eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
758 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
درباره ی چاپ مقاله ISI چه میدانید؟ 🔺"موسسه اطلاعات علمی" یا ( Institute for Scientific Information (ISI یک موسسه‌ی خصوصی است که توسطEugene Garfield در سال 1960میلادی تاسیس شده و در سال 1992 توسط Thomson Scientific & Healthcare توسعه یافت. 🔺این موسسه نشریاتی را که در تمام جهان منتشر می‌شوند بررسی و مقالات نشریاتی را که معتبر می‌داند به منظور امکان جستجو در مراکز علمی و تحقیقاتی، فهرست می‌کند. 🔺نشریاتی که مقالاتشان در فهرست ISI ثبت می‌شوند ثابت نیستند و در بررسی‌های سالانه حذف و اضافه می‌شوند. در حال حاضر حدود 16000 نشریه در این فهرست جای دارند. 🔺نام این موسسه در ایران به خاطر ارزش گذاری بر اساس آن برای ارتقاء اساتید و برای دانشجویان دکتری شهرتی بیش از حد یافته است. 🔺همچنین جهت پذیرش در دوره دکتری در دانشگاه های معتبر و حتی دریافت بورس یا fund از دانشگاه داشتن مقاله ISI تاثیر بسزایی دارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی تصمیم گرفتی کاری رو انجام بدی دیگه شک نکن چون شک لحظه آخر نابود کننده است ... وقتی تصمیم گرفتی درس بخونی یا تحقیقی رو انجام بدی و همه جوانب رو سنجیدی ، شک کردن خطاست. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه UCLA هوش هیجانی یا EQ بیشتر از IQ تبدیل به عامل موفقیت انسان در زندگی میشود! 🔺هوش هیجانی یعنی شناخت احساسات و برخورد مناسب آن‌ها! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
✍🏻نکات مربوط به انتخاب موضوع به صورت کلیدی 1🔑-شناسایی و مرور منابع هسته و اصلی: آیا منابع اصلی در حوزه موضوعی کار خود را می شناسید و شمار های اخیر مجلات منتشر شده در رشته خود را مطالعه کرده اید؟ 2-🔑جست و جو در پایگاههای موضوعی: آیا در پایگاههای اطلاعاتی ، نمایه نامه ها و چکیده های موضوعی جست و جو کرده اید؟ 3-🔑مرور مقالات کنفرانس ها: آیا کنفرانس ها و و همایش های جاری در رشته خود و موضوعات مورد بحث در آنها را میشناسید و آثار ارائه شده در کنفرانس های اخیر رشته خود را دیده اید؟ 4-🔑جست و جو در پایگاههای مربوط به پژوهش های در دست اجرا: آیا به شناسایی و جست و جو در پایگاههای اطلاعاتی پژوهش های در دست اجرا در داخل و خارج کشور اقدام کرده اید. بد نیست حین انتخاب موضوع سری به پژوهشکده ها و سازمان های بزرگ بزنید شاید که انها پروپوزال تصویب شده و مورد علاقه شما داشته باشند. 5-🔑 مطالعه پایان نامه های مشابه: در حین انتخاب موضوع حتما یادتون باشه سری به کتابخانه دانشکده تون بزنید و پایان نامه هایی را که به تازگی دفاع شده اند را مرور کنید. 6- 🔑ترسیم نقشه ذهنی: سعی کنید با استفاده از اصلاح نامه ها یک نقشه ذهنی از کار خودتون ترسیم کنید. 7-🔑مطالعه کتاب های روش تحقیق و مرور زمینه های پژوهشی: سعی کنید کتاب های روش تحقیق در حوزه های مربوطه را مطالعه کنید و زمینه های پژوهشی مورد علاقه خودتون را بهتر بشناسید. 8- 🔑مقایسه مبانی نظری و عملی: قبل از شروع انتخاب موضوع با خودتون فکر کنید و ببینید بیشتر به مباحث نظری گرایش دارید یا موضوعات کاربردی را ترجیح می دهید. 9- 🔑مقایسه رویکرد کمی و کیفی: آیا به رویکرد کمی علاقه مندید یا بیشتر رویکرد کیفی رو می پسندید. 10-🔑انتخاب موضوع های مسئله مدار: آیا در محل کار و تحصیل با مسئله ای روبرو هستید که بتواند مبنای انتخاب موضوع قرار گیرد. 🎤در پایان خدمتتون عرض کنم که وقتی خواستین موضوع انتخاب کنید حتما این ده مورد را برای خود مرور کنید چون کمک زیادی بهتون خواهد کرد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
آرتروز فکری چیست؟ آرتروز بیماری‌ای است که به مفاصل حمله می‌کند و نتیجه اش این می‌شود که بیمار نمی‌تواند مفاصلش را به راحتی تکان دهد. و اما... آرتروز فکری بیماری‌ای است که وقتی به انسان حمله می‌کند، فرد قدرت خلاقیتش را از دست می دهد، دیگر نمی‌تواند نوآوری کند، همیشه مستأصل است و قادر به یافتن راه‌حل‌های جدید نیست. مغز هنوز هم این توانایی‌ها را دارد اما چون آرتروز گرفته قادر به تفکر و خلاقیت نیست و نمی‌تواند تمام قدرت خود را به‌کار بندد. فرد مبتلا به آرتروز فکری در هر سن و سالی که باشد از فکر کردن و خلاقیت و آموختن رنج می‌برد، نمی تواند کتاب بخواند، نمی تواند برنامه‌های آموزشی و مفید را تماشا کند و نمی‌تواند از دیگران بیاموزد؛ درچنین حالتی فرد دوست دارد در همین وضعیتی که هست بماند و خود را از هر حرکتی دور می‌دارد. درنتیجه کارها را طوطی‌وار انجام می‌دهد و درنهایت در "تلۀ روزمره‌گی" گرفتار میشود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
🔸موضوع: مناسبات رسانه و زندگی بشر 🔸 فصلنامه علمی تخصصی «اسلام شناسی»، جهت انتشار شماره 68 خود، آمادگی دریافت مقالات اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در محورهای: 1️⃣ تعاملات مجاز و حقیقت 2️⃣ گستره رسانه و عرصه های زندگی 3️⃣ عرصه های زندگی در پرتو امواج 4️⃣ عرصه های زندگی در پرتو رسانه 5️⃣ بررسی تاثیرات رسانه و آسیب شناسی در بعد فردی 6️⃣ بررسی تاثیرات رسانه و آسیب شناسی در بعد اجتماعی 7️⃣ بررسی تاثیرات رسانه و آسیب شناسی در ابعاد فرهنگی، هنری و ... را اعلام می دارد. ⏳مهلت ارسال آثار: پایان مهر ماه 1399 🔹مقالاتی که امتیاز لازم جهت انتشار را پیدا کنند مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت. 🔁راه‌های ارتباطی ☎️ آیدی و شماره تماس: @pajoheshzan98- 09018651499 📩 پست الکترونیکی به نشانی Is.pajohesh@yahoo.com 🌐یا سایت اینترنتی: http://islamshenasi.ir/ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
Brochure10.pdf
279.6K
. بروشور خیلی خلاصه و مفید درباره شیوه نگارش مقاله و رساله علمی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
تفاوت دلیل و 🔹دو دلیل قابل استفاده در ، «عرف» و «بنای عقلا» است؛ تفاوت این دو دلیل چیست؟ 🔹پاسخ: اگر (عادات و بنای مردم) قرار و اعتبار بیابد، تبدیل به (سیره عقلا) می‌شود. استاد : «این دو در مفهوم، و در مصداق، عام و خاص من وجه‌اند. تباین مفهومی این دو را می‌توان در تقید مفهوم عرف به این که "صورتِ قانون مشروع، نزد صاحبان عادت و عرف نگرفته باشد" و رهایی مفهوم بنای عقلا از این تقیّد، مشاهده نمود ... کفایت معاطات در معاملات، بنای عقلاست و پس از قرار و اعتبار این کفایت،‌ نباید نام عرف را بر آن نهاد» (فقه و عرف، ص ۱۲۰). ▫️پی‌نوشت: «در مفاهمات و محاورات علمی، گاه این دو واژه از یکدیگر نمایندگی می‌نمایند» (همان، ص۱۲۱). •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
«را» علامت مفعول صریح یا بی‌واسطه است و قرار گرفتن آن پس از فعل یا هر کلمهٔ دیگری که نقش مفعولی ندارد، خطاست. به مثال‌های زیر توجه کنید: 📛 نباید خدایی که دوستمان دارد را معصیت کنیم. ✅ نباید خدایی را که دوستمان دارد، معصیت کنیم. 📛 آنچه دیدم را نمی‌توانم وصف کنم. ✅ آنچه را دیدم، نمی‌توانم وصف کنم. 📚مؤسسه نجوای قلم http://www.najvayeghalam.com •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
مراکزی حوزوی و دانشگاهی که مطالعات دینی برایشان ارزشمند است و شما می بایست با آنها آشنا باشید و در مسیر رشد علمی و مقاله نویسی تان از دستاوردهای انها استفاده کنید و به آنها بهره لازم را برسانید. 🔸🔸🔸 🌐(ع) https://www.isu.ac.ir 🌐 http://www.rihu.ac.ir 🌐 http://mfos.ir 🌐 http://islamicec.ir 🌐 _انسانی_اسلامی_(صدرا) http://icih.ir 🌐 http://ieaoi.ir 🌐 http://www.olgou.org 🌐 http://iict.ac.ir 🌐 http://rc.majlis.ir/fa 🌐 http://cmirq.ir/fa 🌐(ره) http://iki.ac.ir 🌐 http://mana.sccsr.ac.ir 🌐 http://econstudies.qasd.ir 🌐 https://ishm.um.ac.ir 🌐 http://ierc.sbu.ac.ir/fa/Default.html 🌐 http://mbri.ac.ir/IslamicBanking 🌐 http://www.ihcs.ac.ir/economics/fa 🌐 https://tyb.ir 🌐(عج) http://www.najah.ir 🌐 http://mozooshenasi.ir 🌐 http://www.ires.ir 🌐 http://www.mofidu.ac.ir 🔸🔸🔸 @olome20ensani •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
💠 عرفان‌های نوظهور و عرفان اسلامی ✳️چهل و ششمین نشست از سلسله نشست های « » برگزار شد. ✅موضوع: آرامش و رهایی از رنج در عرفان اسلامی و عرفان های نوظهور 🎤سخنران: حجت الاسلام دکتر مسلم گریوانی ✅برگزارکننده: هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان 🔰خلاصه ای از سخنان استاد: 1️⃣ انسان دیروز به مسائل انتزاعی و انسان امروز به مباحث انضمامی از جمله اینکه « آیا خدای اثبات شده برای زندگی او ثمره و فایده ای دارد؟» یا « آیا زندگی را به ساحل آرامش می رساند یا خیر؟»، توجه می کند. 2️⃣انسان دیروز، دغدغه تکلیف خود نسبت به دین را داشت اما امروز، انسان به دنبال حقوق خود می باشد. 3️⃣خدا از منظر عرفان های نوظهور، خالقی است که در خدمت نیازهای انسان می باشد و در اینجا خدا مقصد نمی باشد بلکه آنچه برای عرفان های نوظهور اصالت دارد تأمین نیازهای دنیایی انسان است و به همین جهت از آنها به «عرفان های سکولار» تعبیر می شود. 4️⃣رنج در عرفان های نوظهور به رسمیت شناخته می شود ولی در عرفان اسلامی رنج پله ای برای صعود انسان تلقی می گردد. 5️⃣رنج به سه دسته تقسیم می‌شود: رنج ناشی از نداشتن ها (مانند: نداشتن قدرت و سلامتی که همان فقر و بیماری می باشد.)، رنج ناشی از فقدان هم فکر و همکار و رنج ناشی از دوری خداوند،که با غلبه و در نظر گرفتن راهکار مناسب برای آنها، صعود انسان قطعی می شود. 6️⃣عرفان های نوظهور بر رنج های زیستی و روانی متمرکز شده در حالیکه از منظر عرفان اسلامی رنج اساسی انسان، رنج دوری از خداوند است و اگر انسان در قسم سوم رنج به آرامش برسد تمام رنج های دیگر او قابل تحمل می شود. 7️⃣عرفان های نوظهور ظواهری جذاب دارند ولی موجب رشد و تکامل نمی شوند و تهی از آرامش و سعادت هستند. ┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
تمدن سازی انقلابی در بیانیه گام دوم.mp3
23.43M
🔰 نشست علمی با موضوع: تمدن سازی انقلابی در بیانیه گام دوم با ارائه استاد عبدالحسین •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
راهنمای اجرای پژوهش کلاسی.pdf
1.57M
راهنمای اجرای پژوهش کلاسی به ضمیمه نمونه مسائل پژوهشی ادبیات،فقه،اصول،کلام و علوم قرآن ویژه طلاب سطح یک •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠 مجموعه نشستهای علمی 🔹مباحثی پیرامون ✔️ استاد معظم آیت الله علیدوست 📢 قابل توجه طلاب و اعزه علاقمند به تفسیر و علوم قرآنی 🔻مجموعه_نشستهای_علمی ارائه شده توسط استاد معظم حضرت از امروز به طور روزانه در کانال وارثین بارگذاری خواهد شد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 1.pdf
100.3K
✍️ متن جلسه اول فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/07/06 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 2.pdf
98.5K
✍️ متن جلسه دوم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/07/13 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 3.pdf
91.7K
✍️ متن جلسه سوم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/07/20 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 4.pdf
101.5K
✍️ متن جلسه چهارم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/07/27 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📝 یادآوری یکسری نکات مهم هنگام نگارش پروپوزال 1️⃣در قسمت بیان مساله، ابتدا اثبات کنید که یک مشکل وجود داره ( با ذکر منبع) بعد اهداف و راه حل پیشنهادی خودتون رو مطرح کنید. 2️⃣قسمت سوالات فرعی با فرضیه ها متناسب باشند. ( فرضیه ها به صورت یک جمله خبری باشند) 3️⃣زمانی که پیشینه مینویسید حتما یک جدول هم آخر این قسمت ترسیم کنید و تفاوت ها و تشابه های کار خودتون رو با پیشینه در این جدول بررسی کنید. این کار نوآوری کار شما رو مشخص خواهد کرد. حداقل 10 مقاله که 5 تا داخلی و 5 تا خارجی باشه برای پیشینه کفایت میکنه ( به روز). 4️⃣لازم نیست در پیشینه تمام بخش های مقالات انگلیسی ترجمه بشه، همین که عنوان، اهداف، روش تحقیق، ابزار پژوهش، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری رو بدونید کفایت میکنه که اینها هم در قسمت چکیده استاندارد یک مقاله وجود داره. 5️⃣منابع آخر رو طبق یک فرمت استاندارد بنویسید. به ترتیب حروف الفبا، فارسی جدا و انگلیسی هم جدا. 👌 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟  یک پژوهشگر قبل از شروع نگارش پایان نامه باید بداند که دنبال چه چیزی میگردد و قصد نوشتن کدام بخش از مقاله را دارد تا بر مبنای آن، به دنبال مطالب از مقالات بگردد. در زیر به بخش‌هایی که می‌توان از یک مقاله در نگارش پایان نامه استفاده کرد اشاره می‌کنیم. ۱- انتخاب موضوع پژوهش ۲- نگارش بیان مساله (پروپوزال و فصل یک پایان نامه) ۳- پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه) ۴- مواد و روش ها (فصل سوم پایان نامه) ۵- بحث و نتیجه‌گیری (فصل پنج یا شش پایان نامه) (لازم به ذکر است در برخی رشته‌های علوم انسانی پایان نامه چهار فصل یا بیش از پنج فصل دارد). •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 «عدالت‌خواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است/ «مدرنیزم» بزرگ‌ترین حجابِ عدالت/ عدالت‌خواهی باید ذیل اقامه‌ی عدالت تاریخی و اجتماعی باشد ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم: 🔹 این انقلاب باید تبدیل به دولت یعنی حکمرانی اسلامی بشود. ما الان در این مرحله‌ایم. اگر به تحقق حکمرانی اسلامی کمک نکنیم به عدالت کمک نکرده‌ایم. عدالت‌خواهی اگر در این مسیر نباشد و به این وسعت نباشد عدالت‌خواهی کور است و به نتیجه نخواهد رسید. 🔹 یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر مکتب باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. 🔹 انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است، ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به‌کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. ما باید عدالتِ مبتنی بر مبانی خودمان را تعریف کنیم، نظریه‌ی اجتماعی و نظریه‌ی عدالتمان هم مبتنی بر مبانی خودمان باشد و بعد آن‌وقت دنبال تحقق چنین عدالتی باشیم. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/794204 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
◾️ آیت‌الله تسخیری «طلایه‌‌دار وحدت اسلامی» دارفانی را وداع گفت ✔️ آیت‌الله محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام پس از عمری مجاهدت‌‌های فراوان در عرصه تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. 🔹 آیت‌‌الله تسخیری پس از مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، سال‌ها دبیرکلی مجمع التقریب را بر عهده داشت و با توجه به توانایی علمی و آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی اقدامات مؤثری در زمینه وحدت جهان اسلام انجام داد.او همچنین مدتی نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را برعهده داشت که پس از موضع‌گیری‌های عجیب قرضاوی استعفاء داد. 📜 زندگینامه، حیات علمی، فرهنگی و سیاسی👈 https://b2n.ir/940526 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
🏴 رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند ✔️ حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند. 📜 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است🔻 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمةالله‌علیه دار فانی را وداع گفته است. 🔹 کارنامه‌ی این مرد نستوه و خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزه‌ی ایشان حتی بر ناتوانی‌های جسمانی در چند سال اخیر فائق می‌آمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطه‌ی لازم و مفید استمرار می‌بخشید. 🔹 مسئولیت‌ها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاش‌های این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همه‌ی همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسألت می‌کنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✍🏼 و (مطالعهٔ اصلی) ✅مطالعهٔ اکتشافی، مطالعه‌ای مقدماتی است؛ که بنا بر نوع تحقیق عمدتاً از طریق مطالعات ، مشاهده، یا شکل می‌گیرد. ✅علت انجام # اکتشافی عبارتند از: 1️⃣ غنی کردن خود. ✏️از طریق مطالعات اکتشافی مطالعهٔ خود را بهتر شناخته و حوزهٔ معرفتی خود پیرامون موضوع مورد نظر را گسترش می‌دهیم. قابل توجه‌است که مطالعات اکتشافی به دنبال شناخت اجمالی و کلی از زوایای مختلف بحث و دیدگاه‌های مختلف در این زمینه می‌باشند. 2️⃣ مطالعه و پرس و جو از اهل فن به جهت شناخت منابع و متون اصلی پژوهش. 🖍به عبارت دیگر امکانات مورد نیاز پژوهش و امکانات موجود خود را می‌شناسیم. (مصاحبه می‌تواند در مطالعات اجتماعی با نمونه‌ای از افرادی باشد که قرار است تا دربارهٔ موضوعی پیرامون ایشان به تحقیق بپردازیم) مطالعهٔ اکتشافی، کوشش پژوهشگر به جهت کسب آگاهی اجمالی از کاری است که درصدد انجام آن می‌باشد. 📕مطالعهٔ اکتشافی شبیه مطالعهٔ اجمالی یک کتاب است که در آن با مروری اجمالی بر عنوان کتاب، فهرست مطالب آن و فصول مختلف آن آمادهٔ مطالعهٔ تفصیلی می‌گردیم. مطالعات اکتشافی پیش زمینهٔ مطالعات اصلی می‌باشند. بسیاری تصور می‌کنند که پژوهش یافتن پاسخ پرسش‌های آن است. در حالی که پژوهش در درجهٔ اول یافتن پرسشی اصیل و شایستهٔ پرسیدن و پژوهش کردن است. شخصیت علمی دانشجو در گرو استحکام رسالهٔ پژوهشی وی و شخصیت رسالهٔ پژوهشی وی در گرو پرسش‌های مندرج در آن است. از این رو هر چه پژوهش‌های اولیه جدی‌تر گرفته شوند، بر ارزش نهایی کار علمی شما افزوده می‌شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
خَوارِج، گروهی از سپاه امام علی(ع) در جنگ صفین که علی بن ابیطالب را متهم به کفر کردند و علیه او شوریدند. آنها که به دلیل خروج علیه خلیفه مسلمین، خوارج نامیده شدند، همه کسانی که حکمیت را پذیرفتند و معتقد به کفر علی نبودند، را کافر می‌شمردند. شعار دادن علیه امام علی در مسجد کوفه، و تهدید وی به قتل، از کارهای خوارج شمرده شده است. آنان پس از اجرای حکمیت، در مخالفت با امام علی(ع) سرسخت‌تر شدند، با عبدالله بن وهب بیعت کردند، و در مسیر خروج از کوفه و رفتن به نهروان، مردم بی‌گناه را کشتند. امام علی پس از اتمام حجت با آنان، در سال ۳۸ق با آنها وارد جنگ شد و بسیاری از آنها کشته شدند. با این حال گروهی از آنها زنده ماندند. فرقه‌های مختلف خوارج در طول تاریخ منقرض شده‌اند و تنها اباضیه که آرای‌شان به عقاید سایر مسلمانان نزدیک‌تر است، در مناطقی از قبیل عمان و الجزایر حضور دارند. در منابع اسلامی، ویژگی‌های مختلف و گاه متضادی برای خوارج ذکر شده است؛ از جمله اینکه اهل حفظ و قرائت قرآن بدون تدبر در آن بوده‌اند، جهل و تنگ‌نظری، غرور و ستیزه‌جویی و همچنین تعصب در باورها. آنها اولین گروه معارض و اولین فرقه دینی در تاریخ اسلام دانسته شده‌اند. به باور خوارج، کسی که مرتکب گناه کبیره می‌شود، کافر است. بیشتر خوارج، با نصب خلیفه از سوی پیامبر(ص) مخالف و معتقد به انتخابی بودن خلیفه بودند. آنها همچنین سنگسار زناکار را رد کرده و با تقیه در قول و عمل مخالف بوده‌اند. با آنکه گرایش به مباحث علمی در میان خوارج نخستین، بسیار کم بوده است، اما آثاری در علوم قرآنی، کلام، فقه و اصول فقه و همچنین درباره توحید و امامت، از آنها نقل شده است. به باور ابن ندیم، خوارج آثار خود را به دلیل مخالف مردم پنهان می‌کرده‌اند. تالیفات مستقل و غیرمستقلی در ردّ اندیشه‌ها و اعمال خوارج گزارش شده است؛ از جمله روایاتی که در ردّ خوارج نقل شده و همچنین نگاشته‌های مفسرانی از قبیل ابن ابی الحدید در ردّ اعتقاد آنان به کافر بودن کسانی که مرتکب گناه کبیره می‌شوند. ادامه دارد... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
ویژگی‌های مختلف و گاه متضادی برای خوارج در کتب تاریخی و همچنین آثار مرتبط با گروه‌ها و فرقه‌های اسلامی ذکر شده است. این ویژگی‌های بیشتر مذموم، خوارج را دارای فهم نادرست از قرآن کریم، جاهل و تنگ‌نظر، اهل غرور و خودبرتربینی و نیز ستیزه‌جو و اهل تعصب تصویر کرده است. فهرستی از این ویژگی‌ها که در آثار مختلف اسلامی و از جمله در نهج البلاغه ذکر شده، عبارتند از: عبادت بسیار بدون ایمان. گرایش و تظاهر به زهد. ناآشنایی به سنت پیامبر و احکام دین. فهم نادرست از قرآن کریم و تطبیق نادرست آیات بر مقاصد خویش، همراه با سادگی و سطحی‌نگری غرور و خودبرتربینی و کافر و گمراه دانستن عموم مسلمانان جز خویش تمایل به جدل و مناظره و ضعف در احتجاج. ستیزه‌جویی و لجاجت و تعصب و تندروی در آرا و عقاید. نیک‌سخنی به‌همراه بدکرداری توأم با خشونت. عدالت‌خواهی و امر به‌معروف و نهی از منکر و جهاد با حاکمان جور به مثابه والاترین آرمان‌های اجتماعی به گونه‌ای که حتی قیام نکردن به امر به معروف و قعود از جهاد را گاهی کفر می‌دانستند. فضیلت شمردن جهاد با اهل قبله و اسیر کردن یا کشتن کودکان و زنان آن‌ها و نرمش با اهل ذمه و مشرکان. نقد عقائد خوارج از ابتدای پیدایش خوارج در تاریخ اسلام، آثار مختلفی در ردّ باورهای آنها تالیف شده یا در آثار حدیثی، روایاتی در تقبیح باورها و اعمال خوارج ذکر شده است. از جمله روایاتی حاکی از پیشگویی‌های پیامبر اسلام درباره خوارج و خروج آنان از دین که شیوه دینداری و عملکرد خوارج تقبیح شده و همچنین جنگیدن با آنان و کشتن‌شان دارای اجر دانسته شده است. همچنین علمای شیعه با استناد به حدیثی از پیامبر(ص)، کسانی که با امام علی به محاربه پرداخته‌اند و از جمله خوارج را کافر دانسته‌اند. بنابر روایت مذکور، کسی که با امام علی جنگ کند، مانند کسی است که با پیامبر جنگ کرده است. در آثار تفسیری، استشهاد خوارج به قرآن کریم برای اثبات عقایدشان، مورد نقد و نقض قرار گرفته است؛ از جمله ادعای کافر بودن کسانی که مرتکب گناه کبیره می‌شوند. خوارج با تکیه بر آیه ۹۷ سوره آل عمران، بر این باور بوده‌اند که هر کس حج نگزارد، مرتکب گناه کبیره و در نتیجه کافر شده است، پس ارتکاب گناهان کبیره، منجر به کفر می‌شود. در پاسخ به این استدلال گفته شده است که «مَنْ کَفَرَ» در آیه مذکور، کسی است که وجوب حج بر مستطیع را انکار می‌کند، نه کسی که کافر شده، چنانکه خوارج گمان کرده‌اند. ابن حزم، ادعای خوارج در این‌باره را با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم رد کرده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
💢 فقیه شهرت گریز ✔️ به مناسبت ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی/ حسن طالبیان شریف: 🔹 استعداد و درک فهم و جدیت تحصیلی و پیشرفت علمی آقا شیخ مجتبی قزوینی در حدی بود که آیت‌الله خویی به آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی بعدها فرموده بودن: اگر شما در نجف می‌‌ماندی، مانند ما، یکی از مراجع بزرگ نجف می‌‌شدی. 🔹 حضرات آیات عظام: سید ابوالحسن اصفهانی و میرزا مهدی اصفهانی اجتهاد ایشان را تأیید نمود که گواهی کتبی آن‌ها الآن موجود است. 🔹 حجت‌الاسلام آقا شیخ روح‌الله عربشاهی مدعی است که علاوه بر این اجازات اجتهاد، وی متن اجازه اجتهاد میرزای نائینی به آقا شیخ مجتبی قزوینی را نیز دیده است. 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی رحیمیان فردوسی در کتاب متأله قرآنی در بخش زندگی‌نامه تحصیلی آقا شیخ مجتبی قزوینی، تصریح می‌‌کند که در حدود ۱۳۴۰ هق درس شیخ عبدالکریم حائری یزدی شرکت نموده و از ایشان اجازه اجتهاد دریافت نموده است. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/811511 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
«بهترین حواشی مکاسب» آیت الله شبیری زنجانی(دامت برکاته): 1⃣ از نظر تحقیق، بهترین و محققانه‌ترین حواشی مکاسب، حاشیه مرحوم آخوند است که از جهت تحقیق در لبّ مطالب خیلی مفید است. 2⃣ از نظر تدقیق مطالب، حاشیه میرزا محمدتقی شیرازی[رحمه الله] بر همه مقدم است، چون ریزه کاری های مطالب را خیلی خوب بیان کرده است. 3⃣ ولی مجموعا جامع ترین حواشی، حاشیه مرحوم سید محمدکاظم[یزدی، صاحب عروة] است زیرا: - در عمده‌ مباحث حاشیه دارد - و از نظر تتبع بلا اشکال مقدم است. - از نظر تحقیق، جنبه های فقاهی قوی‌ای دارد و روایات و اقوال را درست و جالب نقل می کند و بر کلمات قوم هم تسلط کافی دارد. 📚جرعه‌ای از دریا/ جلد ۲/ صفحه ۴۴۸ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠تغلیظ دیه💠 ✍️ تغلیظ در لغت به معنای «تشدید» است. دیه در لغت به معنای «خونبها» بوده و در اصطلاح حقوق و فقه اسلامی «دیه مالی است که از طرف شارع برای جنایت تعیین شده است». و نیز مادۀ ۲۹۴ «قانون مجازات اسلامی» دیه را چنین تعریف کرده است «دیه مالی است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو، به مجنیٌ علیه یا به ولی یا اولیاء دم او داده می‌شود». 🔹 تغلیظ دیه از اصطلاحات علم حقوق بوده و به معنای افزوده شدن یک سوم به میزان دیه است. 🔸 تغلیظ دیه تنها برای جرم قتل صورت می‌گیرد و برای جراحات هرگز تغلیظ دیه در نظر گرفته نمی‌شود؛ 🔹 همچنین پرداخت دیه منوط بر این است که صدمه وارده و فوت، هر دو در یکی از ماه‌های حرام و یا در حرم مکّه معظمه واقع شده باشند؛ 🔸 تغلیظ فقط مربوط به وقتی است که اولیای دم خواهان دریافت دیه به جای قصاص باشند (در قتل عمد) و در صورت اجرای قصاص، تغلیظ موضوعیت ندارد. 🍁برای مطالعه کامل مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید👇 http://wikifeqh.ir/تغلیظ_دیه_(حقوق_جزا) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk