eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
558 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
755 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 یادآوری یکسری نکات مهم هنگام نگارش پروپوزال 1️⃣در قسمت بیان مساله، ابتدا اثبات کنید که یک مشکل وجود داره ( با ذکر منبع) بعد اهداف و راه حل پیشنهادی خودتون رو مطرح کنید. 2️⃣قسمت سوالات فرعی با فرضیه ها متناسب باشند. ( فرضیه ها به صورت یک جمله خبری باشند) 3️⃣زمانی که پیشینه مینویسید حتما یک جدول هم آخر این قسمت ترسیم کنید و تفاوت ها و تشابه های کار خودتون رو با پیشینه در این جدول بررسی کنید. این کار نوآوری کار شما رو مشخص خواهد کرد. حداقل 10 مقاله که 5 تا داخلی و 5 تا خارجی باشه برای پیشینه کفایت میکنه ( به روز). 4️⃣لازم نیست در پیشینه تمام بخش های مقالات انگلیسی ترجمه بشه، همین که عنوان، اهداف، روش تحقیق، ابزار پژوهش، تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری رو بدونید کفایت میکنه که اینها هم در قسمت چکیده استاندارد یک مقاله وجود داره. 5️⃣منابع آخر رو طبق یک فرمت استاندارد بنویسید. به ترتیب حروف الفبا، فارسی جدا و انگلیسی هم جدا. 👌 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
چگونه از یک مقاله برای نوشتن پایان نامه استفاده کنیم؟  یک پژوهشگر قبل از شروع نگارش پایان نامه باید بداند که دنبال چه چیزی میگردد و قصد نوشتن کدام بخش از مقاله را دارد تا بر مبنای آن، به دنبال مطالب از مقالات بگردد. در زیر به بخش‌هایی که می‌توان از یک مقاله در نگارش پایان نامه استفاده کرد اشاره می‌کنیم. ۱- انتخاب موضوع پژوهش ۲- نگارش بیان مساله (پروپوزال و فصل یک پایان نامه) ۳- پیشینه پژوهش (فصل دو پایان نامه) ۴- مواد و روش ها (فصل سوم پایان نامه) ۵- بحث و نتیجه‌گیری (فصل پنج یا شش پایان نامه) (لازم به ذکر است در برخی رشته‌های علوم انسانی پایان نامه چهار فصل یا بیش از پنج فصل دارد). •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 «عدالت‌خواهی حقیقی» کمک به تحققِ «حکمرانی اسلامی» است/ «مدرنیزم» بزرگ‌ترین حجابِ عدالت/ عدالت‌خواهی باید ذیل اقامه‌ی عدالت تاریخی و اجتماعی باشد ✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری، استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم: 🔹 این انقلاب باید تبدیل به دولت یعنی حکمرانی اسلامی بشود. ما الان در این مرحله‌ایم. اگر به تحقق حکمرانی اسلامی کمک نکنیم به عدالت کمک نکرده‌ایم. عدالت‌خواهی اگر در این مسیر نباشد و به این وسعت نباشد عدالت‌خواهی کور است و به نتیجه نخواهد رسید. 🔹 یکی از شاخص‌های تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر مکتب باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال می‌کنیم. 🔹 انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است، ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به‌کار می‌گیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است. ما باید عدالتِ مبتنی بر مبانی خودمان را تعریف کنیم، نظریه‌ی اجتماعی و نظریه‌ی عدالتمان هم مبتنی بر مبانی خودمان باشد و بعد آن‌وقت دنبال تحقق چنین عدالتی باشیم. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/794204 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
◾️ آیت‌الله تسخیری «طلایه‌‌دار وحدت اسلامی» دارفانی را وداع گفت ✔️ آیت‌الله محمد علی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع تقریب و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام پس از عمری مجاهدت‌‌های فراوان در عرصه تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت. 🔹 آیت‌‌الله تسخیری پس از مرحوم آیت‌الله واعظ زاده خراسانی، سال‌ها دبیرکلی مجمع التقریب را بر عهده داشت و با توجه به توانایی علمی و آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی اقدامات مؤثری در زمینه وحدت جهان اسلام انجام داد.او همچنین مدتی نائب رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان را برعهده داشت که پس از موضع‌گیری‌های عجیب قرضاوی استعفاء داد. 📜 زندگینامه، حیات علمی، فرهنگی و سیاسی👈 https://b2n.ir/940526 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
🏴 رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند ✔️ حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع حجت‌الاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند. 📜 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است🔻 بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمةالله‌علیه دار فانی را وداع گفته است. 🔹 کارنامه‌ی این مرد نستوه و خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزه‌ی ایشان حتی بر ناتوانی‌های جسمانی در چند سال اخیر فائق می‌آمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطه‌ی لازم و مفید استمرار می‌بخشید. 🔹 مسئولیت‌ها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاش‌های این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همه‌ی همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسألت می‌کنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✍🏼 و (مطالعهٔ اصلی) ✅مطالعهٔ اکتشافی، مطالعه‌ای مقدماتی است؛ که بنا بر نوع تحقیق عمدتاً از طریق مطالعات ، مشاهده، یا شکل می‌گیرد. ✅علت انجام # اکتشافی عبارتند از: 1️⃣ غنی کردن خود. ✏️از طریق مطالعات اکتشافی مطالعهٔ خود را بهتر شناخته و حوزهٔ معرفتی خود پیرامون موضوع مورد نظر را گسترش می‌دهیم. قابل توجه‌است که مطالعات اکتشافی به دنبال شناخت اجمالی و کلی از زوایای مختلف بحث و دیدگاه‌های مختلف در این زمینه می‌باشند. 2️⃣ مطالعه و پرس و جو از اهل فن به جهت شناخت منابع و متون اصلی پژوهش. 🖍به عبارت دیگر امکانات مورد نیاز پژوهش و امکانات موجود خود را می‌شناسیم. (مصاحبه می‌تواند در مطالعات اجتماعی با نمونه‌ای از افرادی باشد که قرار است تا دربارهٔ موضوعی پیرامون ایشان به تحقیق بپردازیم) مطالعهٔ اکتشافی، کوشش پژوهشگر به جهت کسب آگاهی اجمالی از کاری است که درصدد انجام آن می‌باشد. 📕مطالعهٔ اکتشافی شبیه مطالعهٔ اجمالی یک کتاب است که در آن با مروری اجمالی بر عنوان کتاب، فهرست مطالب آن و فصول مختلف آن آمادهٔ مطالعهٔ تفصیلی می‌گردیم. مطالعات اکتشافی پیش زمینهٔ مطالعات اصلی می‌باشند. بسیاری تصور می‌کنند که پژوهش یافتن پاسخ پرسش‌های آن است. در حالی که پژوهش در درجهٔ اول یافتن پرسشی اصیل و شایستهٔ پرسیدن و پژوهش کردن است. شخصیت علمی دانشجو در گرو استحکام رسالهٔ پژوهشی وی و شخصیت رسالهٔ پژوهشی وی در گرو پرسش‌های مندرج در آن است. از این رو هر چه پژوهش‌های اولیه جدی‌تر گرفته شوند، بر ارزش نهایی کار علمی شما افزوده می‌شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
خَوارِج، گروهی از سپاه امام علی(ع) در جنگ صفین که علی بن ابیطالب را متهم به کفر کردند و علیه او شوریدند. آنها که به دلیل خروج علیه خلیفه مسلمین، خوارج نامیده شدند، همه کسانی که حکمیت را پذیرفتند و معتقد به کفر علی نبودند، را کافر می‌شمردند. شعار دادن علیه امام علی در مسجد کوفه، و تهدید وی به قتل، از کارهای خوارج شمرده شده است. آنان پس از اجرای حکمیت، در مخالفت با امام علی(ع) سرسخت‌تر شدند، با عبدالله بن وهب بیعت کردند، و در مسیر خروج از کوفه و رفتن به نهروان، مردم بی‌گناه را کشتند. امام علی پس از اتمام حجت با آنان، در سال ۳۸ق با آنها وارد جنگ شد و بسیاری از آنها کشته شدند. با این حال گروهی از آنها زنده ماندند. فرقه‌های مختلف خوارج در طول تاریخ منقرض شده‌اند و تنها اباضیه که آرای‌شان به عقاید سایر مسلمانان نزدیک‌تر است، در مناطقی از قبیل عمان و الجزایر حضور دارند. در منابع اسلامی، ویژگی‌های مختلف و گاه متضادی برای خوارج ذکر شده است؛ از جمله اینکه اهل حفظ و قرائت قرآن بدون تدبر در آن بوده‌اند، جهل و تنگ‌نظری، غرور و ستیزه‌جویی و همچنین تعصب در باورها. آنها اولین گروه معارض و اولین فرقه دینی در تاریخ اسلام دانسته شده‌اند. به باور خوارج، کسی که مرتکب گناه کبیره می‌شود، کافر است. بیشتر خوارج، با نصب خلیفه از سوی پیامبر(ص) مخالف و معتقد به انتخابی بودن خلیفه بودند. آنها همچنین سنگسار زناکار را رد کرده و با تقیه در قول و عمل مخالف بوده‌اند. با آنکه گرایش به مباحث علمی در میان خوارج نخستین، بسیار کم بوده است، اما آثاری در علوم قرآنی، کلام، فقه و اصول فقه و همچنین درباره توحید و امامت، از آنها نقل شده است. به باور ابن ندیم، خوارج آثار خود را به دلیل مخالف مردم پنهان می‌کرده‌اند. تالیفات مستقل و غیرمستقلی در ردّ اندیشه‌ها و اعمال خوارج گزارش شده است؛ از جمله روایاتی که در ردّ خوارج نقل شده و همچنین نگاشته‌های مفسرانی از قبیل ابن ابی الحدید در ردّ اعتقاد آنان به کافر بودن کسانی که مرتکب گناه کبیره می‌شوند. ادامه دارد... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
ویژگی‌های مختلف و گاه متضادی برای خوارج در کتب تاریخی و همچنین آثار مرتبط با گروه‌ها و فرقه‌های اسلامی ذکر شده است. این ویژگی‌های بیشتر مذموم، خوارج را دارای فهم نادرست از قرآن کریم، جاهل و تنگ‌نظر، اهل غرور و خودبرتربینی و نیز ستیزه‌جو و اهل تعصب تصویر کرده است. فهرستی از این ویژگی‌ها که در آثار مختلف اسلامی و از جمله در نهج البلاغه ذکر شده، عبارتند از: عبادت بسیار بدون ایمان. گرایش و تظاهر به زهد. ناآشنایی به سنت پیامبر و احکام دین. فهم نادرست از قرآن کریم و تطبیق نادرست آیات بر مقاصد خویش، همراه با سادگی و سطحی‌نگری غرور و خودبرتربینی و کافر و گمراه دانستن عموم مسلمانان جز خویش تمایل به جدل و مناظره و ضعف در احتجاج. ستیزه‌جویی و لجاجت و تعصب و تندروی در آرا و عقاید. نیک‌سخنی به‌همراه بدکرداری توأم با خشونت. عدالت‌خواهی و امر به‌معروف و نهی از منکر و جهاد با حاکمان جور به مثابه والاترین آرمان‌های اجتماعی به گونه‌ای که حتی قیام نکردن به امر به معروف و قعود از جهاد را گاهی کفر می‌دانستند. فضیلت شمردن جهاد با اهل قبله و اسیر کردن یا کشتن کودکان و زنان آن‌ها و نرمش با اهل ذمه و مشرکان. نقد عقائد خوارج از ابتدای پیدایش خوارج در تاریخ اسلام، آثار مختلفی در ردّ باورهای آنها تالیف شده یا در آثار حدیثی، روایاتی در تقبیح باورها و اعمال خوارج ذکر شده است. از جمله روایاتی حاکی از پیشگویی‌های پیامبر اسلام درباره خوارج و خروج آنان از دین که شیوه دینداری و عملکرد خوارج تقبیح شده و همچنین جنگیدن با آنان و کشتن‌شان دارای اجر دانسته شده است. همچنین علمای شیعه با استناد به حدیثی از پیامبر(ص)، کسانی که با امام علی به محاربه پرداخته‌اند و از جمله خوارج را کافر دانسته‌اند. بنابر روایت مذکور، کسی که با امام علی جنگ کند، مانند کسی است که با پیامبر جنگ کرده است. در آثار تفسیری، استشهاد خوارج به قرآن کریم برای اثبات عقایدشان، مورد نقد و نقض قرار گرفته است؛ از جمله ادعای کافر بودن کسانی که مرتکب گناه کبیره می‌شوند. خوارج با تکیه بر آیه ۹۷ سوره آل عمران، بر این باور بوده‌اند که هر کس حج نگزارد، مرتکب گناه کبیره و در نتیجه کافر شده است، پس ارتکاب گناهان کبیره، منجر به کفر می‌شود. در پاسخ به این استدلال گفته شده است که «مَنْ کَفَرَ» در آیه مذکور، کسی است که وجوب حج بر مستطیع را انکار می‌کند، نه کسی که کافر شده، چنانکه خوارج گمان کرده‌اند. ابن حزم، ادعای خوارج در این‌باره را با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم رد کرده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
💢 فقیه شهرت گریز ✔️ به مناسبت ایام سالگرد ارتحال آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی/ حسن طالبیان شریف: 🔹 استعداد و درک فهم و جدیت تحصیلی و پیشرفت علمی آقا شیخ مجتبی قزوینی در حدی بود که آیت‌الله خویی به آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی بعدها فرموده بودن: اگر شما در نجف می‌‌ماندی، مانند ما، یکی از مراجع بزرگ نجف می‌‌شدی. 🔹 حضرات آیات عظام: سید ابوالحسن اصفهانی و میرزا مهدی اصفهانی اجتهاد ایشان را تأیید نمود که گواهی کتبی آن‌ها الآن موجود است. 🔹 حجت‌الاسلام آقا شیخ روح‌الله عربشاهی مدعی است که علاوه بر این اجازات اجتهاد، وی متن اجازه اجتهاد میرزای نائینی به آقا شیخ مجتبی قزوینی را نیز دیده است. 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدعلی رحیمیان فردوسی در کتاب متأله قرآنی در بخش زندگی‌نامه تحصیلی آقا شیخ مجتبی قزوینی، تصریح می‌‌کند که در حدود ۱۳۴۰ هق درس شیخ عبدالکریم حائری یزدی شرکت نموده و از ایشان اجازه اجتهاد دریافت نموده است. تفصیل مطلب👈 https://b2n.ir/811511 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
«بهترین حواشی مکاسب» آیت الله شبیری زنجانی(دامت برکاته): 1⃣ از نظر تحقیق، بهترین و محققانه‌ترین حواشی مکاسب، حاشیه مرحوم آخوند است که از جهت تحقیق در لبّ مطالب خیلی مفید است. 2⃣ از نظر تدقیق مطالب، حاشیه میرزا محمدتقی شیرازی[رحمه الله] بر همه مقدم است، چون ریزه کاری های مطالب را خیلی خوب بیان کرده است. 3⃣ ولی مجموعا جامع ترین حواشی، حاشیه مرحوم سید محمدکاظم[یزدی، صاحب عروة] است زیرا: - در عمده‌ مباحث حاشیه دارد - و از نظر تتبع بلا اشکال مقدم است. - از نظر تحقیق، جنبه های فقاهی قوی‌ای دارد و روایات و اقوال را درست و جالب نقل می کند و بر کلمات قوم هم تسلط کافی دارد. 📚جرعه‌ای از دریا/ جلد ۲/ صفحه ۴۴۸ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠تغلیظ دیه💠 ✍️ تغلیظ در لغت به معنای «تشدید» است. دیه در لغت به معنای «خونبها» بوده و در اصطلاح حقوق و فقه اسلامی «دیه مالی است که از طرف شارع برای جنایت تعیین شده است». و نیز مادۀ ۲۹۴ «قانون مجازات اسلامی» دیه را چنین تعریف کرده است «دیه مالی است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو، به مجنیٌ علیه یا به ولی یا اولیاء دم او داده می‌شود». 🔹 تغلیظ دیه از اصطلاحات علم حقوق بوده و به معنای افزوده شدن یک سوم به میزان دیه است. 🔸 تغلیظ دیه تنها برای جرم قتل صورت می‌گیرد و برای جراحات هرگز تغلیظ دیه در نظر گرفته نمی‌شود؛ 🔹 همچنین پرداخت دیه منوط بر این است که صدمه وارده و فوت، هر دو در یکی از ماه‌های حرام و یا در حرم مکّه معظمه واقع شده باشند؛ 🔸 تغلیظ فقط مربوط به وقتی است که اولیای دم خواهان دریافت دیه به جای قصاص باشند (در قتل عمد) و در صورت اجرای قصاص، تغلیظ موضوعیت ندارد. 🍁برای مطالعه کامل مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید👇 http://wikifeqh.ir/تغلیظ_دیه_(حقوق_جزا) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
99.04.31 شاخصه های تمدنی در اربعین - دکتر بابایی-.mp3
13.77M
با عنوان ✅شاخصه های تمدنی اربعین ✍️ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب الله بابایی ⏰زمان: سه شنبه 1399/4/31 🔶مکان: فضای مجازی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
به درخواست برخی از دوستان سطح3 و4 که قصد نوشتن پایان‌نامه سطح3 و یا رساله سطح4 حوزه یا پایان نامه و رساله دانشگاهی را دارند برخی از شیوه نامه های تدوین پایان نامه و رساله را تقدیم دوستان می کنیم 👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼
تاریخچه دائره المعارف.pdf
124.8K
آشنایی با دائره المعارف و بیان چرایی نگارش آن به همراه شرح تاریخچه برخی از دائره المعارفهای موجود •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
رهنمون شيوه نامه دانشنامه نگاري.pdf
4.01M
آشنایی با دانش نامه نگاری و چگونگی نگارش آن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
مقاله الزامات اقتصاد شهری، الگوی پیشرفت در شهر اسلامی.pdf
126.7K
الزامات اقتصاد شهری استاد حجه الاسلام سید مصطفی حسنی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✍🏼اهمیت و لزوم پیشنهاد پژوهشی همانگونه که برای انجام و ساخت منزل و هر محلی، داشتن طرح و نقشه قبلی برای مهندس و معمار ضروری است، در انجام نیز داشتن طرح و نقشه تحقیقی برای پژوهشگر ضروری و لازم است. دلیل‌های متعددی برای اثبات ضرورت و لزوم تهیه طرح می‌توان بیان نمود که بعضی از مهمترین آن‌ها عبارتند از: با ، پژوهشگر برنامه اجرایی مشخصی برای انجام آن پیش روی خواهد داشت. طرح تحقیق همانند قطب نمایی است که جهت‌گیری پژوهش در مراحل مختلف تحقیق را نشان می‌دهد. با توافق استاد، مرکز پژوهشی و پژوهشگر دربارهٔ طرح تحقیق، بسیاری از اختلاف‌ها و انحراف‌های احتمالی در مسیر تحقیق کاهش می‌یابد. زمان‌بندی انجام کار از مراجل مهم برنامه‌ریزی برای هر نوشته علمی است و بدیهی است که این زمان‌بندی، خود در گرو آگاهی از حجم و گستره کار است و این مهم جز با شکل‌گیری طرح، میسر نخواهد بود. 📕 مهدی‌زاده، حسین (۱۳۸۵)، راهنمای پژوهش‌نامه‌نویسی (روش‌شناسی تهیه پایان‌نامه)، قم: مرکز نشر هاجر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
استاد ترابیان مدیریت زمان (online-audio-converter.com) (1).mp3
12.38M
استاد دکتر عبدالحسین 🔶️جلسه اول •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
جلسه یکم 📌می‌گویند وقت طلاست! اگر وقت طلاست چرا این همه آن را دور می‌اندازیم و هدر می‌دهیم؟!! وقت طلا نیست! ما برای طلا ارزش بسیاری قائلیم؛ ولی برای وقت چنین ارزشی قائل نیستیم. اگر طلا را از کف دادیم می‌شود جبران کرد؛ ولی آیا می‌توان وقت رفته را به دست آورد. بر لب جوی نشین و گذر عمر ببین! با سرعت می‌گذرد و بر‌نمی‌گردد. 📌سلامت روان از آنِ کسی است که نخست در پی شکوفایی خویش باشد. همچنین نیازهای خود را از راه مشروع به دست آورد. 📌مدیریت زمان یعنی من یک "اکنون" دارم و یک "آینده". برخی در "اکنون" تنها در پی لذت‌اند و به آینده اندیشه نمی‌کنند. آنچه انتظار این گروه را می‌کشد محنت است! گروهی دیگر در "اکنون" بار محنت را به دوش می‌کشند؛ ولی آینده‌ای با لذت نصیب‌شان می‌شود. امروز رنجِ سختی درس، مطالعه، مباحثه و ... را به جان می‌خرید؛ ولی فردا که موفقیتی را به دست می‌آورید لذت می‌برید. 📌بر پایه یک پژوهش، روشن شده‌است که هیچ انسانی خوش‌شانس یا بد‌شانس پا به دنیا نمی‌گذارد. موفقیت در گرو شانس نیست. لیس للانسان الا ما سعی. کسی به موفقیت دست می‌یابد که: 1. مهارت "تصمیم‌گیری" دارد. در بحث ما انسان موفق کسی است که تصمیم می‌گیرد تا از وقت خود درست استفاده کند. 2. از فرصت‌ها خوب استفاده می‌کند. یکی همه شب را می‌خوابد؛ ولی دیگری در سحر، دولت بیدار به بالینش آید و غرق در تهجد می‌شود. 3. فرصت بد را به خوب تبدیل می‌کند. درسی را خوب نمی‌خواند و قبول نمی‌شود. به خود می‌آید و آسیب‌شناسی می‌کند و در پی جبران بر‌می‌آید. 4. خوش‌بین است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
مدیریت زمان2.MP3
22.45M
فایل صوتی استاد دکتر عبدالحسین ترابیان 🔶️جلسه دوم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
🔶️جلسه دوم 📌اگر کسی در پی موفقیت است، زمان برایش اهمیّت پیدا می‌کند. بسیاری از محصلان در آغاز تحصیل به این فکر نمی‌کنند که باید به مرتبه‌ای عالی دست یابند. خود را درحد متوسط و پایین‌تر از آن می‌دانند و دست‌یابی به موفقیت و مرتبه عالی را برای خود دور از نظر می‌پندارند. اینان عزت‌نفس ندارند. کسی که عزت‌نفس دارد می‌تواند زمان خود را مدیریت کند و به مرتبه عالی برسد. عزت‌نفس پس از مدیریت زمان، سرمایه‌ای است که خداوند آن را به انسان بخشیده است. برای اینکه بدانیم چه اندازه از عزت‌نفس برخورداریم باید بررسی کرد که چه تصویر ذهنی و قضاوتی از خود داریم. این قضاوت یا مثبت است یا منفی. کسی که عزت نفس دارد به موفقیت می‌اندیشد و خود را شایسته رسیدن به مرتبه عالی می‌داند و به برای رسیدن به آن برنامه دارد و همه تلاش خود را به کار می‌بندد. البته گاه این عزت‌نفس، کاذب است. تنها شعار سر داده می‌شود که من می‌خواهم چنین و چنان شوم ولی هیچ کاری برای رسیدن به اهداف خود نمی‌کند. من آنم که رستم بود پهلوان! 📌ارکان عزت‌نفس: 1. زندگی آگاهانه. 2.زندگی هدفمند: هدف باید واقعی باشد نه صرفاً آرزو و خیال. گر مرد رهی میان خون باید رفت🌹وز پای فتاده سرنگون باید رفت🌹تو پای به راه در نه و هیچ مپرس🌹خود راه بگویدت که چون باید رفت. () 3. خودپذیری: نتیجه خودپذیری، خودباوری و شکوفایی است. 4. انسجام: یک‌پارچگی و تمرکز بر روی هدف. 5.جرأت‌مندی (ابراز خود): از نشانه‌های جرأت‌مندی "هنر و مهارت نه‌گفتن" است. نه ظالم است نه مظلوم. ضامن آدم بدحساب نمی‌شود. می‌تواند به او نه بگوید. 6. مسئولیت‌پذیری: شکست‌ها و ناکامی‌های خود را به گردن این و آن نمی‌اندازد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
1570510257گزارش عدم تکراری بودن.pdf
849.8K
نحوه گزارشگیری از عدم تکراری بودن موضوع پایان نامه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
«راه جلوگیری از تشتّت افکار» آیت الله حائری شیرازی(رحِمهُ الله)؛ حرف پراکنده نزنید و حرف پراکنده گوش نکنید تا فکرتان پراکنده نشود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk