#معرفی_کتاب
#مناسبتی
به مناسبت نهم شهریور سالروز ربایش امام موسی صدر و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیهالسلام کتاب سفر شهادت اثر امام موسی را خدمت شما معرفی میکنیم.
🔖 امام موسی صدر در این کتاب می نویسد
من از خودم و شما سؤال میکنم: ما از روز عاشورا چه بهرهای بردهایم؟ چه سودی بهدست آوردهایم؟ چه استفادهای در عرصه عمومی و چه استفادهای در زمینه فردی بردهایم؟
🔘اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم من بهشما خبر میدهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه میکنند و حسین را میکشند؟
❗️روشن است که امام حسین(ع) الآن نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گرانبهاتر و مهمتر از خود امام حسین(ع) در دستان ماست؛ کرامت امت حسین، مقدسات حسین.
🔘 اگر ما گریه کنیم، ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین(ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم، ولی بهدشمنان کمک کنیم و بهاختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم، ولی گناهانمان بیشتر شود، در این صورت ما گریه میکنیم، ولی در عین حال حسین را نیز میکشیم؛ زیرا تلاش میکنیم هدف حسین را از بین ببریم که گرانبهاتر از خود اوست.
❗️ انشاءالله که ما از این دسته نیستیم.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
چرایی نامطلوب بودن علوم انسانی در ایران.mp3
38.09M
🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: چرا علوم انسانی در ایران نامطلوب و ناموفق است و راهکارهای تعالی آن چیست؟
📍در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی هشتم شهریور ۱۴۰۱
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
ملاک_فقهی_تداخل_و_عدم_تداخل_مجازات_ها_در_فرض_تعدد_جرایم_موجب_قصاص.pdf
1.06M
#ارائهپایاننامه
#پایان_نامه کارشناسی ارشد رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق
ملاک فقهی تداخل و عدم تداخل مجازات ها در فرض تعدد جرایم موجب قصاص و دیات
با خواندن پایان نامه ها می توان روش پژوهش و نگارش آن را فراگرفت، از این رو خواندن پایان نامه ها علاوه بر جنبه علمی، جنبه پژوهشی نیز دارد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
11.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#آموزشنرمافزار
#نرمافزار_وردآفیس
قسمت 43
تنظیمات محتوای تصویر ( گروه Adjust) در نرم افزار word
مدت زمان 56 :3دقیقه
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#تحقیقکیفی عبارت از مجموعه فعالیتهایی پژوهشی است، که هرکدام بهنحوی محقّق را در کسب اطلاعات دست اول، دربارهٔ موضوع مورد تحقیق یاری میدهند. بدینترتیب، از اطلاعات جمعآوری شده، توصیفهای تحلیلی، ادراکی و طبقهبندیشده حاصل میشود.
رایج ترین ابزارهای جمع آوری اطلاعات در روش تحقیق کیفی
1-مشاهده: ثبت دقیق تمام جوانب بروز حادثه ویژه یا رفتار و گفتار فرد یا افراد از راه حواس و یا سایر راه های ادراکی (کمک گرفتن از ابزار خاص) می باشد
2-مصاحبه: فرآیند جست و جوی اطلاعات در مورد یک پدیده خاص از طریق گفت و گو
3-اسناد و مدارک: اطلاعاتی که باید بعنوان داده مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرند از پیش آماده هستند؛ بدین صورت که محقق بدنبال اطلاعات جدید نیست بلکه می تواند نسبت به جمع آوری اطلاعاتی که از قبل تهیه شده اند و در پرونده های (درمانگاهی بیمارستانی ثبت احوال، دانشجویی، دانش آموزی و مراجعین به مراکز مختلف شهرداری ها و…) موجود است اقدام کند.
گرچه روش کیفی را انسانشناسان فرهنگی ابداع کردند، ولی امروزه در سایر علوم انسانی و اجتماعی نظیر جامعهشناسی، ارتباطات، آموزش و پرورش، تاریخ، مطالعات فرهنگی و مطالعات جنسوارهای نیز بهکار میرود. لکن در روانشناسی، روشهای کمّی غلبه دارند.
اساساً بخش عمدهای از مطالعات مربوط به تأثیر ایدئولوژی دین، فرهنگ، سیاست، اخلاق و مانند آن، برکنش و رفتار انسان که موضوع مطالعه بسیاری از رشتههای علوم انسانی است، را میتوان با استفاده از روش تحلیل کیفی و عقلی، تجزیه و تحلیل نمود.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
16.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#آموزشنرمافزار
#نرمافزار_وردآفیس
قسمت 44
تعیین محل نمایش تصویر در نرم افزار word
مدت زمان 28 :3دقیقه
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بانوی عالمی که در فقه به اجتهاد رسید!
❇️مجتهده آمنه بیگم رضوان الله تعالی علیها
✅علم و اجتهاد زن و مرد نمیشناسد
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
خداپرستی_فرج_الله_فرهنگ_جامع_واژگان.pdf
12.15M
🔰#منبع شناسی
🔷#معرفیکتاب
🔹#ارائهکتاب
💎 وقتی متنی مینویسید، ذهن شما برای پیداکردن واژهای «مناسب» مدام با مشکل مواجه میشود؟!؟
🔮 تا حالا شده آرزو کرده باشید: کاش برای کلمهای، چند «هممعنا» میدانستم تا ببینم کدامشان در این جمله بهتر مینشیند؟
❇️ برای تقویت دایرهٔ واژگانی👈 باید «پیوندهای بینواژگانی» یافت یا ساخت.
بارزترین پیوند بینواژگانی «مترادف و متضاد» است.
💎 فرهنگ جامع واژگان مترادف و متضاد زبان فارسی "فرجالله خداپرستی" این مشکل را حل می کند ! 👌
✅ این فرهنگ عظیم ۲۰،۰۰۰ مدخل دارد
و ۲۹،۴۰۰ حوزهٔ معنایی
و ۱۹۵،۰۰۰ واژه!
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
مقایسه روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی.pdf
618.8K
💠#ارائهمقالهپژوهشی
🔰#پیشنهادمطالعه
✳️عنوان: مقایسه روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی
پژوهشگران
❇️آیه الله علیدوست، محمد جواد لطفی
چکیده مقاله :
جستار حاضر در منهج فقهی فقیهان، جست وجوگر را با دو روش کلی در استنباط مواجه می سازد. روش اول که از آن به روش «فقه قناعت» تعبیر می شود، روشی است که طبق آن فقیه به تجمیع ظنون مختلف در مسئله می پردازد و با ضمیمه کردن آنها به یکدیگر، برای او وثوق و اطمینان یا ظنّی که آن را بهترین طریق میّسر می داند، نسبت به حکم شرعی در مسئله حاصل می شود؛ گرچه هر کدام از آن ظنون و شواهد به تنهایی ارزشی در استنباط دارا نباشد و یا به اصطلاح اصولی، حجت نباشد. روش دوم در فرآیند اجتهاد، روش «فقه صناعت» نام دارد. طبق این روش، فقیه با استفاده از گروه خاص و محدودی از ادله که حجیت هر کدام از آنها در علم اصول فقه به اثبات رسیده، به اجتهاد و استنباط حکم می پردازد و اگر آن ادله فاقد شرایط حجیت بودند، کنار گذاشته می شوند و فقیه به سراغ اصول عملیه می رود.در این مقاله تلاش شده تا با اتکا بر روش تحقیق مقایسه ای، روش اجتهادی صاحب جواهر و محقق خویی مورد بررسی قرار گیرد و آثار تفاوت روش اجتهادی این دو فقیه برجسته بیان گردد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#منبع_شناسی
پنج نکته برای اعتبار سنجی منابع تحقیقاتی در نگارش مقاله و پایان نامه
🔴برای ارزیابی اعتبار یک منبع، پنج نکته اصلی وجود دارد :
▫️زمان ⬅️ آیا اطلاعات به روز است؟
▫️ارتباط⬅️ آیا اطلاعات، ارتباطی به تحقیق شما دارد و آیا از سطح مناسبی برای تحقیقتان برخوردار هست؟
▫️مرجعیت⬅️ اطلاعات در کجا منتشر شده است و نویسنده کیست؟
▫️صحت و درستی⬅️ اطلاعات از کجا می آیند؟ آیا بر اساس مستندات است؟
▫️هدف⬅️ چرا این اطلاعات منتشر شده است؟ انگیزه انتشار چه بوده است؟
❇️مخفف این ملاحظات با هم کلمه CRAAP را تشکیل می دهند. ( مخفف کلمات: Currency Relevance, Authority, Accuracy, Purpose) که یک روش شناخته شده برای ارزیابی منابع است.
✴️ برای هر نوع منبع (وبسایت، مجله، کتاب، و غیره) می توانید سؤالات متفاوتی از خود بپرسید که همه در این پنج دسته قرار می گیرند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
202030_2053264474.pdf
898.9K
💠#مناسبتی
🔰#منبع_شناسی
▪️ کتاب "راهنمای زائران اربعین" ویراست پنجم
◾️هر آن چه لازم است یک زائر قبل از سفر اربعین بداند👇
🔹آداب سفر اربعین
🔹مقدمات سفر
🔹احکام سفر
🔹امنیت در سفر
🔹بهداشت و سلامت سفر
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
🎙گفتاری از استاد #سیدمحمدموسوی درباره اربعین حسینی علیه السلام
🔶یکی از خصوصیات در زیارت اربعین، این است که سید الشهدا علیه السلام این قیام را انجام داد و این سختی ها را به جان خود و خانواده خرید لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله بندگان را از جهالت و حیرت خارج کند یعنی فلسفه قیام سید الشهدا و همه آن جریانات و مصائبی که برای حضرت و خاندان حضرت پیش آمد همه برای این بود که از حیرت و ضلالت و جهالت خارج بشود که حیرت و ضلالت و جهالت خود دارای مراتب و درجات است.
1⃣جهالت فقط این نیست که کسی به احکام ظاهری فقهی آگاه نباشد و مثل اهل خلاف نماز مستحبی را به جماعت بخواند و تخلفات دیگری را انجام بدهد این مرتبه نازل از جهالت است
2⃣ مرتبه بالاتر این است که در مسائل اعتقادی خودش جاهل باشد کسی که پیامبر را نمیشناسد و از پیامبر فقط یک ظاهر جسمانی میشناسد و جانشین او را همینطور یک ظاهر جسمانی میداند و میگوید پیامبر انسانی بود مثل بقیه جانشینش هم کسی باشد که اهل کمال نباشد این بسیار بد تر از جهالت در احکام است
3⃣ جهالت در توحید ، کسی که توحید حقیقی را نمیشناسد و اقتضای صمد بودن و احدیت حق تعالی را نمیشناسد این جهالت بدتر از جهالت اولیای الهی است
🔴 روز اربعین چنین ویژگی دارد که سید الشهدا قیام کرد تا همه این جهالت ها از بین برود و مردم به سمت توحید حقیقی و ولایت حقیقی بیایند و بعد در پرتو این شناخت های صحیح، در مقام عمل هم آن احکام نفس الامری الهی را بشناسد. در این روز اگر کسی در جهت غرض سید الشهدا علیه السلام که اصل این قیام را انجام داده است تلاشی نکند یک قدمی در خروج از این جهالت و حیرت برندارد، چیزی بر علمش نیفزاید تا از این جهالت و ضلالت خارج بشود و با آن غرضی که سید الشهدا علیه السلام در این حرکت انجام داده توافق نکرده است. برخی خیال میکنند اقامه و تعظیم این شعائر فقط به این است که برود به مجالس روضه و گریه کنند و به سر وسینه بزند و بیاید بیرون که البته این مهم است ، خیلی هم مهم است باید هم باشد در این شکی نیست اما نباید محدود به این باشد، اینطور شده است که برخی بخواهند به مجلسی بروند میگویند آن آخرش که روضه است و مداحی است برویم و قبلش نرویم. البته مقداری از این، تقصیر طلاب و آخوند ها و منبری ها هم هست که حرف های سودمند برای مردم نمیگویند بلکه حرف های تکراری و عوامانه که مردم به آن آگاهند و دوباره به مردم تحویل میدهند، چنین مشکلاتی در برخی منبری های بی سواد هست.
اما به حسب این زیارت شریف که امروز نقل شده است غایت قیام امام حسین ، استنقاذ و بیدار کردن مردم از جهالت و ضلالت است پس ما باید آن هدف را بدانیم و این شعائر ظاهری و گریه در جای خود باشد و در مسیر آن غرض و هدف حرکت کنیم .
✅در جنگ صفین در همان بهبوبه جنگ فردی از امیر المومنین درباره توحید پرسید و خدمت امام عرض کرد که شما میگویید که خدا واحد است یعنی چی ؟ اصحابی که در نزدیکی این ماجرا بودند اعتراض کردند که در میانه جنگ توحید یعنی چه؟ نمیبینی امام در معرکه و معرض جنگ است ؟! حضرت فرمودند رهایش کنید این جنگی که ما داریم با این قوم برای توحید است .
تمام این دعوایی که بر سر خلافت بود و بعد به آن جنگ ها انجامید همه برای توحید حقیقی بود ، سید الشهدا همین مسیر را رفتند و برای اینکه مردم را از جهالت و ضلالت نجات بدهند برای همین توحید بود و در رتبه بعد برای ولایت حقیقی .
💡بنابراین اگر عوام توجه به این ندارند خواص که باید توجه کنند و گمان نکنند غرض از این دوماه عزاداری فقط گریه باشد و این ها هیچ جنبشی در ذات انسان و هیچ تحولی در شناخت و معرفت انسان موجب نشود ، این توقف در یک مرتبه محدود است ضمن اینکه آن عزاداری و ذکر مصیبت و گریه و ... همه به جای خود مهم است و باید هم باشد ولی در این بین حداقل از خواص این توقع هست که از آن هدفی سیدالشهدا داشتند که نجات از جهالت بود و هدفی که پدر بزرگوارشان داشتند در آن جنگ و هدف پیامبر هم همین بوده و روشن میشود تمام معصومین همه همین هدف را داشتند و میخواستند همین را بگویند و هرکس به حسب زمان خودش .
خلاصه اینکه خواص از این مسیر و هدفی که در این مسیر است غافل نشوند ،ان شا الله خداوند ما را در مسیر صحیح و واقعی ولایت اهل بیت قرار بدهد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk