eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
553 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
751 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نکاتی برای نگارش چکیده مقاله ✍ و حوزه علمیه خراسان این نکات به شما کمک می‌کنند تا چکیده‌ای مختصر و مفید از مقاله خود تهیه کنید؛ چکیده‌ای که نه تنها محتوای اصلی تحقیق را به خوبی منعکس کند، بلکه جذابیت مطالعه را نیز افزایش دهد. چکیده‌ای خوب می‌تواند به عنوان مدرکی معتبر برای ارزیابی توانایی علمی شما عمل نماید و نیز به خوانندگان کمک کند تا تصمیم بگیرند آیا مقاله شما را تا پایان مطالعه کنند. بنابراین، توجه به جزئیات در نوشتن چکیده امری ضروری است. 1. ماهیت چکیده چکیده به عنوان ماکت و نمونه‌ای از مقاله، باید عصارۀ مقاله در آن انعکاس یابد. چکیده غیر از فهرست یا مقدمه است و به عنوان یادداشتی مستقل، همه مطالب تفصیلی مقاله را به اجمال در بر دارد و نسبت آن با کل مقاله نسبت اجمال و تفصیل است. 2. راهنمایی فوری و تصمیم‌ساز برای خوانندگان چکیده به خوانندگان کمک می‌کند پس از مطالعه آن، درباره مطالعه کامل یا ارجاع به مقاله تصمیم بگیرند. لذا، چکیده مانند نمونه جنس برای مشتریان است. 3. اجزای اصلی چکیده اجزای یک چکیده شامل موارد زیر است: - تصور نویسنده از مسأله: تبیین و توضیح مختصر از مسئله یا سوال تحقیق. - ضرورت نگارش مقاله: دلیل اهمیت و ضرورت انجام این تحقیق. - بیان مشکلی که مقاله به آن پرداخته: معرفی و شرح مشکل مورد بررسی. - نظرات گوناگون در این باره: مرور یا اشاره‌ای به دیدگاه‌های مختلف موجود. - روش حل مسأله: توضیح روش‌شناسی تحقیق، مانند روش توصیفی - تحلیلی. - دستاوردها و یافته‌های تحقیق: بیان نتایج و یافته‌های کلیدی. - پیامدها و کاربردهای تحقیق: توضیح تأثیرات و کاربردهای عملی نتایج تحقیق. 4. زمان نگارش چکیده چکیده بهتر است پس از نگارش مقاله نوشته شود، اگرچه باید در ابتدای مقاله قرار گیرد و در آن فقط از افعال ماضی استفاده شود. 5. کیفیت چکیده‌نویسی الف) در چکیده عصارۀ مقاله با استفاده از محتوای متن مقاله و کلیدواژه‌ها در تعداد کلمات محدود ارائه می‌شود. ب) هر مجله علمی ممکن است دستورالعمل‌های خاصی برای نگارش چکیده داشته باشد. پیش از نگارش، به این دستورالعمل‌ها توجه کنید و چکیده خود را بر اساس آن‌ها تنظیم نمایید؛ از باب مثال، تعداد کلمات چکیده در مجلات میان (150/200/250) مختلف است. اخیراً برخی مجلات هنگام چاپ، افزون بر این چکیده [داخلی]، چکیدۀ دیگری 1000 کلمه‌ای [خارجی به زبان انگلیسی] درخواست می‌کنند. ج) در چکیده به اجمال، همه مطالب تفصیلی مقاله بدون ذکر منبع آورده می‌شود. د) در انتخاب تک‌تک کلمات چکیده حساس باشید. تنها به نکات کلیدی و اصلی اشاره شود و از آوردن جزئیات غیرضروری، پرهیز گردد و در آن فقط از افعال ماضی استفاده شود. 6. توصیه برای مهارت‌یابی در چکیده‌نویسی برای مهارت‌یابی در چکیده‌نویسی، مطالعه‌ی چکیده‌های مقالات معتبر و مطابق با معیارهای روز و الگوبرداری از آنها پیشنهاد می‌شود. پس از نگارش چکیده، ضروری است خودتان متن را چندین بار بازبینی کنید تا از هرگونه خطای نگارشی یا محتوایی و نیز از دست ندادن اجزای مهم چکیده اطمینان حاصل کنید. مشورت با استادان فن و دوستان یا همکاران علمی خود، توصیه می‌شود. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢خواهش و تمنای حجت الاسلام فرحزاد: شهادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نه رحلت لطفا در حد توان نشر بدید تا این جفای بزرگ در حق پیامبر خدا اصلاح شود ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
