eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
801 دنبال‌کننده
401 عکس
162 ویدیو
417 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
هوشمند.mp3
23.63M
🎙 صوت مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ» 📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401 سخنرانی : حسین هوشمند عنوان سخنرانی : رالز و اندیشۀ پیشرفت اخلاقی https://eitaa.com/hekmatfalsafe
قهرمانپور.mp3
16.88M
🎙 صوت مدرسۀ تابستانی «اندیشۀ پیشرفت: مباحثی در فلسفه، علم و تاریخ» 📆 ۲۱ تا ۲۳ شهریور ماه 1401 سخنرانی : رحمن قهرمانپور عنوان سخنرانی : مفهوم پیشرفت در آثار متأخر فوکویاما https://eitaa.com/hekmatfalsafe
تقویت اراده.mp3
735.4K
🎧پرسش و پاسخ ♻️راه تقویت اراده چیست؟ 🔸نکته ای تجربی در مورد تقویت اراده 🔸ارتباط هایی که اراده را تضعیف می کند 🔸مطالعاتی که تاثیر در تقویت اراده دارد 🔸اذکاری که برای تقویت اراده تاثیر دارد استفاده از مطالب با فوروارد یا ذکر لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/683409639C945278276f
Taher: مغالطه‌ی اشتراکِ لفظ: Equivocation Fallacy استعمال یک لفظ(اسم، فعل، حرف و صفت) در یک متن با معانی گوناگون، بدون توجه به تعدد معانی آن. به طوری که این امر موجب یک استنتاج خطا شود. مثال اول : انگور شیرین است. شیرین معشوق فرهاد است. پس: انگور معشوق فرهاد است. مثال دوم: او سیر است. سیر بو می‌دهد. پس: او بو می‌دهد. مثال سوم : سعادت غایت زندگی انسان است. غایت زندگی انسان مرگ است. پس: سعادت انسان همان مرگ است. مثال چهارم : خانه‌ی ارزان کمیاب است. هر چیز کمیاب گران است. پس: خانه‌ی ارزان گران است! مثال پنجم : حمید دوستِ بیست ساله‌ی من است.(بیست ساله: الف، به مدت ۲۰ سال؟ یا ب، دارای ۲۰ سال سن؟) مثال ششم : اگر شما هم بگذارید، من پا روی حق نمی‌گذارم. (گذاشتن: اجازه دادن؛ قرار دادن) ✨در مثال پایانی، هر دو حالت زیر را می‌توان متصور بود: اگر شما هم "پا روی حق بگذارید"، من پا روی حق نمی‌گذارم. یا اگر شما هم "اجازه بدهید"، من پا روی حق نمی‌گذارم. شناخت مغالطات و اصطلاحات رایج فلسفی قسمت دوم _ نوع اول @vajeazeh
Journal for the Cognitive Science of Religion علم شناختی دین حوزه‌ای در حال رشد است كه جایگاه خود را در مركز پژوهش‌های میان‌رشته‌ای می‌بیند. شناخت cognition به گونه‌های مختلفی، از نظریه‌ها و مدل‌های پایین-به-بالا گرفته تا نظریه‌ها و مدل‌های بالا-به-پایین، فهم شده است. نگاه‌های تازه‌ای در مورد شناخت، فرهنگ و دین دارند یافت می‌شوند، شیوه‌های جدیدی برای انجام پژوهش در حال استقرار است و فناوری‌ها و روش‌شناسی‌های تازه‌ای در حال استفاده در علوم شناختی دین‌اند. تعداد محققان و دانشمندانی كه در این زمینۀ جذاب دارند كار می‌كنند به‌طور تصاعدی در حال افزایش است و مجلۀ علوم شناختی دین مسیر نشر پیشرفته و روزآمدی برای عرضۀ این پژوهش‌هاست. 🖊 رضا درگاهي‌فر https://journal.equinoxpub.com/JCSR/about
26.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مادی‌گرا محال است نفی خدا کند. 💎 تبیین ساده و دقیق از رابطه‌ی ماتریالیسم با موجودات ماوراءالطبیعی 👤 استاد 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات
مطالب مرتبط با جلسه امروز(١١/ ١١/ ١۴٠١) قرائت کفوا احد: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-112-000/q-tfs-112-004-00001.html متفردات حفص: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00007.html سبع صغری و کبری و عشر صغری و کبری: https://almabahes.bahjat.ir/sharh/%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d8%b9%d8%af%d8%af-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%a7%d8%aa%db%b4%db%b4-%d9%be%d9%86%d8%ac-%d9%86%d9%88%d8%b9-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%a6%d8%aa/#toc_6 کلام علامه حلی در تواتر قرائات http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00061.html اقسام قرائات در دیدگاه سیوطی: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00026.html حماد الروایه-ابن المقسم: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00040.html کربلایی کاظم: http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/1300-1262-1883/1378-1338-1959-karbalaikazemsaruqi-00000.html http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-008-00059.html و اللیل اذ ادبر http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-074-000/q-tfs-074-033-00001.html قرائت و اوصی بها ابراهیم: https://almabahes.bahjat.ir/%d9%85%d8%b5%d8%a7%d8%ad%d9%81-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9b-%d8%b4%d8%a8%d9%87-%d9%87%d9%88%d9%84%d9%88%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%aa%d8%ad%d8%b1%db%8c%d9%81-%d9%86/#toc_174 مصحف اهل حمص http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01022.html ارتباط مس مصحف با رسم و ضبط مصحف http://amafhhjm.ir/wp/almobin/Amafhhjm/q-tfs-000-000/q-tfs-000-010-01109.html
شرح ادعیه ماه رجب (2) - استاد وکیلی.mp3
19.19M
🌹 هو العلیم جلسه دوّم ماه_رجب با بیان استاد وکیلی (رجب المرجب 1443) 🎧در این جلسه می شنویم: 🔹 شرح دعای «خابَ الوافِدُونَ عَلى‏ غَيْرِكَ» 🔸 راه رسیدن به توحید و گرفتن فیوضات بر روی همه باز است. 🔸سنت خداوند لطف کردن و مهلت دادن به گنهکاران است. 🔸تقاضای درجۀ «مهتدین» به معنای رسیدن به خلوص و توحید است. https://eitaa.com/taraef110
n950801.mp3
694.2K
💥نقل خاطره ای جالب از آیت الله درباره استاد شهید 🎤حضرت استاد 📆درس خارج کلام جدید علم دینی 95/08/01 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
Taher: مغالطه‌ی ابهام ساختاری: Amphiboly Fallacy مغالطه‌ی ابهام ساختاری شبیه مغالطه‌ی اشتراک لفظی است. با این تفاوت که در اینجا ابهام معنا ناشی از یک لفظ نیست؛ بل‌که ناشی از ساختار جمله است. مغالطه‌ی ابهام ساختاری وقتی صورت می‌گیرد که فرد جمله‌ای را به کار برد که بیش از یک معنا داشته باشد. و آن جمله برای مخاطب مطابق با یک تفسیر صحیح و مقبول باشد و مطابق با تفسیر دیگر خطا و غیر قابل قبول. حال اگر شخص آن جمله را در مقدمات استدلال خود، مطابق با تفسیر اول به کار برد ولی استنتاج خود را مطابق با تفسیر دوم انجام دهد؛ مرتکب "مغالطه‌ی ابهام ساختاری" شده است. علل وقوع مغالطه: ابهام در ضمائر(مثال ۲)، عدم رعایت نقطه و ویرگول‌گذاری(مثال ۳) و مشخص نبودن تعلق صفت به مضاف یا مضاف الیه( مثال ۵) و ... مثال اول: می گویند پادشاه لیدا، در نظر داشت با داریوش، پادشاه ایران وارد جنگ شود. از کاهن معبد دلفی خواست که نتیجه ی جنگ را پیشگویی کند. کاهن گفت: "اگر به جنگ داریوش بروی یک امپراطوری بزرگ را نابود خواهی کرد"- پادشاه لیدا به جنگ داریوش رفت و از او شکست سنگینی خورد. هنگام بازگشت کاهن را مورد مواخذه قرار داد. اما کاهن مدعی شد که پیشگویی او درست بوده است؛ زیرا او گفته: "اگر به جنگ داریوش بروی یک امپراطوری بزرگ (یعنی امپراطوری لیدا) را نابود خواهی کرد"! مثال دوم: کودک تا پدرش را دید لباسش را مرتب کرد (لباس خودش را یا لباس پدرش را؟!) مثال سوم: اجناس دزدیده شده توسط مامورین کشف شد. مثال چهارم: من از راهنماییِ شما پشیمانم. (شمای فاعل یا شمای مفعول) مثال پنجم : جان دان، مورخ فلسفه‌ی یهودی است.(مورخِ "فلسفه‌ی یهودی" یا مورخ یهودی؟!) @vajeazeh