eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
763 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بانک غدیر.pdf
24.6M
📚فایلpdf کتاب بانک غدیر:👆👆👆 بعضی از عناوين كتاب شامل: 1.بانك جامع اشعار و پيامك غديرستان؛ 2.اسرار غدير: گزارش تحليلي از واقعه غديرخم متن كامل و مقابله شده خطبه غدير؛ 3.عيد غدير در اسلام؛ 4.غدير در گذر تاريخ؛ 5.غدير در بيان صاحب غدير؛ 6.غدير شناسى (خلاصه «الغدير» علامه امينى براى جوانان)؛ 7.غدير از آدم تا خاتم؛ 8.غدير چشمه زلال ولايت؛ 9.غدير، عيد دعا و محبت؛ 10.غديرشناسى وپاسخ به شبهات ؛ 11.غدير حقيقتى بر گونه تاريخ؛ 12.غدير در روايت قلم ؛ 13.غدير موهبتي براي جهانيان؛ 14.پيروان غدير در گذر تاريخ ؛ 15.حديث غدير و جانشين حضرت محمد (ص)؛ 16.تجلي غدير در عصر ظهور؛ 160 پيشنهاد براي احياي غدير؛ 17.گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدير و... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر زیبای ابن سینا در مدح امیرالمومنین ، یعسوب الدین، اسدالله الغالب حضرت علی بن ابی طالب علیه و علی اجداده و اولاده افضل السلام . @valiasrk
امام علي عليه السلام در  شب معراج   به گردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا که دریا شد از آن صحرا، که صحرا شد از آن دریا زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده یوسف زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد بینا علیُ عالیُ اعلا، ولیُ والیُ والا وصی سید بطحا،به حکمش جمله مافیها حدیثی خاطرم آید که می فرمود پیغمبر به اصحابش شب معراج سِر لیله الاسرا به طاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت هزاران مسجدی اندر درون مسجد الاقصی به هر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی به هر محراب صد منبر به هر منبر علی پیدا زپیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن، گفتند که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر به غیر از خود ندیدم هیچ کس در نزد آن مولا اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها به گوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب که تا صبح از درون خانه بیرون پا ننهاد اصلا که ناگه جبرئیل آمد سلام آورد بر احمد که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما ولیت از همه بگذشت و با ما بود در بالا •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
مسئله: چرا حضرت رسول (ص‌) ولايت امام علی (ع) به صورت كتبی تأكيد نكردند تا بر آن استناد كرد؟ 👈 مکتوب بودن ولایت ائمه(ع) واقعه غدیر در تاریخ به عنوان مکتوب ثبت شده و افرادی در مورد آن شعر سروده و آن را در شعر ماندگار کرده‌اند؛ در مورد امامت ائمه (ع) دیگر هم از سوی خداوند متعال لوحی بر پیامبر گرامی نازل شده است. 👈 امکان امحای نوشته برای مخالفان مخالفان در دوران حکومت خود ثابت کردند که به راحتی حدیث درست می‌کنند و آن را در مقابل سخن دختر رسول خدا قرار داده و او را از حقش منع می‌کنند اباعی از امحای حدیث غدیر ندارند. از طرفی بسیاری از این‌گونه مکتوبات در تاریخ به جهت صد سال منع حدیث و کتاب‌سوزی‌ها و دشمنی خلفای حاکمه در طول تاریخ و... به دست ما نرسیده است. 👈 قصد پیامبر بر مکتوب کردن در ماجرای دوات و قلم رسول گرامی اسلام قصد داشتند چنین کاری بکنند، ولی نگذاشتند. ابن‌عباس می‌گوید: عمر به من گفت: آیا فهمیدی که پیامبر (ص) که در آخرین لحظات زندگی خود وقتی خواست چیزی را بنویسد، چه چیزی را اراده کرده بود؟ گفتم: خیر، شما بگویید. عمر گفت: می‌خواست نام علی(ع) را به عنوان خلیفه، مکتوب بنویسد و من جلوگیری کردم، به خاطر شفقت و خیرخواهی بر اسلام و صلاح را در این دیدم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠دلالت حدیث غدیر بر ولایت امام علی (ع)💠 ⁉️ پرسش: چگونه حدیث غدیر بر ولایت امام علی (علیه‌السّلام) دلالت دارد؟ 🔸 در روز غدیر، کسی تردید نکرد که جمله: «هر که من مولای اویم، پس علی مولای اوست»، سرپرستی، تولیت امور، امامت و پیشوایی را می‌رسانَد. البتّه روشن است که واژه «مولا» بار معنایی گسترده‌ای دارد؛ امّا از معانی مختلف آن، جز آنچه را یاد شد، نمی‌توان در این مورد، مراد دانست. 🔹 به اعتقاد ما، پیامد آنچه در بحث واقعه غدیر بیان می‌شود، تردیدی باقی نمی‌گذارد که پیامبرخدا در آن هنگامه عظیم، رهبری آینده را تعیین کرد و پیشوایی آینده‌ی امّت اسلامی را رقم زدند. 🔸 بی‌گمان نزول دو آیه اکمال و ابلاغ در جریان غدیر و پس از آن‌که پیامبر خدا(ص)، امام علی (ع) را فراز آورد و نیز پیش از سامان یافتن آن مراسم شکوهمند، برای تأکید بر ابلاغِ حق در منظر هزاران انسان و پس از بیان جمله: «هر که من مولای اویم، علی مولای اوست» نازل شده است. 🔹 گزارش‌ها و نقل‌های این حقیقت، بدان‌سان انبوه است که جای هیچ تردیدی را باقی نمی‌گذارد. چگونگی آغاز خطبه، ادامه آن و طرح موضوع در آن به همراه آهنگ شورانگیز، تأثیرگذار و گدازنده کلام نبوی، تردیدی باقی نمی‌گذارد که موضوع، بسی مهم‌تر و حسّاس‌تر و دغدغه آمیزتر از آن چیزی است که برخی پنداشته‌اند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
qadirnameh.pdf
10.62M
پاسخ به شبهات پیرامون غدیر خم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
مصاحبه استاد علیدوست.pdf
377.3K
با استاد پیرامون (مجله تا اجتهاد) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
روش اجتهاد استاد شب‌زنده‌دار.pdf
743.2K
اجتهاد استاد 🔹در این فایل کوشیده شده است بر اساس ۶۶ جلسه درس خارج فقه استاد شب‌زنده‌دار، منطق و روش اجتهاد و استنباط استاد به دست آید. 🔹تدوین: حجت الاسلام و المسلمین خندق‌آبادی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✅ استاد ؛ ضرورت افتراض شقوق در 🔹در موضوع‌شناسی تا می‌شود باید افتراض شقوق کنیم، این یک است و الا به دام مطلق‌انگاری می‌افتیم. 🔹وقتی موضوع‌شناسی می‌کنیم باید مفترضات‌مان کامل باشد، یک عنصر منهجی در فقه است که اگر فقیه را کامل تصور نکند، نمی‌تواند دیدگاه اسلام را کشف کند، لذا به شکل معقول باید اقسام متصور برای موضوع را درنظر گرفت. 🔹 الان ضعفی که در موضوع‌شناسی‌ها هست این است که سریع موضوع را با یک نگاه اولیه می‌بندند؛ این درست نیست، ممکن است شقوقی ذیل این موضوع باشد که برای هر کدام حکمی جداگانه باشد. 🔹مثلا مالکیت فکری، خیلی اقسام در ذیلش هست، منتهی ممکن است یک فقیه همین طور مالکیت فکری را روی هم رفته بگوید مشروع است یا بگوید غیرمشروع است، این از نظر منطقی صحیح نیست. (۱۳۹۷/۳/۲۱، درس فقه رسانه، منتشر نشده است) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✅ استاد : روش ؛ یکی از موفقیت‌های 🔹 فقهی است که فراتر از امور تحقق‌یافته (نازله‌ها) حرکت می‌کند، فرض می‌کند، افتراض می‌کند، می‌گوید اگر یک موضوعی با این مشخصات بود، حکمش چیست. 🔹همیشه گفته‌ام یکی از موفقیت‌های این بود که دست به تشقیقش خیلی خوب بود، تشقیق یعنی شق‌سازی، یعنی افتراض، ، یک دفعه بیست تا شق درست می‌کند. 🔹بعضی‌ها می‌گویند این همه چیست که شیخ انصاری ساخته‌اند، اینها که نصفش فرو ریخته؛ غافل از اینکه اگر او این کار را نمی‌کرد، علم پیشرفت نمی‌کرد، شما بیست تا شق که درست می‌کنید، سه تایش بگیرد، علم به جلو رفته است، در مقام مطالعه یا باید تشقیق کرد، اگر تشقیق نکنید، مطلق‌انگار می‌شوید، موضوع را با یک چشم می‌بینید. 🔹یکی از اشکالات ما این است که فقه ما به نوازل (امور تحقق‌یافته)، بعد از ده سال از گذشتن از عمر نوازل بپردازد، این تعبیر از حضرت امام است که ما باید ده سال جلوتر باشیم، نه اینکه ده سال عقب‌تر باشیم. (۱۳۹۷/۳/۲۱، درس فقه رسانه، منتشر نشده) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیت الله در خرده‌فرایند 🔹از ویژگی‌های روش آیت الله بروجردی توجه به به ظاهر متعدد است. ایشان معتقد بود که اگر از یک امام یا یک راوی،‌ چند روایت مشابه و نزدیک به هم صادر شده باشد، نشانگر یکی بودن آنهاست. 🔹برای ، آیت الله بروجردی در «البدر الزاهر في صلاة الجمعه والمسافر» صفحه ۱۲۰، تعداد ۹ روایت ذکر کرده، در پایان نتیجه می‌گیرد که همه روایات معاوية بن عمار در واقع یک روایت است، آنگاه بر پایه این احتمال که روایت اسحاق بن عمار نیز همان روایات معاوية بن عمار باشد، آن را نیز به چهار روایت قبل ملحق می کند. دلیل ایشان در تقویت این احتمال، مشابهت محتوا و یکی بودن نام پدران اسحاق و معاویه است. آنگاه بنابر دلایلی روایت مفید را نیز در المقنعه به پنج روایت پیشین ملحق می‌کند و این طور نتیجه می‌گیرد: «فيرجع الروايات الثمانیه الی ثلاث روایات: روایه للحلبی و روایه لمعاویه بن عمار و روایه لزراره» 🔹از نظر فایده این کار آن است که تعدد سندها باعث تقویت روایت می‌شود و ضعف برخی سندها را نیز جبران می‌کند. 🔹از نظر نیز با مشاهده بخش مشترک روایات، می‌فهمیم که همه راویان دنبال اثبات یک نکته مهم و کلیدی بوده‌اند. همچنین با پرکردن جای خالی روایات به تصویری کامل از اصل روایت می‌رسیم. 🔹اثبات وحدت روایات کار آسانی نیست؛ اما از راه‌های ذیل می‌توان به این اطمینان نزدیک شد: وحدت منقول‌عنه، وحدت موضوع و حکم، وحدت کلیدواژه‌ها (منطق تفسیر متن، ص۱۲۰، با تلخیص). @valiasrk