فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 السلام علیک یا اباعبدالله
درباره اشتغال به علم و تاثیر آن در انسان.m4a
11.22M
گفتاری درباره اشتغال به علم و تاثیر آن در انسان
TaAseman03_5.mp3
2M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(16)
❓نظریه تکامل با وجود خدا چه نسبتی داره؟
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
TaAseman03_4.mp3
2.97M
💠استاد وکیلی؛#پرسش_پاسخ(15)
❓آیا میشود از زندگی موجودات زنده مثال بزنید؟(مثال هایی از وجود نظم خاص در موجودات زنده)
#پرسش_پاسخ
#طرائف
#دروس_حوزوی_استاد_وکیلی
https://eitaa.com/taraef110
__کاستی های مبادی تصوری استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز در حوزه ی الهیات_.pdf
293.7K
📚 #مقاله کاستی های مبادی تصوری استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز در حوزه ی الهیات
✍️نویسندگان: مسلم زمانیان، عبدالحسین #خسروپناه
🔻چکیده
استیون #هاوکینگ و ریچارد #داوکینز از دانشمندان خداناباور معاصر هستند که با مشی تجربی یکی در حیطه فیزیک، و دیگری در حیطه زیست شناسی به مباحث الاهیات ورود نموده اند که این ورود به الحاد و خداناباوری ختم شده است. مهمترین عاملی که موجب چنین نتیجه ای در مشی علمی این دو شخصیت شده تصورات نادرست از موضوع و مفاهیم فلسفی است. تحقیق پیش رو با استخراج این مبانی به روش کتابخانه ای از لابلای آثار این دو شخصیت، آنها را به بوته نقد گذاشته است. تصور نادرست از فلسفه و قلمرو آن، و نیز درک نادرست از مفاهیم فلسفی چون درک نادرست از مجردات، تصور غلط از واجب الوجود و اوصاف آن، تشخیص نادرست نسبت به ملاک نیازمندی به واجب، و همچنین درک نادرست از مفاهیم «علیّت»، «زمان»، و «عدم»را می توان به عنوان مصادیقی از این فهم نادرست برشمرد.
منبع: اندیشه نوین دینی سال پانزدهم زمستان ۱۳۹۸ شماره ۵۹ 7-20
#جریان_آتئیسم
#کلام_اسلامی
◾️ @kashkolenab 🆔@meshkatnoor
تکامل و آتئیسم ۲.mp3
39.45M
🎙#صوت
✅ گفتگو در کلاب هاوس- کلاب سالن اندیشه
🔰موضوع: تکامل و آتئیسم ۲ (چگونه آتئیستها تکامل را به نفع خود مصادره کردهاند؟)
👤 با حضور دکتر یوسف دانشور نیلو (عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی)
🗓 جمعه، ۲۵ تیر ۱۴۰۰
🕥 ساعت ۱۷- ۲۰:۳۰
#خداباوری #الحاد #تکامل #فرگشت #فلسفه_دین #فلسفه_دین_اسلامی
@Islamic_Philosophy_of_Religion 🆔@meshkatnoor
#علوم_اجتماعي_شناختي
مترجم (ليلا اردبيلي) در نشاني زير درباره جامعهشناسي شناختي و جاي خالي آن در علوم شناختي سخن گفته است:
https://shenakhtcenter.com/2020/04/05/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%88/
#معرفی_كتاب
#علوم_اجتماعي_شناختي
#شناخت_اجتماعي
زروباول كتابي دارد با نام: «منظرهاي ذهن؛ دعوتي به جامعهشناسي شناختي»
Eviatar Zerubavel - Social Mindscapes; An Invitation to Cognitive Sociology (1999, Harvard University Press)
كه 8 فصل دارد:
فصل اول: جامعهشناسي شناخت
فصل دوم: بيناييشناسي اجتماعي
فصل سوم: دروازههاي اجتماعي آگاهي
فصل چهارم: تقسيم اجتماعي جهان
فصل پنجم: معناهاي اجتماعي
فصل ششم: حافظههاي اجتماعي
فصل هفتم: زمان معيار
فصل هشتم: نتيجه
#معرفی_كتاب
#ترجمه
#علوم_اجتماعي_شناختي
كتاب مزبور از زروباول را ليلا اردبيلي و سارا قاسمي با نام «چشماندازهاي اجتماعي ذهن؛ گامي به سوي جامعهشناسي شناختي» ترجمه كردهاند و نشر لوگوس در 1399 نخستين چاپ آن را عرضه كرده است.
چشماندازهای اجتماعی ذهن: نگاهی به جامعهشناسی شناختی (۱۳۹۹). تهران: نشر لوگوس.
#علوم_اجتماعی_شناختی
#علوم_شناختی
#معرفی_كتاب
اِوياتار زِروباوِل - Eviatar Zerubavel متولد 1948 - استاد جامعهشناسي در دانشگاه راتگرز آمريكاست و در جامعهشناسي شناخت متخصص است. او در زمينه شناخت اجتماعي و علوم اجتماعي شناختي آثاري عرضه كرده است.
13.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند سال پیش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مناظرهای با آقای عبده تبریزی داشتم. گفتند ربا یک بحث علمی نیست و بحثی مکتبی و ایدئولوژیک است. پاسخم را ببینید...
@syjebraily