eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
995 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱"همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست"🌱 ❇️این جمله به نظر بنده چند وجه دارد: 1️⃣لزوم نسبت به همه دختران و پسران این کشور: 🍀همانطور که هر پدر و مادری در برابر تأمین نیازهای مادی، اعتقادی یا معنوی حال و آینده فرزند خود احساس مسئولیت می‎کند، در برابر دیگر فرزندان این کشور و به گفته ، نسبت به فرزندان این ''جامعه'' هم باید همین حس را داشته باشد. چراکه همین فرزندان، آیندۀ این جامعه را رقم خواهند زد. 2️⃣داشتن با افراد کم حجاب: 🍀گرچه حفظ عفاف و حجاب یکی از اصول اساسی و شعائر دین اسلام محسوب می‎شود، اما این مسئله دلیل بر داشتن حس برتری و نگاه از بالا و بی اعتنایی به افراد با اعتقادات ضعیف‎تر نمی‎شود. بلکه باید با همان و دلسوزی پدرانه و یا مادرانه با آنها رفتار کرد. همانطور که ایشان در برابر خواسته دختر بدحجاب برای گرفتن عکس با ایشان مقاومت نکردند و با روی خوش و برای چندمین بار از ماشین خود پیاده شدند و با او هم عکس گرفتند؛ که در نهایت همین روی گشاده شهید سلیمانی، باعث جذب آن دختر به شد. 3️⃣ قائل شدن بین دختر بدحجاب و بی حجاب: 🍀درواقع کسی که از روی ، سعی در بی اعتنایی به دین اسلام یا قوانین کشور دارد، با کسی که در دین خود کمی دارد، یا به اصطلاح بدحجاب است، متفاوتند و نباید به همه به چشم بدبینی نگاه کرد. ✍️ فاطمه احمدی نیک @umefafgaraei
❇️قانون کشف حجاب؛ نماد آزادی یا سند استثمار زنان 🔷تصویب در ۱۷ دی‌ ۱۳۱۴ به وسیله رضاخان صورت پذیرفت که، با قاطعانه اقشار مختلف مردم مواجه شد و بعد از سالها فراز و نشیب، سرانجام با درخواست علما در سال ۱۳۲۳ و در دورۀ حکومت محمدرضا پهلوی شد. 📛با استقرار رژیم پهلوی، و نوسازی، از اهدافی بود که رضاخان و مشاوران طرفدار مدرنیزاسیون او، در پی اعمال آن بودند. درواقع رضاخان بـعـد از رســیدن بـه سـلطنت و دیـدار با مصطفی کمال پاشا (آتاترک)، به منظور ساختن ایـران، دست بـه انجام برخی اقدامات زد و سعی‌ کرد با وارد ساختن به صـحنه‌ فعالیـت‌هـای‌ اجـتماعی، کـشور را به سمت سوق دهد؛ اما جامعه ایران، پذیرای چنین حرکتی نبود و با آن‌ به‌ سختی کرد. 🔷بعد از اجرای طرح جنجال برانگیز کشف حجاب، تعداد اندکی از بودند که با این طرح کردند. این قشر را بانوان طبقه روشنفکرنما و فرنگی مآب تشکیل می‎دادند. همچنین زنان دربار که برای حفظ موقعیت سیاسی و اداری همسران خود دست به کشف حجاب زدند. در واقع زنان طبقات مرفّه وابسته به دولت و بیگانگان که در ۱۷ دی برای نخستین بار بدون حجاب ظاهر شدند، بیش از زنان دیگر طبقات، از کشف حجاب کردند. 🌺اما قشر گسترده ای از بانوان، که باور و انگیزه مذهبی و سنتی داشتند؛ به دلیل پرورش یافتن در محیط های فرهنگی، مذهبی و ایرانی و حفظ خود، عکس‌العمل های منفی در مقابل طرح جدید، نشان می‎دادند. ✍️فرشته جهانی @umefafgaraei
✍️ تفسیر شما از این سخن سردار شهید سلیمانی و موارد نظیر آن چیست؟ ✨«همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست» ✨ 🌻فرمایش عزیزمان، حاکی از و بی قیدوشرط در پذیرش افراد و نیز در قبال یکایک آنان می باشد. 🌻در حکومت اسلامی آحاد جامعه، در مقابل لغزش‎ها، مسئولیت جمعی دارند که اگر دلسوزانه می توانستند جوانی که شیفته زیبایی هاست را به خود جذب کرده و را در عمل به آنان نشان دهند، شاهد افزایش دختران کم حجاب در جامعه نبودیم. 🌻علاوه بر عمل، که مختص خود فرد کم حجاب است، در عمل وی، ما نیز مقصر هستیم که نتوانستیم در او آن چنان که باید تأثیر بگذاریم! 🌻 افراد پست‎های مهم، ایجاب می‎کند که بیشتر از دیگران، دغدغۀ اصلاح ها و قلمداد کردن خود، در برابر عملکرد دیگران باشند. 🌻البته ، هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت، منشأ عظیم در جهان اسلام بوده و تا قرن‌ها خواهد بود. ✍️لیلا کامیار @umefafgaraei
✍️ تفسیر شما از این سخن سردار شهید سلیمانی و موارد نظیر آن چیست؟ 🌷 «همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما؛ اما جامعه‌ ماست»🌷 🔶 منظور سردار سلیمانی از این سخن، این است که با توجه به زندگی در جامعه و دین واحد که و است، باید این مطلب را بدانیم که افراد جامعۀ ما همانند ما هستند و اگر آسیبی به آنها برسد، به ما و دین ما نیز هست. ✴️ آن دختر کم حجاب، اگر را به خوبی رعایت نمی‎کند، علتش این نیست که می‎خواهد ایران و اسلام را نابود کند؛ بلکه شاید و هشیار نیست و ما باید او را، همانند اعضای خانواده خودمان دوست بداریم و کنیم و طردش نکنیم. همانگونه که فرزندان خودمان اگر اشتباهی بکنند، آنها را راهنمایی می کنیم. 🔶 از طرفی دیگر به دلیل رابطۀ قلبی با و با توجه به اینکه که رهبر انقلاب فرمودند ممکن است آن خانم داشته باشد و ما ؛ به همین منظور، سردار دلها هیچگاه افراد کم حجاب را نمی‎کنند و حتی آنها را خود نیز می‎خوانند. 🌺🍃 گفت شیخا، من آنچه گفتی هستم! 🌺🍃 آیا تو چنان که می‎نمایی هستی؟! 🍃🌺🌺🌺🍃 ✍️ دانیال اجودانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خداحافظ ای داغ بر دل نشسته 👇کلیپی به مناسبت 🍂خداحافظ ای، برگ و بارِ دل من 🍂خداحافظ ای، سایه‌سار همیشه 🍂اگر سبز رفتی، اگر زرد ماندم 🍂خداحافظ ای، نوبهار همیشه 🌱🌹🌹🌹🌱 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صبح امید 🌿تو هفته ای دوبار، گریه میکنی برام 🌿تو هفته ای دوبار، توبه میکنی بجام 🌿خدا کنه بهم نگی، تمومه فرصتت 🌿دعا بکن که خوب بشم، آقا به حرمتت 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 @umefafgaraei
آموزش جنسی (سند2030) ❇️ در یازدهمین جشنواره مردمی ، امیر اسماعیلی در قالب یک موشن گرافيك سه قسمتی، به ابعاد مختلف می‌پردازد و زمينه‌های شکل گیری این سند را بررسی می‌کند. سندی که نیز متعهد به اجرای سیاست‌ها و مواد آن شده بود؛ اما با دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی به کنار گذاشته شد. علاوه بر اینها، این اثر وارد به این سند را با توجه به نتایجی که اجرای آن در کشور‌های غربی داشته بیان می‌کند. 🔺لینک مستقیم فیلم 👇👇👇 https://ammaryar.ir/product/118188/ @umefafgaraei
📚 🌸 2 کتاب در حوزه و رونمایی شد 🔰کتاب‌های «مسئله حجاب در جمهوری اسلامی ایران» و «مسئله حجاب در غرب» به قلم «» به مناسبت سالروز واقعه کشف حجاب رونمایی شد. 🔶این آیین، روز چهارشنبه در قالب وبینار آموزشی «شمیم» به مناسبت ۱۷ دی، سالروز به دستور رضاخان در سال ۱۳۱۴، با مشارکت و حجاب در فرهنگسرای سرو و با حضور دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب آیت‌الله اختری، برگزار شد و علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و پژوهشگر و نویسنده نیز، به صورت آنلاین در این جلسه حضور داشت. 👤دکتر غلامی در این آیین، درباره محتوای کتاب ‌ «مسئله حجاب در غرب» اظهارداشت: 🔶این کتاب در چهار محور تدوین شده که محور اول است. از حدود ۱۵ قرن قبل از تولد حضرت عیسی (ع)، در مورد حجاب تاریخچه داریم، تا قرن ۱۹ و ۲۰ یعنی حدود ۳۴ قرن و آنچه ما در غرب از می‌بینیم، یک روند بدون شیوه بود. یعنی حجاب در ۱۵ قرن، ۱۵۰۰ سال قبل از تولد حضرت عیسی (ع) با سال ۱۹۰۰ خیلی تفاوتی نکرده است، در مواردی در نوع حجاب تفاوت‌هایی وجود دارد؛ اما اصل موضوع خیلی تغییر نکرده است. ⚠️اما از سال ۱۹۳۰ حجاب از یک به یک پروژه تبدیل شده و به شدت می‌کند، در مقایسه سال ۱۸۸۰ با ۱۹۸۰، طی یکصد سال، حجاب بیش از ۳هزار و ۴۰۰ سال کرد و به یک اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و عقیدتی تبدیل شد. منبع خبر👇👇👇 www.irna.ir/news/84176828/ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4️⃣3️⃣ ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 👆لطفاً نظر مستدل –و احتمالاً متکی به منابع- خود را مرقوم بفرمایید. ❇️ خواهشمند است متن ارسالی حداکثر حدود 200 واژه باشد. آثار برگزیده علاوه ‎بر قرار گرفتن در لیست اهدای هدیه، به نام نویسندگان محترم، منتشر خواهد شد. 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره سی‌وچهار، دوشنبه 22 دی 🔹اعلام برندگان به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 24 دی 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ و مشخصات خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. @umefafgaraei
📶 کارگاه آنلاین | بر مبنای دیدگاه‌های علمی و سپس دیدگاه‌های دینی 👤 مدرس: دکتر سیدعلی مرعشی | پزشک، متخصص روانشناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز 🌸ویژه اساتید و دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره🌸 📆زمان کارگاه: جمعه 26 دی ساعت 14 الی 17 📝 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر👇 📲 09059752600 🆔 @moshaver1 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶مراسم هفتمین روز رحلت فقیه و حکیم مجاهد 🍂مرحوم آیت الله 🍂 👤با سخنرانی استاد حسن ازغدی 📆زمان: یکشنبه 21 دی ماه ⏰ساعت 10 صبح الی 11:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/deo @umefafgaraei
🔔 مناظره "بررسی فقهی حضور در ورزشگاه ها" 🗓 زمان: 25 دی ⏰ساعت ۹:۳٠ صبح الی 12:00 👇 ارائه دهندگان: 👤 حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد نجفی 👤 حجت الاسلام والمسلمین کاظم قاضی زاده 👤 حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا 👤 حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله باقری و 👤 مدیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین مهدی فیروزی 👈 لینک ورود به جلسه: http://dte.bz/danaee ┄┅═══••✾••═══┅┄ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دینداری ناقص ✴️چرا در بعضی خانواده ها، پدر و مادر متدین و مسلمان و هستند اما فرزندان..... 🎙استاد عالی @umefafgaraei
⚠️فقر توأم با فحشا 💥صحنه های هولناک شبهای تهران ♨️شب های پایتخت فاجعه است! ❇️جمعی از مردم تهران در مجلس به دعوت سردار ساجدی‌نیا به مقر پلیس رفتند تا زیر پوست شهر تهران را در شب ببینند، محمود در خصوص نتیجه این بازدید اظهار داشت: 👈"وضعیت اسف باری را شاهد بودیم که انسان با دیدن آن دچار می شود؛ زیرا عمق فاجعه قابل تأمل و نگران کننده است و مشاهده فقر آمیخته با فحشا تا عمق جان انسان را می سوزاند". 🔥در این شب در گفتگو با زنان تن فروش، خانم میانسالی می گفت سرپرست خانوار و دارای مادر پیر و از داشتن شغل و بیمه محروم است و کاری را آموزش ندیده که بخواهد از آن طریق گذران زندگی را داشته باشد. دختر جوانی نیز در این خصوص گفت که در نوجوانی مورد تجاوز قرار گرفته و خانواده او را طرد کردند و از شهرستان به تهران آمده و از این طریق زندگی را می گذراند. 🔶متن کامل گزارش👇👇👇 https://tadbirvatoseh.ir/?p=9456 @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‌وسومین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "عفاف در ادب و هنر (3): "اکران و بررسی برخی از انیمیشن‎های تلوزیون" 👥👥جلسه هم‎اندیشی با مشارکت اعضای محترم کارگروه ⏰ زمان: چهارشنبه 24 دی ماه ساعت 15:00 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم هم‌زمان با سال‌روز عفاف و حجاب برگزار می‌کند: 💡سلسله رویدادهای ایده‌پردازی 1️⃣ رویداد یکم: فراخوان "ایده های خلاقانه در تبیین اهمیت عفاف و حجاب و شیوه های ترویج آن" ⏳مهلت ارسال آثار: تا نیمه بهمن ماه، مقارن با میلاد حضرت زهرا (س) 🔍اعلام نتایج: بیستم اسفندماه، همزمان با سالروز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) 📦ارسال آثار: تحویل به معاونت فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان قم، یا ارسال به پست الکترونیک f.nikzad@whc.ir 🔺شرکت برای عموم آزاد است. ⏰تلفن: 02531285151 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت حوزه علمیه مراجعه نمایید: http://qom.whc.ir/news/view/101942 @umefafgaraei
🔰 سلسله نشست های امر جنسی با موضوع: ❇️ بررسی پدیدۀ (ازدواج سفید) به عنوان رقیبی برای نهاد سنتی 👇 با حضور اساتید 👤 دکتر تقی آزاد ارمکی 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر فرج الله هدایت نیا 👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسین بستان 📝 دبیر جلسه: دکتر مهدی عباسی 📆 زمان: پنجشنبه: 25 دی ساعت 10 صبح 🎧 لینک جلسه مجازی: http://dte.bz/ethicsconf @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_چهار ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های
✴️سؤال مسابقه هفته 34، پاسخ مستدل –و احتمالاً متکی به منابع- ارجمند در خصوص نظر گروهی بود که معتقدند، می‎توانیم خوب‎های را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 🌺در مسابقه این هفته شکوه عفاف، 4 نفر از عفافگرایان گرامی: 🍃خانم‌ها مائده ، عصمت ، لیلا و آقای سیدعلی پاسخ‎های خود را ارسال نموده بودند؛ که متن آقای بیضائی مورد توجه قرار گرفت. 🍃🌺🌺🌺🍃 🔶 در هر طرح‏ بايد ، ، ‏ و ‏ را بررسی کنیم و بایستی مجموعه باشد؛ وگرنه استناد اجزاء، باعث استناد مجموعه نخواهد بود. 🔶 ممكن است يك كتاب، يك حدیث داشته باشد و مستند باشد و حجّیت داشته باشد و مبنای صحیح حرکت فردی- اجتماعی توحیدی فرد قرار بگیرد و ممكن است هزار حدیث در آن باشد؛ اما مستند نباشد... چه برسد یک سند کلانِ بالادستیِ بسیار تأثیرگذار مانند که در یک پارادایم دیگر و با شبکه ای از روابط در هم تنیده طراحی شده است، که نمی‌تواند مورد مماشات قرار بگیرد و اجزاءش را بدون این ، وارد طرح مبتنی بر خویش کرد. 🔶 چراکه ما در هر طرحى- چه تربيتى، چه اخلاقى، چه اجتماعى و سياسى و چه اقتصادى و حقوقى-، بایستی گزاره‌ها را با ربط‌هایشان و ناظر به جهت حرکت‌شان مورد بررسی قرار بدهیم. 🌿🌸🌸🌸🌿 📚 ملغمه ای از اندیشه های دو اندیشمند جلیل القدر، استاد مرحوم علی صفایی حائری ره و استاد سید محمدمهدی میرباقری حفظه الله ✍️سیدعلی بیضایی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 4️⃣3️⃣#سؤال_شماره_سی_و_چهار ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های
✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ ✴️این سخن در نگاه اول درست است. اگر مطلبی به دست ما می‌رسد، باید سعی کنیم سره را از ناسره تشخیص دهیم و سند ۲۰۳۰ به عنوان یک مقالۀ علمی! جا دارد که چنین برخوردی با آن شود؛ ولی ۲۰۳۰ یک سند دارای چارچوب و است، نه یک متن علمی؛ بنابراین باید به سؤالات زیر دهیم: 1️⃣چرا سراغ سند ۲۰۳۰ برویم؟ آیا سند بالادستی آموزشی مان را باید از کشورهای دیگر بگیریم؟ 🔷پاسخ به این سؤال خیلی دشوار نیست. تمام قواعد علمی و دانش مطالعات برنامه درسی، چنین راهنمایی می کنند که هر کشوری باید بر اساس خودش، اش را و ترسیم نماید. 2️⃣فارغ از مسئله مربوط به سؤال یک، آیا از اتخاذ برخی مواضع مثبت این سند، وجود نخواهد داشت؟ 🔷پاسخ خیلی روشن آن است که اگر مطالبی کاملاً نو و راهگشا در سند ۲۰۳۰ هست که در اسناد بالادستی نظام ما نیست، لازم باشد که در اسناد خود کنیم و به هر روی، یک سند (یعنی سند بومی خودمان) باید در جبهۀ کار قرار گیرد. 3️⃣آیا این سؤال واقعاً مسئله ما است؟ 🔷زمانی این سؤال منطقی است که واقعاً بررسی نشان دهد که ۲۰۳۰ سخن نو و راهگشایی دارد؛ اما خوشبختانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که تمام گزاره ‌های مثبت 2030، ناظر به عدم ظلم و تبعیض و... در اسناد داخلی ما هم وجود دارد و دلیلی برای به وجود نخواهد داشت. 🌱ادامه دارد... ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#چرایی_نه_به_سند_2030 #حق_تحفظ #بخش_اول ✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای
✍️ گروهی معتقدند، می‎توانیم خوب‎های 2030 را بگیریم و بدهای آن را واگذاریم (تقریباً همان حق تحفّظ)؛ 4️⃣آیا اتخاذ مباحث مثبت سند ۲۰۳۰ -ولو آنکه می دانیم در اسناد بومی هست- هیچ منفعتی نخواهد داشت؟ حداقل آن است که رابطۀ ما را با جهان غرب بهتر میکند. 🔷باید توجه داشت که ۲۰۳۰ هم، ملمو از و است. مثلاً حذف ظاهری خوب دارد ولی باطنی خطرناک! چراکه (تفسیر متن) به عهدۀ است. ⚠️شما حذف کلیشه جنسیتی را می پذیرید و مجبور می‌شوید روزی به نام نداشته باشید. شما این عبارت را می پذیرید و باید بپذیرید، زن برای خروج از کشور به تنهایی، به هیچ اجازه‌ای نیاز نخواهد داشت. 📌دقت بفرمایید کننده شما نیستید! شما به عنوان یک مطلوب می‌پذیرید که مدارس باید را اجرا کنند؛ اما مفهوم تربیت جنسی شما با تدوین کنندگان ۲۰۳۰، زمین تا آسمان است! ✍️محمود سعیدی رضوانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝دکتر ساقیان و همکاران در سال 1396، پژوهشی را با عنوان "ابعاد نوروبیولوژیک عفاف و حجاب" انجام دادند و نتایج آن نشان داد به منظور حفظ و برقراری در هورمون‌های استرسی و جنسی، پایبندی به فرهنگ و ضرورت می‌یابد. ❇️از دیدگاه نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی، تحریک‌های جنسی مداوم، به عنوان عامل استرس‌زا شناخته می‌شود که در صورت عدم پاسخ مناسب به آنها با ارضای درست میل جنسی، هورمون‌های جنسی و استرسی به هم می خورد. علاوه بر این، آثار نامطلوبی نظیر تنش‌های روانی، بیماری‌ها و انحرافات جنسی، بلوغ زودرس و به عملکرد مغز نیز، بروز می‎کند. ✴️حجاب و عفاف از دیدگاه ، دو جنبه دارد: 1️⃣یکی اینکه، شخص ورودی‌های تحریک جنسی را نکند 2️⃣و دیگر اینکه، از تحریک جنسی دیگران کند. 🍀بر اساس ساختار مغزی زن و مرد، خصوصاً در بخش که به فعالیت بیشتر غدد جنسی در مردان، نسبت به زنان منتهی می‌شود، به نظر می‌آید که نقش زن در از ایجاد محرک‌های جنسی و نقش مرد در ورودی‌های تحریک جنسی، اهمیت بیشتری دارد. 🍀به علاوه، به دلیل بزرگ‌تر بودن اندازه نیز، مردان پاسخ‌های قوی‌تری به تحریکات جنسی می‌دهند. 📌بنابراین، اگر چه تحریک‌گری جنسی مردان هم می‌تواند برای زنان و مردان دیگر باشد؛ ولی تحریک‌گری جنسی از سوی خانم‌ها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان می‌گذارد و این امر، بر اهمیت لزوم و زنان می افزاید. @umefafgaraei