه 8 و9). 🔻ثانیاً: هیچگونه ظلم و ستمی علیه قاتل خود مرتکب نشده، قتل چنین نفسی از ناحیه کسی که هیچگونه بدی از سوی او به قاتل نرسیده و بلکه از ثمره وجود خود اوست، فطرتاً بسیار منفور و غیرانسانی تر می باشد. 🔻ثالثاً: جنایت علیه کسی صورت گرفته که به هیچ وجه قادر به دفاع از خود نبوده و کشته شده و از ناحیه کسی صورت گرفته که از او توقع محبت و عطوفت می رفته است. به همین دلیل در آیه 33 اسراء مقتول مظلوم را خداوند منصور (یاری شده) لقب داده که به معنای انتقام قطعی و حتمی می باشد. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔵سال ۹۸؛ کمترین میزان تولدها در ۵۰ سال اخیر! 🔶کمیته رصد و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آذر 1398، گزارشی را از وضعیت فعلی جمعیت و کشور منتشر کرده است که برآیند آن آمار بی سابقه درسال 98 طی 50 سال اخیر به حساب می آید. 🔶در این گزارش آمده است که از سال 80 تا 94 در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است، اما پس از سال 94، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال 97 میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از 8 درصدی مواجه شده که در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. ضمن این که در شش ماه اول سال 98 نسبت به شش ماه اول سال 97 این تعداد با 13 درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از 92هزار تولدی را به همراه داشته است. 🔵 🔸نمونه اول قانون است که در سال 84 برای رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان توسط مجلس به تصویب رسید؛ اما با گذشت 14 سال از تصویب هنوز اجرایی نشده است و در بایگانی ها خاک می خورد. 🔸نمونه دوم نیز موضوع مرخصی 9 ماه فرزندآوری است که در بخش های مختلف به ویژه در مجموعه تأمین اجتماعی اجرا نمی شود. 🔥بنابراین چه از موضوع تشویق برای فرزندآوری خوشمان بیاید یا نیاید؛ باید بدانیم که کشور در آینده نه چندان دور دچار کهن سالی و پیری می شود؛ اگر به همین رویه پیش رود. https://www.eghtesadonline.com/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سومین نشست در سال 1399 🔷نشست "تأملی در و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل انسان" 👤با ارائه جناب آقای مهندس ، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در ابتدای این نشست، آقای مهندس پُرسا، به بیان مباني لباس و بايسته‎هاي پوشش پرداختند و را نعمتی براي زيباترين شكل عبوديت الله و همچنین وجوه امتياز انسان، بر ديگر موجودات دانستند که نمايان كنندة اعتقادات، باورها، جهان‎بيني و سبك زندگي امت‎ها می‎باشد. ایشان به ذکر انواع ، از جمله تقوا (حفاظت و امنيت)، شب (پوشانندگي) و زن و شوهر (حفظ كننده اسرار و زينت يكديگر) پرداخته و آنها را از عوامل ايجاد كننده حريم‎هاي الهي، اركان‎های مهم امنيت در زندگي فردي و اجتماعي و از ابزارهاي تسلط مستكبران و شيطان بر مردم دانستند. ایشان ضمن اشاره به بیان اهميت لباس و کارکرد آن در زندگي، انواع و مراتب پوشش را به تناسب تعدد مواجهات انسان و بسترهاي فعاليت او و دوره‎هاي مختلف رشد و بلوغ تقسیم نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷مهندس پُرسا با بیان این‎که هر عضو بدن، نیازمند لباس متناسب با خود می‎باشد، مباني لباس و بايسته‎ هاي پوشش را با استناد به آیات و روایات، از جمله آیه 26 سوره مبارکه اعراف و روایتی از امام صادق علیه السلام، تشریح نمودند. ایشان ضمن بیان منظرهاي توجه به لباس، به مصداق هایی از لباس نماز، لباس جهاد و حج اشاره کردند. سخنران کارگروه عفاف‎گرایی، زينت حيا را، رعايت حدود در پوشش و عامل حفظ زيبايي‎ها تعریف نمودند و لباس را زمينه‎ساز الفت و معنويت و عامل سلامت رواني و جسمي افراد برشمردند. این پژوهشگر و مدرس حوزه دین و عفاف، ضمن بیان انواع لباس زوجيت در روايات، به دلیل اهمیت دوران بلوغ، به بحث لباس در مراحل بلوغ و پوشش و زينت متناسب با مراحل رشد انسان اشاره کردند. ایشان با توجه به تقسیم‎بندی هفت ساله در روایات اسلامی، لباس هفت سال اول را ، لباس هفت سال دوم را ، لباس هفت سال سوم را و ، لباس هفت سال چهارم را و لباس هفت سال پنجم را خواندند و به تشریح هر یک پرداختند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷لینک جلسه برگزار شده "تأملی در مبانی لباس و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل بلوغ انسان" 👇👇👇 https://vroom.um.ac.ir/p3t6hd0gvxi/ 📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهارمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💎با همکاری کارگروه راه کارهای روان شناختی پیشگیرانه مقابله با کرونا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 💬 عنوان نشست: "دعا، سرمایۀ مغفول در امر تربیت" 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد. 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 سهل انگاری در مواجهه منطقی با ، کار را به جایی رسانده که برخی گفته اند: "کاش همه گناهان، بی حجابی بود! بروید جلوی را بگیرید!" 📌 با چه ملاکی بدحجابی را گناهی کوچک شمردید؟! 🔷 در شریعت اسلامی، ملاک‌هایی برای بزرگترین گناهان بیان شده که اختصاص به مصداق خاصی ندارد و وجود یکی از آنها در هر گناهی، آن را به تبدیل می‌کند. متأسفانه، بیشتر و بلکه تمامی این ملاک‌ها، در بد‌حجابی‌های امروز وجود دارد. ❇️ اما این ملاک‌ها کدامند: 1️⃣ کوچک شمردن گناه: بیشتر کسانی که مرتکب بد‌حجابی می‌شوند، آن را می‌شمارند و یا احیاناً گناه نمی‌دانند. 2️⃣ اصرار بر گناه: مرتکبان بد‌حجابی، اصرار دارند و رفتار آنان، حاکی از عدم پشیمانی آنهاست. 3️⃣ مداومت بر گناه: بی شک کسی که گناهی را یکبار مرتکب می‌شود با کسانی که آن گناه را دائماً مرتکب می‌شوند یکسان نیست. چگونه یک ، می‌تواند بپذیرد که یک گناه را برای ، لحظه به لحظه تکرار کند؟ 4️⃣ شاد شدن و افتخار به گناه: گاهی مشاهده می‌شود که بعضی افراد، نه تنها به بد‌حجابی خود خورسندند؛ که آن را مایه قرار داده اند و به تعبیر عامیانه، با آن "کلاس" می‌گذارند! 5️⃣ آشکار کردن گناه: قطعاً گناه کسی که در پنهان مرتکب کار زشتی می‌شود با آن کس که در مرتکب آن می‌شود یکسان نیست. ✍️ ، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد https://eitaa.com/umefafgaraei
صلی الله علیه و آله می فرمایند: 🍃"حَرامٌ على كُلِّ قَلبٍ عزّي بِالشَّهَواتِ أن يَجُولَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ"؛ 🍃بر هر دلى كه به شهوت‏ها آرام گرفته باشد، حرام است كه در ملكوت آسمان‏ها گردش كند. 📚منبع: تنبيه الخواطر: ج۲، ص۱۲ ♨️فرق میان و کجاست؟ 🔺اولیاء خدا هم، مثل من و شما در این دنیا می‌خوردند و می‌خورند، می‌آشامیدند و می‌آشامند، آن‌ها هم استراحت داشتند، امّا تمام اعمالشان دارد. حتّی خوردن آن‌ها هم نیّت دارد و نیّتشان این است: «قَوِّ عَلَى‏ خِدْمَتِكَ‏ جَوَارِحِي‏». به این نیّت که خوشمزه است، نمی‌خورند اصلاً این لذایذ برای آن‌ها لذّت نیست. 🔷البته شهوات هم کلّی است، همین که انسان به دنیا و مافیها پیدا کند. 🔺 شهوت را نباید فقط شهوت جنسی تلقی کرد. لذا یکی از مطالب شهوات، همین است که انسان به شکمش بپردازد و داشته باشد. هم از دیگر شهوات است. و مقام، و... 🔺اصلاً تمام دنیا و مافیها، نزد اولیای خدا، مقدّمه ای برای رسیدن به آن است که عالم است. لذا اسم این‌ها را شهوت می‌گذارند، نه لذّت. 🔺لذا در فرق شهوت و لذّت، می توان گفت، صورت ظاهرش لذّت، ولی نهایتش نکبت است. امّا لذّت آن است که اصلاً در آن، شهوت نیست و هر چه می‌گذرد، به اوج لذّت می‌رسد. 🔺بنابراین وقتی انسان به آن لذّت حقیقی رسید، آن‌ وقت ذکر قلبی که صدق و صفاست معلوم می‌شود و کسی به شهوات باشد، آن لذّت را درک نمی‌کند. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍀رمز بعضی از دختران مردان است. اگر دختر بداند که مرد نگاهش نمی‌کند این طور نمی‌گردد. 🍀این دختر می‌بیند که شما نگاهش می‌کنید، لوس می‌شود. 🍀 آن است که زن را با عفت کند. می‌تواند مرد را با عفت کند. # ويكتورهوگو شاعر، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس فرانسوی: 🌿 توأم با و ، به زن قدرتي مي‎دهد كه قوي‎ترين مردان را ياراي در برابر او نيست و آن‎ها را به خضوع و تعظيم در مقابل خويش وادار مي‎سازد. https://eitaa.com/umefafgaraei
