#کارگاه_پژوهشی
#دوره_تقریرنویسی_درس_خارج
🔰افتتاحیه دوره تقریرنویسی درس خارج
(ویژه طلاب سال اول درس خارج)
♦️مراسم افتتاحیه:
پنج شنبه ۶ آبان از ساعت ۸ الی ۱۱ صبح
✅با موضوع: روش اجتهاد و اصول و فنون تقریرنویسی
🎙سخنرانان مراسم افتتاحیه
🔆آیت الله سیدمصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان
🔆آیت الله مهدی مروارید استاد درس خارج حوزه و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان
⬅️ادامه دوره تقریرنویسی:
📆شنبه 8 آبان الی چهارشنبه ۱۲ آبان/ از ساعت ۱۵ الی ۱۹
📆 پنج شنبه ۱۳ آبان/ از ساعت ۸ الی ۱۱
🕌مکان: سالن همایش های مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد
♻️ حضوری : با تعداد محدود شرکت کننده
🔗مجازی: پخش آنلاین از طریق لینک های زیر:👇
🌐تلویزیون حوزه علمیه خراسان
https://tv.hozehkh.com/live
🌐 سامانه LMS معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
https://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/ws/taghrir1400
•┈┈•••🔅•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
📚 @howzehpajohesh
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشبیستم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی
🔻#مرحله ششموهفتم
🔻#سوالاتاصلی #سوالاتفرعی
✳️ ششمین مرحله از مراحل پیش نگارش طرح نامه ، تبیین دقیق مسئله اصلی است که البته پیشتر در بخش هشتم و در بخش تبیین روش انتخاب مسئله به تفصیل به آن پرداختیم ؛ لذا از تکرار آن اجتناب می کنیم .
✴️در این بخش تنها به بیان این دو نکته اکتفا میکنیم :
1️⃣نباید فراموش کرد که مسئله اصلی تحقیق در پژوهش یک نوپژوهشگر لزوما یک مسئله نوآورانه و بدیع نیست ، برخلاف مسئله اصلی تحقیق در پژوهش های پایانی مانند پایان نامه و رساله و امثال آن که باید نوآورانه و بدیع باشد.
2️⃣سوال اصلی در موضوعات علوم انسانی و اسلامی به طور معمول ناظر به یکی از هفت مولفه اصلی در علوم انسانی است که به شرح ذیل هستند :
تعریف
توصیف
تبیین
تفسیر
پیش بینی
ارزش گذاری
کنترل
🔰لهذا محقق باید بداند که مسئله اصلی او ناظر به کدامیک از مولفه های مذکور است تا پژوهش او بتواند پاسخ درست برای آن مسئله باشد .
✳️#سوالاتفرعی
هفتمین مرحله از مراحل پیش از نگارش طرح نامه تبیین سوالات فرعی تحقیق است ؛
✴️سوالات فرعی ،سوالاتی هستند که پاسخ به آنها محقق را برای پاسخ به مسئله اصلی تحقیق یاری می رساند ؛ ❗️در واقع محقق زمانی که با پژوهش خود پاسخ به سوالات فرعی را به دست میآورد، می تواند پاسخ به سوال اصلی را نیز به دست بیاورد.
🔅سوالات فرعی گاه ناظر به مباحث حاشیه ای یا مقدماتی تحقیق هستند
✅اما بهتر آن است که هر سوال فرعی به نحوی در نظر گرفته شود که هر یک ناظر به یکی از فصول تحقیق باشد؛
❇️بنابراین تعداد سوالات فرعی غالبا اعداد فصول اصلی رساله را مشخص میکند.
✅این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در تشخیص سوالات فرعی تحقیق خود مشکل دارید می توانید به سوالاتی که در #مدلخورشیدی برای موضوع تحقیق خود طرح کردید مراجعه کنید ؛ این سوالات می توانند بخشی از سوالات فرعی تحقیق شما را تشکیل دهند.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس اخلاق آیت الله العظمی فیاض مدظله و تأکید ایشان بر تحصیل جدی طلاب
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠#آموزشروشتحقیق 🔶#بخشبیستم 🔰#طرحنامه یا #پروپوزال ♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی 🔻#مرحله
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشبیستویکم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی
🔻#مرحلههشتم
🔻#فرضیهتحقیق
✅منظور از فرضیه تحقیق در تحقیقات علوم انسانی ، عموما پاسخ های مختصر محقق به پرسشهای تحقیق است .
✅به عبارت دیگر فرضیه تحقیق ، مدعای نوآورانه محقق در آن مسئله است .
✅فرضیه تحقیق یک جمله کوتاه خبری است (البته در طرح نامه پایان نامه و رساله معمولا از محقق خواسته میشود تا به اجمال فرضیه خود را توضیح دهد).
✅فرضيه تحقیق، پاسخي نوآورانه ، احتمالي و موقت، به مسئله پژوهشي از سوی محقق است که در مراحل بعدي تحقيق، درستي يا نادرستي آن پاسخ مورد بررسی قرار مي گيرد.
✅به عبارت دیگرفرضيه حدس زیرکانه و علمی محقق است كه بايد به كمك واقعيات (اطلاعات و داده ها) مورد بررسي قرار گرفته و سپس تاييد يا رد گردد.
✳️انواع فرضیه تحقیق :
🔸فرضیه اصلی :
▪️پاسخی تک جمله ای و اخباری است که محقق آن را در قبال مسئله اصلی تحقیق مطرح می کند .
🔸فرضیه فرعی :
▪️پاسخ هایی تک جمله ای و اخباری هستند که توسط محقق در قبال مسائل فرعی تحقیق ارائه میشود .
✨با توجه به آنچه بیان شد معلوم میشود که تعداد فرضیه ها به تعداد سوالات اصلی و فرعی تحقیق است.
📝 بیان ويژگيهاي يك فرضيه خوب:
1️⃣فرضيه بايد قدرت تبيين حقايق را داشته باشد.
2️⃣فرضيه بايد بتواند پاسخ مساله تحقيق را بدهد
3️⃣فرضيه بايد قابليت حذف حقايق نامرتبط با مساله تحقيق را داشته باشد
4️⃣فرضيه بايد شفاف ،ساده،و قابل فهم باشد.
5️⃣فرضيه بايد اثبات پذیر باشد.
6️⃣فرضيه نبايد با حقايق و قوانين مسلم و اصول علمي تاييد شده مغايرت داشته باشد.
7️⃣ فرضيه نبايد از واژه ها و مفاهيم ارزشي استفاده كند.
8️⃣ فرضيه بايد به مطالعه و پژوهش جهت بدهد.
9️⃣بايد به صورت جمله خبري باشد.
🔟 فرضيه ها بايد مختص مساله تحقيق باشند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠#آموزشروشتحقیق 🔶#بخشبیستویکم 🔰#طرحنامه یا #پروپوزال ♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی 🔻#
💠#آموزشروشتحقیق
🔶#بخشبیستویکم
🔰#طرحنامه یا #پروپوزال
♦️#مراحلدهگانهپیشازطرحنامهنویسی
🔻#ادامهمرحلههشتم
🔻#فرضیهتحقیق
❓چگونه با توجه به مسئله اصلی فرضیه را بنویسیم؟
اگر برای سؤال مهم مقاله، هیچ جوابی حتی موقت و حدسی نداشته باشیم، به نوعی سردرگمی مواجهیم. فرضیه باید با سؤال اصلی تحقیق هماهنگی دقیق داشته باشد.
✴️برای مثال، اگر سؤال اصلی مقاله این باشد که «چرا مقالههای دانشجویان فلان دانشکده، به خوبی پردازش نمیشوند؟» فرضیه میتواند چنین باشد: «علت عدم پردازش مقالات آنها این است که در مطالعات خود مهارت کافی ندارند.»
▪️ هر چند در مورد سؤالات ویژه و ارزشی که مستقیما از منابع دینی و مقدس پاسخ میگیرند، نیازی به ارائه فرضیه نیست، اما برای سایر پرسشها شایسته است یک جواب حدسی و برگرفته از تجربیات و اطلاعات خود، فراهم کنیم و سپس آن را با ادله و روش خاص مورد پذیرش آن علم بررسی کنیم.
❗️باید دقت داشت فرضیه یکی از مواردی است که در انتخاب مطالب از منابع به ما جهت میدهد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
📚 #معرفيكتاب
🔶️اجودالتقريرات
👌 اجود التقریرات به زبان عربی ، تقریر درس خارج اصول آیة الله میرزا محمد حسین غروی نایینی است که توسط حضرت آیة الله، سید ابو القاسم خویی نگاشته شده است
اين کتاب، در دو جلد تنظیم شده است؛ جلد اول، حاوی یک مقدمه و پنج مقصد است و جلد دوم، مشتمل بر دو مقصد، یک خاتمه و یک تنبیه میباشد.
👌 ايت الله خويي در مقدمه كتاب ميگويد:
من بارها در آنچه از جلسات درس استاد بزرگوارم نوشته بودم، نظر کردهام... و برخی از عبارتهای ایشان را برای توضیح بیشتر تغییر دادهام، بدون آنکه به مطلب خللی وارد آورم و برخی از مطالب را که به ذهنم خطور کرده، با رعایت اختصار بر آن افزودهام؛ به نحوی که از عنوان تعلیقه خارج نگردد. از خداوند متعال در انجام این مهم یاری میجویم...
👈 مقدمه کتاب، دارای دو فصل است؛ فصل اول، مشتمل بر تعریف، موضوع، فایده و رتبه علم اصول و فصل دوم، در باره پارهای از مباحث لغوی است.
مقصد اول، در مورد اوامر است و در ضمن نه فصل، مباحث مربوط به ماده امر، صیغه امر ، اجزاء ، عدم دلالت دلیل ناسخ و منسوخ بر جواز در صورت نسخ وجوب، امر به امر ، امر آمر با وجود عالم بودن وی به انتفاء شرط امر، تعلق اوامر به طبایع یا افراد، مقدمه واجب و اقتضاء را مطرح کرده است.
👈 مقصد دوم، در باره نواهی است و در ضمن دو فصل، مباحث مربوط به متعلق نواهی و اجتماع امر و نهی را بررسی کرده است.
👈 مقصد سوم، در باره مفاهیم است و در ضمن چهار فصل، مباحث مربوط به مفهوم شرط ، مفهوم وصف ، مفهوم غایت و مفهوم حصر را بیان کرده است.
👈 مقصد چهارم، در باره عموم و خصوص است و در ضمن چهار امر و نه فصل، مباحث مربوط به تفاوت بین عام و مطلق شمولی ، اقسام قضیه ، اقسام عموم ، حقیقت بودن یا مجاز بودن عام مخصص ، حجت بودن عام مخصص در غیر افراد مخصص، سرایت یا عدم سرایت اجمال مخصص مجمل به عام، اشتراط یا عدم اشتراط فحص از مخصص در جواز عمل به عمومات کتاب و سنت پس از فراغت از عدم اختصاص حجیت آنها به خصوص مشافهین، اختصاص یا عدم اختصاص خطابات شفاهی به حاضرین در مجلس تخاطب، تعقیب عام با ضمیری که به برخی از افراد آن بازمی گردد، آمدن استثنا در پی جملههای متعدد، تعارض عموم و مفهوم، تخصیص عام قرآنی با خبر واحد و مخصص واقع شدن خاص نسبت به عام در فروض مختلف را مطرح کرده است.
👈 مقصد پنجم، در ضمن چهار فصل، مباحث مربوط به مطلق و مقید و مجمل و مبین را طرح کرده است.
👈 مقصد ششم، حاوی مباحث قطع و امارات معتبر است.
👈 مقصد هفتم، در ضمن چهار مبحث، مطالب مربوط به اصول عملیه را بررسی کرده است.
👈 خاتمه، حاوی مباحث تعادل و تراجیح است.
جلسات درس محقق نایینی از پربارترین و ارزش مندترین درسهای حوزه علمیه نجف بوده است. این جلسات، از سطحی عالی برخوردار بوده و طلاب مبتدی و حتی متوسط نمیتوانستند از آن بهره ببرند و فقط علمای برجسته حوزه علمیه نجف از افادات سنگین و پرمحتوای ایشان بهره مند میگشتند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
آشنایی با #بزرگانفقاهت
مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه
🔸بخش اول
علی، معروف به ضیاءالدین، فرزند آخوند ملا محمد کبیر سلطان آبادی (عراقی) در سال ۱۲۷۸ هـ . ق، در محلّه حصار قدم سلطان آباد اراك متولد شد.
✨ملّا محمّد، پدر آقا ضیاء در عصر خود عالمی بزرگوار و فقیهی وارسته بود و مقام و مرتبهای بلند در علم داشت و به تقوا و پرهیزکاری مشهور بود.
👈 مرحوم آیة الله اراکی از قول پدر خویش نقل میکندكه : آخوند کبیر ارتزاقش از یک قطعه زمینی در اطراف اراك بود که زراعت میکرد و نان سال خود و اهل عیالش از همان قطعه زمین بود. یک وقت که حاصل آن زمین را در خرمن گاه جمع کرده بودند، در اطرافش هم خرمنهایی بوده است، کسی عمداً یا سهواً آتش روشن میکند، باد هم بود و آتش افتاده بود توی خرمنها، خرمنگاه است و خشک، به محض افتادن آتش خرمنها آتش میگیرد. این خرمن، آن خرمن، تا آتش همه خرمنها را میگیرد. کسی به آخوند میگوید: چه نشستهای! نزدیک است خرمن شما آتش بگیرد. آخوند ملّا محمّد تا این را میشنود عبا و عمامه را برمیدارد و قرآن را و به بیابان رو به آتش و در دستش هم قرآن؛ میگوید: ای آتش! این نان خانواده و اهل عیال من است، تو را به این قرآن قسم! به این خرمن متعرض نشو. پدرم گفت: تمام آن قبهها که اطراف بود، خاکستر شد و این یکی ماند. هر کس که میآمد، انگشت به دهان میگرفت و متحیر میشد که این چه جور مانده؟! خبر نداشتند، من خبر داشتم، پدر مرحوم آقا ضیاء چنین شخصی بوده است.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
آشنایی با #بزرگانفقاهت مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه 🔸بخش اول علی، معروف به
آشنایی با #بزرگانفقاهت
مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه
🔸بخش دوم
✨ آقا ضیاء الدین که دارای هوشی سرشار و استعدادی فوق العاده بود، مقدمات علوم اسلامی را نزد پدر و سایر علما، در زادگاهش فرا گرفت و در سال ۱۳۰۲ هـ . ق، برای ادامه تحصیل، راهی اصفهان گردید و در مدرسه صدر اقامت گزید .
✨وی از محضر اساتيد به نام آن حوزه دروس سطح عالی فقه، اصول، کلام و فلسفه را آموخت و در اواسط سال ۱۳۰۷ هـ . ق، به عراق مهاجرت نمود .
✨او ابتدا، به شهر سامرا که از مراکز اجتماع طلاب مهاجر و دار العلم آن زمان بود، رفت. مدتی را به خیال و عنوان این که در مسند قضا نشسته، به رتق و فتق (حل و فصل) امور مردم گذراند.
✨پس از چند ماه، ناگهان از این خیال و علاقه به مسند منصرف شد و با شنیدن آوازه و شهرت میرزا حبیب الله رشتی، سامرا را ترک و به سوی نجف حرکت کرد و تا آخرعمر در آن حوزه کهن و مهم و پایگاه و مرکز علم، ماندگار شد.
✨مرحوم آقا ضیاء عراقی پس از چندی در مجلس درس آقاسید محمد فشارکی حاضر شد. پس از وی نزد میرزاحسین خلیلی، آخوند ملأ محمدکاظم خراسانی، سید محمدکاظم یزدی و شیخ الشریعه اصفهانی درس خواند
✨آقاضیاء از آغاز تحصیل به هوشمندی و نبوغ شناخته شد و به زودی به وسعت اطلاعات و عمق نظریات شهرت یافت و بدین جهات مورد احترام استادان خود گشت.
✨وی از شاگردان ممتاز آخوند ملامحمدکاظم شناخته میشد و در میان مدرسان «سطح» در دوران خویش مقامی والا داشت.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
آشنایی با #بزرگانفقاهت مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه 🔸بخش دوم ✨ آقا ضیاء الد
آشنایی با #بزرگانفقاهت
مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه
🔸بخش سوم
✨آقا ضیاء الدین در تمام دوران تحصیل به تدریس نیز اشتغال داشت و از برترین مدرسین و سرآمد استادان هم عصر خود بود.
✨او پس از وفات استادش، آخوند خراسانی، حوزه تدریس مستقلی تشکیل داد و به عنوان مدرسی بزرگ، محققی مدقق، متفکری صاحب نظر و مسلط بر آراء و اندیشههای فقهی و اصولی گذشته، شهرت یافت.
✨فضلا و محققان فراوانی گرد او آمده و از سرچشمه علوم و کمالاتش جرعهها نوشیدند و سیراب شدند.
✨ دقت نظر و احاطه علمی او به ویژه در تدریس علم اصول که با نقد و بررسی آراء و نظریات دیگران انجام میگرفت، فوق العاده بود ؛ این امر باعث شهرت و برتری او بر دیگران شد و وی را در شمار مجددّان علم اصول قرار داد.
✨وی در ۳۰ سال تدریس خود که تا پایان عمر او به طول انجامید، چند دوره اصول فقه و یک دوره فقه کامل که اکثر آن بر اساس بحثهای فقاهتی و تألیفات حاج آقا رضا همدانی بود، را تدریس کرد و حاصل آن پرورش صدها مجتهد بود که هریک از آنها در شهرهای مختلف، منشأ آثار خیر و برکات فراوانی گردیدند.
✨شیوه آقا ضیاء الدین در تدریس نیز همان شیوه شیخ انصاری بود. او در بحثهایش از عناصر مشترک اجتهادی و قواعد اصولی استفاده میکرد.
✨هر جا نام بزرگمردان و احیاگران در کتابها و بحث در بین دانشمندان شیعی در احیای علم اصول و نقش آنان در تحول این علم ذکر میگردد، نام آقا ضیاء الدین عراقی در کنار آنان جلب توجه میکند. هر جا بحث از علم اصول است، صحبت از آقا ضیاء نیز هست.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
آشنایی با #بزرگانفقاهت مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه 🔸بخش سوم ✨آقا ضیاء الدین
آشنایی با #بزرگانفقاهت
مرحوم آیه الله آقاضیاء عراقی رضوان الله تعالی علیه
🔸بخش چهارم
✨از برکات وجودی آقا ضیاءالدین در طول سالهای متمادی تدریس، تعلیم و تربیت صدها عالم، فقیه و دانشمندان نام آوری است که از مجالس درس و بحث سراسر فضل و دانش او بهرهها بردند. مجتهدان ایران و عراق با واسطه یا بیواسطه، از شاگردان او هستند.
✨در میان شاگردان او به چهرههایی برخورد میکنیم که از نظر علم و تقوا، نسبت به دیگران در افق بالاتری قرار دارند.
✨ اینک به معرفی شماری از آنها میپردازیم:
۱-آیة الله سید محسن حکیم
٢- آیة الله سید احمد خوانساری
٣- آیة الله سید ابوالقاسم خوئی
٤- آیة الله سید محمود شاهرودی
٥- آیة الله سید عبدالله شیرازی
٦- آیة الله سید عبدالهادی شیرازی
٧- آیة الله سید محمد رضا گلپایگانی
٨- آیة الله محمد هادی میلانی
٩- آیة الله سید شهاب الدین مرعشی نجفي
١٠- أية الله محمدتقي بهجت
❇️ از آقاضیاء آثاری به زبان عربی باقی مانده که مهمترین آنها به قرار زیر است:
١- مقالاتالاصول
٢- الحاشیة علی بیعالمکاسب
٣- الحاشیة علیالعروةالوثقی
٤- رسالة فی استصحابالعدمالازلی
٥- رسالة فیاللباسالمشکوک
٦- روائعالامالی فی بیان مدارک فروعالعلمالاجمالی
٧- شرح تبصرة العلامه(کتابالبیع)
❇️ و تقریرات درس اصول و فقه که به قلم شاگردانش تحریر شده، عبارتند از:
۱. بدایع الافکار: میرزا هاشم آملی، چاپ قم.
۲. نهایة الافکار: شیخ محمد تقی بروجردی، چاپ قم.
۳. نماذج (الاصول فی شرح مقالات الاصول: سید یحیی مدرس یزدی، چاپ قم).
۴. المحاکمات (بین الکفایه و اعلام ثلاثه) تقریرات بحث، شیخ محمد طاهر آل شبیر خاقانی.
۵. تقریرات اصول، آیة الله سید محمود شاهرودی.
۶. تقریرات اصول، آیة الله شیخ غلامحسین جعفری همدانی.
۷. تقریرات اصول، آیة الله سید عبدالرزاق نسابه.
۸. تقریرات اصول، آیة الله شیخ محمد علی اشرفی شاهرودی.
✳️ سرانجام وی در شب دوشنبه ۲۸ ذی القعده ۱۳۶۱ در نجف اشرف درگذشت. و در ضلع غربی صحن حرم امیر المؤمنین در حجره دوم سمت چپ ورودی باب غربی معروف به باب العماره به خاک سپرده شد. درود و رضوان خدا بر او و تمام عالمان و مبلغان و مروجان مذهب اهل بیت علیهم السلام.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk