eitaa logo
والعادیات
145 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
104 ویدیو
3 فایل
حرف‌هایی هست که گفته نمی‌شود و کم‌کم حرف‌های دیگرانی جایگزین می‌شود که صدای بلندتری دارند، رسانه دارند، پول، قدرت، و البته وقاحت وآنقدر می‌گویند که جای خوب و بد برای‌مان عوض می‌شود و ما میلیمتربه‌میلیمتر، کیلومترها عوض می‌شویم، بی‌آنکه بفهمیم @salam3one3
مشاهده در ایتا
دانلود
40.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک سال و نیم تمام، کل ساختار درمان کرونا را روی فاویپیراویر و رمدیسیویر بنا کردند، و هر کس به آنها ایراد گرفت، با تکبر فرعونی و هوچی‌گری رسانه‌ای، او را بی‌سواد و شیاد خواندند، و الان به راحتی نشسته‌اند و می‌گویند این دو دارو نه‌تنها فایده‌ای ندارند، بلکه عوارض خطرناکی هم دارند! عجب! اصلا آن همه بدوبیراه‌هایی که به منتقدان نثار کردید به کنار، بیایید بنشینید حساب کنید جان چندنفر با همین داروها و پروتکل‌های غلط درمانی گرفته شد، و چه هزینه‌های خانمان براندازی به مردم تحمیل شد، و همه اموات و هزینه‌ها را به اسم کرونا فاکتور کردید. آن انقلابی‌هایی که هر انتقادی به سیستم درمان را با نام ضدولایت می‌نوازند، آیا هنوز هم نمی‌خواهند بیدار شوند؟ راستی اگر چهار روز دیگر همین آبروریزیِ بعد از آن اقتدارنمایی و انحصارگرایی، که در مورد داروها پیش آمد، درباره واکسن‌های خارجی هم به وقوع بپیوندد، چه فاجعه‌ای در کشور اتفاق می‌افتد؟ ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔸 تبرّای لطیف! نگاهی به قضیه طلبه کرجی 🔹 موضوع برخورد با معدود آمران به معروف و ناهیان از منکر در فضای حقیقی، به یک مسئله عادی و تکراری تبدیل شده‌است، و عدم حضور پلیس، و بی‌تفاوتی رهگذران نیز، بخش ثابت و مشترک تمام این موارد است. 🔹 متأسفانه این روزها اکثر مذهبیون ترجیح می‌دهند درباره امر به معروف و نهی از منکر سکوت کنند، و یا اگر هم فعالیتی می‌کنند، بیشتر در فضای مجازی باشد تا فضای حقیقی. 🔹 در محله خودمان، که غلبه با جمعیت مذهبی و تا حدی انقلابی است، بارها تلاش کردم نظر مذهبیون، هیئت امنای مسجد، روحانیون محله، و جوانان هیئتی و بسیجی را برای یک امر به معروف و نهی از منکر حداقلیِ زبانی در سطح محله، (که فقط بگو و بگذر!) جلب کنم، اما نشد که نشد! ▪️ پیرمردها و بچه‌های جبهه و جنگ دهه شصت، ترسو و محافظه‌کار شده‌اند، و از عکس‌العمل و برخورد افراد متجاهر به خلاف، و برخورد پلیس! می‌ترسند، پلیسی که به صراحت به نیروهایش می‌گوید در منازعات اصلا ورود نکنید و اجازه دهید طرفین کتک‌کاری‌هایشان را بکنند، بعدا به سر صحنه بروید و کروکی بکشید! پلیسی که در گزارش‌های موارد هنجارشکنی فرهنگی، یا اصلا به محل واقعه نمی‌آید، یا اگر هم بیاید حق را به هنجارشکن می‌دهد، ▪️ و جوان‌هایمان هم که نایس و بی‌تفاوت و لایک‌باز بارآمده‌اند، پای اینستاگرام، و تمام انقلابی‌گری‌شان به فوروارد کردن، کپی_پِیست کردن، و دست‌به‌دست کردن پیام‌ها و محتواهای انقلابی محدود شده‌است. 🔹 حتی همان‌هایی که پای کار اردوهای جهادی و هیئات و فعالیت‌های بسیج هستند، و حاضرند از وقت و انرژی و مادیات خود برای دیگران ایثار کنند، اکثرا در چنین مواردی ترجیح می‌دهند وارد غائله و درگیری نشوند، و همان وجهه مهربان و همه‌پسند خود را حفظ کنند. 🔹 نسلی که امروز جمعیت غالب را در جامعه جوان مذهبی تشکیل می‌دهد، نسلی است که علاقه به دیده‌شدن و محبوبیت دارد، تحمل نگاه سنگین دیگران را ندارد، ترجیح می‌دهد در منازعات میدانی ورود نکند، کمتر خونش به جوش می‌آید، و هرچند حق کلمه «رُحماء» را بعضاً خوب و کامل ادا می‌کند، با مفهوم «اشداء» چندان ارتباطی نمی‌گیرد، مفهوم دشمن، و غلظت با دشمنان را خوب درک نمی‌کند، 🔹 و مثلا با وجود اینکه اینستاگرام، محبوب‌ترین و اسطوره‌ای‌ترین شخصیت زمانه‌اش، حاج قاسم را، به کثیف‌ترین شکل ممکن حذف می‌کند و رسما با او می‌جنگد، باز هم با اینستاگرام انس می‌گیرد، و سعی می‌کند در همان اینستاگرام دیده شود، محبوب باشد، لایک بگیرد، و از حاج قاسم دفاع کند! 🔹 به نظر می‌رسد با فراگیر شدن رسانه‌های تعاملی، یکی از مواردی که باید در تربیت نسل امروز و آینده تمرکز ویژه‌ای روی آن صورت بگیرد، مسئله تبرّی، دشمنی قلبی و عملی با دشمنان خدا، و جسارت برخورد میدانی و عملیاتی (و نه شعاری) با هر نوع نماد ظلم و فساد است. ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔸 واکسیناسیون اجباری (۳) 🔹 نظر حضرت آقا در رابطه با واکسیناسیون، (به نحوی که اکنون در حال انجام است) چیست؟ 🔹 مقدمه اول؛ حضرت آقا می‌دانند که بخش بزرگی از بدنه جامعه، نسبت به واکسن خوشبین نیستند، و اگر ایشان واکسن بزنند، بسیاری از آن جماعت، به واکسن متمایل می‌شوند 🔹 مقدمه دوم؛ حضرت آقا خودشان را در قبال حفظ جان مردم مسئول می‌دانند، و اگر واکسن زدن ایشان (با توجه به مقدمه اول) به این قضیه کمک کند، حتی یک لحظه هم تأخیر نخواهندکرد بلکه اگر تأخیر کنند، مسئولند! ▪️ با این وجود، حضرت آقا فرمودند علی‌رغم اصرار چندماهه‌ای که به ایشان شده، زیر بار تزریق واکسن خارجی نرفته‌اند ❓سوال اول؛ آیا ایشان نمی‌توانستند بدون اشاره به آن «اصرارها و نپذیرفتن»، واکسن‌شان را بزنند، و صرفاً درباره اعتماد و افتخارشان به واکسن ایرانی سخن بگویند؟! ▪️ با وجود دو مقدمه‌ی بالا، و عدم مخالفت ایشان با واردات «واکسن مطمئن» (جز از سه کشور)، این تصریح ایشان، که من علی‌رغم اصرار چندماهه اطرافیان، حاضر به زدن واکسن خارجی نشدم، چه معنایی می‌تواند داشته‌باشد؟ ❓سوال دوم؛ اگر هدف ایشان از این تأخیر، صرفاً حمایت از تولید داخلی بود، آیا ایشان نمی‌توانستند بدون تأخیر، واکسن خارجی تزریق کنند، و پس از عرضه واکسن ایرانی، در یک صحبت جداگانه به تعریف و تمجید از آن بپردازند؟ ▪️ با رجوع دوباره به دو مقدمه بالا، آیا نمی‌توان به عنوان «پررنگ‌ترین برداشت» از رفتار حضرت آقا، این‌گونه عنوان کرد، که ایشان واکسن‌های وارداتی را مصداق «واکسن مطمئن» نمی‌دانند، و ترجیح داده‌اند که عملاً آن را تبلیغ نکنند؟ 🔹 اکنون اگر قرار باشد ما به رفتار و نظر حضرت آقا اقتدا کنیم، وظیفه ما چیست؟ لطفاً یک بار دیگر دو مقدمه بالا را مرور کنید! ✍ غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat
🔴 حرف اضافه 🔸 سند ۲۰۳۰ 🔹 وی همچنین افزود: سند ۲۰۳۰ چیز خیلی بی‌تربیتی و بدی است، و به خاطر همین ما خجالت می‌کشیدیم که در جلسات شورا درباره‌اش حرف بزنیم، برای همین تا الان لغو نشده‌بود. ◀️ نتیجه‌گیری تاریخی: در دوره یکی از پادشاهان بی‌کفایت سرخه‌ای، سند استعماری ۲۰۳۰ در کشور اجرا می‌شده‌است. و مجلس انقلابی آن دوران، با وجود استیضاح تمام وزرای مربوطه، موفق به لغو آن نشد، ولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وقت، اصلا از اجرای آن خبر نداشته! ◀️ نتیجه‌گیری اقتصادی: بعضی‌ها نان را به نرخ روز می‌خورند. ◀️ نتیجه‌گیری اخلاقی: سند ۲۰۳۰ چیز خیلی بدی است، چون دولت روحانی آن را اجرا می‌کرده؛ و رییسی آدم خیلی خوبی است، چون سند ۲۰۳۰ که چیز خیلی بدی است را لغو کرده‌. ◀️ نتیجه‌گیری بهداشتی: سند ۲۰۳۰ هیچ ربطی به بیل گیتس ندارد؛ لطفا در آن دخالت نکند و برود دنبال آنتی‌ویروس برای ویندوز خودش. در ضمن مرگ بر ضد ولایت فقیه ✍ پلاچ @valaadiyat
🔹 بعد از اعلام مواضع وزیر جدید در خصوص کرونا، و طرح مسئله واکسیناسیون اجباری، صحبت‌های بسیاری در فضای مجازی شکل گرفت. موافقین، اغلب از حضرت آقا هزینه، و ایشان را موافق صددرصد واکسیناسیون (به شیوه فعلی) معرفی می‌کردند، و تا ضدولایت و خوارج خواندن مخالفین پیش رفتند، و مخالفین نیز بعضاً حضرت آقا را ضعیف و دست‌بسته، و مجبور به نوشیدن جام زهر نشان می‌دادند. 🔹 در این میان، از حدود دو هفته پیش، در این باره چند مطلب در کانال والعادیات نگارش شد، با هدف رفع این مظلومیت از حضرت آقا، و تفسیر نوع مواجهه حضرت آقا، با استفاده از قول و فعل خود ایشان، و پیگیری مطالبات ایشان 🔹 مطالباتی از قبیل بررسی احتمال حمله بیولوژیک بودن قضیه کرونا، منع ورود واکسن از سه کشور، بررسی قابلیت اطمینان واکسن‌های وارداتی، بررسی داروها و روش‌های دیگر، برای مقابله با کرونا، تمرکز دولت بر روی تولید واکسن، به جای تمرکز بر واردات، تکیه بر واکسن داخلی به جای واکسن وارداتی، در فرآیند واکسیناسیون و... 🔹 اما پس از ارسال آن برای تعداد زیادی از کانال‌های انقلابی، متأسفانه (جز یک مورد در یک کانال کوچک) هیچکدام از کانال‌های انقلابی این مطالب را منتشر نکردند. کانال‌هایی که بعضا هر نوع مطلب غیرمنطقی و بی‌حسابی را، که به صورت تکراری، بین کانال‌های مذهبی دست به دست می‌شود، منتشر می‌کنند. 🔹 به هر صورت تلاش ما در دو هفته گذشته، بر این بود که مطالبات بر زمین مانده حضرت آقا را، که متأسفانه به «هیچکدام» توسط دولت انقلابی، و سایر نهادهای مسئول توجهی نشد، پیگیری کنیم، و البته در مطالب گذشته به صورت کاملا واضح، به بزرگواران نشان دادیم که این مطالبات و فرمایشات حضرت آقا چگونه در مواجهه دولت و نهادهای مسئول با کرونا، نقض می‌شود. 🔹 و از دوستان ولایتمدار نیز انتظار می‌رود در صورت نظر مثبت، و البته احساس دغدغه، نسبت به انتشار این مطالب، یا هر گفتاری که به صورت روشن، مطالبات حضرت آقا را پیگیری می‌کند (نه نظر شخصی فلان سخنران یا جوانک توئیترباز) اقدام کنند. والسلام علیکم غلامرضا گل‌صفتان @valaadiyat