#مهارت_نقد
نقد محتوای فوق
این که حکم چند نفر رو موضوعا به همه تسری بدیم اسمش در منطق استقراء ناقصه که هر کسی منطق خونده میدونه که باطله و غیر قابل قبوله حالا هر چقدر خوشگل گفته بشه یا نوشته بشه
همچنین مقایسه چند نفر از نظر حکم هم اسمش در منطق تمثیل است که باز هم هر کسی منطق خوانده باشه میدونه استدلال باطلیه و چیزی رو ثابت نمیکنه هر چقدر خوشگل و شکیل هم گفته بشه
این ایراد این مطلب از نظر ساختار منطقی!
اما از نظر محتوا
طبعا این مطربها نبودند که بچه هاشون رو فرستادن به صنعت موشکی ایران یا برای صنعت هوا و فضای ایران تربیت نکردند یا صنعت پهبادی و دفاعی ایران و سامانه های راداری طبعا نتیجه کار بچه هایی که پدرشون از پول حروم نون در آوردن نیست
اونهایی که بچه هاشون رو فرستادن ۸ سال جنگ و بعدها هم جلوی داعشی ها ایستادن طبعا این بچه مطربها نبودند بلکه همین بچه حزب اللهی هایی بودند که پول حلال و نون حلال بزرگشون کرده بود
اونهایی که افراد رشوه خوار و دزد و اختلاس گر رو گرفتند همین شیر پاک خورده ها بودند.
بله اینها دانشمندان واقعی و افتخارات اصیل ایرانی هستند که بخاطر بودن اینها کشور با همه تحریمهای خارجی و خیانت خیانتگران داخلی همچنان پابرجاست
پ.ن
از قدیم گفتن تخم به تره میره حسنی به باباش
حالا مگه همایون و حافظ چی شدن ته تهش شدن یه مطرب مثل باباشون 😊
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
ادامه عناوین تحقیق طلاب
حمید تفضلی نژاد
خودکشی ، احکام و آثار آن از منظر فقه
حطیطه
راههای ثبوت هلال ماه از نظر شهید اول
محسن محمدی
حکم مصرف وام و تسهیلات بانکی در خارج از موضوع قرار داد
مرتضی شکاری
بررسی بدعتهای فقهی خلیفه دوم
جورکش
بررسی استفاده از ماسک در نماز
علیدادی
بررسی امکان تفسیر قرآن به قرآن و نقد آن
احمدی فر
غیبت از منظر امام خمینی و سایر فقها
صبا امیرحسین
بررسی قضاوت و فتوای عامه
جورکش
بررسی حکم زدن ماسک در نماز
کشورهای محور مقاومت و امت؛ از شکل گیری تا نحوه مقابله با استکبار جهانی.mp3
47.54M
✅هفتمین کنگره های بین المللی اربعین من المعهد مع الحسین علیه السلام حتی اللقاء( فایل صوتی)
🔹اربعین و امت سازی از خودسازی تا تمدن سازی2
📒هم اندیشی با حضور جمعی از محققان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
🔶 کشورهای محور مقاومت و امت؛ از شکل گیری تا نحوه مقابله با استکبار جهانی
⏰ سه شنبه 15مهر 1399 ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#معرفی_نرم_افزار_پژوهشی
📥جهت دانلود نرم افزارهای #موبایلی دلخواه خود، روی لینک ذیل هر نرم افزار کلیک کنید سپس نرم افزار را #دانلود نمایید،
🔻اغلب نرم افزارها رایگان هستند 🔻
💽 الغدیر (مجموعه یازده جلدی کتاب نفیس الغدیر)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1570
💽جامع التفاسير الشیعه (شامل ۲۸ ترجمه و ۶ تفسیر از تفاسیر مطرح شیعه)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/769
💽 جامع الروایات (دسترسی آسان به بیش از ۲۵ کتاب روایی من جمله کتب اربعه و....)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/716
💽جامع الاحادیث (شامل 400 هزار روایت از 199 عنوان از مصادر حدیثی شیعه و ترجمهها و شروح)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1135
💽مقاله نویسی آسان و کاربردی
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1552
💽فقه و حقوق در قرآن
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1402
💽 پژوهش و حوزه
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1260
💽 دانشنامه حدیث شیعه
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1199
💽 آشنایی با مفاهیم پژوهشی
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1176
💽 مهارت روش نقد
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1121
💽علامه (مجموعه آثار مرحوم علامه طباطبایی(ره)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1049
💽نور مطهر(حاوی مجموعه کامل آثار و سخنرانیهای استاد شهید مرتضی مطهری)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1036
💽 بحار الأنوار
https://eitaa.com/howzehpajohesh/853
💽 معجم المعانی
https://eitaa.com/howzehpajohesh/828
💽 سراج سعادت ( 500 خلاصه از مقالات سایت نورمگز)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1554
📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🆔 @howzehpajohesh
#علم_اصول
مباحث الفاظ
🔰باب مشتق
بعد از بیان اقوال و قول مرحوم مظفر و بیان مثالی که مرحوم مظفر برای روشن شدن بحث اوردند،چهار مطلب را در تحریر محل نزاع ذکر می کنند:
۱:مراد از مشتق:
الف:مشتق در اصطلاح اصولی چیست؟
ب:مشتق در اصطلاح نحویین چیست؟
پ:نسبت بین مشتق اصولی و نحوی از نسب اربع چیست؟
ج:شرایط مشتق اصولی
۲: آیا نزاع در مشتق در اسم زمان هم جاری است؟
۳:اختلاف مشتقات به خاطر اختلاف مبادی انها
۴:استعمال مشتق به لحاظ حال تلبس،همیشه حقیقت است.
