4_5805182225108435918.pdf
2.89M
مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام
🔶جلد سوم👆👆
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
4_5805182225108435917.pdf
2.2M
مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام
🔶جلد دوم👆👆
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
4_5805182225108435919.pdf
2.86M
مجموعه مقالات همایش بین المللی سیره و زمانه امام هادی علیه السلام
🔶جلد چهارم👆👆
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
✅التنبيه على سبيل السعادة اثر ابونصر محمد بن طرخان بن اوزلغ فارابى (259- 339ق) در بيان روش رسيدن به سعادت مىباشد كه به زبان عربى و در اوايل قرن چهارم هجرى نوشته شده و با تحقيق و تصحيح دكتر جعفر آل ياسين منتشر شده است.
⏹ساختار
كتاب با مقدمه مصحح در معرفى كتاب آغاز و مطالب متن اثر نيز در قالب بيست نكته، ارائه شده است.
✍️فارابى در اين كتاب، به شيوهاى متفاوت از اثر ديگرش «احصاء العلوم»، به تقسيمبندى علوم پرداخته است. وى در اين شيوه، معارف را به دو گروه تقسيم كرده و معتقد است كه هر يك از اين دو گروه را صناعتهایى است و صناعتها نيز بر دو قسم مىباشند: يكى آنهایى كه تنها از راه علم به آن معرفت داريم و ديگرى، علمى كه ممكن است بدان عمل شود.
وى اين قسم اخير را به دو شعبه تقسيم كرده است: يكى، علمى كه انسان در شهر با آن عمل مىكند مانند پزشکى، تجارت و كشاورزى و قسم ديگر، علمى كه انسان در روش اخلاقى خود به آن نيازمند است و با آن كارهاى نيك و درست را تشخيص مىدهد.
⏹گزارش محتوا
فارابى در ابتدا، به تعريف سعادت پرداخته و آن را مطلوبترين خيرات معرفى نموده است. به نظر وى، ما مىبينيم وقتى كه به سعادت مىرسيم، پس از آن به هيچ وجه براى هيچ غايتى به جز خود سعادت تلاش نمىكنيم، از اينرو مىفهميم كه سعادت، چيزى است كه ذاتاً مطلوب است و هيچ وقت براى غيرخودش، مورد طلب قرار نمىگيرد.
💠وى احوال انسان كه در طول زندگى و حيات براى او به وجود مىآيد را بر دو قسم تقسيم كرده است: برخى از آنها احوالى است كه سزاوار ستايش يا سرزنش خاص نيست و برخى آن است كه چون براى انسان رخ دهد، سزاوار ستايش يا سرزنش مىگردد.
وى معتقد است انسان با احوالى كه سزاور ستايش يا سرزنش نيست، به سعادت نمىرسد، بلكه آنچه انسان به وسيله آن به سعادت مىرسد، احوالى است كه براى انسان رخ مىدهد و در عين حال سزاوار حمد و ذم است.
✅وى احوال شايسته مدح و ذم را نيز بر سه دسته تقسيم كرده است:
افعالى كه در آنها انسان مىبايد از بدنش به عنوان ابزار استفاده كند، مثل ايستادن، نشستن و نگاه كردن.
عوارض نفس مثل شهوت، لذت، شادمانى، خشم و چيزهایى از اين دست كه به اينها شبيه است.
تميز و تشخيصهایى كه به وسيله ذهن انجام مىشود.
اين سه دسته احوال و افعال، امورى هستند كه انسان در هيچ زمانى از زندگى خود از آنها خالى نيست.
💠فارابى، اختيار را وسيلهاى براى رسيدن به سعادت دانسته و معتقد است كارهاى خوبى كه به طور اتفاقى از انسان سر مىزند و يا به طور اجبارى بر او تحميل مىشود، باعث سعادت نمىگردد، بلكه سعادت وقتى حاصل مىشود كه انسان، كارهاى خوب را با ميل و اختيار خويش انجام داده باشد. همچنين نه وقتى كه كارهاى خوب را فقط در بعضى از امور و در بعضى وقتها با رغبت انجام دهد، بلكه وقتى كه در تمام افعالش و در تمام طول حياتش خوب را برگزيند.
وى در ادامه، به بحث در امورى پرداخته كه افعال و عوارض تمييز نفسانى به وسيله آن به حالتى مىرسند كه بىترديد، با آن به سعادت مىتوان رسيد. او معتقد است هر انسان از آغاز خلقت خويش، با نيرويى سرشته شده است كه به وسيله آن مىتواند افعال و عوارض نفسانى و تمييز خود را چنان كه سزاوار است شكل دهد.
⏹مطلب ديگرى كه فارابى به آن پرداخته، بحث در مورد چيزى است كه به وسليه آن اخلاق جميله براى انسان تبديل به ملكه مىشود و سپس در پى آن، به چيزى پرداخته است كه به وسيله آن، كمك مىشود تا نيروى ادراك درست در انسان به صورت ملكه درآيد. مقصود وى از ملكه، اين است كه نيكويى چنان باشد كه زوال آن ناممكن گردد يا لااقل بسيار دشوار، بنابراین وى مىگويد تمامى اخلاق؛ زيبا و زشت آن، اكتسابى است و براى انسان ممكن است و هرگاه نفسش در موردى به خلقى نزدیک شد، خوب يا بد، باز هم براى انسان ممكن است كه با اراده خويش، به ضد آن خلق منتقل شود و آنچه انسان به وسيله آن، خلقى را كسب مىكند يا نفس خود را از خلقى در درونش در حال شكلگيرى است به خلق ديگر منتقل مىكند، عادت است.
⏹منظور فارابى از عادت، تكرار كردن يك كار به دفعات بسيار در زمانى طولانى و در اوقاتى به هم نزدیک است و از آنجا كه معتقد است خُلق جميل نيز از عادت پديد مىآيد، به بررسى نحوه پديد آمدن خلق جميل و قبيح پرداخته است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
برای يافتن اطلاعات #كتابشناسي
ابتدا بايد به وبگاه #كتابخانه ملي برويد و در آنجا كتاب مورد نظر خود را جستجو كنيد در صورتي كه كتاب در ايران چاب شده باشد تمام مشخصات فني آن ظاهر مي شود.
http://www.nlai.ir/
به وبگاه هاي گوناگون كتابشناسي و فروشگاهي مراجعه كرده و هر آنچه در مورد #كتاب مورد نظر يافت را در جايي نگهداري كنيد؛
https://eitaa.com/myganj
✅پايگاه اطلاع رساني #كتابخانه هاي ايران
http://www.lib.ir/
✅ پايگاه اطلاع رساني كتاب قم
https://ketabeqom.com/fa/index
✅وبگاه پارسا
http://islamicdatabank.com/
✅وبگاه راسخون
https://rasekhoon.net/
✅خانه كتاب
http://www.ketab.ir/
✅وبگاه شبكه جامع كتاب گيسوم
https://www.gisoom.com/
✅وبگاه پاتوق كتاب فردا
https://bookroom.ir/
✅وبگاه آدينه بوك
https://www.adinehbook.com/
✅باي بوك
http://iranbuybook.com/
✅کتابناک
https://ketabnak.com/
✅کتابخانه آیت الله بروجردی ( مسجد اعظم )
http://blib.ir/libportal/
💯ادامه_دارد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
منابع مربوط به #پیشینه تحقیق
https://eitaa.com/myganj/1614
✍🏼هدف از گنجاندن بخش #پيشينه تحقيق، عبارت است از:
https://eitaa.com/myganj/1433
پیشینههای پژوهش به دلایل زیر از اهمیت بالایی برخوردار است:👇🏻
https://eitaa.com/myganj/1384
🖍انواع مرور نوشتار و #پیشینه پژوهش👇🏻
https://eitaa.com/myganj/1124
1️⃣ مرور نوشتارها و #پیشینه_پژوهش با رویکرد #توصیفی
https://eitaa.com/myganj/1125
2️⃣ مرور نوشتارها و #پیشینه پژوهش با رویکرد #تحلیلی
https://eitaa.com/myganj/1126
3️⃣ مرور نوشتارها و #پیشینه پژوهش با رویکرد #انتقادی
https://eitaa.com/myganj/1127
4️⃣ سایر انواع مرور #پیشینه
https://eitaa.com/myganj/1128
#آشنایی_با_مقاله_نویسی در تدوین #پیشینة نوع دوم،
https://eitaa.com/myganj/821
https://eitaa.com/myganj/822
#پیشینه نویسی از مهمترین کار های یک تحقیق است
https://eitaa.com/myganj/768
مفهوم و اهمیت مرور پیشینه
https://eitaa.com/myganj/767
ایرانداک با این پشتوانه، سامانه #پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راهاندازی کرده است
https://eitaa.com/myganj/208
💠نگارش #پیشینه پژوهش بااستفاده از مقالات معتبر فارسی
https://eitaa.com/myganj/66
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ امام جمعه بغداد:
💥 عصر امام خامنه ای عصر پیروزی و پایان شکست هاست...
