eitaa logo
پایگاه تحقیقاتی وصایت
459 دنبال‌کننده
364 عکس
60 ویدیو
10 فایل
📚تألیفات: هارون امت | امتداد رسالت | مهدویت از دیدگاه اهل سنت | مظلومیت حضرت زهرا (س) | خلفا از نگاهی دیگر | منزلت سنت و روایت | امامت از منظر عقل و شرع | مظلومیت امام حسن مجتبی (ع) | اجر رسالت 🌐vesayat.blog.ir ✍️ #حسین_قربانی_دامنابی 🆔 @hosseing1994
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بر ساحل عبقات
۱۸ صفر سالروز وفات علامه میر حامد حسین؛ شادی روح مطهر این عالم فرزانه صلواتی هدیه بفرمایید. @mir_hamedhoseyn_110
61.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️خیانت عجیب جلال الدین سیوطی و محمد ناصرالدین البانی در نقل حدیث "انا حرب لمن حاربکم و سلم لمن سالمکم" که آقا رسول الله صلی الله علیه وآله آن را در حق حضرت علی، حضرت فاطمه، امام حسن و امام حسین علیهم السلام فرموده است و توجیه عجیب تر آلوسی! 🔊 حجت الاسلام حامد کاشانی @kashani1395 ▶️ سیر تکوّن عقاید شیعه، جلسه ۶۵ . https://www.hkashani.com/?p=24350 ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
اهل بیت (ع) قائم مقامان پیامبرند (ص) ✍️نظام الدین نیشابوری که از مفسران اهل سنت است، در تفسیر آیه ی ۱۰۱ سوره ی آل عمران می‌نویسد: «و معنی اش این است که از کجا کفر به سوی شما راه پیدا کند و حال آنکه آیات خدا بر شما توسط رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم خوانده می‌شود در همه ی مواقع و برای شما روشن می‌سازد و همه ی شبهات را تبیین می‌کند و از شما رفع می‌کند؟! و با وجود این دو نور (کتاب و رسول)، اثری از تاریکی و گمراهی باقی نمی ماند، پس بر شماست که به قول مخالف توجه نکنید و به قرآن و نبی صلی الله علیه و آله مراجعه کنید. می‌گویم: اما کتاب پس برای هر زمانی باقی است و اما نبی اگرچه در ظاهر از دنیا رفته ولی نور مخفی اش بین مومنین باقی است؛ و انگار که باقی است در عترت و ورثه ی پیامبر که مقام و منزلتش را برپا می‌دارند و بر این اساس است که نبی مکرم صلی الله علیه و آله فرمودند "من در میان شما دو چیز گرانبها به جا می‌گذارم، مادامی که به آن دو تمسک کنید، هرگز گمراه نمی شوید و آن دو، کتاب خداست و عترتم". 📚تفسیر غرائب القرآن ورغائب الفرقان، ج ۲ ص ۲۲۱ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
45.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشای دروغ بی شرمانه عبدالله الغنیمان وهابی درباره حدیث ثقلین و بیان صحت آن و تبیین زیبای معنای "وعترتی اهل بیتی" توسط حجت الاسلام حامد کاشانی ▶️ سیر تکوّن عقاید شیعه، جلسه ۸۰. https://www.hkashani.com/?p=24578 ✔️حدیث ثقلین در معتبرترین کتاب حدیثی اهل سنت 📚 صحیح مسلم ص ۱۰۶۱ رقم ۶۲۲۵ ✔️ دروغگویی عبدالله الغنيمان درباره حدیث ثقلین 📚 السبائك الذهبية بشرح العقيدة الواسطية، ص ۴۶۳ ✅️ تصحیح سند حدیث ثقلین در غدیر خم به روایت امیرالمومنین علیه السلام توسط ابن حجر عسقلانی و محققین کتاب: 📚المطالب العالية ج ١٦ ص ١٤٢ رقم ٣٩٤٣ ✅️ تصحیح حدیث ثقلین توسط محمد ناصرالدین البانی وهابی: 📚سلسلة الاحاديث الصحيحة، ج ٤ ص ٣٥٥ رقم ١٧٦١ ✅️ تصحیح حدیث ثقلین توسط شعیب الارنووط وهابی: 📚سنن الترمذي ط الرسالة ج ٦ ص ٣٣٥ رقم ٤١٢٠ ✅️ تصحیح حدیث ثقلین توسط شیخ مصطفی العدوی: 📚الصحيح المسند من فضائل الصحابة، ص ٢٤٨ 📚المنتخب من مسند عبد بن حميد، ج ١ ص ٢١٤ رقم ٢٤٠ ✔️سخن زیبای نظام الدین نیشابوری در تفسیر آیه ی 《وَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ آيَاتُ اللَّهِ وَفِيكُمْ رَسُولُهُ ۗ وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ》آل عمران: ۱۰۱ و ارتباط دادن آن به حدیث کتاب الله و عترتی اهل بیتی. 📚تفسير النيسابوري، ج ٢ ص ٢٢١ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
💯محبوب ترین مردمان در نزد پیامبر صلی الله علیه وآله «جمیع بن عمیر گفت: همراه مادرم بر عایشه وارد شدیم؛ پس شنیدم که از پشت پرده درباره ی علی علیه السلام سؤال شد. گفت: از من درباره ی مردی سؤال نمودی که احدی را محبوبتر از او و همسرش در نزد پیامبر صلی الله علیه و آله نمی شناسم. » این روایت را نسائی نقل کرده و ابو اسحق حوینی سندش را تصحیح نموده است [۱] و نیز حاکم نقل و تصحیح کرده است. [۲] «پسر بریده اسلمی گوید: مردی نزد پدرم آمد و سوال کرد که کدامین مردم از زنان در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله محبوبتر بود؟ پدرم گفت: محبوبترین مردم از زنان در نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، فاطمه علیها السلام و از مردان، علی علیه السلام بودند. » این روایت را ترمذی نقل و تحسین کرده [۳]، نسائی نقل نموده و ابو اسحق حوینی سندش را صحیح دانسته [۴] و نیز حاکم نقل و تصحیح کرده و ذهبی نیز با نظر او موافقت نموده است. [۵] ---------- [۱]: خصائص علی للنسائی، ص ۹۴ ح ۱۰۷ [۲]: المستدرک على الصحیحین، ج ۳ ص ۱۶۷ ح ۴۷۳۱ [۳]: سنن الترمذی، ج ۵ ص ۶۹۸ ح ۳۸۶۸ [۴]: خصائص علی للنسائی، ص ۹۴ ح ۱۰۸ [۵]: المستدک، ج ۳ ص ۱۶۸ ح ۴۷۳۵ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
خلافت امری الهی است! ✍️ بخاری در صحیح خود از ابن عباس روایت می کند که گفت: مُسَیْلِمَه کَذَّاب در زمان رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌ به مدینه آمد و ‌گفت: اگر محمد جانشینی پس از خودش را برای من قرار دهد، از او پیروی می‌کنم. او با افراد زیادی از قبیله‌اش به سمت آن حضرت آمد و رسول خدا به همراه ثابت بن قیس به او رو کرد و در حالی که در دستشان تکه چوبی بود به نزدش رفت و در مقابلش ایستاد و فرمود: «اگر این تکه چوب را از من بخواهی، به تو نخواهم داد و هرگز امر خدا را به تو واگذار نمی‌کنم.» ... .‌ 📚صحيح البخاري ت البغا، ج ٣ ص ١٣٢٥ رقم ٣٤٢٤ .. عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ ﵄ قَالَ: قَدِمَ مُسَيْلِمَةُ الْكَذَّابُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ، فَجَعَلَ يَقُولُ: إِنْ جَعَلَ لِي مُحَمَّدٌ الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ تَبِعْتُهُ، وَقَدِمَهَا فِي بَشَرٍ كَثِيرٍ مِنْ قَوْمِهِ، فَأَقْبَلَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ وَمَعَهُ ثَابِتُ بْنُ قَيْسِ بْنِ شَمَّاسٍ، وَفِي يَدِ رَسُولِ اللَّهِ ﷺ قِطْعَةُ جَرِيدٍ، حَتَّى وَقَفَ عَلَى مُسَيْلِمَةَ فِي أَصْحَابِهِ فَقَالَ: (لَوْ سَأَلْتَنِي هَذِهِ الْقِطْعَةَ مَا أَعْطَيْتُكَهَا، وَلَنْ تَعْدُوَ أَمْرَ اللَّهِ فِيكَ، ...). ✅️ جلال الدین سیوطی در شرح این روایت می گوید: هرگز امر خدا را به تو نمی‌دهم، یعنی به درخواست تو در زمینه‌ی جانشینی و مشارکت، که شایسته تو نیست، پاسخ نخواهم داد. 📚الدیباج علی مسلم، ج ۵ ص ۲۹۱ رقم ۲۲۷۳ وَلنْ أَتعدى أَمر الله فِيك أَي لَا أجيبك إِلَى مَا طلبته مِمَّا لَا يَنْبَغِي لَك من الِاسْتِخْلَاف والمشاركة
همه درها را ببندید جز در خانه علی (ع) دور تا دور مسجد النبی صلی الله علیه و آله، صحابه اتاق‌هایی ساخته بودند که یک درش نیز به مسجد باز می‌شد و هنگام نماز از آنجا رفت و آمد می‌کردند، تا اینکه پیامبر (ص) به فرمان خداوند امر کردند همه ی درهای متصل به مسجد بسته شوند بجز درِ خانه ی حضرت علی (ع). ✅️ ابن تیمیه که این حدیث را مربوط به ابوبکر دانسته، درباره ی دلالت آن گفته است: «آن صراحت دارد بر اینکه از اهل زمین کسی محبوب تر و بلند مرتبه تر از ابوبکر نزد پیامبر صلی الله علیه و آله نبوده است. » [۱] ❌️ ابن تیمیه ادعا کرده که روایات مربوط به سد الابواب الا باب علی علیه السلام را شیعه برای مقابله با روایات مربوط به ابوبکر جعل کرده!! اما در حقیقت قضیه بر عکس است و روایات مربوط به حضرت علی علیه السلام در کتب معتبر اهل سنت با اسانید متعدد و معتبر و به صورت متواتر نقل شده است! ✅️ حافظ ابن حجر عسقلانی می‌گوید: «ترمذی روایت کرده... و گفته: حسن و غریب است... و از طرق صحیح زیادی وارد شده است که حضرت رسول صلی الله علیه و آله هنگامی که دستور به بستن درهای باز شونده به مسجد بجز در علی علیه السلام دادند، این مطلب بر بعضی از صحابه سخت آمد؛ پس در جوابشان عذرش (دستور الهی) را در مورد آن بیان کرد. و آن در حدیث طولانی از ابن عباس وارد شده است که احمد و طبرانی با سند نیکو آن را نقل کرده اند. » وی سپس دو سند از این حدیث را تصحیح و یازده سندش را تحسین میکند.[۲] ---------- [۱]: منهاج السنة النبوية، ج ۷ ص ۲۸۳ [۲]: مصابيح السنة ط دار المعرفة، أجوبة الحافظ ابن حجر العسقلاني عن أحاديث المصابيح، ج ١ ص ٩٤ @vesayat
اعتراف ابن قیّم جوزیه به جهالت های خلفا! ✍️جهل ابوبکر، عمر و عثمان به احکام ابتدایی دین به قدری روشن و واضح است که حتی ابن قیّم جوزیه (از شاگردان ارشد ابن تیمیه) به آن اعتراف کرده و سپس 15 مورد از جهالت های عمر را ذکر کرده است: «و ما از مقلدین سوال می کنیم: آیا ممکن است که حکم خداوند و رسولش نسبت به کسی که در بسیاری از مواقع از او تقلید می کنید مخفی بماند یا نه ؟ اگر بگویند ممکن نیست که مخفی بماند، او را بالاتر از جایگاه ابوبکر، عمر، عثمان، علی و تمام صحابه قرار داده اند؛ پس هیچ یک از آن ها نیست الا این که بعضی از احکام خدا و رسولش بر او مخفی مانده است؛ این صدّیق است که دانا ترین امت به احکام می باشد، ارث مادر بزرگ بر او مخفی بود تا این که محمد بن مسلمه و مغیرة بن شعبه او را مطلع کردند و بر او مخفی بود که شهید دیه ندارد تا این که عمر او را مطلع کرد و به سخن عمر بازگشت و بر عمر حکم تیمّم مخفی بود ...» 📚اعلام الموقعین، ط دار الکتب العلمیة، ج ۲ ص ۱۹۲-۱۹۳ ┅═══✼❉❉✼═══┅ @vesayat 🌐کاری از پایگاه تحقیقاتی وصایت👆
پاسخ به شبهه مضحک تقویم و مسئله شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بارها دیده ایم که مخالفین مکتب اهلبیت بر خلاف شیعیان که مباحث علمی و نکات ظریف و دقیق را مطرح میکنند با بیان یک سری شبهات بسیار پوچ و سطحی سعی در مقابله با شیعه را دارند و یکی از این شبهات بحث ذکر کلمه وفات در بعضی از تقویم ها و بحث تعطیلی رسمی در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی می باشد. مخالفین ما مدعی هستند که بحث شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها افسانه است و این افسانه از 20 سال پیش شروع شد زیرا در تقویم های بیست سال قبل خبری از شهادت نبود بلکه کلمه وفات نوشته می شد و خبری از تعطیلی رسمی هم نبود هر چند این مطلب خیلی خیلی سخیف و مضحک است ولی چه کنیم که با چنین جماعتی سروکار داریم و باید به اندازه عقول این افراد سخن گفت: 1-آقایان متواتر ضعیف، وفات کلمه عام است که هم به شهید تعلق میگیرد و هم به کسی که به مرگ طبیعی از دنیا رفته است لذا در کتب خود شما آمده است وفات عمر و وفات عثمان؛ اکنون سوال داریم چرا به دروغ افسانه شهادت عمر و عثمان درست کرده اید؟ 2-آقایان علامه باز هم طبق معمول دروغ گفتید زیرا در بسیاری از تقویم های قبل از دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی که هیچ بلکه حتی تقویم های دوران پهلوی هم که هیچ بلکه تقویم ها و روزنامه های صد سال پیش تصریح به شهادت حضرت زهرا(س) و تعطیلی عمومی آن شده است مقائسه استدلالات و طرح سوال و شبهه شیعیان با مخالفین خود گویای خیلی از مطالب است