(علیه السلام) می‌فرمایند: 🍃"اصلُ المُروءَةِ الحَياءُ وَ ثَمَرَتُهَا العِفَّةُ"؛ 🍃"ريشه مردانگى و ميوه اش است". 📗عیون الحکم و المواعظ (لیثی)، ص 112، ح 2449 🔺 لوتی گری، لوتی منشی و مردانگی است. انسانی كه نسبت به جامعه اش حساس است را می گویند. پس حیا را ابداً نمی توان در خلوت ها و غارها و عزلت ها پیدا كرد. چرا كه جوانمردی ریشه حیاست و این صفتی است كه فقط و فقط در جامعه می توان آن را یافت. پس وقتی انسان جوانمردی نشان می دهد، به حیا می رسد. 🔺 امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) خطاب به جوان‌ها و کسانی که دنبال زیبایی هستند فرمودند: "اگر می‌خواهید زیبایی‌های دنیا را ببینید، داشته باشید و اگر حیا نداشته باشید زیبایی‌های دنیا را نمی‌بینید". ♨️اصولاً بی‌حیایی انسان را به‌طرف لجن پرستی می‌کشاند. به این معنا که در اثر بی‌حیایی، دیدگاه انسان نسبت به عوض می‌شود. سلیقه آن‌هایی که به‌طرف بی‌حیایی می‌روند، باسلیقه انسان‌های باحیا بسیار فرق دارد. ✍️ 🌴، مصادف است با سالروز ابرمردی که برای آمدنش، خانه خدا شکافت و برای رفتنش، فرق مبارکش. 🍁اد. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 فیلم سینمایی ″طلا″ درحال اکران آنلاین 🎥 سینمایی "طلا " به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته، مانند ساخته های پیشین شهبازی، حول محور جوانانی است که در وضعیت امروز اجتماع ایران دچار مشکل شده و یافتن راه خروج از بحران برایشان ناممکن است. 💳 فیلم روایتگر داستان 4 جوانی است که قصد دارند با راه اندازی یک مغازه سوپ فروشی، به درآمد و کسب و کار مستقل برسند اما در این راه با مشکلاتی مواجه می شوند. نگار جواهریان در نقش دریا، هومن سیدی در نقش منصور و طناز طباطبایی در نقش لیلا. 💠 در این فیلم، لیلا، برای تأمین سرمایه کسب جدید، از محل کارش سرقت می‌کند. منصور قصد درمانِ برادرزاده‌اش، طلا را در خارج از کشور دارد و دریا که با او هم‌خانه است برای کمک به منصور، از پدرش دزدی می‌کند. با ورود پلیس به ماجرا منصور فرار کرده، در مرز توسط قاچاقچیان کشته می‌شود و دریا که از او باردار است، به دلیل تنهایی‌اش، تصمیم به حفظِ می‌گیرد! 🙄😡 🔥 نکته قابل توجه این است که منصور درعین همباشی با دریا، در پی اثبات خیانتِ همسر برادرش است! 😳 📌 متأسفانه سینمایی طلا در اقدامی وقیحانه، عشق را با به تصویر کشیده و در پی عادی سازی اینگونه روابط است! 😔 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔥عادی‌سازی با مجوز رسمی وزارت ارشاد اسلامی! 😡🙄😱 🔴 در معرفی کتاب همجنس گرایی نوشته شروین وکیلی که بصورت رایگان در دسترس افراد قرار می گیرد، آمده است: 🔷گونۀ ما انسانها در میان پستانداران بزرگ، جوانترین گونۀ کرۀ زمین است و تنها کمتر از ۲۰۰ سال از عمرش می گذرد. در این فاصله دامنه ای از تنوع در انسان پدید آمده است و یکی از این رفتارها، همجنس خواهی است. پرسشهایی کلیدی در این زمینه وجود دارند که گاه در چارچوبهایی و با روش ‌شناسی‌ هایی پاسخ می‌ یابند. 😳😡 🔷پرسشهایی از این دست که همجنس‌گرایی رفتاری انتخابی، ارادی و موازی با دگرجنس‌ خواهی است؟ یا آن که و نوعی به حساب می‌آید؟ باید آن را همچون نزد شهروندانی آزاد به رسمیت شمرد، یا مانند نوعی بیماری و اختلال به آن نگریست؟ 😡☹️ 🔷این پرسشها در این کتاب از منظر جامعه ‌شناسی زیستی و با رویکردی سیستمی و میان ‌رشته‌ای پاسخ می ‌گیرند و طی این روند بخش بزرگی از و همچنین که این رفتار را احاطه کرده، واسازی و نقد می ‌گردند!!. 😡 😡 😡 🍁 🍁 🍁 🍁 🍁 🍃خدایا! بلا بزرگ شده و آزمایش شدت یافته است. 😔 🍃خدایا! رازها برملا شده و پرده ها افتاده است. 😔 🍃خدایا! زمین تنگی می کند و آسمان خودداری. 😔 🍃خدایا! در این حال و روز، شکایت جز به تو، به کجا می توان برد؟ 😔 🍃خدایا! طاقت تمام شده و کارد به استخوان صبوری رسیده است. 😔 🍃 به فریادمان برس! ما را دریاب! 📚ترجمه ‌‌ای از دعای فرج https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ یا در ❇️ اصلی ترین نهاد اجتماعی، و می باشد. 🔺 هدف از گرامیداشت روز جهانی خانواده، اهمیت جوامع جهانی به خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را می‌کند. 🔺 علاوه بر آن، روز جهانی خانواده فرصت مناسبی است برای ارتقای عمومی در مورد مسائل مربوط به و بسط آن در جوامع مختلف. 🔺 اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود؛ یعنی افراد در ، ، و را در نظر بگیرند، سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب خواهد بود. 🔺 ، خانواده ای است متشکل از . 🔺 این خانواده کانونی خواهد بود برای آینده و 🔺 در ایران اسلامی نیز، همچون دیگر کشورهای جهان، با گرامیداشت روز جهانی خانواده، از کانون گرم خانواده میگردد. 📛 عکس منتشر شده از سوی در امور و در روز پانزدهم مه "روز جهانی خانواده" (25 اردیبهشت) چه چیز را می رساند؟ یا ؟ 📛 متأسفانه در این عکس، با نمایش دونماد ، ، بیان شده است. منبع خبر: http://www.jahannews.com/news/727801/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 پنجمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💬 عنوان نشست: "پژوهش در کرونا: آموزه‎ها در عفاف" 👤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مسئول کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی ⏰ زمان: چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد. 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷چهارمین نشست در سال 1399 🔷نشست "، سرمایۀ مغفول در امر " 👤با ارائه حجت الاسلام والمسلمین حمید ، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه ⏰در تاریخ چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy و در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، متخصصین، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و مربیان آموزشی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در ابتدای این نشست مجازی، حجت الاسلام درایتی به تعریف پرداختند و آن را دارای سه معنا دانستند که یکی از این سه معنا، موسع و دو معنای دیگر مضیق می‎باشد. ایشان معنای موسع دعا را، اعم از هرگونه نیایش با پروردگار عنوان کردند که می‎تواند صرفاً ستایش پروردگار و یا همراه با درددل و شکوه و بیان خستگی‎ها و دلتنگی‎ها از مردم و زمانه باشد. ایشان معنای دوم دعا را، حاجت خواستن از خداوند و معنای سوم آن را نیز، خواندن دعاهایی که از معصومین رسیده است، بیان نمودند. در ادامه بحث، سخنران کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی، مقصود خود را از ، به فعلیت رسیدن یا به فعلیت رساندن ظرفیت‎های معنوی، تقویت باورهای دینی و عمل بهتر و بیشتر به وظایف دینی اذعان نمودند. ایشان سه نقش را برای چگونگی نقش دعا در ، برای مشخص کردند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷حجت الاسلام درایتی به دلیل اهمیت جایگاه دعا و مکمل بودن آن در فرآیند تربیت، نقش اول والدین را، دعا کردن برای تربیت فرزندان دانستند و خاطرنشان نمودند که والدین، برای داشتن فرزندانی شایسته، می‎بایست در کنار سایر فعالیت‏های تربیتی، از دعا و درخواست از پروردگار غافل نشوند و این فرآیند از قبل از ولادت فرزند آغاز می‏شود و برای همیشه ادامه خواهد داشت. ایشان نقش دوم والدین را آموزش چگونگی دعا به فرزندان، سفارش به آن و فراهم کردن زمینه‎های نیایش پروردگار بیان کردند و داشتن برنامه و اختصاص ساعاتی در هفته برای دعا را نیز، نقش سوم والدین دانستند و به ذکر مصداق‌هایی از تمامی موارد ذکر شده، در قرآن مجید پرداختند. ایشان در انتهای جلسه و ضمن پاسخگویی به سؤالات اعضای کارگروه، دعا کردن در اوقاتی خاص از قبیل بعد از اقامه نماز واجب، بعد از صرف غذا، هنگام نزول باران و... را مؤثرتر از سایر اوقات دانستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
دعا سرمایه مغفول در امر تربیت.pptx
3.03M
🔷فایل نشست "، سرمایۀ مغفول در امر " 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حمید https://eitaa.com/umefafgaraei