🏴رحلت جانگداز پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم و شهادت امام مجتبی سلام الله علیه تسلیت باد.🏴
صلوات بر پيغمبر صلى الله عليه و آله اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا حَمَلَ وَحْيَكَ وَ بَلَّغَ رِسَالاَتِكَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَحَلَّ حَلاَلَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ عَلَّمَ كِتَابَكَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَقَامَ اَلصَّلاَةَ وَ آتَى اَلزَّكَاةَ وَ دَعَا إِلَى دِينِكَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا صَدَّقَ بِوَعْدِكَ وَ أَشْفَقَ مِنْ وَعِيدِكَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا غَفَرْتَ بِهِ اَلذُّنُوبَ وَ سَتَرْتَ بِهِ اَلْعُيُوبَ وَ فَرَّجْتَ بِهِ اَلْكُرُوبَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا دَفَعْتَ بِهِ اَلشَّقَاءَ وَ كَشَفْتَ بِهِ اَلْغَمَّاءَ وَ أَجَبْتَ بِهِ اَلدُّعَاءَ وَ نَجَّيْتَ بِهِ مِنَ اَلْبَلاَءِ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا رَحِمْتَ بِهِ اَلْعِبَادَ وَ أَحْيَيْتَ بِهِ اَلْبِلاَدَ وَ قَصَمْتَ بِهِ اَلْجَبَابِرَةَ وَ أَهْلَكْتَ بِهِ اَلْفَرَاعِنَةَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا أَضْعَفْتَ بِهِ اَلْأَمْوَالَ وَ أَحْرَزْتَ بِهِ مِنَ اَلْأَهْوَالِ وَ كَسَرْتَ بِهِ اَلْأَصْنَامَ وَ رَحِمْتَ بِهِ اَلْأَنَامَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ كَمَا بَعَثْتَهُ بِخَيْرِ اَلْأَدْيَانِ وَ أَعْزَزْتَ بِهِ اَلْإِيمَانَ وَ تَبَّرْتَ بِهِ اَلْأَوْثَانَ وَ عَظَّمْتَ بِهِ اَلْبَيْتَ اَلْحَرَامَ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ اَلطَّاهِرِينَ اَلْأَخْيَارِ وَ سَلَّمَ تَسْلِيماً
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 این ایرانی اثبات کرد که بریتانیا، هیچ وقت کبیر نبود! 🔸به مناسبت سالروز شهادت سردار بزرگ نهضت مقاومت جنوب ایران، رئیسعلی‌ دلواری ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو ضمانت نکنی در شبِ قبرم چه کنم بارِ عصیانِ مرا جز تو کسی «ضامن» نیست 🔲 السَّلامُ عَلَیکَ یا شَمْسَ الشُمُوسِ 🔲 کتابخانه تسنیم تقدیم می کند 🔲 ۸۸ کتاب به نیت امام هشتم، امام مهربانی 🔻 کتب فارسی ۱. پابوس 👈 دانلود ۲. طب الرضا 👈 دانلود ۳. بر مدار آفتاب 👈 دانلود ۴. کشتی نجات 👈 دانلود ۵. باران فضیلت 👈 دانلود ۶. عشق هشتم 👈 دانلود ۷. حکایت آفتاب 👈 دانلود ۸. تحفة الرضویة 👈 دانلود ۹. زندگانی سیاسی امام رضا 👈 دانلود ۱۰. نماز و عبادت امام رضا 👈 دانلود ۱۱. امام رضا الگوی زندگی 👈 دانلود ۱۲. ترجمه الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۱۳. امام رضا، زندگی و اقتصاد 👈 دانلود ۱۴. ترجمه صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۱۵. امامت از دیدگاه امام رضا 👈 دانلود ۱۶. مهربان ترین (ویژه نوجوان) 👈 دانلود ۱۷. در پرتو خورشید 👈 دانلود ۱۸. لذت دیدار ماه 👈 دانلود ۱۹. گلچین رضوی 👈 دانلود ۲۰. مناظره در مرو 👈 دانلود ۲۱. صحیفه صحت 👈 دانلود ۲۲. یک قمقمه دریا 👈 دانلود ۲۳. ارمغان ملکوت 👈 دانلود ۲۴. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۲۵. آقای‌خورشید مهربان (ویژه کودک)👈 دانلود ۲۶. پاسخ امام رضا به پرسشهای قرآنی👈 دانلود ۲۷. جغرافیای تاریخی هجرت امام رضا👈 دانلود ۲۸. ستایش و سوگ امام رضا در شعر 👈 دانلود ۲۹. جنبش‌های سیاسی عصر امام رضا 👈 دانلود ۳۰. فرصت ولایتعهدی در نشر معارف 👈 دانلود ۳۱. پژوهشی دقیق در زندگی امام رضا 👈 دانلود ۳۲. میهمان امام رضا (ویژه کودک) 👈 دانلود ۳۳. شهدای امام رضایی 👈 دانلود ۳۴. دانستنی های رضوی 👈 دانلود ۳۵. یک پنجره خورشید 👈 دانلود ۳۶. ترجمه مسند الرضا 👈 دانلود ۳۷. ولایتعهدی امام رضا 👈 دانلود ۳۸.در این قطعه از بهشت 👈 دانلود ۳۹. ۳۵۶ حدیث امام رضا 👈 دانلود ۴۰. چشمه حکمت رضوی 👈 دانلود ۴۱. ابعاد شخصیت امام رضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۲. اسرار فضل بن شاذان از امام رضا👈 دانلود ۴۳. ترجمه عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۴۴. امام رضا، امام اخلاق و گفتگو 👈 دانلود ۴۵. جلد ۴۹ بحار (بخش امام رضا) 👈 دانلود ۴۶. شرحی بر مناظرات امام رضا 👈 دانلود ۴۷. درس‌هایی از زندگی امام رضا. 👈 دانلود ۴۸. امام رضا از دیدگاه اهل سنت 👈 دانلود ۴۹. حرم در گذر زمان 👈 دانلود ۵۰. کتابنامه امام رضا 👈 دانلود ۵۱. نجمه و خیزران 👈 دانلود ۵۲. ترجمه فقه الرضا 👈 دانلود ۵۳. معجزات امام رضا 👈 دانلود ۵۴. تاریخ آستان قدس 👈 دانلود ۵۵. ترجمه رساله ذهبیه 👈 دانلود ۵۶. ترجمه اَعلام الهدایة 👈 دانلود ۵۷. آشنایی با مسند الإمام الرضا 👈 دانلود ۵۸. مدایح رضوی در شعر فارسی 👈دانلود ۵۹. برهان قاطع (مناظره امام رضا)👈دانلود ۶۰. تحلیلی از زندگانی امام رضا 👈 دانلود ۶۱. جنبه اخلاقی سیره امام رضا 👈 دانلود ۶۲. امام رضا در رزمگاه ادیان 👈 دانلود ۶۳. شخصیت حضرت رضا 👈 دانلود ۶۴. ترجمه عوالم العلوم. 👈 دانلود 🔻 کتب عربی ۶۵. فقه الرضا 👈 دانلود ۶۶. أعلام الهدایة 👈 دانلود ۶۷. عالم آل محمد 👈 دانلود ۶۸. الرسالة الذهبیة 👈 دانلود ۶۹. الخصائص الرضویة 👈 دانلود ۷۰. مکاتیب الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۱. صحیفة الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۲. فی رحاب الإمام الرئوف 👈 دانلود ۷۳. عیون اخبار الرضا (۲ جلد) 👈 دانلود ۷۴. وفاة الإمام الرضا و الجواد 👈 دانلود ۷۵. عوالم العلوم (الإمام الرضا) 👈 دانلود ۷۶. العلل و الحِکَم للإمام الرضا 👈 دانلود ۷۷. الإمام الرضا عند اهل السنة 👈 دانلود ۷۸. موسوعة کلمات الإمام الرضا 👈 دانلود ۷۹. مسند الإمام الرضا (عطاردی)👈 دانلود ۸۰. مسند الرضا (داود بن سلیمان)👈 دانلود ۸۱. موسوعة الإمام الرضا (۸ جلد) 👈 دانلود ۸۲. الحیاة السیاسیة للإمام الرضا 👈 دانلود ۸۳. زیارة الإمام الرضا، کیف و لماذا 👈 دانلود ۸۴. القصص فی احادیث الإمام الرضا 👈 دانلود ۸۵. علی بن موسی و القرآن الحکیم 👈 دانلود ۸۶. علی بن موسی و الفلسفة الالهیة 👈 دانلود ۸۷. الإمام الرضا،قیادة الأمة ولایةالعهد 👈 دانلود ۸۸. لوامع الأنوار فی شرح عیون‌الاخبار👈 دانلود ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق ع : يُقْتَلُ حَفَدَتِي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ‏ فِي مَدِينَةٍ يُقَالُ لَهَا طُوسُ ، مَنْ زَارَهُ إِلَيْهَا عَارِفاً بِحَقِّهِ أَخَذْتُهُ بِيَدِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ أَدْخَلْتُهُ الْجَنَّةَ وَ إِنْ كَانَ مِنْ أَهْلِ الْكَبَائِرِ. قُلْتُ: جُعِلْتُ فِدَاكَ ، وَ مَا عِرْفَانُ حَقِّهِ ؟ قَالَ : يَعْلَمُ أَنَّهُ إِمَامٌ مُفْتَرَضُ الطَّاعَةِ غَرِيبٌ‏ شَهِيدٌ ، مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَجْرَ سَبْعِينَ شَهِيداً مِمَّنِ اسْتُشْهِدَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ ص عَلَى حَقِيقَةٍ . 📚الصدوق، الأمالي، ص۱۲۱ 🔺فقه الحدیث: ۱. هم معرفتِ شخص امام و هم معرفتِ حق امام لازم است. ۲. مسلمان بدون معرفت شخص امام، به تصریح رسول خدا (ص)، به هنگام مرگ، مشرک جاهلی به حساب می‌آید. (صحيح مسلم، ج۳ ص۱۴۷۸ و سنن بيهقي، ج۸ ص۱۵۶ و مجمع الزوائد، ج۵ ص۲۱۸ و سلسلة الأحاديث الصحيحة، ج۲ ص۷۱۵). ۳. مفترض الطاعة: او را همان اولی الأمر بداند که قرآن اطاعتش را هم ردیف اطاعت از خدا و رسول می‌شمارد. ۴. غریب: بداند که امامِ رضا (ع) با وجود این که خداوند، علم اولین و آخرین را به امام رضا (ع) و سایر ائمه داده، ولی آنان که باید، از علم و امامت ایشان استفاده نکردند. ۵. شهید: بداند که امام شاهد بر عمل امت و گواه بر قله کمالات بشری است و پس از خدا و رسول، عمل ما را (توبه،۱۰۵) و سلام و زیارت ما را می‌بیند. ۶. زیارت با این معرفت، اجر هفتاد شهید رکاب پیامبر (ص) دارد و زائر، به شفاعت اهل بیت (ع)، گناهانش آمرزیده و بهشتی خواهد بود. 🆔@valiasrk
با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم ای حسین داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند. حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل بيت(ع) را تبریک عرض می‌نماییم 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
هدایت شده از تاریخاتور
🔹حضرت امیر در آغاز خلافت، معاویه سرکش را از حکومت شام معزول و حکم عمارت شام را به سهل بن حنیف دادند! معاویه قبول نکرد! 🔹بعدجنگ جمل، حضرت، جریر بن عبدالله را برا بیعت می‌فرستن شام، ولی معاویه نماینده امام رو دیپورت کرد و تازه گفت برای خون‌خواهی عثمان یه لشکر آماده کرده که بزودی میزنه به دل عراق! 🔹امام هم که دید معاویه خودش خر شیطون شده و از جنگ گریزی نیست ! در کوفه اعلام جهاد کردن! اولش سه چهار هزارنفر از کوفیا ، زیرابی رفتن و گفتن به جنگ مسلمان نمیرن ! امام هم اونا رو برا جنگ فرستاد سمت ارمنستان! 🔹 آخرش نود هزار نفر کوفی جمع شدن و از اردوگاه نخیله به سمت صفین حرکت کردن! 🔹صفین منطقه سنتی جنگای ایران و روم بوده!یعنی هر موقع دو تا امپراتوری می‌خواستن سر و کله هم بزنن این جا قرار میذاشتن! 🔹سپاه حضرت امیر، بعد دوماه ، به صفین میرسن ولی قبلش سپاه ۱۲۰هزارنفری معاویه اتراق کرده بودن و اب رو هم بسته بودن! اینجا عمروعاص مخالف بستن آب بود و به معاویه گفت اوسگول بازی درنیار آب رو نبند ! اینا میزنن ضایع ت می‌کنن! آخرش خیکی قبول نکرد! 🔹سپاه کوفه هم تشنه و گشنه قاط میزنه و تو یه حمله شامیا رو لت و پار کردن و ساحل فرات رو گرفتن و معاویه رو ضایع کردن! امام اجازه نداد آب رو ببندن و گفتن آب آزاده! 🔹این دفعه عمروعاص و شامیا زدن تو کار دمام و طبل بازی اینا!!!! کوفیا فکر کردن بند روی فرات شکسته،فرار کردن و دوباره آب بسته شد! فقط چند روز سر آب داشتن سر و کله هم میزدن! 🔹جنگ اولش عادی شروع میشه و امام ، خودشون در۶۰سالگی وسط میدان بودن و جراحت هم برداشتن(سه ضربه به سر و دو ضربه به صورت) ولی معاویه خیکی رفت تو سوراخ موش و بیرون نیومد و عوضش بدلش داوود دمشقی رو فرستاد وسط و اون هم تِر زد و کفن پیچ رفت برا خانواده! این وسط هم عمر و عاص که اومد خودی نشون بده برا اینکه از ضربه ذوالفقار نجات پیدا کنه شلوارشو کشید پایین و در رفت ! 🔹دو طرف ، ماه محرم، یه ماه جنگ رو استوپ زدن ! 🔹 ماه صفر که شد( دور و بر مردادماه خودمون بود) یک جنگی رخ داد که این جنگ در تاریخ اسلام کم سابقه بوده و تقریباً سه شبانه روز جنگ متوقف نشد. 🔹هفتاد و دو ساعت ، جنگ خیلی هات شد!!! یه تیکه می جنگیدن و حتی نزدیک بود نماز صبحا قضا بشه! گرماگرم جنگ ،سمت راست سپاه حضرت ، شکست! همونجایی که اشعث فرمانده بود ! طرف با سربازاش با هم فرار کردن! ولی مالک اشتر و تیمش اومدن و سمت راست رو جمع کردن! 🔹به این شب میگفتن لیله الهریر!شب زوزه! صدای مجروحان این قدر زیاد بودن شبیه صدای زوزه سگ بود! 🔹روز بعد لیله الهریر،شامیا دیگه کم آوردن و در میرفتن تا جایی که مالک به چند قدمی خیمه معاویه رسید و این یعنی پایان فتنه ! 🔹هنوز قرآن به نیزه کردن، به ذهنِ عمروعاص و معاویه نرسیده بود که اشعث گرا رو داد!( تا وقتی عمار شهید نشده بود، نمیتونستن جَو لشگر رو بهم بزنن، این قدر عمار استاد جنگ روانی و رسانه بود) اشعث هم که جای خالی عمار رو دید، شاخ شدو بلند شد و یه سخنرانی کرد و کد رو داد به لشگر شام! این اشعث خیلی شخصِ پر نفوذی بود، رییس قبیله کِنده بوده و حُرمتی که از اشعث حفظ می کردند ، حتی بیشتر از حضرت بوده!😢 (ببینید چقدر وضع خراب بود ) 🔹خلاصه با کلک بازی عمروعاص و مارموز بازی اشعث، قرآنا رفت سرنیزه و کوفیا وا دادن و جنگ رو بی خیال شدند و به حضرت فشار آوردن برا مذاکره! 🔹کار که به مذاکره کشید، عمروعاص از طرف شامیا رفت تو گود و این طرف ، کوفیا نگذاشتن مالک و عبدالله بن عباس و ... اینا برن و عوضش اوسگول ترین آدم کوفه(ابوموسی اشعری)رو فرستادن ! که اون هم ،همه چی رو در دومه الجندل به باد داد! 🔹بعدش هم ،لشگر شکست خورده عراق که جنگ برده رو باخت، درب و داغون برگشت کوفه! 🔻....سه سوته تاریخ رو می لقمونیم... @Hs_Land
ابهام زدایی از نام و عمر حضرت سکینه بنت الحسین (ع) 💥 یک سوال و یک مقاله 👈 نام اصلی حضرت سکینه، آمنه است 1⃣ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در خوانش نام سکینه بنت الحسین، آیا سَکینه درست است یا سُکَینه؟ (مصغر بخوانیم و مضموم یا مکبر و مفتوح؟) فراموش نمی‌کنم روزی در یکی از سفرها در معیت پدرم مرحوم استاد ابوالحسنی (منذر) بودم که ایشان همین سوال را طرح کردند و در پاسخ فرمودند: نام دختر بزرگوار امام حسین (ع)، حضرت سَکینه است، نه سُکَینه؛ ریشه این واژه هم "سکن" [به معنای آرامش و استقرار پس از اضطراب و حرکت] است. پدرم معتقد بود که این نام، یک واژه قرآنی است و حضرت سید الشهداء (ع) این نام را هم‌وزن واژه سکینه در قرآن کریم، بر دختر دلبندش نهاده است؛ سپس آیه ۴ سوره فتح را برای من تلاوت فرمودند: هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ... 2⃣ چندی بعد که گلواژه سکینه را در ادبیات قرآن مورد بررسی قرار دادم، دیدم این کلمه شش بار، در سه سوره از قرآن حکیم به کار رفته است: آیه ۲۴۸ سوره بقره آیات ۲۶ و ۴۰ سوره توبه آیات ۴ و ۱۸ و ۲۶ سوره فتح (به صورت: سکینه، السکینه، سکینته) 3⃣ افزون بر این، دیدم شیخ محمد صبان در کتاب ارزشمند "اسعاف الراغبین فی سیرة المصطفی و فضائل اهل بیته الطاهرین" همین نظر (یعنی سَکینه به فتح) را اختیار کرده و استاد مهدی پیشوایی در کتاب "شام؛ سرزمین خاطره‌ها" نیز بدان متمایل گردیده است. ناگفته نماند که از نظر خلیل بن احمد فراهیدی، واژه سکینه به معنای وقار است. مترجمان قرآن در فرهنگ امروزی نیز آن را به آرام دل و مایه آرامش ترجمه کرده‌اند. 4⃣ اما از نظر نام و شهرت، این بانو به لقب خویش معروف شده است؛ زیرا سکینه اسم اصلی ایشان نیست، بلکه سه نام در تاریخ برای ایشان ذکر می‌شود. عبدالله بن اسعد یافعی در کتاب "مرآة الجنان و عبرة اليقظان في معرفة ما يعتبر من حوادث الزمان" و شبلنجی و تنی چند از مورخین، دو یا سه نام برای ایشان ذکر کردند: یکی آمنه (اسم مادر رسول خدا)، دوم امینه و نام سوم أمیمه. بر این اساس سَکینه لقب ایشان است و به اين لقب هم مشهور شده‌اند وگرنه امام حسین (سلام الله علیه) نام ایشان را در اصل آمنه گذاشته‌اند. مادر ایشان نیز رباب دختر امرىء القیس از زنان بزرگ اسلام است. 5⃣ اکنون یک مقاله‌ پژوهشی را پیش دید شما گرامیان قرار می‌دهیم که در پی محاسبه عمر دقیق و ضبط صحیح نام حضرت سَکینه (سلام الله علیها) است. نگارنده بر این ادعا پای می‌فشارد که طبق منابع دسته اول تاریخی و معاجم لغوی، خوانش سُکَینه (به صورت مضموم) درست نیست زیرا معنای زیبنده‌ای نداشته و با فرهنگ اهل بیت (ع) سازگاری ندارد. (بر اساس این مقاله، سُکَینه در لغت، به معنی ماده الاغ تندرو است!!) بدین ترتیب، یا از روی جهالت به ضم خوانده شده و یا کینه‌توزی دشمنان آل الله (ع) در کار بوده است! به هر حال، این فرضیه، گنجایش بررسی انتقادی را دارد. و الامر الیکم و الله اعلم بحقائق الامور ↕️ دانلود مقاله ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
﷽ 🎇 🎵 موسیقی (۶۳): 🎵 یزید بن عبدالملک و گسترش موسیقی: ● وقتی یزید بن عبدالملک (خلیفۀ اموی) حکومت را در زمان امامت امام سجاد (ع) به دست گرفت در دوران حکومتش کاری جز عیاشی و خوشگذرانی نداشت. در زمان او ساز و آواز جای خود را باز کرده بود و او به قدری به موسیقی علاقه داشت که خوانندگان را از شهرهای دور دست به دمشق دعوت می کردند و جریان هوسبازی او معروف است. روزی یزید بن عبدالملک مشغول مَدح ابی لهب بود. به او گفتند: ابی لهب کافر بوده و پیغمبرِ خدا را مورد آزار قرار داده است. گفت: میدانم ولی چون آواز خوبی داشته من از او خوشم آمده تعریفش کردم". ● یزید بن عبدالملک را خلیفۀ هرزه میخواندند. او همانند همنام خودش، یزید بن معاویه (که جدّ مادریش بود) همواره در خوشگذرانی و جنایت و مستی بود. او عاشق تفریح و آوازه خوانی بود و از میان زنان حرمسرا به دو کنیزک یکی «سلامه» و دیگری «حبابه» توجه داشت و تمام اوقات خود را با آنان میگذراند. روزی حبابه این شعر را برای وی خواند: "میان استخوانهای سینه و گلو آتش عشق چنان افروخته شده که با هیچ چیز آرام نمی گیرد و خنک نمی شود". یزید بن عبدالملک از شنیدن این شعر چنان به هیجان آمد که فریاد کنان به خیال پرواز افتاد. حبابه گفت ای امیر مؤمنان پرواز نکن ما با تو کار داریم. یزید گفت نه، نه بخدا سوگند الآن پرواز میکنم. حبابه گفت مملکت را به دست که می سپاری؟ یزید دست حبابه را بوسید و گفت ملت اسلام و مملکت اسلام را به تو واگذار میکنم. ● روزی یزید بن عبد الملک با کنیز آوازه خوانش حبابه برای گردش به اطراف رود اردن حرکت کرد و همینکه در بزم باده گساری نشستند و هر دو از بادۀ ناب سرمست شدند یزید از روی مستی حبۀ انگوری به طرف حبابه پرتاب کرد و دانۀ انگور در گلوی حبابه ماند و او را خفه کرد. یزید سه روز تمام لاشۀ حبابه را بغل گرفته و می بوسید و گریه میکرد. سرانجام به اصرار، آن جسد گندیده را پس از سه روز از یزید جدا کرده به خاک سپردند. یزید با اندوه بسیار به کاخ خود برگشت و شبی صدای کنیزکی را شنید که به مناسبت مرگ حبابه این شعر را میخواند: "چگونه از اندوه جان نسپارم که جای عزیزم را خالی میبینم". یزید که این بیت را شنید بی اختیار شد و به قدری گریست که از حال رفت و در راه معشوقه ای آوازه خوان که در نتیجۀ شوخی او جان داده بود خود نیز جان سپرد. یزید بن عبدالملک فقط هفت روز به حال دیوانگی پس از مرگ معشوقه اش زنده بود و برادرش مسلمه در آن یک هفته خلیفه را از نظر مردم پنهان میکرد تا مبادا از جنون عاشقانۀ وی در فراق معشوقه آگاه شوند. ■ (بر امام سجاد و امام باقر چه گذشت، موسوی کاشانی، سید محمد حسن، ص 138 و 109). ..................................... 💥 ﷽ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَشْتَرِي لَهْوَ الْحَدِيثِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَ يَتَّخِذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهِينٌ». (لقمان، 6) ● ترجمه: بعضى از مردم سخنان باطل و بيهوده خريدارى مى‏كنند تا مردم را از روى جهل و نادانى گمراه سازند، و آيات الهى را به استهزا و سخريه گيرند، براى آنها عذاب خوار كننده است. 💥《بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ * قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ (1) الَّذِينَ هُمْ فِي صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ (2) وَ الَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ (3)》. (مؤمنون، 1-3) "به نام خداوند بخشنده بخشايشگر ۱- مؤمنان رستگار شدند. ۲- آنها كه در نمازشان خشوع دارند. ۳- و آنها كه از لغو و بيهودگى رويگردانند".
❖﷽❖سفارش‌هاي امام حسن عسکري به جامعة‌ شيعيان (علیه السلام) در جملاتي که سفارش‌هاي ايشان به جامعه پيروان بوده است؛ نکات بسيار مهمي را به شيعيان گوشزد مي‌کند؛ نکاتي که مي‌توان گفت همه ی ابعاد زيست اسلامي و شيعيان را پوشش مي‌دهد؛ ابعاد عبادي و غيرعبادي؛ فردي و اجتماعي، معاشرت‌هاي خانوادگي و همسايگي و شهروندي و بين ‌المذاهبي و امثال آن را ✅أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1.بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2.وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3.وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4.وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5.وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6.وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7.وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ صل الله علیه وآله؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8.صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9.اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 10.جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 🔹11.أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 12.وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 13.وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 14.وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 15.احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. 🔶منبع : أعيان الشّيعة، ج2، ص41 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | نهمین نمایشگاه تخصصی كتب حوزوی و معارف اسلامی 🔻 نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، از سوی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان(مدیریت پژوهش)، ۲۶ شهریور ماه سال جاری آغاز و تا پایان روز ۲ مهر ماه در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله العظمی شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(علیه السلام) ۱۹،(چهار‌راه دانش، کوچه آیت‌الله مصباح یزدی ۴)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود. 💠با کیفیت بیشتر ببینیم👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=54675 🔹خبرگزاری حوزه علمیه خراسان 🌐 @news_howzehkh 💐 با ما همراه باشید •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
🔰 جزئیات توزیع بُن‌کارت‌های خرید کتاب در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی 🔻رئیس اداره زیرساخت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان، گفت: طلاب و اساتید تا سقف ۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان و پژوهشگران حوزوی تا سقف ۳/۵۰۰/۰۰۰ هزار تومان می‌توانند از نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی رایگان خرید نمایند. 📝 بیشتر بخوانیم: https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=54681 💐 با ما همراه باشید •┈┈••••📝📚📝•••┈┈• 🌐پژوهش eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🌐 @howzehpajohesh
کارگاه قواعد فقهیه ۱.mp3
7.24M
💠 🔰 ▫️ 🎙استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر احد گوهری ❇️استاد سطوح عالی حوزه و استاد دانشگاه 🔹جذابیت این کارگاه از این جهت است که چون این قواعد کمتر شناخته شده هستند علاوه بر آشنایی با این قواعد در این کارگاه ، قابلیت نگارش مقالات علمی پژوهشی بیشتری پیرامون این قواعد وجود دارد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی) (عج) 🆔@valiasrk