eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
553 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
765 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻درس گفتار آیات الاحکام 🔹استاد معظم آیت الله علیدوست (زیدعزه) ✔️شروع درس: شنبه 4 مرداد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
فقه سیاسی - جلسه 21.mp3
14.22M
💠 خارج فقه_سیاسی - جلسه بیست و یکم سال تحصیلی 97-98 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - مسأله دوم - نقد، بررسی و تحقیق تاریخ جلسه: 97/12/22 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 اعدام شارب خمر در ترازوی شرع و عدالت ✔️ دیدگاه و نظر/ حسین سلیمانی: 🔹 اعدام یک مرتکب بزه شرب خمر در مشهد در فضای رسانه‌ای توجه صاحب‌نظران و شهروندان عادی را جلب کرده است. 🔹 این حکم به استناد ماده ۱۳۶ قانون مجازات اسلامی صادر شده است که مقرر می‌دارد: «هرگاه کسی سه بار مرتکب یک نوع جرم موجب حد شود و هر بار حد آن جرم بر او جاری گردد، حد وی در مرتبه چهارم اعدام است». 🔹مرتکب فوق پیش‌تر پنج بار برای شرب خمر به تحمل هشتاد ضربه تازیانه محکوم شده و در بار آخر، وی به استناد ماده فوق به اعدام محکوم شده است. 🔹هرچند دسترسی به جزئیات این پرونده‌ها عادتا ممکن نیست اما براساس اطلاعاتی که از پرونده درز پیدا کرده، به نظر می‌رسد قاضی میتواند از خود دفاع کند که «وفق قانون مجازات اسلامی» حکم را صادر کرده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 حکم فقهی تکرار شرب خمر اعدام است ✔️ اساتید: مقتدایی و فاضل لنکرانی تصریح کردند🔻 🔹 در روزهای اخیر، اعدام فردی در زندان مرکزی مشهد به جرم نوشیدن چندباره مشروبات الکلی، واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت. 🔹 استاد مرتضی مقتدایی، رئیس سابق شورای عالی حوزه‌های علمیه قم و عضو جامعه مدرسین در پاسخ به این سوال که “در چه صورت حد فقهی شرب خمر اعدام است؟” گفت: اعدام در اثر تکرار است؛ نه اینکه حد شرب خمر اعدام باشد. حد شرب خمر ۸۰ ضربه شلاق است. اما اگر کسی حد خورد و مجدد همان گناه را مرتکب شد، تکرار آن اعدام دارد. 🔹 استاد محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پاسخ به سوالی در مورد حدّ تکرار شرب خمر، گفت: از نظر فقهاء حکم این است که اگر کسی برای بار سوم گناه کبیره مرتکب شد و در این سه بار استحقاق حد پیدا کرد و حد هم بر او جاری شد، بار چهارم باید اعدام شود. در مورد همه گناهان کبیره همین طور است. ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/123245 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 فقیهی از خاندان فقاهت ✔️ به مناسبت ایام سالگرد آیت‌الله / حسن طالبیان شریف: 🔹 مرحوم آیت‌الله سید کاظم اخوان مرعشی به همراه اخوی خود ابتدا قصد داشتند پزشک شوند و آماده رفتن به آلمان بودند و چون گذرنامه آن‌ها تا ۱۵ روز طول می‌کشید،‌ چند روزی گفتند، درس حوزه بخوانیم، در این چند روز درس‌های طلبگی را با هم مباحثه می‌کردند که آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی آن‌ها را در حال مباحثه می‌بیند. از نام آن‌ها سؤال می‌کند،‌ می‌گویند: فرزندان‌‌ آقا سید محمدرضا مرعشی رفسنجانی هستیم و ایشان نیز که شاگرد پدرشان بوده، ‌آن‌ها را احترام کرده و تشویق می‌نماید به طلبگی و عبا و عمامه برای آن‌ها تهیه نموده آن‌ها را رسماً معمم می‌نماید و به این ترتیب، طلبه می‌شوند. 🔹 تأثیرگذارترین استاد خارج ایشان در قم آیت‌الله بروجردی بوده است. آیت‌الله مرعشی، در درس خارج خود با عظمت بسیار از ایشان تجلیل می‌نمودند و ایشان را در ۲۰۰ سال اخیر به‌جز بر شیخ انصاری، بر همه فقهاء مقدم دانسته و بی‌نظیر می‌شمردند‌. 🔹 آیت‌الله حاج سید کاظم اخوان مرعشی پس از چند سال تحصیل جدی در فقه و اصول به درجه اجتهاد رسید. یک روز با آیت‌الله سید محمدتقی خوانساری بحث علمی کردند و فردای آن روز، پاکتی برای ایشان از طرف آیت‌الله خوانساری فرستاده شد. ابتدا گمان کردند پاکت شهریه است ولی وقتی داخل آن را باز کردند،‌دیدند اجازه اجتهاد کتبی است که استادشان آیت‌الله خوانساری برای او فرستاده است. 🔹 ایشان خود را مجتهد اعلم عصر می‌دانست و با بزرگانی زیادی مباحثه کرده بود‌. از جمله با آیت‌الله خویی. می‌فرمود: “با ایشان بسیار بحث علمی کردم. ایشان در اصول، استاد دیده بود ولی در فقه کاش بیشتر کار می‌کرد و استاد می‌دید. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/376928 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 اولین جشنواره «طراحی سؤالات فقهی فضای مجازی» فراخوان شد ✔️ دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی، اولین جشنواره حوزوی-دانشگاهی خود را با موضوع «طراحی سوالات فقهی فضای مجازی» برگزار می‌کند. 🔹 محدودیتی در تعداد سوالات نیست و با طرح یک سوال فقهی نیز می‌توان در جشنواره شرکت کرد. طراحان «بیشترین» و «بهترین» سؤالات، برگزیدگان این جشنواره خواهند بود. سؤالات باید به صورت متن ارائه شود و از برگزیدگان در پروژه «نظام موضوعات و مسائل فضای مجازی» دعوت به عمل خواهد آمد. 🔹 سؤالات فقهی درباره موضوعاتی نظیر هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی (Blockchain)، رمز ارز (cryptocurrency)، بازی­‌های رایانه‌­ای، شبکه­‌های اجتماعی، اینترنت اشیا (IOT)، کلان داده، فضای ابری، سیستم عامل، کسب و کار اینترنتی، محتوای متنی و محتوای صوتی از جمله محورهای این جشنواره محسوب می‌شود. اطلاعات تکمیلی👈 https://b2n.ir/633571 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 احکام اسلام تاریخمند نیست/ ما حق نداریم مقاصد را حاکم بر متون کنیم/ نسل امروز از ارزش اجتهاد بی‌خبر است ✔️ استاد آیه الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع): 🔹 یک مغالطه‌ای در این چند دهه‌ی اخیر از سوی افرادی که می‌خواهند دین را از اعتبار ساقط کنند صورت گرفته و تفکیک کرده‌اند بین دین و برداشت از دین، بین قرآن و برداشت از قرآن، بین روایات و برداشت از روایات. نتیجه‌اش این می‌شود که بگوییم هر کسی می‌تواند حق هر برداشتی از متون دینی را داشته باشد. 🔹 متأسفانه نسل امروز ما از اجتهاد بی‌خبر است و اصلاً به ارزش اجتهاد آگاه نیست. فکر می‌کند مرجع تقلید جدید از روی رساله مرجع تقلید دیگر رساله‌ای می‌نویسد و مرجع تقلید می‌شود، نه! اجتهاد خیلی زیبایی، دقّت و ظرافت دارد. 🔹 برخی از روشنفکران ادعا می‌کنند احکامی که در قرآن آمده تاریخ‌مند است و مربوط به همان عصر شارع و زمان نزول و در نهایت تا پایان عصر ائمه حدود ۲۶۰ سال است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
🔸 منظور از «اراده استعمالی و اراده جدی» ▫️ متکلم در هر کلامی دو اراده دارد: اراده استعمالی؛ اراده جدی. این دو اراده گاهی با هم تطابق دارند و گاهی تفاوت، و در موارد شک ، اصل، تطابق اراده استعمالی و جدی است. ▪️ اراده استعمالی، مقابل اراده جدی می‌باشد و آن، اراده متکلم بر تفهیم معنای موضوع له یا مستعمل فیه لفظ است؛ به بیان دیگر، اراده گوینده را به استعمال لفظ در معنایی برای ایجاد آن معنا در ذهن مخاطب، اراده استعمالی می‌گویند. ▫️ اراده جدی، مقابل اراده استعمالی می‌باشد و عبارت است از اراده متکلم به بیان هدف اصلی و مراد جدی کلام خود برای مخاطب، که امکان دارد همان مدلول استعمالی کلام و یا غیر آن باشد. ▪️ در جملات اخباری کنایی و در اوامر امتحانی، این دو اراده به روشنی از هم تفکیک می‌گردند: ▫️ ۱. در کنایات، مثل: «زید کثیر الرماد»، اراده استعمالی نسبت به لفظ «زید» و «لفظ» کثیر الرماد «این است که هر دو در معنای حقیقی استعمال شده‌اند، اما مراد جدی از آن‌ها، سخاوت زید است. ▪️ ۲. در اوامر امتحانی، مثل امر به ذبح اسماعیل علیه‌السّلام ، مراد استعمالی، ذبح اسماعیل است، اما مراد جدی، امتحان حضرت ابراهیم علیه‌السّلام است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
21.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅دریافت نرم افزار متن فارسی برای WORD ،تمام مشکلات نیم‌فاصله و نقطه گذاری‌ها را ۱۰ ثانیه حل کنید... 🤔زمان زیادی برای پیدا کردن نیم‌فاصله‌ها و اصلاحشون می‌گذارید؟ ❓به نظرتون فشردن مداوم کلیدهای نیم فاصله در کیبورد واقعا طاقت فرساست؟ 🧐ناشر کتاب از شما خواسته که قواعد مربوط به نیم‌فاصله و نقطه‌گذاری باید حتما رعایت شوند؟ 🤔مقاله‌ای میخواهید در اینترنت منتشر کنید اما رعایت همه نیم فاصله‌ها برای شما مشکل است؟ ❓داورهای پایان‌نامه و مقالات روی نیم فاصله حساس هستند؟ 🤔چگونه با یک دکمه تمام نیم فاصله‌ها رو توی ورد رعایت کنیم؟ حل بسیاری از مشکلات نیم فاصله و ویراستاری با دریافت این نرم افزار ویراستار ورد بسیاری از مشکلات فایل‌‌ها به صورت حل خواهد شد. ایراد‌های تایپی مثل فاصله گذاری‌‌های قبل و بعد از نقطه و ویرگول، فاصله‌گذاری‌‌های پرانتز‌ها و از همه مهمترین مشکلات مربوط به نیم فاصله و … تهیه نرم افزار https://arangweb.com/product/macro-pro/ ــــــــــــــــــــ با تشکر از واحد پژوهش مدرسه امام صادق (سلام الله علیه) تایباد جهت تنظیم پیام. •┈┈••••✾•☘️🌺🌼🌸🍀•✾•••┈┈• 💐 با ما همراه باشید👇 ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh
🔴 آخرين مهلت شركت در پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي حوزه علميه خراسان فقط تا تاريخ 1399/04/31 🔻توضیحات بیشتر در مورد پانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی:👇 https://eitaa.com/howzehpajohesh/446 🔻مهمترين ويژگي هاي پانزدهمين فراخوان آثار پژوهشي:👇 https://eitaa.com/howzehpajohesh/448 🔻بخش های ویژه فراخوان:👇 https://eitaa.com/howzehpajohesh/554 🔻محورهای فراخوان: https://eitaa.com/howzehpajohesh/983 🔺آدرس سامانه فراخوان👇: http://spnf.hozehkh.com/account/LoginHoze ☎️دبیرخانه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان تلفن: 32008327-051 لینک خبر: http://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=38073 •┈┈••••✾•☘️🌺🌼🌸🍀•✾•••┈┈• 💐 با ما همراه باشید👇 ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh
🎯 ی علمی به صورت که شامل است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✨ اثر مفهومی هنرمند مکزیکی خورخه مندز بلیک: 📕 حتی یک کتاب هم میتواند تغییر ایجاد کند ...! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk