eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
774 دنبال‌کننده
398 عکس
166 ویدیو
417 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوی تربیت تشویقی.mp3
10.55M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (33) 🔶 الگوی تربیتی تشویقی، تشویق به وسیله امور مادی فی الجمله در شریعت هست 🔹فرهنگ افراطی تشویق غلط است 🔹تزاحم عنوان عجب و مدح با عنوان تشویق 🔹 مدح کردن عامل عجب است 🔹چگونه تشویق کنیم که به عجب منتهی نشود @vajeazeh
resize_۰۱_۰۸_۲۰۲۳.mp3
46.79M
◍⃟﷽˼ ✨بشارات عهدین به اسلام قسمت اول در یوتیوب برنامه ای با مدیریت: انجمن ایرانیان مسلمان دانشگاه مکمستر - همیلتون - کانادا ایتا    @vajeazeh  
بخش دوم.mp3
48.96M
◍⃟﷽˼ ✨بشارات عهدین به اسلام - قسمت دوم ⬅️توجه: 15 دقیقه اول به زبان انگلیسی می باشد. برنامه ای با مدیریت: انجمن ایرانیان مسلمان دانشگاه مکمستر - همیلتون - کانادا   ایتا  @vajeazeh    
ظرفیت ها و تهدیدهای فرهنگی .mp3
23.74M
بشنوید 🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: ظرفیت ها و تهدیدهای فرهنگی در جمع دانشجویان استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در طرح حامیم دانشگاه شیراز ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ @vajeazeh
🪴نسخه خطی کتاب شفا در کتابخانه ملی اسرائیل «کمی پس از مرگ[ جناب] ابن سینا[رضوان الله تعالی علیه]» کتابت شده است | Euronews https://parsi.euronews.com/2023/08/10/ibn-sina-manuscript-kitab-al-shafa-in-library-of-israel-is-nearly -1000-years-old @vajeazeh
🌿 ••[ وجیزه ]••
🪴نسخه خطی کتاب شفا در کتابخانه ملی اسرائیل «کمی پس از مرگ[ جناب] ابن سینا[رضوان الله تعالی علیه]» کت
واقعا ارزشمنده... ابن سینا [ رضوان الله تعالی علیه] شخصیتی است که آسان از او نتوان گذشت
روش شناسی اجتهاد ( با رویکرد فقه نظام ساز) @vajeazeh
استاد رشاد.mp3
34.98M
ظرفیت های اصول فقه موجود برای تولید فقه نظام ساز آیت الله علی اکبر رشاد حفظه الله @vajeazeh
1057410.pdf
2.94M
مقاله بخوانیم ( اخلاق سیاسی امام سجاد علیه السلام بعد از واقعه کربلا ) چکیده با نگاهی به سیره ی امام سجاد (ع) به عنوان اسوه و الگوی چهارم شیعیان در عرصه ی سیاست و اخلاق سیاسی اقدامات و تدابیر آن حضرت به خوبی روشن می شود که گرچه آن امام به خاطر برهه ی خاص زمانی که در آن قرار داشت ,دست به جهاد مسلحانه نزد، اما امام همواره در مواجهه با رویدادهای سیاسی عصر خود، بهترین مواضع را انتخاب نمود، به طوری که امام در اولین اقدام سیاسی عصر خود بعد از واقعه کربلا با شهامت و قاطعیت و در لباس اسارت پیام عظیم واقعه کربلا را در مرکز خلافت جور و ستم و در مقابل یزید به مردمی که توسط امویان در غفلت نگه داشته شده بودند ابلاغ کرد و زمینه ای فراهم نمود که این پیام به نسل های بعدی هم برسد. سپس امام در مدینه با اقدامات بی نظیر خود به تثبیت موقعیت امامت و رهبری شیعه پرداخته و پناه مردم مدینه در جریان قیام حرّه ردد.امام در رویارویی با خلفای خونریزی چون عبدالملک و هشام با تدابیر سنجیده سیاسی و در فضای اختناق یاسی توانست ضمن حفظ هیبت و اقتدار امامت به هدایت شیعیان پرداخته و فرصت را دوباره برای بازسازی و زنده شدن روح اسلامی در عصر خود و در بعد از آن ایجاد نماید ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
استاد قائینی.mp3
33.32M
بازخوانی عناصر اجتهاد با تکیه بر فقه معاصر آیت الله محمد محمدی قائینی حفظه الله @vajeazeh
❖ ریشه یابی برخی جملات منسوب به امام حسین(علیه السلام) 🎙استاد یوسفی غروی «إنْ كان دينُ محمدٍ لَمْ يَستقِمْ إلا بقتلي، يا سُيوف خُذيني» «إنّ الحياةَ عقيدةٌ وجِهادٌ» این دو جمله علیرغم آنچه مشهور است که بعنوان سخنانی از امام حسین(علیه السلام) به ایشان نسبت داده میشود اما در واقع بریده‌هایی است از دو شعر، از دو شاعر متأخر. ● معنای جملۀ اول اینست: «اگر دین پیامبر برپا نمیگردد مگر با کشتن من، ای شمشیرها مرا بگیرید!» این جمله، بیت شعری است از مرحوم ملّا محسن أبوالحَب کربلایی، یکی از خطبای منبری که معاصر حاج سید مهدی بحرالعلوم بوده و دیوان اشعارش هم چاپ شده. مرحوم حاج سید محسن امین عاملی در «الدرّ النضيد في مراثي السبط الشهيد» که اشعاری از 150 دیوان در آن گلچین کرده این قصیدۀ مرحوم ابوالحبّ را نیز آورده است. در کتاب «مَعالي السبطين» اثر شیخ محمد مهدی حائری مازندرانی نیز بسیاری از اشعار میرزا محسن أبوالحَب کربلایی آورده شده. در این قصیده تصویری از امام(علیه السلام) ترسیم میشود که انگار نفس امام آمادۀ معرکه و قتال نبوده و امام با خود کلنجار میرفته است. به همین خاطر بعضی از علما به معنای این شعر اشکال نموده‌اند. ابیات منتهی به جملۀ مشهور، چنین است: في يوم ألقى للمهالكِ نفسَه * كيما تكون وقايةً للدين وبيوم قال لنفسه من بعد ما * أدّى بها حقّ المعالي بِيني أعطيتُ ربي موثقاً لا ينقضي * إلا بقتلي فاصعدي وذريني إن كان دينُ محمدٍ لمْ يستقمْ * إلا بقتلي يا سيوفُ خُذيني ● و اما جملۀ دوم: «إنّ الحیاةَ عقیدةٌ وجِهادٌ» این جمله نیز مصرعی است از یک بیت از یک شاعر سنی مصری، بنام احمد شوقي. بیت کاملش اینست: قِفْ دونَ رأيك في الحیاة مجاهداً *** إنّ الحیاةَ عقیدةٌ وجِهادٌ یعنی: بر سر رأی و عقیدۀ خویش مجاهد و رزمنده بایست که [ارزش و حقیقتِ] زندگی، عقیده داشتن و جهاد [در راه آن عقیده] است! در پایان کتاب «سُموُّ المعنی في سمو الذات أو أشعةٌ من حياة الحسين» اثر شیخ عبدالله العلايلي نیز چند قصیده در رثای امام حسین(علیه السلام) [و بعنوان زبان حال ایشان] آمده است که یکی از آنها همین قصیده است. حتی مرحوم امام خمینی هم یکبار این جمله را نقل نمود و به اشتباه آن را به امام حسین(علیه السلام) نسبت داد. اما مرحوم ‌شهید دکتر مفتح در بزرگداشت مرحوم شهید مطهری میگفت: «شهید مطهری اصرار عجیبی داشت که بگوید این جمله نه از امام حسین(ع) است و نه از هیچ معصوم دیگری. و وقتی از ایشان سؤال شد که چه ضرورتی دارد بر نفی این جمله اصرار کنید؟ فرمود: چون انحراف فکری بوجود میآورد و دستاویز گروههای منحرف شده است» به قول مرحوم میرزای نوری و شهید مطهری، برای برخی ساده‌انگارها یکی از بهترین ملاکهای مستند بودن یک کلام به معصوم، زیباییِ آن کلام است. و اصولاً طرز فکری در میان شیعه رواج دارد که میگویند مگر امکان دارد فلان خبر با این زیبایی در بیان از امام معصوم نباشد؟! یا مثلاً میگویند این حرف با این بلاغت جز از امام معصوم نمیتواند صادر شود!. این طرز فکر اشتباه است و منشأش ضعف بلاغتِ خود این افراد و نرسیدنشان به مراد نهاییِ آن عبارات است. @MaarefHadith @vajeazeh