✅انشاالله از جلسات بعدی به تحریر محل نزاع،چهار مطلب را که بالا ذکر کردیم،می پردازیم و بعد از چهار مطلب،نتیجه گیری می کنیم و قول بهتر را در زمینه ی مشتق ارائه می کنیم.
منبع:اصول الفقه مرحوم مظفر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#علم_اصول
مباحث الفاظ
🔰باب مشتق
در بحث های گذشته قرار شد که در بابا مشتق چهار مطلب را در تحریر محل نزاع بررسی کنیم،حال به مطلب اول می پردازیم:
مراد از مشتق چیست؟
ما قبل از ورود به بحث مشتق و چهار شاخه ای که مراد از مشتق را مشخص می کند باید سه مقدمه ذکر بکنیم:
✅مقدمه اول:مشتقاتی که بر ذات حمل می شوند و وصف عنوانی برای ذات واقع می شوند و به این ذات،عنوان جدیدی می بخشند،سه دسته اند؛
۱:صفاتی که داخل در ذات موصوف و ماهیت هستند؛مثل الانسان ناطق یا الانسان حیوان.
۲:صفاتی که خارج از ذات هستند و لکن لازمه ذات هستند،یعنی انفکاکشان از ذات موصوف،محال است،مثل زوج بودن برای اربعه یا النار حاره
۳:صفاتی که خارج از ذات هستند ولی از اعراض مفارقه می باشند یعنی انفکاکشان از ذات بلا مانع است،مثل کتابت یا علم برای انسان.
✅مقدمه دوم: صفات خارجی مفارقه هم بر سه قسم هستند:
۱:از اموری که در خارج حقیقتا موجود می شوند و ما به ازای خارجی دارند،مثل قیام و قعود.
۲:از امور انتزاعی یعنی اموری که در خارج وجود ندارند و ما به ازای خارجی ندارند،مثل فوق و تحت.
۳:از امور اعتباری یعنی اموری که نه ما به ازای خارجی دارند و نه منشا انتزاعی خارجی،مثل ملکیت عبا برای زید و همچنین زوجیت.
🔴جلسه ی بعدی مراد از مشتق رو با توجه به این دو مقدمه بررسی خواهیم کرد.
منبع:اصول الفقه مرحوم مظفر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#علم_اصول
مباحث الفاظ
🔰باب مشتق
مراد از مشتق چیست؟
با توجه به ذکر دو مقدمه در جسله ی قبل وارد بحث مشتق می شویم که آیا مراد از مشتق چیست،ایا مشتق اصولی مد نظر است یا مشتق نحوی،که ما به بررسی انها می پردازیم:
۱:مشتق نحوی؛عبارت است از هر لفظی که از لفظ دیگر گرفته شود و مشتمل بر حروف اصلی آن باشد و موافقت در ترتیب هم با او داشته باشد.مثل ضارب که مشتق از یضرب است.
۲:مشتق اصولی:عبارت است از هر وصف عنوانی که حکایت کننده از ذات باشد و حمل شود بر ذات به خاطر وجود یک خصوصیتی و صفتی در آن ذات که اولا خارج از ذات است،ثانیا قابل زوال استیعنی با از بین رفتن صفت،ذات از بین نمی رود.مثل کاتب بودن انسان.
✅نسبت بین این دو مشتق از نسب اربع،عموم و خصوص من وجه است که یک ماده اجتماع دارند و دو ماده افتراق .
ماده اجتماع:
عبارت از اسم فاعل،مفعول،صفت مشبهه،صیغه مبالغه که هم مشتق اصولی و هم مشتق نحوی بر آنها صدق می کند.
ماده افتراق:
۱:از جانب مشتق نحوی؛آن است که افعال و مصادر،در نزد نحویین،از مشتقات هستند ولی مشتق اصولی نیستند.
۲:از جانب مشتق اصولی؛آن است که در مانند زوج، اخ،رق،اینها در اصطلاح اصولیان،از مشتقات هستند،اما نزد نحویین اینها جامد می باشند.
🔴شرایط مشتق اصولی و نتیجه گیری در مباحث بعدی خواهد امد انشاالله.
منبع:اصول الفقه مرحوم مظفر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
#علم_اصول مباحث الفاظ 🔰باب مشتق بعد از بیان اقوال و قول مرحوم مظفر و بیان مثالی که مرحوم مظفر برا
هدف از ارسال خلاصه های اصول ارائه نمونه برای خلاصه نویسی است تا دوستان سطح ۱ از نحوه نگارش خلاصه دیدگاه بهتری داشته باشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#راهنمایاستفاده
#پایگاهاینترنتی
جستجوی مجلات و مقالات علمی در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
آدرس:
www.Sid.ir
در این فیلم کوتاه،نحوه بهرهبرداری از پژوهشهای موجود در پایگاه اینترنتی مذکور،آموزش داده میشود.
#مدتزمانآموزش
تقریبا ۷ دقیقه
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
🔴🔵 برگزاری کارگاه #پژوهش
💠🔶 سومین دوره مجازی#مقاله_نویسی علمی پژوهشی
با تدریس اساتید برجسته پژوهش علوم انسانی و اسلامی
🔰ارائه #گواهی_معتبر از سوی گروه معارف اسلامی دانشگاه ارومیه و مرکز آموزشی پژوهشیار قم
📅 برگزاری دوره: ۱ تا ۷ آبان ۱۳۹۹
👇
❇️ آیدی ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر : @Hadis_111
#علم_اصول
مباحث الفاظ
🔰باب مشتق
بعد از بیان مشتق اصولی و نحوی و نسبت بین این و بعد از بیان ماده افتراق و اجتماع،می رسیم به بیان شرایط مشتق اصولی،که دوتا شرط دارد:
✅مشتق اصولی باید بر ذات جاری شود یعنی وصف عنوانی برای ذات باشد و حاکی از ذات باشد علاوه بر این که اسناد داده می شود به ذات،مابین آن دو یک نحوه اتحاد و هو هویت وجود داشته باشدبه طوری که بتوانیم بگوییم این همان است.
مانند اسم فاعل،زید ضارب،اسم مفعول،زید مضروب،اسم مکان،هذا مسجد،اسم زمان،یوم الجمعه مقتل زید،اسم آلت هذه منکسه.
در مورد جامد مانند،زید رق،زید زوج،هذا اخی
با این شرط اول همه ی افعال و مصادر خارج می شوند از مشتق اصولی،چون هر چند افعال و مصادر نسبت داده می شوند به موضوع ولکن وصف عنوانی ذات نیستند و اتحاد در وجود خارجی ندارند ونمی توان گفت این همان است.
✅باید این وصف عنوانی یک نوع وصفی باشد که با زوال آن و انقضای تلبس ذات به آن،خود ذات زائل نشود و باقی بماند یعنی ذات،همان ذات است که گاهی دارای این وصف هستند و گاهی نیست اما در هر دو حال،ذات،همان ذات است و از بین نرفته.مثل،زید ضارب
🔴دلیل این مطلب این است که اگر وصف یک وصفی باشد که با زوال آن،ذات هم زایل و نابود شود،دیگر جایی برای این بحث نمی ماند که آیا استعمال این مشتق در این ذاتی که در گذشته متلبس بود و الان نیست،حقیقت است یا مجاز؟
🔰بحث در مراد از مشتق تموم شد در جلسه ی بعدی وارد بحث بعدی می شویم.
منبع:اصول الفقه مرحوم مظفر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk