eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
553 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
752 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
https://hozehkh.com/OneEntry?entryID=40759 انتشار خبر برگزاری نشست علمی بازاندیشی اُتانازی ( قتل ترحم‌آمیز ) از منظر فقه اسلامی و حقوق با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر کاظم خسروی. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
♦️امام خمینی و علوم انسانی اسلامی♦️ 🔹علم کمالی است که همه انسانها طالب آنند: به نظر امام خمینی، اهمیت و ارزش علم یک امر فطری است و یک کمالی است که همه انسانها طالب آنند. به نظر ایشان اسلام برای علم آن قدر اجر قائل است که شاید دیگر مسالک آن قدر قایل نباشند. 🔹البته به نظر امام فرقی بین عالِم دانشگاهی و حوزوی نیست هر دو در این جهت یکسان هستند. اگر علم آنها توأم با تزکیه و تربیت انسانی و دینی باشد. منشأ خیرات و برکات و سعادت می‌شوند، دکتر محمد محمدرضایی بخش اول ▫️به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و به نقل از پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، محمد محمدرضایی سردبیر فصلنامه علمی پژوهشی قبسات در مقاله ای به بررسی دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) در باب علوم طبیعی و انسانی اسلامی پرداخته است: 🔸امام خمینی(قدس سره)، رهبر کبیر و حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی ایران در باب اسلامی شدن علوم اعم از طبیعی و انسانی دیدگاه خاصی ارایه نموده اند که می تواند ره گشا برای متولیان امور دانشگاهی کشور و نیز فرهیختگان و اساتید و دانش پژوهان باشد. 🔸در ابتدا به صورت مختصر اشاره می کنیم که به نظر معظم له آنچه که اسلام می‌خواهد آن است که “تمام علوم، چه علوم طبیعی و چه غیر طبیعی، به علوم الهی و توحید برگشت کند. یعنی هر چه را که می‌بیند خواه طبیعت باشد یا ماده، خدا را در آن ببیند. بنابراین اسلام برای آن آمده است که همه موجودات طبیعی را به الهیت و یا اینکه همه علوم طبیعی را به علوم الهی برگرداند.” ▫️دیدگاه آن حکیم وعارف واصل در ذیل چند عنوان مطرح خواهد شد: 🔸الف. علم کمالی است که همه انسانها طالب آنند: به نظر امام خمینی، اهمیت و ارزش علم یک امر فطری است و یک کمالی است که همه انسانها طالب آنند. به نظر ایشان اسلام برای علم آن قدر اجر قائل است که شاید دیگر مسالک آن قدر قایل نباشند. در اسلام دانش بزرگترین چیز است اما نه دانشی که ما را به تباهی بکشد. خداوند علم را یک عبادت بزرگ قرار داده؛ چنان چه جهت داشته باشد. 🔸همچنین اسلام مردم را دعوت کرده است که هر جا علم را یافتند حتی اگر از کافر باشد، آن را بگیرید. البته این علم باید در خدمت اسلام باشد. به دلیل فطری بودن علم آموزی، همان گونه که درحدیث هم آمده است، علم آموزی از گهواره است تا قبر. اگر انسان درحال احتضار هم یک کلمه یاد بگیرد. بهتر از این است که جاهل باشد، البته علم باید توأم با ایمان وتزکیه نفس و تقوا باشد. زیرا که علم بدون تقوا، بسیاری از اوقات مضر است. بسیاری از اشخاص که در علم به مرتبه اعلا رسیده‌اند ولیکن تربیت انسانی و اسلامی ندارند، ضرر آنها از دیگران زیادتر است، زیرا که در روایات آمده است که اذا فسد العالِم فسد العالَم. (زمانی که عالِم فاسد شد عالَم فاسد می‌شود) 🔸البته به نظر امام فرقی بین عالِم دانشگاهی و حوزوی نیست هر دو در این جهت یکسان هستند. اگر علم آنها توأم با تزکیه و تربیت انسانی و دینی باشد. منشأ خیرات و برکات و سعادت می‌شوند، ولی اگر علم بدون تقوا باشد منشأ بسیاری از شقاوت هاست، زیرا چو دزدی با چراغ آید، گزیده‌تر برد کالا. 🔸به تعبیر حضرت ایشان، اگر روحانی علم داشته باشد لکن ایمان نداشته باشد و مسیرش مسیر انبیاء(ع) نباشد منشأ مفاسد بسیاری می شود اکثر این دین سازی‌ها که بوده است اینها از طبقه ملاها بوده‌اند … . دانشگاهی که فقط دنبال علم باشد برای سعادت ملت‌ها یا فایده ندارد یا ضرر دارد. ادامه دارد ... iict.ac.ir/oloom ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
✍️احمدحسین شریفی 🔶وقتی در وسایل حمل و نقل عمومی و حتی در پارک‌ها به جای ور رفتن‌های معتادگونه با گوشی تلفن همراه، کتاب در دست مردم دیدید آنگاه می‌توان به آینده فرهنگی جامعه امیدوار بود. 🔶از بزرگ‌ترین نشانه‌های «فرهنگ متعالی»، کتابخوانی و عشق به مطالعه است.و از نشانه‌های «فرهنگ متدانی» دوری از کتاب و کتابخوانی. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
«توقعاتی که از ديگران داريد، ميله‌هايی هستند که با آن، قفس خودتان را می سازید.» هرگز نباید خود را در زندان تأمین توقعات و انتظارات دیگران، محصور کنیم. دستگیری نتوان داشت توقع ز غریق اهل دنیا همه درمانده تر از یکدگرند (صائب تبریزی) ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
نقد سخنان دکتر سروش درباره طب سنتی.pdf
523.9K
✍ احمدحسین شریفی 🔴تب بالای مغالطه‌گری در مواجهه با طب سنتی و اسلامی؛ پاسخی به سخنان دکتر سروش 🔶اوایل سال ۱۳۹۹ جناب عبدالکریم در مصاحبه‌ای با سایت زیتون علیه و سنتی و مدافعان آن سخنانی را بیان کردند که همان زمان از سوی جناب استاد شریفی در یک نشست علمی مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 🔶متن پیاده شده سخنرانی استاد شریفی در شماره سی و ششم فصلنامه علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شده است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔴ملاقات سعدی و مولوی 🖊احمدحسین شریفی 🔶سعدی (۶۰۶-۶۹۰ق) و (۶۰۴-۶۷۲ق) معاصر بودند. اما در اینکه آیا این دو با هم ملاقاتی داشته‌اند یا خیر، سندی قطعی در اختیار نداریم. در عین حال سعدی در باب دوم بوستان، داستان مسافرت خود و جمعی از دوستانش را به اقصای روم برای ملاقات با یک عارف را ذکر می‌کند که برخی از محققان احتمال داده‌اند آن فرد، مولوی بوده است. در عین حال این حکایت نشان می‌دهد که دل خوشی از مولوی نداشته است: شنیدم که مردی است پاکیزه بوم شناسا و رهرو در اقصای روم من و چند سیّاح صحرانورد برفتیم قاصد به دیدار مرد سر و چشم هر یک ببوسید و دست به تمکین و عزت نشاند و نشست زرش دیدم و زرع و شاگرد و رخت ولی بی مروت چو بی بر درخت به لطف و سخن گرم رو مرد بود ولی دیگدانش عجب سرد بود همه شب نبودش قرار و هجوع ز تسبیح و تهلیل و ما را ز جوع ... به ایثار مردان سبق برده‌اند نه شب زنده داران دل مرده‌اند ... کرامت جوانمردی و نان دهی است مقالات بیهوده طبل تهی است قیامت کسی بینی اندر بهشت که معنی طلب کرد و دعوی بهشت به معنی توان کرد دعوی درست دم بی قدم تکیه گاهی است سست ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
هرمنوتیک.pdf
143.7K
📖 کتاب «هرمنوتیک» تألیف آیت الله اعرافی فایل pdf ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای سید و مولای ما!پیش خدا گواهی بده که ما در راه خدا تا آخرین نفس ایستاده‌ایم.بزرگترین آرزوی بنده این است که در این راه جان خودم را تقدیم کنم. ▪️سالروز شکست کودتای 18 تیر 78
به زمین خوردی و آهت دل ما را سوزاند جگرت سوخت و این؛ قلب رضا را سوزاند پشت این حجره در بسته چه گفتی تو مگر که صدای تو مناجات و دعا را سوزاند ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبر شهادت امام جواد علیه السلام.mp3
7.52M
🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴 ألسَّلامُ عَلیَك یا أَبَا جَعْفَر، یا مُحَمَد بنِ عَلی، اَیُّهَا التقي الْجَواد... 🔊 📆 👈 ۳۰/ذی القعده [علیه السلام] 🎙استاد محترم حجت الاسلام و المسلمین رجایی پور 🖤 •------------------•••🔸⚫️🔹•••----------------• ☑️واحد فرهنگی-تبلیغی مدرسه علمیه مسجد گوهرشاد 🤲اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ‌ لِوَلِیِّڪ َ‌الفَرَجْ🌤
📌 جزییات و مدارک مورد نیاز مصاحبه علمی داوطلبان حوزوی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1399 ✳️ بدینوسیله به اطلاع می‌رساندsapp.ir/qazahrm، جزییات و مدارک مورد نیاز مصاحبه علمی داوطلبان حوزوی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1399 اعلام شد. ✅ مصاحبه علمی‌شفاهی پذیرفته‌شدگانsapp.ir/qazahrm هم برابر پیش‌بینی‌ها از اویل مرداد ماه آغاز می‌گردد. 🔵 زمان دقیق مصاحبه علمی هر داوطلب طی تماس تلفنی ابلاغ خواهد شد. زمان مصاحبه علمی یکبار تعیین و ابلاغ می‌گردد و امکان تغییر آن وجود ندارد. عدم پاسخگویی به تلفن همراه در دو نوبت به منزله انصراف از شرکت در مصاحبه علمیsapp.ir/qazahrm است. ☑️ مدارک لازم برای تشکیل پرونده در روز مصاحبه علمی: ۱. اصل و تصویر کارت ملی ۲. اصل شناسنامه و تصویر تمام صفحات آن ۳. اصل و تصویر مدارک تحصیلی (سطح ۲ و بالاتر) ۴. تصویر کارنامه تستی و تشریحی (عکس‌دار) ۵. یک قطعه عکس ۳*۴ پرسنلی جدید 6 . تاییدیه معتبر ایثارگری ( مخصوص پذیرفته‌شدگان در سهمیه ایثارگران ) 🔺تذکر ۱: همه مدارک می‌بایست در قطع A۴ تهیه و تحویل شوند. 🔺تذکر ۲: در صورت نقص مدارک در روز مصاحبه علمی از تشکیل پرونده ممانعت به عمل خواهد آمد و داوطلب حق شرکت در مصاحبه علمی را نخواهد داشت. 