🌺 ان شالله امام خامنه ای پرچم تمدن اسلامی را به دستان مبارک امام زمان ارواحنا فداه خواهد سپرد....
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
متن وشرح خطبه غدیر.ppsx
8.03M
✳️ پاورپوینت متن وشرح #خطبه_غدیر
🔰بسیار خوب و قابل استفاده برای تبیین غدیر
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#مناظره
#حقانیت_شیعه
#غدیر
خاطره ای از مولوی شریف زاهدی از علمای برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید . او در بیان خاطرات خود چنین می آورد ؛
« خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است.
❕تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود که: «مولانا» یعنی واجه ؛ یعنی رهبر ما، پیشوا ی ما. به آنها گفتم: من تعجب میکنم «مولا» درباره ی بزرگانتان معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است!
❕ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه ی حضرت رسول اکرم ( صلی الله علیه وآله ) در غدیر خم استناد کردم. ایشان میگفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش گذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانوادهام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی.
👌خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: میخواستم بهت بگم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانوادهام منتظرم بودند و باید میرفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت میکنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند میروی و شما را از راهتان بر میگردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت میشوی و در عقل من شک میکنی، ولی وقتی پیامبر اسلام| دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود میرفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه میدانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی کردند؟ با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده داری زده است و اقرار کرد که پیامبر - در جریان غدیر خم - میخواست نکته ی مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.»
📚باید شیعه می شدم ، خاطرات شریف زاهدی ،ص 138
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام..
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#یک_مسئله_پژوهش
مسئله: چرا حضرت رسول (ص) ولايت امام علی (ع) به صورت كتبی تأكيد نكردند تا بر آن استناد كرد؟
👈 مکتوب بودن ولایت ائمه(ع)
واقعه غدیر در تاریخ به عنوان مکتوب ثبت شده و افرادی در مورد آن شعر سروده و آن را در شعر ماندگار کردهاند؛ در مورد امامت ائمه (ع) دیگر هم از سوی خداوند متعال لوحی بر پیامبر گرامی نازل شده است.
👈 امکان امحای نوشته برای مخالفان
مخالفان در دوران حکومت خود ثابت کردند که به راحتی حدیث درست میکنند و آن را در مقابل سخن دختر رسول خدا قرار داده و او را از حقش منع میکنند اباعی از امحای حدیث غدیر ندارند. از طرفی بسیاری از اینگونه مکتوبات در تاریخ به جهت صد سال منع حدیث و کتابسوزیها و دشمنی خلفای حاکمه در طول تاریخ و... به دست ما نرسیده است.
👈 قصد پیامبر بر مکتوب کردن
در ماجرای دوات و قلم رسول گرامی اسلام قصد داشتند چنین کاری بکنند، ولی نگذاشتند.
ابنعباس میگوید: عمر به من گفت: آیا فهمیدی که پیامبر (ص) که در آخرین لحظات زندگی خود وقتی خواست چیزی را بنویسد، چه چیزی را اراده کرده بود؟ گفتم: خیر، شما بگویید. عمر گفت: میخواست نام علی(ع) را به عنوان خلیفه، مکتوب بنویسد و من جلوگیری کردم، به خاطر شفقت و خیرخواهی بر اسلام و صلاح را در این دیدم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه اول
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه دوم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه سوم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه چهارم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه پنجم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه ششم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه هفتم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه هشتم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه نهم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه دهم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه یازدهم
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_پژوهش_و_حوزه
حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور
جلسه دوازدهم و پایانی
تابستان ۹۹
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️ @valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
#درس_پژوهش_و_حوزه حجه الاسلام #محمد_صادق_رجایی_پور جلسه اول تابستان ۹۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
در مجموعه درسهای پژوهش و حوزه که توسط مسئول پژوهش مدرسه علمیه ولیعصر عج ارائه شده است به بیان فرهیختگان علمی و دانش پژوهان شیعی در رشته های گوناگون پرداخته شده است ، علاوه بر این اهتمام ویژه ای برای معرفی دانشمندان و بزرگان علمی دو دانش فقه و اصول و آثار ایشان وجود داشته است.
۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین.pdf
7.97M
۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین.pdf
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
بانک غدیر.pdf
24.6M
📚فایلpdf کتاب بانک غدیر:👆👆👆
بعضی از عناوين كتاب شامل:
1.بانك جامع اشعار و پيامك غديرستان؛
2.اسرار غدير: گزارش تحليلي از واقعه غديرخم متن كامل و مقابله شده خطبه غدير؛
3.عيد غدير در اسلام؛
4.غدير در گذر تاريخ؛
5.غدير در بيان صاحب غدير؛
6.غدير شناسى (خلاصه «الغدير» علامه امينى براى جوانان)؛
7.غدير از آدم تا خاتم؛
8.غدير چشمه زلال ولايت؛
9.غدير، عيد دعا و محبت؛
10.غديرشناسى وپاسخ به شبهات ؛
11.غدير حقيقتى بر گونه تاريخ؛
12.غدير در روايت قلم ؛
13.غدير موهبتي براي جهانيان؛
14.پيروان غدير در گذر تاريخ ؛
15.حديث غدير و جانشين حضرت محمد (ص)؛
16.تجلي غدير در عصر ظهور؛ 160 پيشنهاد براي احياي غدير؛
17.گزارش لحظه به لحظه از واقعه غدير و...
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر زیبای ابن سینا در مدح امیرالمومنین ، یعسوب الدین، اسدالله الغالب حضرت علی بن ابی طالب علیه و علی اجداده و اولاده افضل السلام .
@valiasrk
#امیرالمومنین
#حضرت_علی_علیه_السلام
#فضائل
#ابن_سینا
#مدح
#شعر
امام علي عليه السلام در شب معراج
به گردون ابرش از رحمت برآمد از دل دریا
که دریا شد از آن صحرا، که صحرا شد از آن دریا
زبان بگشود سوسن چون بشیر از مژده یوسف
زحسرت چشم نرگس همچنان یعقوب شد بینا
علیُ عالیُ اعلا، ولیُ والیُ والا
وصی سید بطحا،به حکمش جمله مافیها
حدیثی خاطرم آید که می فرمود پیغمبر
به اصحابش شب معراج سِر لیله الاسرا
به طاق آسمان چهارمین دیدم من از رحمت
هزاران مسجدی اندر درون مسجد الاقصی
به هر مسجد هزاران طاق، بر هر طاق محرابی
به هر محراب صد منبر به هر منبر علی پیدا
زپیغمبر چو بشنیدند اصحاب این سخن، گفتند
که دیشب با علی بودیم جمله جمع در یک جا
تبسم کرد سلمان، این سخن گفتا به پیغمبر
به غیر از خود ندیدم هیچ کس در نزد آن مولا
اباذر گفت با سلمان به روح پاک پیغمبر
نشسته بودم اندر خدمتش در گوشه ای تنها
به گوش فاطمه خورد این سخن گفتا علی دیشب
که تا صبح از درون خانه بیرون پا ننهاد اصلا
که ناگه جبرئیل آمد سلام آورد بر احمد
که ای مسند نشین بارگاه قرب او ادنی
اگر چه بر همه ظاهر شدم بر صورتی اما
ولیت از همه بگذشت و با ما بود در بالا
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#یک_مسئله_یک_پژوهش
مسئله: چرا حضرت رسول (ص) ولايت امام علی (ع) به صورت كتبی تأكيد نكردند تا بر آن استناد كرد؟
👈 مکتوب بودن ولایت ائمه(ع)
واقعه غدیر در تاریخ به عنوان مکتوب ثبت شده و افرادی در مورد آن شعر سروده و آن را در شعر ماندگار کردهاند؛ در مورد امامت ائمه (ع) دیگر هم از سوی خداوند متعال لوحی بر پیامبر گرامی نازل شده است.
👈 امکان امحای نوشته برای مخالفان
مخالفان در دوران حکومت خود ثابت کردند که به راحتی حدیث درست میکنند و آن را در مقابل سخن دختر رسول خدا قرار داده و او را از حقش منع میکنند اباعی از امحای حدیث غدیر ندارند. از طرفی بسیاری از اینگونه مکتوبات در تاریخ به جهت صد سال منع حدیث و کتابسوزیها و دشمنی خلفای حاکمه در طول تاریخ و... به دست ما نرسیده است.
👈 قصد پیامبر بر مکتوب کردن
در ماجرای دوات و قلم رسول گرامی اسلام قصد داشتند چنین کاری بکنند، ولی نگذاشتند.
ابنعباس میگوید: عمر به من گفت: آیا فهمیدی که پیامبر (ص) که در آخرین لحظات زندگی خود وقتی خواست چیزی را بنویسد، چه چیزی را اراده کرده بود؟ گفتم: خیر، شما بگویید. عمر گفت: میخواست نام علی(ع) را به عنوان خلیفه، مکتوب بنویسد و من جلوگیری کردم، به خاطر شفقت و خیرخواهی بر اسلام و صلاح را در این دیدم.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk
#یک_مسئله_یک_پژوهش
#غدیر_خم
#ولايت_امام_علی_عليهالسلام
#امامت
#خلافت
#حدیث_غدیر
💠دلالت حدیث غدیر بر ولایت امام علی (ع)💠
⁉️ پرسش: چگونه حدیث غدیر بر ولایت امام علی (علیهالسّلام) دلالت دارد؟
🔸 در روز غدیر، کسی تردید نکرد که جمله: «هر که من مولای اویم، پس علی مولای اوست»، سرپرستی، تولیت امور، امامت و پیشوایی را میرسانَد. البتّه روشن است که واژه «مولا» بار معنایی گستردهای دارد؛ امّا از معانی مختلف آن، جز آنچه را یاد شد، نمیتوان در این مورد، مراد دانست.
🔹 به اعتقاد ما، پیامد آنچه در بحث واقعه غدیر بیان میشود، تردیدی باقی نمیگذارد که پیامبرخدا در آن هنگامه عظیم، رهبری آینده را تعیین کرد و پیشوایی آیندهی امّت اسلامی را رقم زدند.
🔸 بیگمان نزول دو آیه اکمال و ابلاغ در جریان غدیر و پس از آنکه پیامبر خدا(ص)، امام علی (ع) را فراز آورد و نیز پیش از سامان یافتن آن مراسم شکوهمند، برای تأکید بر ابلاغِ حق در منظر هزاران انسان و پس از بیان جمله: «هر که من مولای اویم، علی مولای اوست» نازل شده است.
🔹 گزارشها و نقلهای این حقیقت، بدانسان انبوه است که جای هیچ تردیدی را باقی نمیگذارد. چگونگی آغاز خطبه، ادامه آن و طرح موضوع در آن به همراه آهنگ شورانگیز، تأثیرگذار و گدازنده کلام نبوی، تردیدی باقی نمیگذارد که موضوع، بسی مهمتر و حسّاستر و دغدغه آمیزتر از آن چیزی است که برخی پنداشتهاند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#کانال_وارثین( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی)
#مدرسه_علمیه_ولیعصر_کرمانیها
🆔️@valiasrk