🇮🇷
📝#گزارش_تحلیلی | دلیل عصبانیت از حجاب
🍃🌹🍃
🔻«روزنامه کیهان» هم تیتر و هم عکس یک امروز خود را به دیدار دیروز مقام معظم رهبری با ائمه جمعه اختصاص داده و به نقل از ایشان تیتر زده: «موفقیتهای زن مسلمان ایرانی علت عصبانیت و حمله غرب به حجاب است».
🔺این روزنامه در گزارش دیگری که تیتر دو کرده نیز به «رشد ۲۲ درصدی صادرات در ۴ ماه نخست امسال» اشاره کرده و نوشته: « چین با خرید ۱۰ میلیون و ۶۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۱۷ میلیون دلار، عراق با شش میلیون و ۹۳۲ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۳۹۸ میلیون دلار، امارات متحده عربی با سه میلیون و ۹۵۲ هزار تن به ارزش دو میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلار، ترکیه با سه میلیون و ۳۶۳ هزار تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۶۰ میلیون دلار و هند با یک میلیون و ۳۲۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۶۷ میلیون دلار، پنج مقصد نخست کالاهای صادراتی ایران تا پایان تیرماه بودند.»
#روشنگری | #ثامن | #حجاب
🆔 @rasul313
🇮🇷
📝#یادداشت | جایگزین گشت ارشاد چیست؟
🍃🌹🍃
❌ ادامه یادداشت 👇👇
🔻اما باید چه کرد؟
1⃣ هنر از اساسیترین روشهای حل مسئله حجاب است. آنچه با هنر آمیخته شود، ماندگار میشود. هنر فاخر الگوبخش و جذاب است. این حجاب تقریبا در سیما و سینمای ما غریب است. هنر الگوبخش، اصل اساسی است.
2⃣ آموزش و پرورش رکن تربیتی کشور ماست. اگر معلمانی همتراز با فرهنگ ایرانی-اسلامی سکاندار تربیت باشند، اثر شخص معلم بینظیر است.... جمهوری اسلامی هنوز منزلتی که بهترین و مؤمنترین جوانان این کشور به آموزش و پرورش سرازیر شوند، ایجاد نکرده است. معلم میتواند جامعه را سالم یا فاسد کند.
3⃣ تولیدات البسه بسیار مهم است. واقعیت این است که بازار لباس زنانه ما برای متدینین نیست. ممکن است گفته شود که تقاضا این است، پس تولیدکننده بهسمت این نوع پوشش میرود. واقعیت اما این نیست که جوان مدلی را در ذهن دارد و در بازار بهدنبال آن میگردد و میخرد بلکه «تقاضاسازی» در ویترین مغازه اتفاق میافتد.
4⃣ گفتوگو بخش فراموششده مسئله حجاب در جامعه ماست. تقریبا نه در کرسی آزاداندیشی و نه در سیمای ما مشهود نیست. مبتذلپوشان هیچ دلیل منطقی و قابل ارائه ندارند. حرف اول و آخر آنان درباره چرایی پوشش و رفتار خود این است که «به شما ربطی ندارد. دوست دارم!»
🔺 بدون تردید اکثریت بدحجابان جامعه ما عفیف هستند.
همینها روز غدیر در خیابان ولیعصر بودند، فردا همینها در جرگه عاشوراییان هستند، اما نقص دارند. این نقص فرهنگی را نباید سیاسی کرد. آن ۳ دسته که در بدو این نوشتار آورده شد، اقلیت بسیار کوچکی هستند که علاوه بر برخورد باید گفتمان غالب علیه آنان باشد و فضای عمومی را برای خود تنگ احساس کنند. مردم باید به میدان بیایند.
✍عبدالله گنجی
#روشنگری | #ثامن | #حجاب
🆔 @rasul313
🇮🇷
📝#صرفا_جهت_اطلاع | صدور تمدن به گینه با غارت، قتلعام و شکنجه
🍃🌹🍃
🔻 بندر بیسائو (Porto Pidjiguiti)، بندر اصلی گینه بیسائو است که در زمان استعمار پرتغال، برای تجارت برده و غارت کشور گینه مورد استفاده قرار میگرفت.
🔹 در تاریخ سوم آگوست سال ۱۹۵۹، ملوانان و کارگران اسکله این بندر که خواهان شرایط کاری مناسب و حقوق بالاتر بودند، دست به اعتصاب زدند و تمام فعالیتهای بندر را متوقف کردند.
🔸 در پاسخ، نیروهای پرتغالی، آنها را با خشونت سرکوب کردند و یک جنایت را رقم زدند. در این قتلعام، حدود پنجاه نفر کشته و صدها نفر زخمی شدند. پرتغالیها تعداد زیادی را نیز دستگیر و شکنجه کردند. این جنایت که به Pidjiguiti massacre معروف شد، نقطه عطفی در سازماندهی مقاومت مردمی علیه استعمارگران پرتغالی بود.
🔹 تا قبل از این واقعه، اعتراضهای مردمی به صورت مسالمتآمیز بود. اما پس از آن، گینهایها به این نتیجه رسیدند که تنها راه نجات از استعمار، جنگ مسلحانه است.
🔺 به یاد قربانیان این واقعه، که در زمره نخستین افرادی بودند که در یک اعتراض جمعی، جان خود را در راه استقلال گینه از دست دادند، مجسمهای به شکل یک دست مشت شده (mao de timba یا دست کلاهبردار که نماد استعمار پرتغال است) ساخته شد. سوم آگوست، هماکنون یکی از روزهای تعطیل رسمی گینه میباشد.
🌐 #روشنگری | #ثامن | #جنایات_غرب
🆔 @rasul313
مدیریت صحیح فضای سایبری یک ضرورت برای حکمرانی است
«رسانه، ارتباطات و حکمرانی سایبری»:
◻️ قدرت سایبری الان یکی از مولفههای اقتدار ملی است. در گذشته نیروی دریایی، هوایی، زمینی و فضایی داشتیم، الان فضای سایبری هم یکی از اینهاست.
امروز استعمار به شکل دیگری است. شاید نیروی نظامی دشمن در کشوری نباشد اما آن کشور، مستعمره دیگران باشد.
◻️ ضرورت دارد پدافند ملی در حوزه سایبری را شکل داده و تقویت کنیم. کشورهای دیگر هم اینکار را کردهاند اما وقتی در ایران از ایجاد قانون برای فضای سایبری میگوییم عده ای فریاد برمیآورند که آزادی نیست.
◻️ علما در بحث فقه رسانه کارهای بیشتری داشته باشند و به این مباحث ورود پیدا کنند.
◻️نتیجه حکمرانی سایبری در کشور ایجاد امنیت اجتماعی، امنیت فعالیت اقتصادی مردم، ارتباطات سالم، توسعه و تسریع در خدمات اجتماعی و ناامن سازی آن برای مفسدان و شیادان است.
◻️ حمایت از کسب و کار دیجیتال یکی از برنامههای این دولت است.
◻️ حضور پلتفرمهای خارجی در ایران باید همراه با دفتر نمایندگی آنها در کشور باشد. اگر جایی از رسانه آنها سوءاستفادهای شد باید جایگاهی باشد که پاسخگو باشند در خیلی از کشورها همینطور هست.
◻️ برخی فکر میکنند پلتفرمها ابزار هستند اما واقعیت این است که پلتفرم فضای فکری افراد را مدیریت میکند.
برخی فکر میکنند حق انتخاب دارند اما فضای مجازی در حال افزایش شکاف نسلی و ترویج اخبار بدون منبع و تشویش افکار عمومی است.
✅جایگزین گشت ارشاد چیست؟
قسمت اول
🔻حجاب که بهخودیخود یک مسئله فرهنگی- اعتقادی است، نباید به امر سیاسی تبدیل شود و کمکم اصل هنجارشکنی به حاشیه برود و منازعه بین اسلامگرایان و براندازان سکولار جایگزین آن شود.
🔸حقیقت این است که گشت ارشاد با بدحجابی بهمعنی عرفی آن کاری ندارد و اصلا مثال کلیشهشده «۲تارمو» محل منازعه نیست، آنچه پنهان میماند اینکه جامعه هدف گشت ارشاد بدحجابی عرفی-تربیتی نیست، بلکه چند دسته هستند که شاخکهای گشت ارشاد را حساس کردهاند که عمل آنان فراتر از ناهنجاریهای عرفی است.
1⃣ «سیالیّت جنسیتی» یکی از این موارد است. دختری که پسرانه بیرون میآید تا جلبتوجه کند، پسرگونه باشد، کلاه و شلوارک و...
2⃣ گروهی هستند که لباس راحتی درون منزل و بیرون آنها خیلی متفاوت نیست و حداقلها را هم رعایت نمیکنند.
3⃣ کسانی هستند که بدحجابی آنان امری عرفی-تربیتی و فرهنگی نیست که عناد میورزند و همزمان برای تقابل با پلیس سناریو میچینند که دوربین و جیغ ۲ عنصر این سناریو است. پلیس هم از عواقب جنگ روانی هر برخورد آگاه است اما حقیقت این است که زمانی پلیس وارد میدان دستگیری یا برخورد میشود که ۳ دسته ذکرشده درصدد شکستن اقتدار آن برمیآیند و طبیعی است که پلیس درصدد اثبات اقتدار خود برمیآید.
🔺 با این حال مواجهه با حجاب سطح کوتاهمدت و بلندمدت دارد و برخورد قهری نباید روش اول باشد. کار فرهنگی همراه با خوندل است و البته میوههای آن هم دیررس است.
ادامه دارد...
جایگزین گشت ارشاد چیست؟
قسمت دوم
🔻اما باید چه کرد؟
1⃣ هنر از اساسیترین روشهای حل مسئله حجاب است. آنچه با هنر آمیخته شود، ماندگار میشود. هنر فاخر الگوبخش و جذاب است. این حجاب تقریبا در سیما و سینمای ما غریب است. هنر الگوبخش، اصل اساسی است.
2⃣ آموزش و پرورش رکن تربیتی کشور ماست. اگر معلمانی هم تراز با فرهنگ ایرانی-اسلامی سکاندار تربیت باشند، اثر شخص معلم بینظیر است.... جمهوری اسلامی هنوز منزلتی که بهترین و مؤمنترین جوانان این کشور به آموزش و پرورش سرازیر شوند، ایجاد نکرده است. معلم میتواند جامعه را سالم یا فاسد کند.
3⃣ تولیدات البسه بسیار مهم است. واقعیت این است که بازار لباس زنانه ما برای متدینین نیست. ممکن است گفته شود که تقاضا این است، پس تولیدکننده بهسمت این نوع پوشش میرود. واقعیت اما این نیست که جوان مدلی را در ذهن دارد و در بازار بهدنبال آن میگردد و میخرد بلکه «تقاضاسازی» در ویترین مغازه اتفاق میافتد.
4⃣ گفتوگو بخش فراموششده مسئله حجاب در جامعه ماست. تقریبا نه در کرسی آزاداندیشی و نه در سیمای ما مشهود نیست. مبتذلپوشان هیچ دلیل منطقی و قابل ارائه ندارند. حرف اول و آخر آنان درباره چرایی پوشش و رفتار خود این است که «به شما ربطی ندارد. دوست دارم!»
🔺 بدون تردید اکثریت بدحجابان جامعه ما عفیف هستند.
همینها روز غدیر در خیابان ولیعصر بودند، فردا همینها در جرگه عاشوراییان هستند، اما نقص دارند. این نقص فرهنگی را نباید سیاسی کرد. آن ۳ دسته که در بدو این نوشتار آورده شد، اقلیت بسیار کوچکی هستند که علاوه بر برخورد باید گفتمان غالب علیه آنان باشد و فضای عمومی را برای خود تنگ احساس کنند. مردم باید به میدان بیایند.
علی نیک نصر:
امروز حجاب
فردا روزه
پس فردا نماز
و بعداً همه امور دین
دشمنان ملت ایران به این نتیجه رسیده اند که جنگ نظامی وفشارسیاسی و اقتصادی وتحریمها وهزاران اقدام ظالمانه آنها نتیجه ای نداشته و چند تیلیارد دلار هزینه را برباد داده وانها را به بن بست سرخوردگی وناامیدی رسانده است .
لذا سناریوی جدید سرویسهای اطلاعاتی آمریکا واسرائیل وانگلیس حمله وتخریب باورهاوسلب آرامش روحی وروانی خانواده ها از جمله حجاب وپوشش اسلامی میباشد .
چرا حجاب ؟برای اینکه
۱- نهاد خانواده متلاشی ومقابل هم قرار بگیرند .
۲- باسیاسی کردن حجاب والقاء نه به حجاب اجباری ؛ مردم را مقابل نظام اسلامی قرار داده وآشوب نمایند .
۳- مردم رااز مسائل ومطالبات اصلی خود غافل ؛ وسرگرم حواشی وجدالها نمایند .
حتما دختران وزنان بافرهنگ ایرانی خود را دستاویز آدمهای بی خانواده وبی هویت وبی آبروی فرار کرده ازایران قرار نمیدهند ودین ونظام خودرا دوست دارند
بانوان ایرانی با حضور خوددراحیاء های رمضان وعزاداری محرم وصفر بویژه شرکت در جشن غدیر امسال نشان دادند که دین واهل بیت را دوست داشته وبه آن پایبند میباشند .
بنابراین ؛
امروز ؛دشمن خارجی با بهره گیری از عوامل داخلی حجاب راسیاسی کرده ونه به حجاب اجباری را القاء میکند .
فردا ؛ روزه راسیاسی کرده ونه به روزه اجباری را مطرح ویک مشت اراذل واباش را تحریک وتشویق به روزه خواری علنی درماه مبارک رمضان می نماید که حریم ماه خدا شکسته شده ونظام را به چالش بکشاند .
پس فردا ؛ نماز وسپس حج ؛ خمس ؛ زکات ؛ امربه معروف ونهی ازمنکر ؛ تولی وتبری وسایر اموری که انجام آنها جزء فرائض وواجبات بوده ودریک جمله فرهنگ وباور مردم ایران را مورد هجوم وتخریب خود قراردهد .
حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس در كربلاء
نشستی بین رهبران چارچوب هماهنگی عراق با قاآنی فرمانده سپاه قدس برگزار خواهد شد
🔹وبسایت شفق نیوز به نقل از یک منبع سیاسی آگاه مدعی شد بزودی نشستی بین رهبران چارچوب هماهنگی با اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس ایران برای بررسی تحولات سیاسی برگزار خواهد شد.
🔹براساس این خبر، این جلسه در منزل یکی از رهبران چارچوب هماهنگی برای بررسی پیامدهای صحنه سیاسی به ویژه موضوع جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و پیامدهای آن برگزار می شود.
🔹شفق نیوز به نقل از منبع خود آورده است: برگزاری یا عدم برگزاری جلسه در روز شنبه منوط به توصیه ها یا توافقاتی است که در جلسه رهبران چارچوب هماهنگی انجام می شود و ممکن است به دوشنبه آینده موکول شود.
🔹این منبع در خصوص اقدام هواداران چارچوب هماهنگی به برگزاری تظاهراتی در روز شنبه آینده توضیح داد: تاکنون این موضوع نهایی نشده است و همه چیز منوط به نتایج جلسه چارچوب هماهنگی با فرمانده نیروی قدس است.
نمیتوانیم فضای سایبری را رها کنیم/ برخی به دروغ میگویند بحث حکمرانی سایبری دخالت است/ حضور پلتفرمهای خارجی در ایران باید همراه با دفتر نمایندگی آنها در کشور باشد.
سیدمحمدحسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور:
نتیجه حکمرانی سایبری در کشور ایجاد امنیت اجتماعی، امنیت فعالیت اقتصادی مردم، ارتباطات سالم، توسعه و تسریع در خدمات اجتماعی و ناامن سازی آن برای مفسدان و شیادان است. نمیتوانیم فضای سایبری را رها کنیم. این مدیریت ضرورت دارد.
قدرت سایبری الان یکی از مؤلفههای اقتدار ملی است.
ما جنگ سایبری هم داریم و تروریستهای سایبر ی هم داریم. دیدیم که در پمپ بنزینها و در کارخانههای برق سعی کردند خدمت رسانی را مختل کنند و باعث نارضایتی مردم شوند. ضرورت دارد پدافند ملی در حوزه سایبری را شکل داده و تقویت کنیم. کشورهای دیگر هم این کار را کردهاند اما وقتی در ایران از ایجاد قانون برای فضای سایبری میگوئیم عدهای فریاد بر میاوردند که آزادی نیست.
در همین فضا میبنید که نوجوانی اشخاصی را هک کرده و کلاه برداری کرده است. پیامکی میآید از آشنایان که برایشان پول واریز شود و بعداً میفهمیم هک شدهاند. باید مقررات خاصی در این فضا باشد. شبکه ملی اطلاعات انشالله بعد از این همه سال در این دولت امیدواریم راه اندازی شود. حمایت از کسب و کار دیجیتال یکی از برنامههای این دولت است.
برخی به دروغ میگویند بحث حکمرانی سایبری دخالت است اما باید توضیح داده شود ضامن امینت اقتصادی و فرهنگی و خلاقی است.
در ماجرای شهادت سردار سلیمانی به یاد دارید که اگر مطلبی میگذاشتیم مسدود میکردند، این زیبنده نیست که دیگران برای ما تعیین تکلیف کنند که چه مطلبی را قرار دهیم و چه مطلبی را قرار ندهیم.
حضور پلتفرمهای خارجی در ایران باید همراه با دفتر نمایندگی آنها در کشور باشد. اگر جایی از رسانه آنها سوءاستفاده ای شد باید جایگاهی باشد که پاسخگو باشد. در خیلی از کشورها همینطور هست. در ترکیه هم مقررات خاصی وجود دارد و پلتفرمها موظف هستند دفتری داشته باشند.
برخی فکر میکنند پلتفرمها ابزار هستند اما واقعیت این است که پلتفرم فضای فکری افراد را مدیریت میکند. شما اگر موضوعی را در گوگل جست و جو کنید بر اساس موقعیت مکانی شما مطالب را در اختیارتان قرار میدهد. برخی فکر میکنند حق انتخاب دارند اما فضای مجازی در حال افزایش شکاف نسلی و ترویج اخبار بدون منبع و تشویش افکار عمومی است.
داعش یکی از ابزارهایی که داشت این بود که در فضای مجازی کار میکرد. وقتی به مجلس حمله کردند لحظه به لحظه پخش میکردند. همین کسانی که مدعی حقوق بشر هستند به اینها میدان میدادند که هر گونه رفتار خشنی را انجام دهند.
چامسکی سخنی گفته که با آن سخنم را به پایان میرسانم؛ «وضعیت آزادی رسانه آمریکا بدتر از اتحاد جماهیر شوروی است.» آمریکا تحت فرهنگ تمامیت خواهانه است که بسیار بدتر از اتحاد جماهیر شوروی است. امروز امریکاییها اجازه ندارند که بشنوند روسها چه میگویند. ما ساده لوح و ساده اندیش نباشیم و فکر نکنیم احتیاجی نیست در این باره قوانین و مقرراتی داشته باشیم.
#شرح_حکمت ۱۹۴
❣امیرالمومنین علی علیهالسلام می فرماید
✨مَتَى أَشْفِي غَيْظِي إِذَا غَضِبْتُ؟ أَحِينَ أَعْجِزُ عَنِ الاِنْتِقَامِ فَيُقَالُ لِي لَوْ صَبَرْتَ؟ أَمْ حِينَ أَقْدِرُ عَلَيْهِ فَيُقَالُ لِي: لَوْ عَفَوْتَ
💠«من كى آتش خشمم را فرو نشانم آيا هنگامى كه از انتقام ناتوانم كه به من مى گويند: اگر صبر كنى (تا توانا شوى) بهتر است يا هنگامى كه قادر بر انتقامم كه به من گفته مى شود: اگر عفو كنى بهتر است»
✍اين يك واقعيت است كه انسان خشمگين در برابر ظلم و ستمى كه بر او مى رود دو حالت دارد: گاه مى خواهد انتقام بگيرد; اما توان آن را ندارد و چه بسا به پرخاشگرى و گفتن سخنان درشت و تهديد شخص ظالم بر خيزد و گاه با او گلاويز شود; اما هنگامى كه ناتوانى خود را مى بيند عقب نشينى مى كند. در اين هنگام همه به او مى گويند: اگر مى خواهى انتقام بگيرى بگذار توانايى پيدا كنى و اين گونه كه مايه رسوايى و آبروريزى است به ميدان دشمنت مرو، بنابراين در چنين حالتى مردم، او را به صبر و شكيبايى دعوت مى كنند; اما اگر توان بر انتقام داشته باشد و طرف مقابل در برابر ضعيف و ناتوان گردد همين كه دست به انتقام بلند مى كند مردم به او مى گويند: شايسته است عفو كنى كه زكات قدرت عفو است.
✔️به اين ترتيب در هيچ حال، انتقام جويى عاقلانه و صحيح نيست.
═══✙❆♡❆✙═══
🆔 @rasul313