📍نشانی محل‌ مصاحبه: قم، بلوار ۱۵ خرداد، بعد از پمپ بنزین، نبش خیابان سعدی، مرکز آموزش قوه قضائیه، طبقه همکف 📦 مواد امتحانی در مرحله مصاحبه علمی عبارتند از: ◽️آقایان: - فقه شامل بیع مکاسب - اصول فقه شامل جلد یک کفایة الاصول: از ابتدای کتاب تا پایان المقصد الخامس ◽️بانوان: - فقه شامل ۱۵ کتاب از شرح لمعه: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات - اصول فقه شامل الحلقه الثانیه شهید صدر ❇️ داوطلبان در صورت قبولی در مرحله مصاحبه علمی به مراحل آزمون شخصیتsapp.ir/qazahrm راه می‌یابند. ♦️♦️داوطلبان گرامی توجه داشته باشند ضمن رعایت نکات بهداشتی، به همراه داشتن ماسک در روز مصاحبه علمی الزامی است. ____ 👈 کانال رسمی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه : sapp.ir/qazahrm 👈 ارتباط با ادمین: @admin_qazahrm •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان: http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe ╔═📚📒════╗ @howzehamozesh ╚════📖🔖═╝┛
💠 بیان یک نمونه برای جزء بودن سؤالات فرعی نسبت به سؤالاصلی: سؤال اصلی: حکومت اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟ سؤال فرعی: قوه قضائیه در حکومت اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟ سوال فرعی: قوه مقننه در حکومت اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟ سؤال فرعی: قوه مجریه در حکومت اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟ سؤال فرعی: نهاد نظارت بر قوا [ولایت فقیه] در حکومت اسلامی چه خصوصیاتی دارد؟ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠#سوالات_فرعی بیان یک نمونه برای جزء بودن سؤالات فرعی نسبت به سؤالاصلی: سؤال اصلی: حکومت اسلامی
💠 از مهمترین قسمت های کار تحقیق پایان نامه نویسی تبدیل سوال اصلی به سوالات فرعی تر می باشد سوال اصلی که همان عنوان تحقیق می باشد می بایست به سوالات فرعی تری تقسیم شود تا هر فصلی از پایان نامه جوابگوی یکی از سوالات فرعی باشد یکی دیگر از اهمیت های سوالات فرعی در مسئله فرضیه نویسی و اهداف پایان نامه میباشد که باید قبل از هر چیزی به آن توجه شود مدل دیگر این است که یک مصداق از سؤال اصلی باشد یعنی رابطه کلی به افراد باشد؛ مثلا: سؤال اصلی: نقش کلمات در بلاغت چیست؟ سؤال فرعی: نقش اسمها در بلاغت چیست؟ سؤال فرعی: نقش فعلها در بلاغت چیست؟ سؤال فرعی: نقش حروف در بلاغت چیست؟ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠 ❇️برای نوشتن یک مقاله ۱۲ مرحله پیشنهاد میدهند ۱.انتخاب موضوع ۲.بررسی و اندیشه دقیق درباره موضوع ۳. تهیه طرح مطالعه شامل فصل بندی ها و تهیه ریز نکات و ترتیب قرار گرفتن آنها ۴. شناسایی منابع ۵. مطالعه و جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعه مشاهده مصاحبه سایت ها و غیره ۶. یادداشت برداری و تهیه فیش ۷. تنظیم یادداشت ها ۸. نوشتن متن پیش نویس مقاله ۹. بازنگری ,ویرایش و اصلاح ۱۰. پاکنویس ۱۱. تهیه فهرست مطالب ۱۲. تهیه فهرست منابع و مآخذ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💠سیزدهمین جشنواره بین‌المللی «کتاب سال رضوی» 💠با موضوع امام رضا علیه السلام و خاندان آن حضرت 🔸 مهلت ارسال آثار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 🔺 افتتاحیه: همزمان با جشن‌های دهه کرامت؛ ۲۲ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۰ 🔺 اختتامیه: همزمان با جشن‌های دهه کرامت؛ ۱۰ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
❇️چند نکته پژوهشی یکی از مشکلات دوستانی که قسمت مفاهیم و واژگان پایان نامه و مقاله خود را می نویسند این است که از کتاب‌های لغت فارسی استفاده می کند معمولاً دوستانی را می بینیم که از کتاب دهخدا و معین استفاده می‌کند در حالی که پایان نامه و مقاله آنها از مباحث قرآن روایات است پس بهتر است که از کتاب‌های لغت عربی استفاده بکند اگرچه کتاب‌های لغت عربی هر کدام به نوبه خود خصوصیاتی دارند اما در هنگام نوشتن پایان نامه های علوم اسلامی انسانی که بیشتر از منابع دینی استفاده می گردد بهتر است که از این کتاب لغت ها استفاده می کنیم مانند کتاب السان العرب / کتاب مفردات راغب کتاب العین / و کتاب مصباح لغت / و کتاب هایی که در این زمینه نوشته شده اند امروزه نرم افزار قاموس لغت موسسه نور کامل ترین نرم افزاری است که کتاب های لغت را جمع آوری کرده است و دوستان می توانند از این نرم افزار استفاده بکند و یکی دیگر از اشکالات دوستان خلط بین بحث لغوی و اصطلاحی واژگان و مفاهیم است پایان نامه های زیادی را دیده ام که در هنگام بیان اصطلاح یک واژه برگشتن به وسیله لغوی و آن را ادامه دادند مشکل دیگری که در بحث اصطلاح وجود دارد این است که دوستان میدونن که یک مفهوم و واژه در اصطلاحات مختلف معنای متفاوتی دارد مثلاً یک واژه در اصطلاح فقه به طریقی بحث می شود و در اصطلاح قرآنی جور دیگه و در اصطلاح اخلاق معنای دیگری دارد و به همین خاطر هنگام نوشتن این مفهوم از دیدگاه اصطلاح باید چه کار بکنیم باید حتماً بدون این که این مفهوم در کدام یک از علوم مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آنجا به چه اصطلاحی است ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
💢ملاک شرعی و فقهی گناهان کبیره و آثار آن ✔️در علم فقه و اخلاق، برگرفته‌شده از نصوص شرعی، گناهان به صغائر و کبائر تقسیم می‌شود. این تقسیم دارای آثار فقهی و اخلاقی متفاوتی است؛ بنابراین نیازمند تحلیل ماهیت و درنهایت تعیین ضابطه برای تشخیص مصادیق و موارد آن است. این نوشتار با مراجعه به نصوص شرعی، اعم از آیات و روایات و به روش کتابخانه‌ای، مسئله را به صورت تحلیلی ـ انتقادی بررسی می‌کند. پژوهش حاضر نشان می‌دهد گناهان کبیره دارای چهار ضابطه است: ۱. وجود روایات صریح بر کبیره بودن یک گناه؛ ۲. وجود وعید به آتش درباره مرتکب یک گناه در میان آیات و روایات؛ ۳. اعظم شمرده شدن یک گناه از کبائر؛ ۴. اعظم شمرده شدن یک گناه از گناه وعید به آتش داده‌شده. 👈این مقاله را مطالعه نمایید: https://b2n.ir/b82567 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
📚 معرفی کتاب نظریه نظام انقلابی تالیف: استاد خسروپناه 🔶 کتاب به دنبال ترسیم نقشۀ‌ راهِ جمهوری اسلامی ایران براساس منظومه فکری آیت‌الله العظمی است که توسط دانشگاه امام حسین علیه‌السلام منتشر شده و مشتمل بر تبیین سه فرایند خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در نظام انقلابی و دستاوردهای چهل ساله انقلاب و بایسته های آن است. فرایند تحقق نظام انقلابی، بخش دیگر این کتاب می¬باشد که برای جبهه سازی و‌ حکمرانی اسلامی مفید است. 🔹 در بخشی از مقدمه اثر می‌خوانیم: «به نظر می‌رسد ضرورتِ امروزِ ایران اسلامی در این است که متفکران و اندیشمندان ما آن‌چنان که شایسته است نقشه، مدل، الگو، اهداف و افق بلند و نورانی جمهوری اسلامی را به‌صورت مدون ترسیم و نقش‌های مختلف را در این جورچین مشخص و ابهام‌ها و سؤال‌های موجود در اذهانِ حقیقت‌جو را برطرف نمایند.» ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
حکمت اسلامی و زبانشناسی .mp3
6.45M
🎙 استاد خسروپناه موضوع: بررسی رابطه حکمت اسلامی و زبان شناسی در پیش همایش حکمت اسلامی و علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
📚 کتاب «فراتر از امر بشری» اثر استاد خسروپناه 🔸این کتاب اثر جدید خسروپناه است که پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تازگی منتشر کرده است. استاد در این اثر دو نظریه «روایت پیامبر از رؤیای رسولانه» از عبدالکریم سروش و «کلام محمد» از محمد مجتهد شبستری را نقد کرده است.  توضیح بیشتر در لینک زیر mehrnews.com/xVGss این کتاب را به کسانیکه از سخنان دکتر و جناب برای آنها ایجاد شبهه شده میکنم ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
🔴پدران روحانی یا قاتلان حرفه‌ای؟! 🖊احمدحسین شریفی 🔶۱۵۴ سال قبل (از سال ۱۸۶۷) دولت کانادا با همکاری واتیکان و کلیسای کاتولیک، به منظور تعلیم و تربیت و آموزش انسانیت و صلح و محبت مسیحی! به کودکان بومی کانادا، اقدام به تأسیس ۱۵۰ مدرسه شبانه‌روزی کرد. این مدارس تا اواخر قرن بیستم هم مشغول به فعالیت بودند، آخرین مدرسه از این نوع مدارس تا سال ۱۹۹۶ وجود داشت! 🔶شیوه‌های تعلیم و تعلم پدران روحانی(!) و رهبران لیبرالی و مدافعان حقوق‌بشر کانادایی به این صورت بود که 1️⃣کودکان بومی را به زور از والدین خود جدا می‌کردند! [حدود ۱۵۰ هزار کودک را در طی این سالیان متمادی] و احتمالاً با این روش عملاً می‌خواستند اخلاق مدرن و معنویت محبت‌محور(!) مسیحی را به آنها آموزش دهند. 2️⃣به زور آنها را مجبور می‌کردند که به زبان انگلیسی حرف بزنند؛ هیچ کس حق نداشتند از زبان بومی خود استفاده کند! 3️⃣هر کودکی که به گونه‌ای دربرابر رفتار خشن و حیوانی پدران روحانی مسیحی (مدافعان صلح و محبت!) مقاومت می‌کرد، سرنوشتی جز ضرب و شتم و تجاوز جنسی و مرگی مظلومانه و قبری مخفیانه در انتظارش نبود. 4️⃣هر گونه ارتباطی میان کودکان و خانواده‌هایشان را قطع می‌کردند و اگر خانواده‌ای سراغ فرزند خود را می‌گرفت، پدر روحانی می‌آمد و با آرامشی معنوی می‌گفت: «متأسفانه فزرند شما از مدرسه فرار کرده است!» 🔶تاکنون در حفاری‌های محدودی که در کنار سه تا از آن ۱۵۰ مدرسه صورت گرفته است، گورهای دسته‌جمعی وحشتناکی مشتمل بر ۱۰۰۰ جسد از کودکان خردسال و مظلوم بومی پیدا شده است! برخی از کارشناسان تخمین زده‌اند که بیش از ۱۰ هزار نفر از کودکان بومی، قربانی حقوق‌بشر کانادایی و آموزش‌های محبت‌آمیز(!) پدران روحانی مسیحی شده‌اند. 🔶این نمونه‌ای کوچک از دروغ بزرگ جایگاه انسانیت و محبت در مدعیان لیبرالیسم و پدران روحانی مسیحیت انحرافی است. اینان قرن‌هاست که اسلام را به عنوان دین خشم و خشونت و زور؛ و مسیحیت را به عنوان دین محبت و عشق و انسانیت معرفی می‌کنند. 🔶به تعبیر نویسنده‌ای، تفاوت دین راستین و آیین‌‌های جعلی و دروغین و انحرافی همین است: با حفاری اماکن مذهبی و آموزشی مسلمین به آثار هنری و نفیس و هنرهای انسانی می‌رسیم و با حفاری اماکن مذهبی و آموزشی مسیحی و لیبرالی به گورهای دسته‌جمعی کودکان مظلوم و بی‌پناه و جمجمه‌های شکسته و استخوان‌های خردشده آنها! 🔶تصور کنید اگر یکی از این دست گورستان‌ها در کنار مسجدی از مساجد مسلمانان پیدا می‌شد، شاهد چه هجمه‌‌های سنگینی علیه اسلام و قرآن و پیامبر اعظم(ص) بودیم؟! ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
👨‍🏫کارگاه پژوهشی آشنایی با مهارت ایده پردازی در کاشمر برگزار شد 🎙ارائه دهنده: حجت‌الاسلام محمدصادق رجائی پور ، مدرس حوزه و دانشگاه 🕌برگزارکنندگان: واحد پژوهش مدارس علمیه حضرت نرجس(س) حضرت رقیه(س) کاشمر، ✔️چکیده: خلاقیت یکی از گام‌های اساسی ایده پردازی می‌باشد که ازجمله راه‌های رسیدن به آن، مطالعه هدفمند و نترسیدن از شکست است. انسان کمال‌گراست و در مسیر رسیدن به کمال مشکلات و مسائلی دارد، ارائه ایده، راهی است که پاسخ به این مسائل و مشکلات را راحت‌تر خواهد کرد. 🔻بیشتر بخوانید:👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?entryID=40811 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📚کانال رسمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f ╔═🦋🌸════╗ @howzehpajohesh ╚════🌼🦋═╝
🔴 📣 سلسله جلسات مباحث اصولی ⬅️ با موضوع؛ ساختار نظام حجیت 🔵 استاد مدعو؛ استاد درس خارج حوزه علمیه نجف اشرف آیت الله شیخ محمد سند حفظه الله 🔵 زمان؛ از روز شنبه ۲۶/ ۰۴/ ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه به مدت ۱۰ روز 🔵 مکان ؛ مدرسه آیت الله خویی ره فاز جدید طبقه منهای یک مدرس ۳ با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی. 🖊ثبت نام: ارسال نام و نام خانوادگی و سطح تحصیلی به شماره 09153249891 🔴 نکته: حضور اساتید محترم و طلاب نخبه جوان ضمن رونق بخشیدن به این‌ مباحثه علمی شایسته و بایسته است. لجنه اصول مدرسه آیت الله خوئی ره @lojneesol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امام علي (ع): من طلب شيئا و جدّ وجد، و من قرع بابا و لجّ ولج هر كس چيزي بخواهد و تلاش كند مي يابد و هر كس دري را بكوبد و اصرار ورزد، در گشوده گردد. قال رسول الله ص : من طلب شيئا و جدّ وجد، و آن را مولوی نيز چنين به نظم در آورده است: سایهٔ حق بر سر بنده بود عاقبت جوینده یابنده بود گفت پیغامبر که چون کوبی دری عاقبت زان در برون آید سری چون نشینی بر سر کوی کسی عاقبت بینی تو هم روی کسی چون ز چاهی می‌کنی هر روز خاک عاقبت اندر رسی در آب پاک جمله دانند این اگر تو نگروی هر چه می‌کاریش روزی بدروی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk
روش بحث: اشاره به نوع منابع و محدودیت¬های بحث و نیز توجیه ساختار مقاله را می¬توان در ذیل «روش» آورد. منظور از توجیه ساختار مقاله، یعنی اینکه به مباحث اصلی مقاله و ترتیب آنها و ویژگی¬های محتوایی آنها اشاره شود و منطقی و معقول بودن سامان مقاله توجیه و اثبات شود. در مجموع باید بعد از خواندن این بند در یابیم که چرا مقاله مثلا از چهار مبحث و با این کیفیت و ترتیب برخوردار است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk