صادقی.mp3
16.86M
🎙 صوت
مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ»
📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401
سخنرانی : مسعود صادقی
عنوان سخنرانی :
فلسفۀ تاریخ و پیشرفت
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
حیدری.mp3
18.41M
🎙 صوت
مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ»
📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401
سخنرانی : جواد حیدری
عنوان سخنرانی :
فلسفۀ اخلاق و پیشرفت
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
مصطفوی.mp3
16.97M
🎙 صوت
مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ»
📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401
سخنرانی : شمس الملوک مصطفوی
عنوان سخنرانی :
تفکر پست مدرن و اندیشۀ پیشرفت
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
قیصری.mp3
20.83M
🎙 صوت
مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ»
📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401
سخنرانی : علی قیصری
عنوان سخنرانی :
اندیشۀ پیشرفت در آرای روشنفکران ایران
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
هوشمند.mp3
23.63M
🎙 صوت
مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ»
📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401
سخنرانی : حسین هوشمند
عنوان سخنرانی :
رالز و اندیشۀ پیشرفت اخلاقی
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
قهرمانپور.mp3
16.88M
🎙 صوت
مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ»
📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401
سخنرانی : رحمن قهرمانپور
عنوان سخنرانی :
مفهوم پیشرفت در آثار متأخر فوکویاما
https://eitaa.com/hekmatfalsafe
تقویت اراده.mp3
735.4K
🎧پرسش و پاسخ
♻️راه تقویت اراده چیست؟
🔸نکته ای تجربی در مورد تقویت اراده
🔸ارتباط هایی که اراده را تضعیف می کند
🔸مطالعاتی که تاثیر در تقویت اراده دارد
🔸اذکاری که برای تقویت اراده تاثیر دارد
#آیت_الله_رضایی_تهرانی
#پرسش_پاسخ
#تقویت_اراده
#برنامه_تا_آسمان
#تربیت
استفاده از مطالب با فوروارد یا ذکر لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/683409639C945278276f
Taher:
مغالطهی اشتراکِ لفظ:
Equivocation Fallacy
استعمال یک لفظ(اسم، فعل، حرف و صفت) در یک متن با معانی گوناگون، بدون توجه به تعدد معانی آن. به طوری که این امر موجب یک استنتاج خطا شود.
مثال اول :
انگور شیرین است.
شیرین معشوق فرهاد است.
پس: انگور معشوق فرهاد است.
مثال دوم:
او سیر است.
سیر بو میدهد.
پس: او بو میدهد.
مثال سوم :
سعادت غایت زندگی انسان است.
غایت زندگی انسان مرگ است.
پس: سعادت انسان همان مرگ است.
مثال چهارم :
خانهی ارزان کمیاب است.
هر چیز کمیاب گران است.
پس: خانهی ارزان گران است!
مثال پنجم :
حمید دوستِ بیست سالهی من است.(بیست ساله: الف، به مدت ۲۰ سال؟ یا ب، دارای ۲۰ سال سن؟)
مثال ششم :
اگر شما هم بگذارید، من پا روی حق نمیگذارم. (گذاشتن: اجازه دادن؛ قرار دادن)
✨در مثال پایانی، هر دو حالت زیر را میتوان متصور بود:
اگر شما هم "پا روی حق بگذارید"، من پا روی حق نمیگذارم.
یا
اگر شما هم "اجازه بدهید"، من پا روی حق نمیگذارم.
شناخت مغالطات و اصطلاحات رایج فلسفی
قسمت دوم _ نوع اول
@vajeazeh
Journal for the Cognitive Science of Religion
#علم_شناختی_دین
#cognitive_acience_of_religion
#CSR
علم شناختی دین حوزهای در حال رشد است كه جایگاه خود را در مركز پژوهشهای میانرشتهای میبیند. شناخت cognition به گونههای مختلفی، از نظریهها و مدلهای پایین-به-بالا گرفته تا نظریهها و مدلهای بالا-به-پایین، فهم شده است. نگاههای تازهای در مورد شناخت، فرهنگ و دین دارند یافت میشوند، شیوههای جدیدی برای انجام پژوهش در حال استقرار است و فناوریها و روششناسیهای تازهای در حال استفاده در علوم شناختی دیناند. تعداد محققان و دانشمندانی كه در این زمینۀ جذاب دارند كار میكنند بهطور تصاعدی در حال افزایش است و مجلۀ علوم شناختی دین مسیر نشر پیشرفته و روزآمدی برای عرضۀ این پژوهشهاست.
🖊 رضا درگاهيفر
https://journal.equinoxpub.com/JCSR/about
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تکست_ویدئو | مادیگرا محال است نفی خدا کند.
💎 تبیین ساده و دقیق از رابطهی ماتریالیسم با موجودات ماوراءالطبیعی
👤 استاد #رحیمپور_ازغدی
📚 #فلسفه_دین | #عمومی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
مطالب مرتبط با جلسه امروز(١١/ ١١/ ١۴٠١)
قرائت کفوا احد:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-112-000/q-tfs-112-004-00001.html
متفردات حفص:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00007.html
سبع صغری و کبری و عشر صغری و کبری:
https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%a7%d8%aa%db%b4%db%b4-%d9%be%d9%86%d8%ac-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%aa/#toc_6
کلام علامه حلی در تواتر قرائات
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00061.html
اقسام قرائات در دیدگاه سیوطی:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00026.html
حماد الروایه-ابن المقسم:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00040.html
کربلایی کاظم:
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/1300-1262-1883/1378-1338-1959-karbalaikazemsaruqi-00000.html
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00059.html
و اللیل اذ ادبر
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-074-000/q-tfs-074-033-00001.html
قرائت و اوصی بها ابراهیم:
https://almabahes.bahjat.ir/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d9%81-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9b-%d8%b4%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%88%d9%84%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%81-%d9%86/#toc_174
مصحف اهل حمص
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01022.html
ارتباط مس مصحف با رسم و ضبط مصحف
http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01109.html