eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
755 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ دوره رکود و ظهور جریان اخباری گری در اوایل قرن یازدهم هجری شیوه جدیدی به نام «اخباری‌گری» در صحنه مباحث فقهی و اصولی پدیدار شد که مبنای اجتهاد و اصول فقه را به زیر تیغ نقّادی خویش برد و آن را مورد تردید قرار داد. برخی دانشمندان ریشه این جریان را تحت تاثیر نص گرایی و ظاهر گرایی در میان اهل سنت می‌دانند. مؤسّس این مکتب علاّمه محمد امین استرآبادی (متوفای ۱۰۳۶ ه) بود. او معتقد بود دانشمندان شیعه در دوران متأخّر؛ به ویژه از زمان علامه حلی به بعد در طریق کشف احکام شرعی به انحراف رفته و از شیوه‌هایی پیروی کردند که خطا بوده و محقّقان اهل سنّت آنها را بنیان گذاشته‌اند. از دیدگاه او، روش موسوم به روش اجتهادی با شیوۀ اصحاب ائمّه علیهم السّلام و محقّقان و دانشمندان متقدّم که همگی محدّث بودند ناسازگار است و این نکته نشانۀ بطلان آن است. ازاین رو،ط اینان خود را تابع اصحاب ائمه و محدّثان از امامیه برمی‌شمردند. چرا که «اجتهاد» در میان شیعیان اصالت نداشته، از موضوعات پدید آمده از سوی اهل سنّت است که به دلیل انحراف و عدم تمسّک به ائمّه(ع) به این ابزار نیاز پیدا کردند. و اصحاب ائمّه و علمای متقدّم تا قبل از علامه حلی از این ابزار نادرست سود نمی‌جستند؛ 👌 اخباری‌ها و طرفداران روش اخباری متفاوت بودند، عدّه‌ای افراطی بوده؛ نظیر خود محمد امین استرآبادی، و میرزا محمد اخباری و عده‌ای دیگر معتدل‌تر بوده‌اند؛ مانند شیخ حر عاملی و شیخ یوسف بحرانی. در هرحال عدّۀ بی‌شماری از محقّقان به این مسلک روی آوردند و در تأیید آن کتاب‌های بسیاری نگاشتند. برخی از دانشمندان مهمّ که گرایشهای اخباری داشتند عبارتند از: مرحوم محمد تقی مجلسی، شیخ حرّ عاملی، علامه محمدباقر مجلسی صاحب بحار الانوار، سید نعمت اللّه جزایری، ملاّ خلیل قزوینی، مولی محسن فیض کاشانی و عدّه‌ای دیگر. اخباری‌گری تا اواخر قرن دوازدهم، قریب به دو قرن، در حوزه های شیعه حاکم بود. 👌 اصول اندیشه اخباری‌ها برخی از مهمترین تفاوت‌های اصولی‌ها و اخباری‌ها را می‌توان به این صورت خلاصه نمود: الف) نفی اجتهاد و عدم اعتبار آن: اخباری‌ها بر این باورند که چون اجتهاد و استنباط اصطلاحی، ظنّی است، به طور کلّی حجّت نیست و در کشف احکام شرعی توسّل به استنباطات ظنّی جایز نیست؛ زیرا تحصیل علم به احکام لازم است. مرحوم امین استرآبادی در ردّ و ابطال اجتهادهای ظنّی ۱۲ دلیل می‌آورد. به این ترتیب، اخباری‌ها اجتهاد را روشی برای کشف ظنّی احکام میدانستند و اهل سنّت مرادشان از اجتهاد همین است. اخباریها توجّه نکردند که اجتهاد مورد انکار ائمّه همان است که در اهل سنّت به عنوان اجتهاد به رأی و کشف ظنّی غیر معتبر، از طریق قیاس، استحسان، مصالح مرسله، سدّ ذرائع، فتح ذرائع و... وجود دارد. به همین جهت اجتهاد ظنّی معتبر و شرعی را نیز مورد اشکال قرار دادند. ب) اخباریان؛ قرآن، عقل و اجماع را از منابع شناخت حکم نمی‌دانند به خلاف اصولیان که این سه را در کنار سنّت قبول دارند و البته عقل را در طول سه منبع دیگر می‌شمارند. ج) اخباریان روایات موجود در کتب اربعه را قطعی می‌شمارند، امّا اصولیان این دیدگاه را ناصواب می‌دانند. د) اصولیان ظواهر قرآن را حجّت میدانند، امّا اخباری‌ها تمسّک به ظواهر آیات را به طور مستقل جایز نمی‌شمرند. 👌 شخصیت‌های اصلی در مکتب اخباری‌گری ١- محمد امین استرآبادی ٢- فیض کاشانی ٣- شیخ حر عاملی ٤- میرزا محمّد اخباری ٥- شیخ یوسف بحرانی ٦- سید نعمت الله جزایری 👈 اخباریان در تشریح و اثبات دیدگاههای خویش و نقد مبانی اصولیان کتاب‌های بسیاری نیز نگاشته‌اند؛ برخی از مهمترین آنها عبارتند از: الفوائد المدنیه، الاصول الاصیلة، سفینة النجاه، الفصول المهمّة، الفوائد الطوسیه و مقدّمه الحدائق الناضرة. 👌 اصول فقه در دوران حاکمیت اخباریان رو به ضعف و رکود جدّی رفت و تنها عدّه‌اندکی از محقّقان به آن می‌پرداختند. علی رغم حاکمیت مطلق اخباریان بر حوزه‌های شیعی در آن زمان، عدّه‌ای از محقّقان و دانشمندان همچنان بر روش اجتهادی پای فشردند و متهوّرانه از آن دفاع کردند که نقش بسیار موثری در حفظ تفکر اصولی داشت. کسانی مانند: ١- سلطان العلماء ٢- مولی عبداللّه بن محمّد تونی ٣- مولی صالح مازندرانی ٤- ملاّ خلیل قزوینی ٥- آقا حسین خوانساری ٦- آقا جمال خوانساری ادامه دارد..... •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
چرا امام زمان (عج) مشکلات را بر طرف نمی کند؟ ✅ پاسخ 🔹 این قبیل سوالات بیشتر زمانی گسترش پیدا می‌کند که رویداد مهمی رخ می دهد. مثلاً در سده هفتم، بخصوص با تهاجم مغولان⚔️ به ایران و انقراض خلافت عباسی در بغداد(۶۵۶ق)، این گونه پرسش ها رواج بیشتری یافت. 📜عالمان شیعه که با این شبهات مواجه بودند، در صدد پاسخگوئی برآمدند. در دوران معاصر نیز جهانیان و بخصوص شیعیان وقتی با مشکلات و رویدادهایی همچون کرونا مواجه می شوند، این پرسش برای آنها زنده می شود. 📜🖋سید بن طاووس در پاسخ به پرسش یاد شده می نویسد: 🧔یکی از معتقدان به امامت آن بزرگوار گفت: برای من در غیبت امام زمان (ع) شبهه حاصل شده است. 🎙گفتم: چه شبهه ای؟ 🧔گفت: آیا برای آن حضرت امکان ندارد که یکی از شیعیان خود را ملاقات کند و اختلاف هایی را که در دین جدّش روی داده است، از میان ببرد؟ (او از من خواست که پاسخ آن را بدهم. امّا نه آنسان که در کتابها نوشته اند؛ چه از آنها و از آنچه شنیده است ، رفع شبهه او نشده است.) 🎙گفتم: آیا قدرت آن حضرت در رفع اختلاف ها بیشتر است یا توانایی خدای متعال؟ آیا رحمت و فضل حق تعالی بیشتر است یا رحمت و فضل و عدل آن بزرگوار؟ 🧔گفت: البته قدرت و رحمت و عدل الهی. 🎙گفتم: چرا خدای ارحم الراحمین و اکرم الاکرمین این اختلاف ها را رفع نمی فرماید؟ و می دانیم که خدای تعالی برای این کار، راه ها و اسبابی در حیطه قدرت دارد که بنی آدم را آن امکان نیست‌. آیا در این کار حکمت و مصلحت و عدل و فضیلت نیست که او جلّ جلاله مقتضی دانسته است؟ 🧔گفت: آری 🎙گفتم: پس عذر خلیفه و جانشین او نیز همان اقتضای کار است؛ آنچه را امام ع انجام دهد که امر و رضای الهی است. 💎آنگاه سخن مرا پذیرفت و شبهه اش برطرف گردید و دانست که این سخن حقّ را که پروردگار جلّ جلاله بر زبان من جاری ساخته است، صحیح و درست است. (سید بن طاووس، کشف المحجه لثمره المهجه یا فانوس، ترجمه اسد الله مبشری، ص ۲۲۸- ۲۲۹) •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
واکنش امیرالمؤمنین(ع) به فرد هتاک به ایشان در جمع 🔹علی(ع) بر منبر فرمود: قبل از اینکه مرا در میان خود نیابید هر سؤالی دارید بپرسید. 🔹شخصی که قیافه‌اش نشان می‌داد از عرب‌های یهودی است، بلند شد و گفت:«ایهَا الْمُدَّعی ما لایعْلَم!» ای آدم پر مدّعا که چیزی را که نمی‌دانی ادعا می‌کنی! شروع کرد به هتّاکی کردن با اینکه حضرت خلیفه بود. 🔹مثل اینکه او می‌دانست که علی(ع) کسی نیست که اگر کسی به او فحش هم بدهد فوراً بگوید گردنش را بزنید. چون جسارت کرد، اصحاب می‌خواستند به او حمله کنند. 🔹فوراً علی(ع) جلوشان را گرفت. فرمود: «الطَّیشُ لایقومُ بِهِ حُجَجُ اللَّهِ» با فشار، حجج الهی را نمی‌شود اقامه کرد. حرفی به من گفته؛ سؤالی دارد؛ بگذارید بیاید پیش من سؤالش را بکند. اگر جواب دادم خودش از عملش پشیمان می‌شود. 🔹شدیداً جلوی آنها را گرفت.با «خفه شو»، «گم شو»،«کتکش بزنید»، «پدرت را درمی‌آوریم»، «این فضولی‌ها یعنی چه» حجج الهی اقامه نمی‌شود. اگر می‌خواهید حجت الهی را اقامه کنید، راهش «نرمش» و «ملایمت» است، چون سروکار با است، سروکار با روح و دل است. 📝 استاد مطهری، سیرۀ نبوی، ص۱۹۶ (با تلخیص) •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
📚 📖۷۲ داستانک از زندگی ثروتمندترین شهید شیعه🌹 کاری از گروه فرهنگی •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
📚نام کتاب: "من ادواردو نیستم" 🖋نویسنده: گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی 📑انتشارات: شهید ابراهیم هادی 📓تعداد صفحات: ۹۶ 📖توضیحات: شهید ادواردو آنیلی، شهیدی که ثروت آنچنانی و موقعیت آنچنانی خود را رها کرده و عاشق دین مبین اسلام و مذهب شیعه میگردد و در نهایت در این راه به مقام شهادت می رسد. شهید ادواردو آنیلی فرزند جیانی آنیلی، سناتور و میلیاردر ایتالیایی، صاحب کارخانه ماشین سازی فیات، فراری، اوبکو، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، چندین کارخانه صنعتی، بانک های خصوصی، شرکت های طراحی مد و لباس، روزنامه های لاستامپا، کوریره، دلاسرا و باشگاه فوتبال یوونتوس، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد.  او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد.  اجداد ادواردو با راه اندازی کارخانه فیات در ایتالیا این صنعت عظیم را در آن جا بنا گذاشتند که امروزه بستگانش سهامدار عمده شرکت فیات، صاحب بانک ها و بیمه ها، باشگاه یوونتوس و ... هستند. پدر ادواردو کاتولیک و مادرش یک پرنسس یهودی است. ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می گوید: «زمانی که در دانشگاه نیویورک درس می خواندم، یک روز در کتابخانه قدم می زدم و کتاب ها را نگاه می کردم چشمم افتاد به قرآن و کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است.  آن را برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم این کلمات، کلمات نورانی است و نمی تواند گفته بشر باشد، این بود که بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. این شد که آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.» •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
4_5886476502798698640.pdf
4.98M
تصوف ازدیدگاه ائمه‌اطهار علیهم‌السلام دکتر داوود الهامی •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
 ناقوس (زنگ بزرگ كليسا) چه می گوید ؟ حارث اعور گوید: در حالی که با امیرالمؤمنین علی علیه السلام در حیره می‌رفتیم، یک دیرانی ناقوس می‌زد.  علی علیه السلام فرمود: ای حارث، می‌دانی این قانوس چه می‌گوید؟ گفتم: خدا و رسول و پسر عمش داناترند. فرمود: آن مَثَل دنیا و ویرانی آن را می‌نوازد و می‌گوید:  «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حَقّاً حَقّاً صِدْقاً صِدْقاً إِنَّ الدُّنْیَا قَدْ غَرَّتْنَا وَ شَغَلَتْنَا وَ اسْتَهْوَتْنَا وَ اسْتَغْوَتْنَا یَا ابْنَ الدُّنْیَا مَهْلًا مَهْلًا یَا ابْنَ الدُّنْیَا دَقّاً دَقّاً یَا ابْنَ الدُّنْیَا جَمْعاً جَمْعاً تَفْنَی الدُّنْیَا قَرْناً قَرْناً مَا مِنْ یَوْمٍ یَمْضِی عَنَّا إِلَّا وَ هِیَ أَوْهَی مِنَّا رُکْناً قَدْ ضَیَّعْنَا دَاراً تَبْقَی وَ اسْتَوْطَنَّا دَاراً تَفْنَی لَسْنَا نَدْرِی مَا فَرَّطْنَا فِیهَا إِلَّا لَوْ قَدْ مِتْنَا» به راستی دنیا ما را فریب داد و سرگرم کرد. دل ما را ربود، ما را گمراه کرد. ای پسر دنیا، آرام آرام. ای پسر دنیا، بکوب بکوب. ای پسر دنیا، جمع کن، جمع کن. دنیا فانی شود قرن به قرن، روزی از عمر ما نگذرد جز آنکه رکنی از ما سست گردد. ضایع کردیم خانه پاینده را و وطن گرفتیم خانه فانیه را. نمی دانیم چه تقصیر کردیم در آن، جز وقتی که بمیریم.  حارث گفت: یا امیرالمؤمنین، خود نصاری این را می‌دانند؟ فرمود: اگر می‌دانستند، مسیح را در برابر خدا پرستش نمی کردند.  او گوید: من نزد دیرانی رفتم و گفتم: تو را به حق مسیح، چنآنچه می‌نواختی، ناقوس را بنواز! گوید: او نواخت و من کلمه به کلمه گفتم تا رسید به جمله آخر. گفت:  به حق پیامبرتان قسم، کی به شما این خبر را داده؟ گفتم: مردی که دیروز با من بود. گفت: میان او و پیامبر خویشی است؟ گفتم: پسر عم او است. گفت: به حق پیامبرتان، آن را از پیامبر شما شنیده؟ گفتم آری، مسلمان شد و گفت به خدا قسم، من در تورات خواندم که در پایان انبیاء پیامبری باشد که آنچه ناقوس گوید را تفسیر کند. -.  امالی صدوق: ۱۸۷ م ۴۰ ح ۳ - (بحارالانوار الجامعه لدرر اخبار الایمه الاطهار علیهم السلام با ترجمه فارسی - «۶» - مجلد ۲، صفحه ۳۲۲) •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
با سلام خدمت طلاب معزز بواسطه درخواست مکرر برخی از طلاب سطح ۲ برای ارائه کتاب شرح رسائل استاد تقدیم حضورتان می شود •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
الجمل - شیخ مفید - تاریخ.pdf
2.04M
نوشته مرحوم کتاب درباره جنگ جمل است و یکی‌از کتب منبع و دست اول در این باره به شمار می رود. کتاب برای تاریخ پژوهان و علاقه مندان به تاریخ توصیه می شود. •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
💢تاملی در انتساب یک خطبه به سیدالشهداء علیه السلام مشهور است که یکی دو سال قبل از مرگ معاویه، امام حسین علیه السلام در ایام حج و در مکه، خطبه ای را خطاب به بزرگان از صحابه و تابعین ایراد فرمودند. مفاد بخشی از این خطبه، بسیار اصلاح گرانه، آکنده از مفهوم امر به معروف و نهی از منکر و به تعبیر برخی زمینه سازی برای قیامی است که سال ها بعد به واقعه عاشورا منجر شد. پس از بررسی می بینیم که این خطبه دارای سه بخش است: 1. بیان مطالبی پیرامون مظالم معاویه که بر خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله رواداشت با تکیه بر اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام 2. اصلاحی و حکومی 3. موعظه آنچه هست این است که بخش اول خطبه در کتاب سلیم ج2 ص789 آمده است؛ اما بدون بخش دوم و سوم و همین بخش اول است که در طلیعه آن اشاره شده است که خطبه در ایام حج و خطاب به بزرگان و نخبگان جامعه اسلامی بیان شده است. اما بخش دوم و سوم تنها در تحف العقول ص237 به بعد به نقل از امام حسین علیه السلام آمده است بدون اشاره به اینکه این سخنان در مکه یا جای خاص دیگری بیان شده باشد. معلوم نیست که این اتصال بین سخنان سیدالشهدا علیه السلام در مکه _که دارای مضامین ولایت محور و کلامی و انتقادی نسبت به معاویه و ظلم وی به خاندان ایشان است_ و سخنان منقول از ایشان در تحف العقول با مضامین اصلاح گرانه توسط چه کسی برای اولین بار برقرار شده است و مشهور گردیده است! جالب اینکه خود ابن شعبه در تحف العقول در صحت انتساب بخش اصلاحی سخنان سیدالشهدا علیه السلام به ایشان تردید دارد و می گوید این خطبه از علی بن ابی طالب علیه السلام نیز روایت شده است. این بخش دوم (اصلاح گرانه) به احتمال قوی از امام علی علیه السلام صادر شده است و نه سیدالشهداء علیه السلام؛ زیرا نه تنها خود ابن شعبه که تنها نسبت دهنده این سخنان به امام حسین است احتمال داده است این خطبه بر زبان علی بن ابی طالب جاری شده باشد و نه تنها سیاق عبارات و مضامین آن به خطب علی علیه السلام در عصر حاکمیتشان می ماند،بلکه با تتبعی اندک روشن می شود که برخی از فرازهای خطبه یادشده عینا از امیرالمومنین علیه السلام در سایر منابع نقل شده است و احتمال علوی بودن آن را بیش از احتمال حسینی بودنش می کند: 1. تحف العقول ؛ النص ؛ ص239: اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنْ مَا كَانَ مِنَّا تَنَافُساً فِي سُلْطَانٍ‏ وَ لَا الْتِمَاساً مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَ لَكِنْ لِنُرِيَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ‏ فِي‏ بِلَادِكَ‏ وَ يَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ يُعْمَلَ بِفَرَائِضِكَ وَ سُنَنِكَ وَ أَحْكَامِكَ نهج البلاغة (للصبحي صالح) ؛ ص189: عن علی علیه السلام: اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ يَكُنِ الَّذِي كَانَ مِنَّا مُنَافَسَةً فِي سُلْطَانٍ وَ لَا الْتِمَاسَ شَيْ‏ءٍ مِنْ فُضُولِ الْحُطَامِ وَ لَكِنْ لِنَرِدَ الْمَعَالِمَ مِنْ دِينِكَ وَ نُظْهِرَ الْإِصْلَاحَ‏ فِي‏ بِلَادِكَ‏ فَيَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبَادِكَ وَ تُقَامَ الْمُعَطَّلَةُ مِنْ حُدُودِك‏ 2. تحف العقول ؛ النص ؛ ص237: فَبَدَأَ اللَّهُ بِالْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ فَرِيضَةً مِنْهُ لِعِلْمِهِ بِأَنَّهَا إِذَا أُدِّيَتْ وَ أُقِيمَتِ‏ اسْتَقَامَتِ‏ الْفَرَائِضُ فضائل أمير المؤمنين عليه السلام(من ابن عقده الزیدی) ؛ ص113: عن الإمام الشهيد أبي الحسين زيد بن عليّ عليه السّلام، قال: قال عليّ عليه السّلام: الأمر بالمعروف و النهي عن المنكر فريضة، إذا أقيمت‏ استقامت‏ السنن‏ بیشترین تعجب نگارنده این سطور در این بحث، همان چسباندن خطبه ولایی امام سوم در مکه به خطبه اصلاحی ای است که نه مکان و نه بستر اجتماعی و نه گوینده آن معلوم است. این جعل در هیئت حدیث که ظاهرا در این نیم قرن اخیر رخ داده است، به گونه ای جا افتاده است که حتی سخنرانان بزرگ کشوری و بلکه بین المللی بر اساس آن سخن می رانند. •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
سوال:چه کنیم فرزندانمان غیرمستقیم به دین روی بیاورند ؟ جواب: سن فرزندان به سه دوره تقسیم می شود؛ دوران کودکی ،نوجوانی و جوانی . دوران کودکی دوران بازی و سرگرمی بچه هاست بهترین شیوه برای تربیت و تبلیغ دین این است که والدین با جلوه گری و زیبا ارائه دادن دین، بچه‌ها را جذب دین کنند، بچه‌ها رفتارهای پدر و مادر را می‌بینند و یاد می گیرند ،نامگذاری خوب«انی سمیتها مریم»، خانواده سالم«اهل بیت یکفلونه»نقش مهمی دارند دوران نوجوانی دوران بحران هویت است با شخصیت دادن به بچه ها ، هویت سازی ، مشارکت دادن در کارها ،انسان شناسی .خداوند به ابراهیم میفرماید با اسماعیل دو نفری«طهرا بیتی للطائفین و،،،» و دوران جوانی با استدلال های عمیق علمی و عقلی به دین دعوت کنند. @feiz114 •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
📚 عنوان:من او ✍ نویسنده:رضا امیرخانی 📖موضوع:رمانی عاشقانه از دوران دفاع مقدس و تهران در آن زمان •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
رمان من او.رضا امیرخانی.pdf
33.36M
📚 عنوان:من او ✍ نویسنده:رضا امیرخانی 📖موضوع:رمانی عاشقانه از دوران دفاع مقدس و تهران در آن زمان •••✾•🌿🌺🌿•✾••• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) sapp.ir/valiasrkermani @valiasrk
از نرم‌افزار اندرویدی جامع الاحادیث بیشتر بدانید. 1. برای ماندگاری فعالیت‌هایتان حتما با حساب کاربری نور وارد نرم‌افزار شوید. 2. کلید فیلتر نتایج را بفشارید. حال می‌توانید احادیث موردنظر خود را بر پایه صدور از معصوم، قرن صدور و انتشار، کوتاه یا بلند بودن و دارای شرح و ترجمه بودن یا نبودن فیلتر کنید. 3. کلید گروه بندی را بفشارید. خواهید دید احادیث مدنظرتان در چه کتاب‌های حدیثی ذکر شده‌است. 4. کلید سند را بفشارید تا با تک تک رجال حدیث آشنا شوید. 5. روشن است کلید احادیث مرتبط چقدر به درد حدیث پژوهان می‌خورد! نوشته از: سید ابوالقاسم ظریف #آشنایی_با_ابزارهای_پژوهشی #جامع_الاحادیث #پژوهش_مدرسه_علمیه_شهید_شفیعی_مشهد