eitaa logo
قرارگاه فرهنگی هنری اجتماعی ورزشی ولی امر بخش پیربکران
81 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
4.2هزار ویدیو
208 فایل
امام خامنه ای(مدظله العالی): ما به کسانی که اهل کار فرهنگی اند؛ دائم میگوئیم به بعضی تکرار میکنیم به بعضی التماس میکنیم، بعضی را در اینجا جمع میکنیم و بعضی پیغام میدهیم که آقا! کار فرهنگی بکنید
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج رسول فغانی پور: با سلام به یاری خدا امشب(چهارشنبه)از ساعت11تا12 بصورت زنده در لایو اینستاگرام میزبان ۳تن از اساتید مداحی باموضوع محرم99هستیم صفحه ما در اینستاگرام https://www.instagram.com/maddahanesf
🍂 یعسوب الدین یعنی چه؟ 🍂 «یعسوب الدین» یکی از القاب زیبای مولی امیرالمؤمنین علیه السلام است. آیا می‌دانید «یعسوب» به چه معناست؟ 🍃🐝 عرب به فرمانده‌ی زنبورهای عسل «یعسوب» می‌گوید. هنگامی که زنبورهای کارگر 🌹 گل‌ها را برای درست کردن عسل می‌مکند و به کندو باز می‌گردند، ابتدا مورد بازرسی قرار می‌گیرند. بدین صورت که فرمانده زنبورها (یعسوب) در جلوی در کندو می‌ایستد. آنگاه زنبورها را بو می‌کند، هر زنبوری که بر روی گل بدبو نشسته باشد و توشه بدبو به همراه داشته باشد حق ورود به کندو را ندارد، بلکه مورد تهاجم زنبورهای نگهبان واقع می‌شود، و اگر موفق به فرار نشود لاشه او موجب عبرت سایر زنبورها خواهد شد. 🔶 آری امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز در روز قیامت بر در بهشت می‌ایستد، و هر کسی را که بوی ولایت آن حضرت را با خود نداشته باشد از ورود به بهشت محروم می‌نماید. 🗒 آمالی شیخ طوسی ج۱ ، ص 114 مسجد جامع غدیرخم @masjed_ghadirkhom
«مراسم چهلمین روز درگذشت مداح اهل‌بیت(ع) حاج مجید صابری» ▪️در آستانه عید الله اکبر و در فراق آقای مهربانی‌ها گرد هم خواهیم آمد و یاد و خاطره ذاکر دلسوخته اهل‌بیت(ع) حاج مجید صابری را در چهلمین روز درگذشتش گرامی می‌داریم. 🔹شروع مراسم از نماز جماعت صبح، قرائت زیارت عاشورا و دعای ندبه لغایت ساعت ۱۰ صبح 🔸همراه با سخنرانی و مداحی مادحین اهل‌بیت(ع) 🔹زمان: جمعه ۹۹/۰۵/۱۷ 🔸مکان: خیابان سروش، خیابان صاحب ‌الزمان(عج)، مسجد صاحب‌الزمان(عج) «دعای ندبه هیئت صاحب الزمان(عج)» ❗️«رعایت پروتکل های بهداشتی الزامیست»❗️
کمک های مومنانه به مناسبت عید غدیر خم حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی پیربکران و حوزه مقاومت بسیج کوثر خواهران پیربکران تعدا د۸۰ بسته کمک های مومنانه با حضور امام جمعه بخش پیربکران و مسئولین بخش و شهر تحویل خانوادهای بخش و شهرپیربکران شد خبرگزاری بسیج پیربکران روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی پیربکران ناحیه مقاومت شهرستان فلاوجان
عید امامت و ولایت من کنت مولاه فهذا علی مولاه جشن بزرگ عید الله الا کبر غدیر خم ما با ولایت زنده ایم بانوای : مداحان اهل بیت علیه السلام گروه سرود حوزه شهید بهشتی پیربکران حرکت کاروان بزرگ شادی زمان : شنبه 18 مرداد ماه 99 ساعت 17 مکان : پیربکران -فلکه شهرداری به طرف فلکه آسیاب و پل بابامحمود # خبرگزاری بسیج پیربکران # حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی پیربکران # ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان
صلوات در شب و روز جمعه عن مُولانا الصَّادقِ علیه السلام: إذا کانَتْ عَشِیَّةُ الخَمیِسِ وَلیَلةُ الجُمُعَةِ نَزَلَتْ مَلائِکَةٌ مِن السَّماءِ مَعها أقلامُ الذَّهَبِ وَصُحُفُ الفِضِّةِ، لایَکتُبونَ (عَشِیَّةَ الخَمیِسِ وََلیَلَةَ الجُمعَةِ إلی أنْ تَغیِبَ الشَّمسُ) إلاّ الصَّلاةََ عَلی النَّبِیِّ وَآلِهِ. از شامگاه پنجشنبه و شب جمعه، فرشتگانی با قلمهایی از طلا و لوحهایی از نقره، از آسمان به سوی زمین میآیند و تا غروبِ روز جمعهِ ثواب هیچ عملی را نمینویسند به جز صلوات بر محمّد و آل محمّد علیهم السلام.
"من کنتم مولا فهذا علی مولا" عید غدیر خم را خدمت امام زمان حضرت بقیه الله الاعظم و نایب بر حقش امام خامنه ای و همه ی بسیجیان، خانواده های معظم شهدا،جانبازان،ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس و عموم مردم شهید پرور شهر و بخش پیربکران تبریک و تهنیت عرض می نمایم. خادم بسیجیان رضا حسن پور(فرمانده حوزه ی مقاومت بسیج شهید بهشتی پیربکران)
⁉️ *نوۀ چنگیزخان مغول چگونه شیعه شد؟* روزی سلطان محمّد خدابنده بر همسر خود خشم گرفت و در یک جلسه او را سه طلاقه کرد؛ ولی به دلیل علاقۀ بسیاری که به وی داشت, خیلی زود از کردارِ خویش پشیمان شد و به همین خاطر عالمان سنی را دعوت نمود و از آنان مشورت خواست. آنها گفتند: هیچ راهی وجود ندارد، مگر این که نخست فرد محلّل (فردی غیر از سلطان) با او ازدواج کند, سپس مجدداً سلطان میتواند با او ازدواج کند. سلطان گفت: برای من پذیرشِ این امر، بسیار سخت است. آیا راه دیگری وجود ندارد؟ شما علما در بسیاری از مسائل با یکدیگر اختلافِ نظر دارید , فقط در همین یک مسئله همه باهم اتفاق نظر دارید؟! گفتند : بله. در این هنگام یکی از مشاوران اجازۀ سخن خواست و اظهار داشت: جناب سلطان! در شهر علامه ای زندگی میکند که چنین طلاقی را باطل میداند، خوب است او را نیز احضار نموده و نظر او را جویا شوید.(منظورِ وی، علامه حلی بود.) عالمان سنی بر آشفتند و گفتند: آن عالم، رافضی مذهب بوده و رافضیان, افرادی کم عقل و بی خِرَد میباشند و اصلا در شأنِ سلطان نیست که چنین فردی را به حضور بپذیرد. سلطان گفت: به هر حال دیدن او خالی از فایده نیست و دستور داد علامه حلی را در محضر او احضار نمایند. وقتی علامه وارد مجلس سلطان محمّد خدابنده شد, علمای مذاهب چهارگانه ی اهل سنت نیز در آن جلسه حاضر بودند. علامه بدون هیچ ترس و واهمه ای نعلینِ (کفش) خود را به دست گرفت و خطاب به همۀ حاضران سلام کرد و آنگاه یک راست به سمت سلطان رفت و در کنار او نشست. عالمان سنی رو به سلطان کرده و گفتند : دیدید؟ ما نگفتیم شیعیان, افرادی سبک سر و بی عقل میباشند؟! سلطان گفت: او عالِم است. دربارۀ رفتار او از خودش سؤال کنید. آنها به علامه گفتند: چرا به سلطان سجده نکردی و آداب تشریفاتِ حضور را به جا نیاوردی؟ علامه گفت: *رسولِ خدا از هر سلطانی برتر و بالاتر بود و کسی بر او سجده نکرد، بلکه فقط به آن حضرت سلام میکردند* و خدای تعالی نیز فرموده است : (چون داخل خانه ای شدید به یکدیگر سلام کنید، سلام و درودی که نزد خداوند مبارک و پاک است.) از سوی دیگر به اتفاق ما و شما، سجده برای غیر خدا حرام است. پرسیدند: چرا جسارت کردی و کنار سلطان نشستی؟ علامه پاسخ داد: چون جای دیگری برای نشستن نبود و از طرفی سلطان و غیرسلطان با یکدیگر مساوی اند و این جسارت به محضر سلطان نیست. پرسیدند: چرا کفش های خود را به داخل مجلس آوردی؟ آیا هیچ آدم عاقلی در محضرِ سلطان و چنین مجلسی این گونه رفتار میکند؟علامه گفت: ترسیدم حَنَفی ها کفش هایم را بدزدند همانگونه که ابوحنیفه، نعلینِ رسول اکرم را دزدید. علمای حنفیِ حاضر در آن مجلس برآشفتند و فریاد زدند : چرا دروغ میگویی؟ این تهمت است. *ابوحنیفه کجا و زمان پیامبر کجا؟* ابوحنیفه صد سال پس از پیامبر تازه به دنیا آمد. علامه گفت: ببخشید اشتباه از من بود. احتمالا شافعی , نعلینِ پیامبر را سرقت کرده است. این بار صدای شافعی ها درآمد که *شافعی در روز مرگِ ابوحنیفه و دویست سال پس از شهادت پیامبر دیده به جهان گشوده است* علامه گفت: چه میدانم! شاید کار مالِک بوده است. *علمای مالکی هم مثل حنفی ها و شافعی ها و به همان شیوه اعتراض کردند.* علامه گفت: پس فقط احمد بن حنبل میماند.قطعا سارق احمد بن حَنبل است. حنبلی ها هم برآشفتند و به اعتراض و انکار پرداختند. *در این لحظه علامه رو به سلطان کرد و گفت : جناب سلطان! ملاحظه کردید که اینان اقرار کردند هیچ یک از رؤسای این مذاهبِ چهارگانۀ اهل سنت در زمان حیات رسول خدا حاضر نبوده اند و حتی صحابۀ آن حضرت را هم ندیده اند...* سلطان گفت: آیا این حرف صحیح است؟ عالمان سنی گفتند: بله هیچ یک از این چهار نفری (که رئیس مذاهب اهل سنت میباشند), رسول خدا و صحابۀ آن حضرت را درک نکرده اند. *آنگاه علامه گفت : ولی ما شیعیان , پیرو آن آقایی هستیم که به منزلۀ نَفس و جانِ رسول خدا بود و از کودکی در دامان پیامبر پرورش یافت و بارها و بارها از سوی آن حضرت به عنوان وصی و جانشین رسول خدا معرفی شد.*💚 سلطان که متوجه حقانیت مذهب شیعه شده بود پرسید: نظر شیعه دربارۀ این طلاق چیست؟ علامه پرسدید: آیا جنابعالی طلاق را در سه مجلس و در محضر دو نفرِ عادل , جاری نموده اید؟ سلطان گفت: نه! علامه گفت: در این صورت طلاق باطل میباشد چون فاقد شرایط صحت است. *آنگاه سلطان محمّد خدابنده به دست علامه شیعه شد و به حاکمان شهرهای تحت فرمانش نامه نوشت که از این پس با نام ائمۀ دوازدهگانه ی شیعه خطبه بخوانند و به نام ائمە ی اطهار , سکه ضرب کنند و نام آنان را بر در و دیوار مساجد و مشاهد مشرفه حک نمایند.🌷* 📚 پیرامون غدیر_دکتر علی هراتیان @valyamr_pirbakran
.......: به گفته علامه امینی در سال ۳۵ قمری، برخی نسبت به آنچه که از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره مقدم بودن علیه السلام بر دیگران نقل شده بود، او را متهم کرده و درباره خلافتش منازعه می‌کردند، از این‌رو امام علی علیه السلام در میان اجتماع مردم در رحبه کوفه حاضر شد به منظور دفاع از حق خود و رد بر کسانی که در امر خلافت با او منازعه می‌کردند، به حدیث غدیر مناشده کرد. أنشد اللّه‏ من‏ بقي‏ ممّن‏ لقي‏ رسول‏ اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و سمع مقاله فيّ يوم غدير خمّ إلّا قام، فشهد بما سمع»(📚ابن ابی‌الحدید، شرح نهج البلاغة، ۱۴۰۴ق، ج۴، ص۷۴.).  از این رو به ماجرای روز رحبه، «مناشده رحبه» نیز گفته‌اند چرا که حضرت علی علیه السلام در ابتدای سخنش، با لفظ «انشد الله؛ قسم می‌دهم به خدا» از حاضران خواست که به  شهادت دهند. مناشده به معنای سوگنددادن به خداوند است. پس از سخنان حضرت علی علیه السلام برخی از صحابه برخاسته و شهادت دادند که حدیث غدیر را از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیده‌اند. البته در برخی منابع نقل شده است که افرادی مانند  از شهادت‌دادن امتناع کردند و حضرت آنان را نفرین نمود.📚حلبی، سیره حلبیه‌، ۱۳۵۳ق، ج‌۳، ص‌ ۳۰۸ @valyamr_pirbakran
توسط بسیج رسانه صورت گرفت: رونمایی از اپلیکیشن گام دوم انقلاب و تمثال شهید در روز پنج شنبه درجلسه تجلیل از شهرستان فلاورجان باحضور مهندس ساعدی فرماندار؛ پدر بزرگوار شهید و دیگر مسئولان محترم این شهرستان از اپلیکیشن گام دوم انقلاب وهم چنین تمثال شهید احمدرضا رهنما عکاس دوران و رونمایی شد. درقسمتی از وصیت نامه این شهید آمده است تراسپاس می گذارم که مرا درچنین قرنی به وجود آوردی که درآن رهبری چون روح الله وارگانی چون که این گونه انسان های پاک وجان برکفی را تحویل جامعه داد. 🔸ادامه خبر : 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 http://falavarjankhabar.ir/1399/05/17 بنیادشهید وامورایثارگران بسیج رسانه شهرستان فلاورجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «جنیان یا کافرند یا شیعه!» ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ... این را هم از پیرمردهای زمان خودمان از اساتید در نجف شنیده بودیم که جن‌ها گفته بودند: «در بین ما کافر و شیعه هست ولی سنی نیست». گفتیم: «این برای چیست؟» گفت: «پیرمردهایی که الان هم بین ما هستند گفتند: ما بودیم [که] حضرت رسول در غدیر دست حضرت امیر را بلند کرد و جانشین خودش قرارداد. [آن پیرمردها] الآن هم هستند». از آن‌وقت تا به حال هم که ما از آن پیرمردها شنیدیم از این قضیه هزارسال بیشتر گذشته بود. بالأخره! 📚 درس خارج اصول، ٨ اردیبهشت ١٣٨٨ (۲۰ روز قبل ارتحال)
درروز خبرنگار گرامی باد یاد وخاطره خبرنگار مداح شهیدمدافع حرم وفعال مراکزآموز مداحی اصفهان حاج محسن خزائی روحش شاد ویادش گرامی
درروز خبرنگار گرامی بادیادوخاطره ی خبرنگار شهید مداح اهلبیت حاج محسن خزائی
روز خبرنگاررا به همه خبرنگاران بویژه به مداح اهلبیت خبرنگارواحدخبرسیمای اصفهان جناب آقای ستوده تبریک عرض می نمائیم
اهمّیّت غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معیّن کردند؛ این هم مهم است امّا از این مهم‌تر این است که ضابطه را معیّن کردند، قاعده را معیّن کردند؛ معلوم شد که در جامعه‌ی اسلامی، حکومت سلطنتی معنا ندارد، حکومت شخصی معنا ندارد، حکومت زَر و زور معنا ندارد، حکومت اشرافی معنا ندارد، حکومت تکبّر بر مردم معنا ندارد، حکومت امتیازخواهی و زیاده‌خواهی و برای خود جمع کردن و افزودن معنا ندارد، حکومت شهوت‌رانی معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام این‌جوری است. این قاعده در غدیر وضع شد. وقتی این قاعده وضع شد، آن‌وقت «یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم»؛ دیگر دشمنها از اینکه بتوانند مسیر این دین را تغییر بدهند مأیوس میشوند؛ چون مسیر دین آن‌وقتی تغییر پیدا میکند که آن نقطه‌ی اصلی، آن هسته‌ی اصلی تغییر پیدا کند؛ یعنی هسته‌ی قدرت، هسته‌ی مدیریّت، هسته‌ی ریاست. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰ @basijnews_pirbakran
« شور جدید فوق العاده زیبا » 🎤کربلایی حسین طاهری _ می‌نوشم پیمونه به پیمونه پشت دره میخونه از جام علی مدیونم به امیر نجف چون که کامل شده دینم با اسلام علی همه زندگیم گره خورده با علی دلم عاشقش شده با یک یا علی والله همه حسرتم اینه خاک کف پای قنبر باشم میمیرم که یه لحظه کنار ایوون طلای حیدر باشم علی یا علی **** والله صحن و سرای تو ایوون طلای تو دنیامه علی عمریه که به عشق تو می بالم گفتم به همه عالم بابامه علی از روز ازل شده حیدر دلبرم با حکم علی شده زهرا مادرم میخونه نفسم توی سینه که عبد و غلام حیدر هستم مجنونم دلداده یارم با ذکر علی من مست مستم علی یا علی **** مدیونم به علی و به اولادش به محبت بی همتاش از روز ازل مجنونیم که برای ما جون دادن پای عشق علی یعنی احلی من عسل قسم میخورم که خدا روی زمین نداره به جز تو امیر المومنین میزارم سرمو به روی دار چون میثم تمار مستانه شدم هر بار که بین اذون اسم حیدر و شنیدم دیوانه شدم علی یا علی 👇
97122803.mp3
17.62M
شور (می‌نوشم پیمونه به پیمونه) ویژه‌ی عید سعید غدیر خم مداح : کربلایی حسین طاهری